Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

István, köszönöm a felújító linkeket, még nem tudom melyik fog kelleni, de már képben vagyok a költségeket tekintve.
Szia! :) lehet nekem is kéne egy ilyen
OFF
Ha tetszet a múlkori pár elöadás "érdekességnek" itt van egy másik igen komoly téma, mely szerint arra sem rest a hatalom, hogy belehazúdjon 300! évet a törtenelembe, csak hogy maguknak hös törtélmet kreáljanak, a Magyar történelem folytonosságát meg "megszakítsák".
300 év? 1[/L[L=https://www.youtube.com/watch?...]300 év? 2
(((Kiváncsi leszek, mikor fogják tanítani az iskolákban végre az igazi történelmet, hogy végre senki ne érezze magát kevesebbnek azoknál akik rajtunk taposnak, és lenacionalistáznak, ha "magyarkodunk". Nem kivánok politizálni, de a Magyarnak lenni nem genetikai úton lehet, hanem erkölcsi, szellemi téren, és csakis ezeken.)))
ON
Foghatod a hasad a nevetéstől! A GPS-be megnéztük az útszimulációt Barcsra!
Lassan depis leszek ettől a szemét időtől. 3. napja esik. Hol egy kicsit, hol meg nagyon.
Ok, Úgy lesz!
Ennyi gondoskodás után, tuti,hogy nem kell aggódnod a téli inditástól! Egyébként lehet,hogy van a gépeknek is "lelkük"!
Üdv! Tavasztól már több idő telt már el, mint tavaszig! Január-február, itt a nyár!
Nem csak gomba ügyben van döglődés !

Magyarszék elég közel van, onnan 15perc Orfű, és Abaliget.
Abaligeten minden év augusztusának első hétvégéjén van találkozó.
Aki volt már az tudna mesélni a kulturális esemény hangulatáról.
Tavaly Barcsra menet egy kitérővel meg akartam mutatni nektek, de mindenki nagyon fáradt volt. Vagy inkább szomjas ?
Szóval ha jössz a környékre csörgess meg, aztán amíg lepakolják a kamiont átszaladunk körülnézni.
Sajnos mostanában nem nagyon megyek Pécsre. Van egy konzervgyáros ürge aki visszfuvarba olcsóbb mint én és hát ilyen az üzlet. Magyarszékre, Pellérdre, Keszübe van még termelő de döglődés van nálatok gomba ügyben. Azért becsúszhat egy fuvar! Mindenképpen hívlak. Igazából azt sem tudom,hogy megrendezik e jövőre a barcsi találkozót. Thor 535 teljesen eltűnt, pedig ő talán tud róla. Mindegy, valahol mindenképpen összefutunk. Csak már tavaszodna!
Szia Tomi !

Szomszédok még nem tudják mi van a garázs sarkában, becsomagolva arra várva hogy felkerüljön a virgácsra. Szóval nem szereltem még fel, mert nem sikerült azóta sem rendesen felemelni a gépet hogy lássam hogy is lehetne lecserélni a gyárit. Tavaszig már így marad. Március elején műszaki vizsga, utána lábtartó méretre igazítás, kormány és kipu csere.

TOMI !
Pécsre vannak fuvarjaid. Megtennéd hogyha legközelebb erre jársz felhívod a 20/5933 664.(az én vagyok) és egy ebéd mellet élőszóban megbeszéljük Barcsot meg úgy egyáltalán ?
Szia! Hol kint, hol bent - kétlaki életet él. (Ha kint pihen, akkor is a bejárati ajtó előtti fedett teraszon...) Szívem szerint mindig bent lenne, de sajnos a bejárati ajtó kicsit szűk, csak úgy fér át rajta, ha behajtom a tükröket. Ez pedig macerás...
De valóban igyekszem neki jó körülményeket biztosítani.
Egyrészt, mert egy régi-új vágyam teljesült, amikor meg tudtam venni. És sajnos nem vagyok olyan anyagi helyzetben, mint ügyesebb/szerencsésebb embertársaink, akik számára ez "nem ügy" - nekem elég sok osztásba-szorzásba, rolnik jobbra-balra tologatásába került, hogy van.
Másrészt, nem csak a motoromat, de általában minden tárgyamat, eszközömet szeretem, becsülöm. (Valahol még abban is hiszek, hogy "lelkük van"... )
A motor számomra nem csak szórakozást, kikapcsolódást (és még sok minden mást...) jelent, hanem mindennapi munkaeszköz is - munkába, ügyintézni, bevásárolni, stb. járok vele. (Még most is.)
Ha azt várom el tőle, hogy "hűségesen teljesítse az igényeimet", akkor nekem is meg kell adnom neki, amire szüksége van.
Némileg elferdítve az ismert közmondást: "A motor olyan mint egy nő. Csak azt veheted ki belőle, amit beletettél..."
Szia! Ennek a mocinak arany élete van ! Ha jól látom bent van a lakásban, így mindig lehet benne gyönyörködni. Jól néz ki a a plexi is rajta.
És fent a helyén!
3 cm-t vágni kellett a szárakból az optimális beállításokhoz (különben kormány fordításnál beleért a tankba), de most tuti.
...És valóban igaz, hogy maga a felszerelés "csuklógyakorlat", de a pontos beállításra elment kb. a fél nap...
Rendben, hallgatok rátok, elteszem aludni a gépet. Megnézem a csap zárását, ez tényleg fontosnak tűnik, meg kíváncsi is vagyok mit vettem. Van infotok kb mennyibe fáj egy karburátor- csap tömítések, membrán meg egyéb szükséges dolgok cseréje? Tudom, hogy ez több tényezős dolog, csak úgy nagyságrendileg érdekel mire számítsak.
Mi a helyzet Gábor? Szomszédok? Sikerült felvarázsolni a kipufogót? Jövőre Barcs? Jössz civilizálódni?
Ha ezt választod, az előtte való napon tedd töltőre az akksit mert ha mínuszok lesznek nehéz a blokkot átforgatni és nagyon figyelj rá,hogy elérje az üzemi hőfokot a blokk! De szerintem sokkal jobb helye van az akksinak a szobahőmérsékleten, bent a lakásban! Gondolj arra is,hogy a 4t motor a legjobban hideg indításkor kopik! Kurvára lehűl a motorolaj, egy darabig nem olyan tökéletes a kenés. Kihagynám. Zsoccca évekig ezt csinálta. Úgy emlékszem most már nem csinálja valamiért.
Eszemben sincs a részedről leírtakat támadásnak venni. Ezeket meghagyom a cápa,R.T., és hasonló motorostársaknak. Olyan szépen fogalmaztál,(indikátor) hogy kénytelen vagyok önkritikát gyakorolni mint Buharin elvt. Sajnos őt ennek ellenére tarkón lőtték, én inkább megnézetem az úszószintet és úgy általában a karbikat. A Virago Hitachi porlasztói RC51 szakvéleménye szerint is érzékeny darabok, a Katana Mikunijai meg mert megérdemlik. Valóban lusta voltam és csak odaszagoltam, éreztem a benzinszagot és tudtam,hogy tele az úszóház, lehet tekertetni.
Ha úgyis eltennéd a motort télire, azt javaslom ellenőrizd az alábbiakat.
Az üzemanyag csap ON és RES állásban nem engedhet át üzemanyagot ha nem jár a motor. Meggyőződhetsz róla, ha lehúzod a karbi felé menő csövet. Ha átenged, hagyd lehúzva és dugaszold be valamivel. Nehogy úgy járj ahogy K István írta, mert ez bizony valós veszély és tényleg sokba fájhat! Ha nem vagy járatos a szerelésben a karburátor ellenőrzését inkább bízd szerelőre, lesd el mit csinál hogy legközelebb te is elvégezhesd.
Gyertya pipából akkor szoktuk kiváltani az ellenállást, ha a gyertya maga is zavarszűrős. Nem tudom a 250-es nek mi az előírása, de ha van benne "R" betű akkor zavarszűrős. Ha ki akarod váltani, tégy a helyére 3mm átmérő körüli hegesztő pálcát (nebro) A végeit szépen kerekítsd le.
Szia!
Az ellenállás helyére betett fém darab ha olyan "vastag" mint a gyertyakábel már jó, de lehet kicsit több.
Gyertyákat mindenképpen fogok cserélni, arról olvastam, hogy a pipa zavarszűrőjét ki kell venni ha a gyertya is az. Kérdésem, hogy számít-e a az acéldarab vastagsága amit beteszek helyette, ha kb olyan mint az ellenállás az jó? Egyébként mivel nálam "új" a gép mindenképpen elviszem egy átvizsgálásra tavasszal. Minden tanácsnak örülök, mert azokat a gondokat mindenképpen szeretném megelőzni amik később drága javítást igénylő hibák okai lehetnek.
Nem kell annak fél óra, megtapogatva érezni lehet mennyire meleg.
A Tescóban lehet venni a benzinbe adagolandó rozsda megelőző adalékot, karbi tisztító adalékot. Az én mocimban beváltak.
Csak ajánlom ( ! ) a CR6HIX iridium gyújtógyertyát. Az autómban is iridium gyertya van, futás teljesítménye 105 000 km. A szikrahézag 1 (egy) mm. A motorba való szikrahézaga gyárilag 0,8 mm. Én ezt felnyomtam, 0,95 mm-re, a gyertyapipában az ellenállás helyett rozsdamentes fém darab van. A szikra egy lovat agyonütne.
Nem olyan nagy pénzek ezek.
A te véleményed a az enyém ellen 1:1. Nem azt kivánom megcáfolni, hogy nem jól rakod el télre a mtorjaidat. Azt csak egy aprósággal egészíettem ki.
Arra szerettem volna rámutatni, hogy lehet nem egy csöpögö üzemanyagrendszert kéne indikátornak használni, hogy tele vannak-e az úszóházak. Meg annak fontonságát hoztam volna elötérbe, hogy a rosszul záró karburátor tüszelepek milyen problémákat okozhatnak...és ha most olvasod az éppen problémás motort lehet hogy nincs igazam, de valszeg ezért nem jár rendesen az egyik henger. Ilyenkor nem sürün fog megoldódni a probléma gyertyacserélgetéssel, mert a túlfolyás miatt dúsan fog járni, és leköpi a gyertyát. (nem azért írom le, hogy okosabbat mondjak, mint te, és hogy a te szavad kétségbevonjam, hanem ezek 15-20-éves tapsztalatok a környezetemböl. Az idén az egyik barátom hasonlóan nagy ívben tett a tanácsomra, jutalma az volt hogy kétszer cserélte le 2-3 ezer km-en belül az olajat (olyan 12-15 ezer HUF-os történet), Kb 2 liter benzint engedtünk le a légszüröházból, és jó fél órát bohóckodtunk, mire kijárattuk a kiszedett gyertyáknál a hengerekböl a befolyt benzint, és végre nagy nehezen elindult...most már lesz ideje, meg pénze, hogy rendberakja a karburátororok tömitését, meg az üzemanyagcsapot is megnézze. Az emberek szeretnek nyilván a kisebb ellenállás irányában haladni, ha valaki azt mondja hogy nincs jelentösége akkor nyilván az olcsóbb, a másik meg hogy egy hiba nem úgy fog megoldódni, hogy azt szerelgetem rajta , amit meg tudok csinálni, jelen esetben, hiába cserélgeti a gyertyát, mert at ki tudja tekerni, hanem tömörré kell tenni az üzemanyagrendszert.
Kérlek nem vedd személyes támadásnak, csak szeretném megfelelö fényben feltüntetni ezt az oldalt is. )
Ok! És ha elindítgatom kéthetente, és hagyom pöfögni fél órát? Mostanában úgyis bütkölgetem, pl a hátsó henger nem az igazi, kihagy és akkor megy ha áthúz a pipa. Milyen sorrendben cserélgessek, és mit (gyertya, pipa, kábel, stb) ?