Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tisztelt GF
Látom, bírod az élcelődést, de nem is kell mindent olyan komolyan venni.
Az enyémen a plexi kb 10-15 mm.rel felette van a lámpatestnek, de azért mert ha összeérne, a rezgéseket is átvenné, mert ugye a lámpa gumiágyazású és így bizonyos rezgéstartományban finom vibrációja van.
De a tiednek az alsó éle párnázott, úgyhogy akár rá is ültetheted.
A plexit néhányan feleslegesnek tartják, pedig csak haszna van hátrányok nélkül.
szereld fel, ahogy kb a leg optimálisabb, aztán menet közben, pár 10 km-t. teszteled. mivel mindíg nálad van a multifunkciós eszköz, utána állíthatsz.
A bunkócsöv meg saját faragás, savállóból, így csak eszmei értéke van. Ja egyben előretolt lábtartó is, nagyon kényelmes. Meg mutatós is...
Ne bánd! Szerintem ők sem.
Ezt most már jelenteni fogom a moderátornak. Szart sem értek abból amit zagyváltok.
Üdv! Vasmagos is van? Mert akkor egy patkómágnes, és nem kell szatyor sem!
Szia kedves cimborám! A dinnyeárusításról kérnék egy kis szaktanácsadást. Aztat hzogyan lehet fordítva árúlni?

Tisztelt 5.50!
Végtelenül hálás vagyok a plexi felhelyezésével kapcsolatos javaslatért, eddig hezitáltam, de most már bizonyos, hogy a domború oldalával előre fogom felhelyezni.
A hátsó lábtartó lehajtásának problémája is szöget ütött már a fejembe, de ez olyan szintű technikai felkészültséget igényelne, hogy eddig meg sem próbálkoztam vele... Alkalomadtán majd kikérem a véleményed.

De a viccet félretéve, azért rugózom a témán (sokak számára talán túlzott mértékben is), mert 1. ilyen plexit még sosem szereltem fel és néhány dolog nem egyértelmű a képek alapján 2. nem szeretnék valami banális hibát elkövetni, ami tönkrevágja a holmit, rosszabb esetben az első próbaúton a képembe csapódik az egész miskulancia...

Egyébként jól látom a képeiden, hogy a te plexid sem fekszik fel a lámpára?

A bukócsöved is klassz. (Hasonlóan széles megoldásban gondolkodom én is..) Megkérdezhetem, hogy milyen gyártmány? És hol/mennyiért sikerült beszerezni?
Tisztelt GF
szerintem célszerű a domború oldalával előrefelé rögzíteni a plexit, dehát te döntesz.
Én például a hátsó /utas/ lábtámasz le és felhajtásáról sem találtam használati útmutatást. Rengeteg hiányosság van e téren.
Szerintem, ha nagyobb a pexin a lámpa kivágása, mint a lámpa mérete, akkor nem jól néz ki, ha rá van ültetve. Ha viszont naggyából azonos, akkor szerintem igen, Gondolom a gumírozás azért van rajta.
Hááát, nem esküdnék meg rá...
Ha pl. itt: http://www.fc-moto.de/GIVI-A60... megnézed a hasonló konstrukciójú univerzális plexiket, akkor nem fekszenek fel a lámpákra.
(Elég jól nagyíthatók a képek.)
Az is igaz, hogy ezen a típuson a GIVI feliratos ívelt rész egy elég vastag és viszonylag puha gumi...

Megeszi a fene ezt a GIVI-t is, egy ekkora cég igazán feltehetne legalább a központi weboldalára egy "Mounting Instructions" menüpontot, ahonnan le lehetne tölteni az egyes gyártmányok kódja alapján a szerelési útmutatót...
Az első képen, ha jobban megnézed, akkor látszik,hogy ráül a lámpára.
Gondolom, hogy ez a megfelelő szerelési mód.
Neked is köszi!

Amit még mindig nem tudok és az első képen sem látszik, hogy a plexit csak a két szár tartja-e vagy az íves rész "ráül" a lámpára?
Köszi! A tartó szárakat és alkatrészeiket már nagyjából összelegóztam, fent vannak a plexin. Azt hiszem, hogy jól...
Szia! Szerintem nem lehet annyira nehéz összerakni. Kerestem pár képet az interneten, talán segít.
Tisztelt István
Köszönöm a figyelmeztetést. De sajnos nem sokat találtam az említtet úrról.
Csak annyit, hogy defekt miatti motoros balesetben halt meg.
Kérdés hogy kukacos javítás miatt keletkezett a defekt, vagy nem. Mivel szerintem, ha az van megírva, akkor egy vadi új gumival is kaphatok defektet. De minden esetre tavasszal lehet, hogy megjavíttatom hivatalosan is.

Katana750
Tomi. Véleményem szerint, mielőtt bármit megbontanál a Virgácsodon, tekerd vissza az alapjáratod. Tegyél a benzinébe egy kis karbi pucoló adalékot, és úgy próbáld ki. Mikor az 535-ösömet én is tekergettem akkor nekem is el kezdett durrogni. Szegény lett a keverék. Egy üveg gyertyás ellenőrzés sem ártana. Véleményem szerint semmi komoly baja.
PAIR system
Ez nincs a te motorodon. Viszont a Heni 250-esén van.
A fars levegőt könnyen ellenőrizheted. Alap járaton egy szpével körbe fújod a karbik környékét. S ha felpörög, megváltozik a járása, a gépednek akkor farsot szív.
Az olaj lámpám nekem is bevillant még menet közben is. Mikor háromnegyedén volt a szint. Öntöttem hozzá egy picit, s elmúlt.
Az alapjáratodat én ugyan nem értem. Mivel az enyém 600-800. Viszont az én gépem kicsit másabb.

GF
Hasonló plexim van nekem is. Nem akarlak elszomorítani, de nekem egy teljes napomba tellett, mire rendesen felraktam, és sikerült rendesen beállítanom. A család csodálkozott is, hogy, hogy lehet, ehhez ennyi türelmem. Én nem értettem őket, hiszen hozzájuk is van türelmem.

Más:
Téli eltárolás:
Mivel egy öreg, régi motorszerelőtől azt a tanácsot kaptam, hogy télen ne indítgassam, hanem engedjem le a benzint a karbikból, és zárjam le a kipufogót és kész.
No én le is engedtem. De a leeresztő csavarnál csak nem akar abba maradni a csöpögés.
Lehet, hogy az AC punpa ellenére mégis csak eljut a benzin a karburátorig, és szép lassan újra megtelik az úszóház?
Holnap újra megnézem. S ha újra lejön ugyan annyi brenya akkor nem jó megoldás a leengedés.
Vagy miként is kéne ezt végre hajtani?
Megérkezett a plexim!
Zsííííír!

A típusa: Givi A26P
Felszerelési útmutató nincs hozzá sajnos és a neten sem találtam.

Mellékelek egy képet - nem ez, de ilyen.

Van esetleg valakinek ilyesmihez valami útmutatója?
Esetleg tapasztalatok, hogy mire kell figyelni a szerelésnél, stb.?

Előre is köszi!
Ilyen a világon nincs. 1991 09 01 óta birtoklom a vasat és csak a pozitív saru lelazulása miatt csuklott meg egyszer a Katana könyörtelen hangja. Hozzád képest szerencsém volt, mert Gyál és Felsőpakony között történt az eset miközben lánc szett cserére vittem a gépet. Pakonyon mondom a szerelő havernak,hogy mi a helyzet. Ülés le, csavarhúzó elvesz,fél fordulat és téma le van zárva. Ilyen ez a Katana.
OFF:
Hijnye! :) Most néztem meg a képeidet. Ezek még futnak?! Azt hittem, a többségét már régen legyilkoták... :/
Anno (úgy 16-17 éve) én is hajtottam egyet. :)
Ha jól emlékszem, 83-84-es évjáratú volt.
Gyakorlatilag pontosan ilyen: http://www.suzukicycles.org/ph...

Szerettem nagyon, de életem egyik legnagyobb szívása is hozzá kapcsolódik.
Elmentem vele egy hétvégére Tolna megyébe, egy nagyon kedves barátom frissen született gyermekének "baba pisiltatójára". Akkor még az M7-esen az a "klassz" beton burkolat volt, a "cuki" dilatációs hézagokkal, amiktől az amalgán is potyogott az ember fogaiból.
A siófoki lehajtónál megálltam a stoptáblánál - motor leállt.
Se kép, se hang...
Pár száz méterre volt egy szerviz, épen zártak, de bekönyörögtem magam, hogy nézzenek már rá - akkor még volt előttem úgy 120 km...
Megnézték. Pöccre indult.
Aztán nem. Aztán igen...
Ülés le, kábelek megvizsgál, aksi rendben, stb.
Vállvonogatás...
Gyújtás probléma, de ők most nem állnak neki itt tüzetesen átvizsgálni - menjek tovább, ha leáll, kérjek meg pár embert, hogy toljanak be.
OK.
Szerencsésen meg is érkeztem, ünnepeltünk is rendesen... ;)
Másnap, nem kicsit másnaposan indultam vissza.
Megint nem indult, de ott voltak a barátok, pikk-pakk betoltak.
Nyomtam hazafelé, hogy itthon majd átnézzük, csak jussak vele haza...
Már a Kisalföldön jártam, amikor valami rettentő módon rám jött a vizelési inger...
Próbáltam tűrni, amíg tűrhettem, de amikor már az volt a kérdés, hogy magam alá eresszem-e vagy inkább megálljak, az utóbbit választottam...
Na, aztán jött a szívás... Két település között, kb. fél úton álltam a prérin, a dög persze nem indult...
Erre nem igen van olyan domb, amire feltolva segítene lefele a begurításban...
(Autósoknak hiába integettem, tojtak megállni.)
Úgy két órát tologattam a nem éppen könnyű vasat (mint korábban jeleztem, nem éppen acélos fizikai állapotban...) és már a végkimerülés határán álltam, mire sikerült eljutnom egy olyan kis bucka tetejére, ahonnan lefelé végül sikerült beröffenteni.
Mondanom sem kell, hogy közben szénné izzadtam, az összes ruhám merő víz volt, úgyhogy tkp. magam alá is ereszthettem volna...
Hazaértem.
Itthon másnap kiderült, hogy csupán annyi történt, hogy az egyik aksi saru lelazult egy picit a rázkódástól, ami ahhoz pont elég volt, hogy ne induljon, de a sebtében elvégzett vizsgálatoknál ne tűnjön fel...
Két fordulatnyit szorítottam a csavaron és kész - attól kezdve jó sokáig egy köhintés nélkül működött.
De azt az utat nem fogom elfelejteni, az biztos...
Ha már visszatértünk az "izéhez"! Nekem a 250-en van! Nem értem egy picit sem,hogy mit és hogyan csinál! Mindkét henger alján van a kipufogócső alatt egy kivezető csonk! 1-2-es képen látszik. Mindkét cső belemegy az "izébe" ,de oda csatlakozik a kartelkivezető gumicső is! Vákumcső is megy bele! Telóról raktam fel a képeket,bocs ha nem jó áll!
Mindenképpen át lesz nézve. Ha valami adatot nem találok, úgyis kereslek majd. Gondolom a kocsiknál más az igénybevétele a gyertyáknak. Vagy mittudomén. A Seat ibizám szintén 11 éves, abba sem volt még cserélve gyertya(120000nél kell) most van benne 119000. De még az akksi is gyári. Nem beszélve a váltóról. Persze a VW teknik az már csak ilyen. Jut eszembe 90000nél vezérműszíj,görgőkkel és ennyi. Még a fékbetét is az eredeti.
Nem lattam hogy volna. A hitachi karbik nagyon erzekenyek es viszonylag tobb tapasztalatot igenyelnek felujitaskor. Tobb az alkatresz bennuk. Viszont a neten talalsz adatokat es javaslom hogy a telen vedd ki oket es alaposan szedd szet.
Nekem a chevy-be meg sosem volt gyertya cserelve, 11 eves es kb 135 ezer km van benne. Mondjuk ez az en lustasagomnak is betudhato de olajcseren es 2 akkun kivul meg semmi nem volt cserelve. Ja egy valto 75 ezernel de az gyari hibas volt.
Itt már tök sötét van és nincs okos,vakus telóm. De a nevemre kattintva a fényképeim között van 2 kép a motorról és látszik a blokk is.
Igazad van, egy év és kevesebb mint 3000km nem elég kitapasztalni egy ismeretlen gép minden rezdülését,rigolyáját. Ma olvastam egy olyan oldalt ami leírja,hogy mire figyeljünk oda,ha NGK gyertyát veszünk. Mármint,hogy ne szaladjunk hamisítottba. Csak furcsa a dolog,ha a gyertya szart be. Tudom már unalmas, de a Katanában legalább 8 éve nem cseréltem és van bennük vagy 30000km. Most is hibátlanul gyújtanak.
Szia! Mindenképp gumis lesz a vége, az biztos... Csak kell találnom egyet a közelben. Gumiszerelő műhely van dögivel, de csak autókkal foglalkoznak - sajnos.
Azért is kérdeztem, hogy van-e tapasztalata valakinek, kb. mennyit bírnak az így javított gumik.
Ha találok megfelelő szervizt, akkor kiderül, hogy hogyan oldották meg a gumi szerelését, azaz valóban tömlő nélküli-e, vagy tömlős és csak szerencsém volt.
Ha van benne belső, azt mennyire viseli meg az ilyen kezelés?
Kell újat venni vagy megfelelő a foltozás is?
(Valaki épp alább hirdetett Virago belsőket... )

OFF: az előbb említett autóknál (és még más modelleknél is) láttam ezt a megoldást. Új felniknél is, ahol gyárilag ilyenek, de azt is tudom, hogy ha az eredetit meg akarja valaki őrizni, de korszerűbb, tömlő nélküli gumikat szeretne rá, utólag is megoldják. Még a közepesen felszerelt, kisebb műhelyekben is. A technikáról ne kérdezz, sajnos nem ismerem, de azt tudom, hogy az utólag így lekezelt felniken, minden gond nélkül, évekig jól működtek az új, tömlő nélküli gumik.
Aha. csinalj egy kepet a blokkrol