Ugye mondtam én, hogy előkerülnek a srácok. A Honda Magna sem ismeretlen előttem mert a barátnőmnek az van. A kisebbik c30as csak 500as blokkal, de ez is tizenvalahány lóval több mint az 1,1es Viragó. Totálisan más karakter. Hiába néz ki choppernak, a blokk egy speed motor szíve. Rövid löketű, pörgős, érzékeny masina. 4henger,4karburátor, elég odafigyelős gép. Nem tudom a 750es mennyivel másabb, de olyan nagyon nem hiszem! Akárhogy is döntötök, írd meg légy szíves!
Üdv mindenkinek! Bizodaninak üzenem hogy nekem is magnám van , esetleg tudnák adni infót róla. Nem egy egyszerű gépezet , de van érv ellene is, meg mellette is a virágóhoz képest. A pécsi motort én is néztem, és utána találtam a magnát.Ha gondolod csörgess meg ,visszahívlak és elmondom az észrevételeimet mind a kettő motorral kapcsolatban.Amúgy merrefelé laktok?Adatok a reglapon.
Szia!
Köszi a választ, nekem is tetszik igazából mindkettő, da amit érdekesnek találok a magnában, hogy a redbaron ellenére az európai kivitelek között magasan ez van a legjobb áron, a következő már 1,2 millióért van fenn. Plusz lehet még a szervizes klubtagság, az assistance szolgáltatás és a szervízhálózat, de az ár akkor is fura, mivel már régebb óta figyeljük a vasat és pár hónapja ez is valami durván millió fölötti pénzért volt fenn, aztán valamiért leverték az árát. Lehet a kora és a ritkaságamiatt nem nem viszik el... A virago mellett nekem az szól, hogy a blokkja miatt igazibb choppernek tratom a magnánál, ahogy olvasgattam és nézegettem az alap szervízeket házilag, könnyen megoldhatjuk plusz rajta van a kipuff és a bőrtáskák is ebben az árban. Noncs esetleg valakinek valami infója a magnáról, mert egy amerikai modell tesztjén kívül semmit nem találok róla, míg a vrgácsról hála nektek már többet tudok. Várok még javaslatokat. Köszi!
Csak hogy én is írjak valamit, ha már a Katana beárult, hogy nekem is ilyen gépem van.
A linkelt virago érdemes lehet egy megtekintésre. A kipufogója nem gyári, de ez nem is baj, mert a gyárinak nulla hangja van, és legalább egy 100-as lecserélni.
Szerintem úgyis az mellett fog dönteni amelyik jobban tetszik neki ( a virago egyszerűbb konstrukció, a magna meg jobban megy).
A magnáról csak annyit tudok, hogy nekem is nagyon tetszik, és biztosan megy mint a golyó, viszont nem szívesen baszakodnék a láncápolással.
A red baron arra jó hogy megnézd/ráülj a motorra, kb másfélszeres szorzó van az áraikon.
A magnát már láttuk élőben, úgy is jól fest apu bele is szeretett, de mindenképp rá akarom beszélni, hogy ne ugorjon neki az első vasnak, nézzen meg még legalább egyet, hogy legyen mivel összehasonlítani. Én is sokadik motornézőre jutottam hozzá a saját, igencsak egyben lévő gixefemhez amit nem is bántam meg. Várom a véleményeket!
Szia,
Most utánaszámolva 12-dik éve van xv1.1-em. A másodikat nyúzom. Próbáltam mást is, de nekem mind esztétikailag, mind feeilngre és tudásra ez jön be. Az biztos, hogy fogja bírni faterékat, a terhelhetősége olyan mint egy Goldwingé. A hátsó teló rugózása elég kemény, úgyhogy még jól is jön az utas. Én is kizárólag ezért szoktam fehérnépeket vinni . Rövid tengelytávval jó irányítható, könnyen manőverezhető akár városban kocsisorok között is. V2, léghűtés, megbízható, egyszerű mint a faék. A duplatárcsa elöl is emellett szól pl Suzuki VS 1400 sel szemben.
Azt, hogy műszakilag mit kell megnézni István már körültekintően leírta.
Esetleg bemásolhatnád a kiszemelt motoroknak a linkjeit.
Hátha ismeri, itt köztünk vaklaki. Vagy esetleg a szakértő szemek a fotók alapján is tudnak véleményt mondani.
Bár én tavaly novemberben, amikor az enyémet vettem, akkor szembesültem azzal hogy a mai digitális fotózás menyivel szebb képet jelenítenek meg a gépekről, mint a valóság.
Én ma már nem tudtam ellenállni a napsütés csábításának.
Tehát aksi, asszony, lakásból le. Motorba, s motorra fel.
Téli álomból indítás:
Gyújtás rá. Jó sokáig dolgozott az AC pumpa. Majd egy pár másodperc köszörülés. Mivel a karbik is le voltak engedve. Második indítás pöcröf. S ahogy meghallottam a V2-es szív mély férfias dohogását, és éreztem a rezgését, azonnal beindult a boldogság hormon termelés.
Majd gurultunk vagy 100 Km et. Kegyetlen jó volt.
Viszont meglepődve láttam hogy a város összes mosójánál sor állt. Hát a mostani, Harácsonyi készülődéshez a kocsi mosás is hozzá tartozik?
Gondos pucolás után újra téliesítettem a vas lovam. S remélem a tavalyihoz hasonlóan, idén télen is fogunk tudni minden hónapban legalább egyszer motorozni!
Szia Üdvözöllek a fórumon! Téged, és apukádat is.
S remélem továbbra is fórum társak maradtok. Javaslom, hogy készíts a faterodnak egy reglapot, s hagy próbálgassa magát itt a virtuális világban is.
A Választás nagy dilemma. V4, vagy V2.
Érdemes egy pár véleményt, tesztet elolvasni a gépekről.
Én mint 1,1-es virgács lovas, igazán tudom ajánlani ezt a típust. Nekem nagyon be jött. Rengeteget mentünk az idén. Mindenhol. Tengerszinten, és az Alpokban is. Sehol nem volt vele semmi probléma. Pedig nagy részben 440 Kg ra felpakolva. Az adatlapom fotóalbumaiban megtekinthetők.
Ha olyat találtatok aminek rendes gondos gazdája volt. És a motor is jó állapotban van. Akkor szerintem nyugodtan meg lehet venni. Ha netán idővel még is előjön vele valami probléma akkor az otthon házilag is könnyen javítható. Mivel a Virágó nagyon egyszerű, megbízható, könnyen javítható gép. A V4-es tudtommal már nem olyan egyszerűen javítható. Bár a Magnát nem ismerem.
De inkább beszéljenek helyettem a tesztek.
Üdv!
Örülök,hogy felkavartuk az állóvizet
A váltó felöli csattanások okozója a kihajtó tengely hézagolása.
A többi hibát tudnám még sorolni mivel most kb 11 db xv blokkom van itthon a portán belül és szerintem elég jól tisztában vagyok az xv-k nek a gyenge pontjaival.
De hogyha valakit érdekel nyugodtan hívjon a 06703525376-os számon.
Üdv Kaczkó
Látod, akik hajlandóak bepiszkolni a kezüket(ellentétben velem) egyből más aspektusban világítják meg a kérdést. Ezért(is) jó ez a fórum. Remélem az említett nagyvirgács tulajok is megjelenítik véleményüket! Zsoccca az idén egy nagyon hosszú nyugat-európai túrát csinált(Alpok, pályázás, minden) utassal és nem volt probléma, pedig első szezonja volt. Fabesznek meg Tormynak már régóta megvan az 1,1es. Túrázgatunk együtt, találkozónk is van, elég összeszokott banda vagyunk. Jómagam a gixefed elődjét hajtom 1991 óta, de az itteni jó társaság és a Viragó tetszetős formája elcsábított ebbe az irányba is és ezért vettem kicsit több mint 1 éve én is egy ilyen motort.
"Mik azok a pontok, alkatrészek, esetleges hibák, amit jól meg kell nézni vásárláskor?"
-önindító szabandonfutó hullik szét
-karburátor membránok öregednek el, lyukadnak ki
Egy tolomérövel mérhetö a féktáracsa vastagság (--futásteljesítmény, bánásmód mértéke). Gumik profilmélysége (DOT szám).
-Elektromos csatlakozások épsége, eredetisége, ittt lehet mérni majd a beindított motornál egy töltöfeszt, csak úgy nagyjából, meg az aksi saru állapota arulkodhat pár dologról.
-elsö villa -kormánycsapágy kotyogás, hátsó legngövilla kotyogás
-fékbetétek állapota elöl, fékkulcs helyzete hátul.
- kezelöszervek, fény és hangjelzö müködése
Esztétika, rohadások, esések nyomai, felnik épsége. (sokszor nem nézni kell, hanem mint egy nöi testet, az ujjbeggyel végigsimitani, mert 0,02 mm lépcsöt már megérez) Eldölés esés nyomai...legyünk ilyen esetben gyankvóak.
Ha ezekkel nagyjából megvagyunk, és pozitív még a mérleg, akkor érdemes beindítani. Figyelni, hogy könnyen indul e, egyenenletesen melegszik mindegyik henger (leömlök), nem durrog, melege szivató nélkül biztos e az alapjárat, jól veszi a fordulatot, jól ejti, nem hullámzik, közben nem füstöl, a alapjárati rendszerböl a váltás csuklás nélküli. Ha meleg a motor lehet vele egyet kerülni, ha engedik, de csak inkább az üléspróba kedvéért, mert ha az ordas hibákat szemel, kézzel nem vettük észre elötte a szemlén, akkor menet közben sem nagyon fogjuk.
Èn szoktam csinálni egy listát magamnak elötte, azon szépen nyugottan végigmegyek, jegyzetelek, vagy csak megjegyzem. Mikor kapok egy átfogó képet, az esetleges hibákat nagyjából beárazom, majd "sokkolom" vele az eladót. :)
Üdv!motorvásárlási tanácsadás,ahogy én csinálnám:megbeszélném a tisztelt eladóval,hogy engedjen meg egy olaj cserét,hogy biztos az előírt olajjjal próbáljuk ki a motort.Aztán kompresszió mérés 8 bár alatt felejtős a vétel.Azután beindít és hallgatózunk üzemmeleg állapotban,hogy zörejek,csörgések vannak-e és még váltó csattogás,hogyha minden sebességváltáskor csattan a váltó,akkor felejtős.Aztán nézzük az esztétikát.Ha van motorszerelő ismerős vagy márkatárs,megkérni,hogy jöjjön velünk több szem többet lát alapon Üdv.:Kaczkó
Köszi a választ, akkor most én jövök:) Apuka 175 cm és 130 kiló igen jó testi erővel megáldva, a motor súlya nem lesz gond. Utasnak anyu lenne aki kb 65 kg. Általában közös kirándulásokra, kisebb túrákra lenne használva. Első motor lenne 45 évesen friss jogsira, de a motorozás simson-mz kategóriából már ismerős, az én gsx750f- emet is magabiztosan terlgette elsőre, nem hinném, hogy gondja lenne azzal, hogy megszokja. Elsőre azért venne ekkorát, mert ha most sikerül akkor nem mostanában lesz pénz másikra, úgyhogy olyasmi kell, amit később sem tart kicsinek. A másik kiszemelt egyébként egy honda vf750c magna, aminek a 88 lova csábítóbb, de annak a v4-es motorja miatt a virgácsot chopperesebbnek gondolom a nyomatékos v2- vel, ha már ezt a stílust szemelte ki magának. Mégegyszer köszi, várok még sok okosságot, aki tud...
Kérlek szépen! Nekem ugyan 750es virgácsom(is) van de azért írok néhány szót. Zsoccca, Fabesz, Tormy fórumtársaknak van 1,1es gépe ezen a topikon. Kicsit pangás van ilyenkor, de ha olvassák a kérdésedet biztos írni fognak sok jót a típusról. Merthogy rosszat elég nehéz. Km. óra állással ne nagyon törődj! Állapotot vesz a motoros nem óraállást, ami különben is manipulálható! A nagyon faragott(átalakított) gépet én kerülném. Nyilván olajos motorblokk, telószár, félrekopott gumi, felejtős! Kiforrott jól megépített motor ami hűen szolgálja motorosát. Apuka mekkora ember? Utast fog e vinni? Mire akarja használni? Nem egy könnyű vas ez a motor. Kell bizonyos testi erő hozzá, de ha már gurul nincs vele nehézség. Van e motorozási tapasztalat? Avagy első motor lenne? Na! Kérdésedre kevés választ adtam, ellenben sok kérdést.
Sziasztok Virago-sok!
Éppen édesapám áll motorvásárlás előtt és képbe került egy 97-es 1100-as. Mi az általános vélemény itt köztetek erről a mociról? Érdemes egy jó állapotúba belevágni? Mik azok a pontok, alkatrészek, esetleges hibák, amit jól meg kell nézni vásárláskor? Mire figyeljünk a próbakörön? Mekkora futásteljesítményig érdemes megvenni egy ilyen Virgácsot? Előre is köszi a válaszaitokat!
Én voltam szavazni! Én is úgy gondolom, hogy aki arra nem vette a fáradságot, hogy elmenjen szavazni, az jobb ha hallgat. Mindenesetre nem szerencsés egy motoros fórumon egymásnak esni a szemét politikusok miatt.
Nem kellett hogy ott legyen a 2/3 a szavazófülkében. Mert az ellentábor el sem ment szavazni. Tisztelet a kivételnek. A sírás az megvan, de szavazni azt minek?
Köszi a választ, nekem is tetszik igazából mindkettő, da amit érdekesnek találok a magnában, hogy a redbaron ellenére az európai kivitelek között magasan ez van a legjobb áron, a következő már 1,2 millióért van fenn. Plusz lehet még a szervizes klubtagság, az assistance szolgáltatás és a szervízhálózat, de az ár akkor is fura, mivel már régebb óta figyeljük a vasat és pár hónapja ez is valami durván millió fölötti pénzért volt fenn, aztán valamiért leverték az árát. Lehet a kora és a ritkaságamiatt nem nem viszik el... A virago mellett nekem az szól, hogy a blokkja miatt igazibb choppernek tratom a magnánál, ahogy olvasgattam és nézegettem az alap szervízeket házilag, könnyen megoldhatjuk plusz rajta van a kipuff és a bőrtáskák is ebben az árban. Noncs esetleg valakinek valami infója a magnáról, mert egy amerikai modell tesztjén kívül semmit nem találok róla, míg a vrgácsról hála nektek már többet tudok. Várok még javaslatokat. Köszi!
Csak hogy én is írjak valamit, ha már a Katana beárult, hogy nekem is ilyen gépem van.
A linkelt virago érdemes lehet egy megtekintésre. A kipufogója nem gyári, de ez nem is baj, mert a gyárinak nulla hangja van, és legalább egy 100-as lecserélni.
Szerintem úgyis az mellett fog dönteni amelyik jobban tetszik neki ( a virago egyszerűbb konstrukció, a magna meg jobban megy).
A magnáról csak annyit tudok, hogy nekem is nagyon tetszik, és biztosan megy mint a golyó, viszont nem szívesen baszakodnék a láncápolással.
A red baron arra jó hogy megnézd/ráülj a motorra, kb másfélszeres szorzó van az áraikon.
Ezek lennének a kiszemeltek, amik elsőre képben vannak:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_xv_1100-8126944
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_vf_750_c_magna-8337330
A magnát már láttuk élőben, úgy is jól fest apu bele is szeretett, de mindenképp rá akarom beszélni, hogy ne ugorjon neki az első vasnak, nézzen meg még legalább egyet, hogy legyen mivel összehasonlítani. Én is sokadik motornézőre jutottam hozzá a saját, igencsak egyben lévő gixefemhez amit nem is bántam meg. Várom a véleményeket!
Most utánaszámolva 12-dik éve van xv1.1-em. A másodikat nyúzom. Próbáltam mást is, de nekem mind esztétikailag, mind feeilngre és tudásra ez jön be. Az biztos, hogy fogja bírni faterékat, a terhelhetősége olyan mint egy Goldwingé. A hátsó teló rugózása elég kemény, úgyhogy még jól is jön az utas. Én is kizárólag ezért szoktam fehérnépeket vinni . Rövid tengelytávval jó irányítható, könnyen manőverezhető akár városban kocsisorok között is. V2, léghűtés, megbízható, egyszerű mint a faék. A duplatárcsa elöl is emellett szól pl Suzuki VS 1400 sel szemben.
Azt, hogy műszakilag mit kell megnézni István már körültekintően leírta.
Hátha ismeri, itt köztünk vaklaki. Vagy esetleg a szakértő szemek a fotók alapján is tudnak véleményt mondani.
Bár én tavaly novemberben, amikor az enyémet vettem, akkor szembesültem azzal hogy a mai digitális fotózás menyivel szebb képet jelenítenek meg a gépekről, mint a valóság.
Tehát aksi, asszony, lakásból le. Motorba, s motorra fel.
Téli álomból indítás:
Gyújtás rá. Jó sokáig dolgozott az AC pumpa. Majd egy pár másodperc köszörülés. Mivel a karbik is le voltak engedve. Második indítás pöcröf. S ahogy meghallottam a V2-es szív mély férfias dohogását, és éreztem a rezgését, azonnal beindult a boldogság hormon termelés.
Majd gurultunk vagy 100 Km et. Kegyetlen jó volt.
Viszont meglepődve láttam hogy a város összes mosójánál sor állt. Hát a mostani, Harácsonyi készülődéshez a kocsi mosás is hozzá tartozik?
Gondos pucolás után újra téliesítettem a vas lovam. S remélem a tavalyihoz hasonlóan, idén télen is fogunk tudni minden hónapban legalább egyszer motorozni!
S remélem továbbra is fórum társak maradtok. Javaslom, hogy készíts a faterodnak egy reglapot, s hagy próbálgassa magát itt a virtuális világban is.
A Választás nagy dilemma. V4, vagy V2.
Érdemes egy pár véleményt, tesztet elolvasni a gépekről.
Én mint 1,1-es virgács lovas, igazán tudom ajánlani ezt a típust. Nekem nagyon be jött. Rengeteget mentünk az idén. Mindenhol. Tengerszinten, és az Alpokban is. Sehol nem volt vele semmi probléma. Pedig nagy részben 440 Kg ra felpakolva. Az adatlapom fotóalbumaiban megtekinthetők.
Ha olyat találtatok aminek rendes gondos gazdája volt. És a motor is jó állapotban van. Akkor szerintem nyugodtan meg lehet venni. Ha netán idővel még is előjön vele valami probléma akkor az otthon házilag is könnyen javítható. Mivel a Virágó nagyon egyszerű, megbízható, könnyen javítható gép. A V4-es tudtommal már nem olyan egyszerűen javítható. Bár a Magnát nem ismerem.
De inkább beszéljenek helyettem a tesztek.
http://www.virago.ro/a-virago-...
Itt az összes Virágó tipusnak meg találod az adatait, és a sztoriját.
http://www.szabadban.hu/cikk.p...
Örülök,hogy felkavartuk az állóvizet
A váltó felöli csattanások okozója a kihajtó tengely hézagolása.
A többi hibát tudnám még sorolni mivel most kb 11 db xv blokkom van itthon a portán belül és szerintem elég jól tisztában vagyok az xv-k nek a gyenge pontjaival.
De hogyha valakit érdekel nyugodtan hívjon a 06703525376-os számon.
Üdv Kaczkó
Jólesett.
-önindító szabandonfutó hullik szét
-karburátor membránok öregednek el, lyukadnak ki
Egy tolomérövel mérhetö a féktáracsa vastagság (--futásteljesítmény, bánásmód mértéke). Gumik profilmélysége (DOT szám).
-Elektromos csatlakozások épsége, eredetisége, ittt lehet mérni majd a beindított motornál egy töltöfeszt, csak úgy nagyjából, meg az aksi saru állapota arulkodhat pár dologról.
-elsö villa -kormánycsapágy kotyogás, hátsó legngövilla kotyogás
-fékbetétek állapota elöl, fékkulcs helyzete hátul.
- kezelöszervek, fény és hangjelzö müködése
Esztétika, rohadások, esések nyomai, felnik épsége. (sokszor nem nézni kell, hanem mint egy nöi testet, az ujjbeggyel végigsimitani, mert 0,02 mm lépcsöt már megérez) Eldölés esés nyomai...legyünk ilyen esetben gyankvóak.
Ha ezekkel nagyjából megvagyunk, és pozitív még a mérleg, akkor érdemes beindítani. Figyelni, hogy könnyen indul e, egyenenletesen melegszik mindegyik henger (leömlök), nem durrog, melege szivató nélkül biztos e az alapjárat, jól veszi a fordulatot, jól ejti, nem hullámzik, közben nem füstöl, a alapjárati rendszerböl a váltás csuklás nélküli. Ha meleg a motor lehet vele egyet kerülni, ha engedik, de csak inkább az üléspróba kedvéért, mert ha az ordas hibákat szemel, kézzel nem vettük észre elötte a szemlén, akkor menet közben sem nagyon fogjuk.
Èn szoktam csinálni egy listát magamnak elötte, azon szépen nyugottan végigmegyek, jegyzetelek, vagy csak megjegyzem. Mikor kapok egy átfogó képet, az esetleges hibákat nagyjából beárazom, majd "sokkolom" vele az eladót. :)
A váltó csattanás mire enged következtetni?
Éppen édesapám áll motorvásárlás előtt és képbe került egy 97-es 1100-as. Mi az általános vélemény itt köztetek erről a mociról? Érdemes egy jó állapotúba belevágni? Mik azok a pontok, alkatrészek, esetleges hibák, amit jól meg kell nézni vásárláskor? Mire figyeljünk a próbakörön? Mekkora futásteljesítményig érdemes megvenni egy ilyen Virgácsot? Előre is köszi a válaszaitokat!
Köszi a segítséget, de úgy néz ki találtam festőt.
A színkód is úgy néz ki hogy meg van. Ide ferakom. hátha kell még valakinek a későbbiekben.