A topik résztvevőinek jó része éppen Drag Starra váltott és mégis itt maradtak. Azt hiszem ennek oka van! Talán Dragjanó a kivétel. Az ő előélete nem tisztázott. Na majd a civil izélt barcsi pofaviziten tisztázzuk!
Pedig roppant egyszerű! Ha száraz kuplung lenne, nem csattanna. De olajos, és elég ha az olaj összetapaszt egy -két lamellát és amikor kapcsolsz,akkor ezek a lamellák elengednek! Ez nem hiba!
Tamás az én mocim az esetek 80%-ban ugyan így csattan mikor 1-es fokozatba teszem, de csak az első indulásnál. Eddig nem izgatott a dolog. Megpróbálok utána járni hogy mitől lehet,ettől még elvisz a világ végére is.
Eszembe jutott még valami, kuplung ügyben. Már leírtam párszor,de ismételnem kell,hogy nagyon jó helyről vettem az öreg virgácsot. Gyula 50000nél nagy szervizt csinált amikor kuplungot is cseréltetett. E pillanatig tehát 3000km van az új kuplungban. Mégis van furcsaság. Sajnos csak az unalomig ismételt Katanához tudok hasonlítani(70000km.) ami semmi ilyesmit nem produkál. Éspedig: Beöltözés előtt beröffentem a gépet és hagyom melegedni(nyáron is). Eltelik néhány perc, ráülök indulok és volt már olyan,hogy 1es fokozatba téve leállt. Mintha nem emelne ki a kuplung. Próbáltam úgy,hogy 5-6 másodpercre behúztam a kuplungot és akkor váltottam. Nagyot ugrik ilyenkor a gép. Aznap soha többet. Csak az első elinduláskor. Az,hogy ekkor olyat szól a váltó,hogy összeszaladnak a szomszédok csak a bónusz. Na velem nem b@szik ki! Azt csinálom,hogy középállványon melegítés közben váltok néhányat és rá is engedem ,hogy hadd forogjon az a kerék. Felváltok 5ig és vissza. Hagyom egy kicsit forogni és aztán indulhat a menet. Így már nem ugrik. Hogy ne csak dicsérjem a Katanát, az is makacskodik bizonyos esetben, de csak akkor. Amikor 2. éves az olaj és kurva nagy dugóban araszolok,vagy felvonulás motorostalálkozón, nem akarja venni az 1es fokozatot. Ilyenkor kuplung nélkül taposom le és amikor már ugrana meg, behúzom. Így beveszi nehézkesen. Ha friss az olaj állhatok a 40fokban akármennyi meg nem nyikkan. Na a virgács ilyet nem csinál(volt próbálva a nyáron) akármilyen dög a meleg. Lehet a 20w50es olaj meleg tűrése jobb némileg! A Katanába 10w40es kell. Ennyi.
Jó napot kívánok! Az utóbb felmerült témában osztom Katana 750 véleményét, pont ezeket írtam volna én is. A gumiról annyit nekem Michelin van, nincs rá panaszom.
Szia
Mi is üdvözlünk a Virágósok táborában.
Reméljük nem csak fórum társunk leszel, hanem motoros társunk is.
Mármint szívesen látnánk közös gurulásokon, és a találkozónkon is.
Más. Nagyon remélem hogy nem bántalak meg vele. De érdemes valamilyen szinten kitölteni a reglapodat.
Nem kell minden személyes adatodat megadni. De egy fotót a mocidról, és hogy melyik részén is élsz az országnap, legalább ennyit jó ha megadsz. Tudod szívesebben társalog az ember olyan valakivel, akiről van némi elképzelése.
Előre is köszi.
Az ürest mindig gurulás közben keresd! Akkor meglesz. Esetleg mozgasd a motort meg, ha már megálltál és nem akarja! Szerintem a többi váltással is gond lenne,ha nem emel ki rendesen a kuplung! Nem tudom,hogy miként tanítják mostanában, de láttam videón olyat,hogy beszarás. Tempós gurulásnál látja a motoros,hogy piros lámpa lesz és behúzott kuplunggal kigurul,majd a lámpánál állva szerencsétlenkedik a visszaváltásokkal. Ha így oktatják elég nagy baromság. Szépen visszaváltogatva motorfékkel lelassítani és a végén üres. Elvégre nem 2t a motorunk. Nekik árt a motorfék üzem hosszú távon. Bár én nem csináltam ezt a kikuplungolást NSR125 Hondával sem. Na az aztán 2t a javából.
Nekem úgy rémlik az még az 535ön sincs olajlámpa. István fényképén látszik,hogy a jobb szélen vakdugó van. Hogy oda mi való a többi típuson? Lehet,hogy utólagosan odatehető, de szerintem felesleges. Az olajszintet úgyis látod a kis ablakon keresztül, a meglévő vagy nem lévő nyomásról meg lámpa nem tájékoztat a nagyokon sem. A nagyobb virgácsokon is csak olajszint jelző lámpa van,tök értelmetlen érzékelővel. Oldaltámaszon max. állásnál is, amúgy meg fél alatt is bevillog gyorsításkor. Csak,hogy idegesítse a pácienst.
"A nullát járó motorral nagyon nehéz megtalálni benne, ez normális"
Ennek ok jellemzöen, hogy a kuplung nem emel ki rendesen.
Ha a kuplung nem tud kiemelni rendesen annak oka:
- túl nagy holtjáték a bovdennél
- olaj tipusa elhasználódása (nem kell egyböl kivágni)
- beverödött kuplungkosás: mint ez.
Egy 4 üteműn mindig szokott lenni olaj nyomás, vagy olaj szint visszajelző...volt egy ilyen nekem is a kezem alatt, igaz 125ccm-es, de most így hirtelen nem ugrik be...és már elvitték, csak két kerék gumival, meg e zsír új láncszett maradt vissza belőle...
Köszi az üdvözlést, és a segítséget. A motorszám jó ötletnek bizonyult, sima kereséssel amiket lehetett azt megtaláltam.
Ami fontos még: ezen a típuson is van olaj visszajelző lámpa? Mert nekem az üresjáraton kívül semmi nem világít gyújtáson. A nullát járó motorral nagyon nehéz megtalálni benne, ez normális?
Alattam elkopott 2 db conti cm2 hátsó gumi, teljesen elégedett voltam vele esőben is, viszont amit először vettem 20000 Km-t bírt, amit másodjára, az már csak 10 ezret. Szezon elején váltottam, bridgestone exedra max került rá, az első 25 a hátsó 30 ezer Ft volt a strausz guminál. Ezzel is elégedett vagyok, bár a futásteljesítményről még nem tudok nyilatkozni 5000 Km alatt nincs látható kopás (esetleg annyi szól mellette, hogy túramotorokra tervezték).
A metzeler és dunlop márkát nem próbáltam még, mert drága volt és esőre nem ajánlották, de attól még lehet jó.
Üdv a virago táborban!
Egy egyszerű keresés is eredményes lehet néha: https://www.google.hu/search?q...
Én is hajtottam egy ilyet 3 évig, a hülye lánchajtáson kívül nem nagyon volt vele gondom.
Igen én is voltam már náluk párszor, ha veszek akkor azt is náluk fogom felrakatni, karbiszinkront is megcsinálták szuperül meg defekttel is voltam már náluk. És közel is van:)
Szia! Üdv a fórumon! Sok szerencsét a motorhoz! Magyar nyelvű használati utasítást nem fogsz találni, sajnos.
Meg kell elégedned angol nyelvűvel. Interneten rákeresve elég sok minden megtalálható gyártási év, motorkód alapján.
Ha esetleg Tormy olvas, talán ő is mond valamit. Elég sokat megy és neki is 1,1es van. Ha gondolod, Gyálon a Fekti műveket tudom ajánlani. Mindent(gumit) meg tud szerezni és fel is szereli. Biztos lehet olcsóbbat találni nála, de én nem vagyok az a netbújó,hogy olcsóbb legyen. Hadd éljen meg mindenki!
Először én is így voltam vele.
Feldobtam 5 perc alatt. Majd próba. És sehogy sem volt jó. Vagy rajta néztem át, vagy felette de akkor nyújtózkodnom kellet.
Aztán jött az egész napos állítgatás. És a 200 szor való le és feltevés. De végül sikerült. És azóta szuperül szuperál. Simán átlátok felette. S a szelet pedig pont a sisak tetejéhez vezeti. De igazából az a lényeg, hogy a vállam és a mellem védje. Főleg esőben.
Üdv mindenkinek
Vettem egy XV 250-est. Tud valaki segíteni, hogy hol találok magyar nyelvű használati útmutatót, szinte semmit nem tudok a gépről, csak amit egy átlagos motorról tudni lehet. Igazából azt sem tudom ez a fórum hogy működik, csak próbálkozom. Ha vannak segítőkész motorostársak sok minden érdekelne még a típussal kapcsolatban. Előre is köszi.
Szia ! Nekem is Metzerel gumiabroncs volt elől, tavasszal cseréltem Continentalra, / Marso Pécs, 25 ezer körül volt akciósan /. A fórumban írt vélemények alapján döntöttem a conti mellett, elégedett vagyok vele, igaz, néhány ezer kilométert mentem csak vele. Hátul Dunlop van, ezt bátran merem ajánlani, szélsőséges körülmények között is bizonyított ...
Mi is üdvözlünk a Virágósok táborában.
Reméljük nem csak fórum társunk leszel, hanem motoros társunk is.
Mármint szívesen látnánk közös gurulásokon, és a találkozónkon is.
Más. Nagyon remélem hogy nem bántalak meg vele. De érdemes valamilyen szinten kitölteni a reglapodat.
Nem kell minden személyes adatodat megadni. De egy fotót a mocidról, és hogy melyik részén is élsz az országnap, legalább ennyit jó ha megadsz. Tudod szívesebben társalog az ember olyan valakivel, akiről van némi elképzelése.
Előre is köszi.
Ennek ok jellemzöen, hogy a kuplung nem emel ki rendesen.
Ha a kuplung nem tud kiemelni rendesen annak oka:
- túl nagy holtjáték a bovdennél
- olaj tipusa elhasználódása (nem kell egyböl kivágni)
- beverödött kuplungkosás: mint ez.
Egy 4 üteműn mindig szokott lenni olaj nyomás, vagy olaj szint visszajelző...volt egy ilyen nekem is a kezem alatt, igaz 125ccm-es, de most így hirtelen nem ugrik be...és már elvitték, csak két kerék gumival, meg e zsír új láncszett maradt vissza belőle...
Ami fontos még: ezen a típuson is van olaj visszajelző lámpa? Mert nekem az üresjáraton kívül semmi nem világít gyújtáson. A nullát járó motorral nagyon nehéz megtalálni benne, ez normális?
Alattam elkopott 2 db conti cm2 hátsó gumi, teljesen elégedett voltam vele esőben is, viszont amit először vettem 20000 Km-t bírt, amit másodjára, az már csak 10 ezret. Szezon elején váltottam, bridgestone exedra max került rá, az első 25 a hátsó 30 ezer Ft volt a strausz guminál. Ezzel is elégedett vagyok, bár a futásteljesítményről még nem tudok nyilatkozni 5000 Km alatt nincs látható kopás (esetleg annyi szól mellette, hogy túramotorokra tervezték).
A metzeler és dunlop márkát nem próbáltam még, mert drága volt és esőre nem ajánlották, de attól még lehet jó.
Üdv a virago táborban!
Egy egyszerű keresés is eredményes lehet néha:
https://www.google.hu/search?q...
Én is hajtottam egy ilyet 3 évig, a hülye lánchajtáson kívül nem nagyon volt vele gondom.
Meg kell elégedned angol nyelvűvel. Interneten rákeresve elég sok minden megtalálható gyártási év, motorkód alapján.
Feldobtam 5 perc alatt. Majd próba. És sehogy sem volt jó. Vagy rajta néztem át, vagy felette de akkor nyújtózkodnom kellet.
Aztán jött az egész napos állítgatás. És a 200 szor való le és feltevés. De végül sikerült. És azóta szuperül szuperál. Simán átlátok felette. S a szelet pedig pont a sisak tetejéhez vezeti. De igazából az a lényeg, hogy a vállam és a mellem védje. Főleg esőben.
Vettem egy XV 250-est. Tud valaki segíteni, hogy hol találok magyar nyelvű használati útmutatót, szinte semmit nem tudok a gépről, csak amit egy átlagos motorról tudni lehet. Igazából azt sem tudom ez a fórum hogy működik, csak próbálkozom. Ha vannak segítőkész motorostársak sok minden érdekelne még a típussal kapcsolatban. Előre is köszi.
...és jellemzöen lány eladók szolgálnak ki!