Köszi a tippet, utána is olvastam - tényleg ez lehet a tökéletes megoldás.
És ami még jobb, kiderült, hogy a sisakom gyárilag előkészítették a Pinlock fogadására.
Találtam is magyar forgalmazónál: https://citybike.hu/spd/ALZ410...
Egyelőre csak ezen a helyen, de még kutatok majd kicsit...
Jelenleg is ez a fajta metzeler első gumim van amivel meg vagyok elégedve csak már nagyon öreg. A Dunloppal kapcs nincs tapasztalatom. Még a Bridgestone gumikat nézegettem de nemtudom érdemes-e. Ill a Continentalból találtam ár-érték arányban jókat de egyik sem tetszik:D
Üdv mindenkinek.
Eljött az idő, hogy gumit cseréljek az 1100-ason. Tudom lerágott csont és vissza is olvastam sokat de amikor az egyik komment megerősített valamiben a másik egyből ez is bizonytalanított. Tehát bocsi, hogy újra felteszem a kérdést de Ti milyen gumit ajánlanátok xv1100-re? Új gumikban gondolkozom, most beruháznék rá. Ill honnan érdemes megvenni/rendelni? Tudtok valami jó boltot? Nem a márka lenne a lényeg, hanem a minőség, hogy ne is kopjon el túl hamar de dönteni is lehessen azért. Előre is köszönöm.
A gyakorlati létezö megoldás a PINLOCK-os plexi.Ez gyakkorlatilag a plexire belülröl felerösíett másik plexi, körbe tömítve, a kettö között minimális légréssel. Semmijen idöjárási körülmények között nem párásádik, és nem lehet belehelni.
Egyes plexik elö vannak (pl Nolan) készítve a kiegésztö PINLOCK fogadására két pöcökkel , vagy komplett kell cserélni. Lehet ez jó a tiedhez...
A karburáláshoz: jellemzöen a nyári alapjárati keverék beállítás általában egy picit (fél -negyed fordulattal eltér a télitöl érzékenyebb motorknál. Ugyanis a mondjuk egy léghütéses nem azonos üzemi höméréskleten fog dolgozni, mások lehetnek a részveszteségek...nyilván vájt fül is kell hozzá hogy azt észre is vegye az üzemeltetö.
Kedves Tamás
Pontosan így igaz, az valódi macso a motorja nélkül is az.
Viszont a hölgyeknek biztosítja a sikeres csábítást, ha a pasi motorjára terelik a szót...
Hiszen melyikünk ne beszélne szívesen a gépéről. Többszörös tapasztalat a részemről, de gondolom ezzel nem vagyok egyedül.
Nem értem milyen kárt tehet a sisakban a páramentesítő. Maximum a plexiben! Az azért nem hinném,hogy földhöz vágós lenne. Ugyan én leteszem a gépeket télire, de nincs csodabogár érzésem a télen is gurulókkal szemben. Fiatalon én is mentem havon,jégen. Ma már egyszerűen nem érzem szükségesnek. A csajoknak sem kell már így(is) bizonyítani határtalan keménységem, úgyhogy pihennek a vasak. A szerelők meg sok hülyeséget tudnak beszélni. A belpiacos(400as) virgács csak a henger űrtartalomban különbözik az export 535től amit gondolom Kanadában is kapható volt annak idején. A hidegtűréshez ennek ugyan mi köze lenne? Hadd mondjam el,hogy Hokkaidó szigetén téli olimpiát is rendeztek(Sapporóban) és az a rész Vlagyivosztokkal van egy vonalon! Nem az a kimondott mediterránium. Na, jó éjt!
Tisztelt GF
Ha jól értem, neked sem csak márciustól októberig tart a motorozás. Persze azt mindenki maga dönti el a képességeivel meddig érzi biztonságosnak, és igazat kell adjak ha valakinek már nem olyan élvezetes a csípős hidegben szembemenni a jeges széllel.
Az én tapasztalatom eddig az volt a motortól az autókon át a benzines traktoromig, hogy mind karburátoros és a 0 fok környékén csak az akku erősségétől függ az indulás, tehát ha jól megpörgeti az önindítót annak menni kell. Természetesen szívatóval.
Mostanában a hajnali indításoknál érezhető az olaj dermedtsége igencsak nehezebben fordulnak meg a forgórészek. Azzal segítek, hogy az indítás előtt fél órával egy lábos forróvizet teszek a blokk alá, mert nekem sem fűtött garázsban áll a gép.
Japán belpiac meg kb. annyira van egyenlítőtől mint Olaszország, és az még nem a trópusok.
Szia! Valóban legenda! Japánba is van hideg is meg hó is! Tartalék gyertya azért nem árt! Nekem egyszer hidegben sumákolt az egyik henger, a másik meg vitte,ezért rendesen televágta üzemanyaggal! Durrant is rendeset!
Katana 750: meglátjuk majd a gyakorlatban, hogy mit produkál a plexi... Az tény, hogy plexi és plexi, idom és idom között is óriási különbségek vannak. Ez sok mindentől függ. De azt megerősíthetem, hogy a Katana látszólag jelentéktelen kis szélterelője tényleg nagyon jól ki lett találva anno.
Más:
Ma estefelé bementem mocival a városba vásárolni, ügyintézni.
Jó a ruhám, még bőségesen van benne tartalék téliesítésre, úgyhogy határozottan kellemes volt cirkálgatni a városban. (Kicsit még melegem is volt...)
Egy Honda motorkereskedés és szerviz van itt összesen, útba esett, beugrottam.
Az első meglepetés akkor ért, amikor "kirajzottak", hogy miféle őrült motorozik ilyenkor?! Úgy néztek rám, mint a lőtt medvére...
Anno náluk vettem a sisakot, ruhát, csizmát - türelmesen elmagyaráztam, hogy akkor azért választottam ezeket a - némileg - drágább, de minőségi holmikat, mert eleve készültem arra, hogy télen-nyáron szeretném majd őket használni. Erre lettek kifejlesztve.
Nem igazán hittek nekem... (Átlagban úgy bő 20 évvel fiatalabb társaság.)
Ott aggodalmaskodtak, hogy "tönkre fogom tenni magam, meg az egészségem rámegy", stb...
Nosztalgiáztam nekik egy kicsit, hogy a régi időkben, amikor az ember alapvetően szükségből járt motorral, sehol nem voltak ilyen felszerelések, aztán mégis megoldottuk - mínusz tízben is mentünk a Bundeswehr harckocsizó nadrágban, meg a bőrdzseki alá beszuszmákolt síkabátban... Ha az ember ésszel csinálta, lám, megúszhatta - nem mentek tropára az ízületeim, miegymás...
No, de mondom, alapvetően három dolog miatt ugrottam be.
Kellene egy símaszk a sisak alá, ha majd zordabbak lesznek az idők és egy kesztyű alá húzható ilyen "aláöltözet-kesztyű".
Ilyen sajnos nincs, mert nem sok olyan "őrült" van, mint én, aki ilyenkor is motorozik, nincs rá igény...
OK...
A harmadik dolog a fontosabb: egy elég jó Lazer sisakot vettem, amiben elvileg van párásodás gátló, szellőztető, meg mindenféle miskulancia, ennek ellenére elkezdett párásodni belülről.
Van-e erre megoldás?
Nincs... Vehetek én 2-300 e Ft-os sisakot, ilyen időben az is párásodni fog.
Nomármost...
Anno, a Kiskőrösi sisakokban semmi ilyen extra nem volt, párásodtak is rendesen.
Akkor úgy oldottam/tuk meg a problémát, hogy az autókhoz kapható páramentesítő spray-t fújtam a plexi belsejére. A kihagyott részeken ugyan csepegett a víz, de egyébként működött.
Na, azt meg ne próbáljam, mert fogalmuk nincs, hogy mit csinál a (nem olcsó...) sisakkal és bukom a garanciát...
Vicces volt az egész...
Nos, volna-é valakinek valami gyakorlati tanácsa, javaslata a fenti problémákra? Örömmel venném...
Bónusz:
Az az egyébként jó szerelő, aki a karburátoromat csinálta, szinkronizálta, stb., amikor elhoztam a gépet, némileg borúsan megjegyezte, hogy azzal ugye tisztában vagyok, hogy ez egy japán belpiacos modell és mint ilyen, 10 fok alatt úgy sem fog beindulni... Ha jó az aksi, ha jók a beállítások, akkor sem... Mert más az éghajlat... Ha injektoros lenne, akkor igen, de karburátoros - ezt mindig bikázni kell majd...
Nos, megnyugtathatok mindenkit: nem volt igaza.
Nem garázsban áll a járgány (sajnos nincs...), hanem a fedett teraszon.Jól beállított karbikkal, jó aksival, eddig még a gyenge mínuszokban is pöccre indul - persze szívatóval. Úgyhogy ez is csak egy "urban legend" a szerelők között...
Szia Mire vagy kiváncsi, Ha vasmagos a dinnye akkor a patkómágnest csak hozzáérteted, és már van is rajta fogantyú.Állitólag keresztezni akarják a bolhával ís.
Lacikám! Végre egyszer ellent mondhatok neked! Fényképeimen látható,hogy Givivel adta Gyula az öreg virgácsot. Na most én vagyok az akinek haszontalan volt. Bár eddig csak olyan emberrel találkoztam aki tetszést nyilvánított a plexi levétele miatt, nem ez volt az ok. Valahogy a szemmagasságban volt a teteje. Vagy kérdőjelbe kellett volna motoroznom, vagy Gőgös Gúnár Gedeon módjára kihúzni magamat állandóan.Nem mellékesen Zsocccával is javult a kapcsolat amióta az ő motorjára került a Givi. Látod,hogy egyetértünk a Heni,meg a Brumi hülyeségének tényén!
Előre is megköszönöm, ha egy alkalmas időpontban megejted a fotózást és a méretezést.
A súlytöbblet nem lehet zavaró, én is annak a híve vagyok, hogy ha már van, akkor valóban funkcionáljon.
Tisztelt GF
A csövet szívesen lefényképezem, meg nagyjából méretezem részedre, de neked kell utángyártani ha ilyesmit akarsz. Számolj a súlygyarapodással is, mert vékonyfalú csőböl csak dekorációnak jó. Ebbe meg menet közben is bele tudok állni, kibír.
Valamint gondold meg azt is hogy bizony az éles kanyarokban le kell venni a sebességet mert korlátozott a dönthetősége.
Mondjuk nekem is jópárszor leért, de csak karistolja az aszfaltot semmi komoly.
Az ötötvennek meg más a története, majd egyszer...
Kedves József
Jelenleg miden rendben a gépemmel ezért nem is fárasztalak. Gondolom vannak elegen akik keresnek a bajaikkal. Csak győzzed megválaszolni a skypen meg a fórumokon.
Üdvözlöm a családodat is.
"A fejlett humorérzék - megfizethetetlen kincs. Nemcsak attól óv meg, hogy veszélyesen komolyan végy ügyeket és embereket - beleértve önmagadat is -, de jelentősen hozzájárul, hogy tárgyilagosan ítélj meg dolgokat."
(Percy H. Whiting)
A tanácsokat köszönöm. Ma konzultáltam egy szerelő barátommal és megállapodtunk, hogy a hétvégén megkíséreljük felapplikálni ezt a bonyolult tartozékot. Sok időre, sörre és néhány szerszámra lesz csak szükség. Azt hiszem, megpróbálkozunk először azzal, hogy ráeresztjük a lámpára - ha a gumi rész nem nyelné el a vibrációkat, majd megemeljük... Elszántak vagyunk, egy plexidarab nem gáncsoskodhat ellenünkben! (A végeredményről majd beszámolok...)
Egyébként tökéletesen egyetértek a szélterelők használatát illető véleményeddel is. Valóban számos hasznuk van - bár tudom, hogy sokan úgy tekintenek rájuk, mint az "igazi" motorozás megcsúfolására. Én (sajnos?) már kinőttem abból a korból, amikor az jelentette az élvezetet, hogy nehezen zabolázható, ideges természetű, arabs telivérekkel küzdjek meg, bizonyítva kemény, szittya mivoltomat... "A Zen meg a motorkerékpár ápolás művészete" (Robert M. Pirsig) felé fordulok inkább - bár nem ítélem el azt sem, aki szeret mezítelen felsőtesttel, százzal belehajtani a rajzó cserebogarak gyülekezetébe...
Az a bukócső pedig egyre inkább tetszik...
Nem tolakodás, ha megkérdezem, hogy esetleg, netán nem beszélhetnénk-e arról, hogy egy ilyesmit - mondjuk - megrendelésre is elkészíts?
Köszi a tippet, utána is olvastam - tényleg ez lehet a tökéletes megoldás.
És ami még jobb, kiderült, hogy a sisakom gyárilag előkészítették a Pinlock fogadására.
Találtam is magyar forgalmazónál: https://citybike.hu/spd/ALZ410...
Egyelőre csak ezen a helyen, de még kutatok majd kicsit...