Nem bagatellizálok, hanem leírtam azt ahogyan én csinálom. A motorjaim nem kormolnak, ha lemosná a benzin az olajat már régen tönkre mentek volna. Gondolom az olajszint is emelkedne,ha benzin menne bele. Ehelyett láthatóan fogy használat alatt. Szóval csak jeleztem,hogy van választási lehetőség.
Szerintem igen komoly baj, ha nem zàr a porlasztòban a tüszelep. A tùlfolyàs miatt kormolni fog, lemoshatja az olajat a member falàról, befolyik motorolajba, azt hazavàgja, a feltelt hengerben ràindìtva akàr a gyertyàt is kilöheti menetestöl. Én nem bagatelizàlnàm el ezt, nem hiàba adjàk meg az ùszòszintet 1 mm-es pontosàggal legyen belöved. A legtöbb yamahàn 10-15 èvesen a benzincsap membrànja is àtlyukad, szintèn hasonlò, költsèges problèmàkat okozva.
Egy uszòhàzban kB 0.5dl benzin van. 15-20sec ès PRI àllàson megtelik.
Mostansàg èrdemes leengedni a karbibòl a benzint, mert a kipàrolgàkor marad vissza a kàros lerakodàs. A teletankba meg önteni kell egy kis spuri adalèkot, mert a bezin is megromlik mol szerint 3 hònap utàn akàr.
A téli eltevésről megfeledkeztek a motorostársak. Vannak lehetőségek. Írom, hogy csinálom én. Színültig teletankolva teszem el. Tavasszal már ki van száradva a karbi, ilyenkor jön a pri állás, szerintem nem baj ha csöpög,(látod,hogy mikor van tele a karbi) és lehet a teljesen feltöltött akksival indítani. Lehet,hogy szentségtörés, de én egy kis féktisztítót vagy hidegindítót szoktam a levegőszűrőbe fújni. Jelentősen megkönnyíti az első tavaszi beröffentést. Az akkut kiveszem és havonta egyszer feltöltöm. Mostanában a benzin változásai miatt felülíródik az ahogyan én csinálom. Vannak olyan tapasztalatok,hogy jobb ha kifogyasztod a karbiból(vagy leengeded) a benzint és így tárolod a télen. A benzin növekvő bioetanol tartalma miatt hosszabb állás alatt problémák keletkezhetnek a karburátorban(dugulások). Szerintem ehhez több idő kell mint amit mi állunk, de a döntés a tiéd!
Köszi, használni fogom! Már így is sokat segítettetek. Különben megcsináltam az olajcserét, és ráállítottam a kuplungra. Ezek után simán megtaláltam a nullát még álló helyzetben is!
Üdv. a fórumon! Ha gazdaságossági alapon döntöttél a kisvirgács mellett, nem fogsz csalódni. Ha műszaki, feltöltési(olaj,benzin,stb.) adatokra is kíváncsi vagy ajánlom a virago.ro oldalt. Itt típusonként a 125től 1100ig szemrevételezheted a változatokat. Ha esetleg pangás van a topikon és kérdés merül fel, segít ha beírod a keresés ebben a topikban mezőbe amit tudni szeretnél. Ha volt róla szó akkor kidobja neked a hozzászólásokat. Pl. Motorolaj. Na itt aztán lesz duma. Gyertya,karburátor, ilyesmi.
Hát igen a minimális karbantartásokra érdemes oda figyelni.
Jómagam az olaj szűrőt minden olajcserekor cserélem. Annak ellenére, hogy a szerviz leírás minden másodiknál írja elő. 1000 Ft-n ne múljon.
A légszűrőt, pedig minden második olaj cserekor cserélem. Tehát 12000 Km-emként
Szerintem a rendszeres karbantartást, meg hálálja a motor.
Az a csavar, amelyiken van egy kereszhornyos kiképzés ( legalábbis az enyémen van). Csillagkulcsos lazítás után csavarhúzóval könnyen kihajtható. Én a helyedben az olajszűrőt is kicserélném, ki tudja mikor volt cserélve. Ez viszont a másik oldalon van a három csavaros fedél alatt. (Itt nekem az egyik csavar feje nagyon csúnyán el volt nyalva, nagyon megszenvedtem a kivételével. Ki is cseréltem imbusz fejű csavarokra).
Megnézném még a légszűrő betétedet is. Nálam az "kisipari módszerrel" volt megoldva vezeték kőtegelővel. Sok helyen szívott a motor szűretlen levegőt.
Ha esteleg nálad is hasonló a helyzet, akkor a Keeway-től lehet olcsón szerezni hozzá szivacsot.
Helló!
Az induláskori csattanás azért van, mert a lamellák össze vannak tapadva. Azt lehet csinálni, hogy a motor megindítása előtt sebességbe téve behúzott kuplunggal meg kell mozdítani a motort. A olajtól összetapadt lamellák szét fognak válni. Meleg motorolajnál már nem ragadnak össze a lamellák.
A leírásodat olvasva felmerült újra bennem, hogy a motor kuplungjában mit okoz a Metabond olaj adalék?
Az én motorom is mindig csattan az első sebességi fokozatba tevéskor. Én úgy próbálom kivédeni, hogy picit meg indítom a motort előre lábbal és úgy taposom le a váltót. Így van mikor nem csattan.
Az 535-ösnél sokszor keresgettem az ürest. De a nagynál mindig könnyen megvan.
Köszönjük a bemutatkozást.
Ettől sokkal kevésbé részletes is megtesz a lapodon.
És nem csak miattunk szükséges. Ha csatlakozik hozzánk valaki, és tőled akar kérdezni, vagy neked válaszolni, az csak rákattint a lapodra, és már lesz is valamilyen képe rólad. S valószínűleg szívesebben ír neked.
Az olaj cserét szerintem te is nyugodtan megcsinálhatod. Én jó magam szoktam végezni. Csak a szűrő behelyezésére kell figyelni.
Ismét köszönök mindent.
Az adatokat is ki fogom tölteni, de addig Röviden: Kovátsits Attila vagyok 43 éves MZ-n nevelkedett generáció. Halásziban élek, tesitanár vagyok. A motort inkább munkába járni vettem, meg a régi szép idők emlékére. Előzetes infók alapján ez egy jól bevált típus, gazdaságos, strapabíró gép.
Képet később fogok feltölteni, még nincs róla jó képem.
Olajcserével kapcsolatban (a kocsimon én csinálom) van jó tanácsotok?A leeresztő a váltó alatti csavar? Nekiállhatok egyedül, vagy kell hozzá szakember?
A kupplungrol:
A motorszereles es mas forumon mar leirtam de leirom ujra. Ahogy villanymotor is irta a kupplung lamellak olajban furdenek es osszetapadnak. A kar behuzasakor a nyomolap elemelkedik (nemely motoroknal befele mozog) igy fellazulnak a lamellak. Angolul driven es drive lamellak vannak azaz fa es fem. Es itt kezdodik az elso problema. Mivel az olaj osszetapasztja szetoldaskor ugyanugy forog a valtoba bemeno tengely a fotengellyel igy kapcsolaskor csattan. Es ez igy normalis. Mondanam hogy uljetek at egy harley-ra es orulni fogtok hogy a tiektek nem csattan akkorat. DE! A jo kupplung a csattanas utan szinte teljesen szet kell hogy oldjon mivel csak tehermentesitett valtonal tudsz ujra uresbe kapcsolni. A kopott feluvegesedett lamellak viszik egymast azaz nem old szet plusz ha az alu fulek is beverodnek akkor szinte lehetetlen uresbe kapcsolni. A fem lamellak gyarilag nem fenyesek hanem pici pottyokkel tarkitott igy az olajban szepen szetvalnak. A jol mukodo kupplungnal leheletfinoman lehet uresbe kapcsolni allo helyben jaro motornal. Ha nem igy van akkor erdemes szetszedni es feldurvitani mind a fa mind a fem lamellakat pl homokszoro segitsegevel. A fem lamellakra meg jo a 3M csiszolo tarcsa is nagyon finoman nem agyoncsiszolva. A jelenseget lehet a henger falahoz is hasonlitani ahol a honolas segiti a dugattyu csuszasat. A honolas lenyege hogy mikronnyi olaj gombocskek megulnek a hornyokban es azon siklik a masik felulet. Vagy kepzelj el ket uveglapot beolajozva ugy osszetapad hogy nem szeded szet mig felcsiszolva konnyebben csuszik es konnyen szetszedheto. A masik jelenseg amikor a fem tarcsak meggorbulnek ezert szetoldaskor is viszik egymast. Csere a megoldas.
En pl szemely szerint ruhellem mikor BMW-n tolom egyesbe es nem megy mert a fogak ossze akadnak. Ilyenkor orditani szeretnek.
A 250-es virgács nekem is nehezen vette az ürest amikor megvettem, kuplung lamella és olaj cserével eltűnt a jelenség.
A plexinek kutya baja sem lesz a páramentesítő sprétől, évekig használtam ősszel az airoh nyitott plexis sisakomnál (hidegben egyből párásodott)
Egy uszòhàzban kB 0.5dl benzin van. 15-20sec ès PRI àllàson megtelik.
Mostansàg èrdemes leengedni a karbibòl a benzint, mert a kipàrolgàkor marad vissza a kàros lerakodàs. A teletankba meg önteni kell egy kis spuri adalèkot, mert a bezin is megromlik mol szerint 3 hònap utàn akàr.
RES- tartalék vákuum nyitja
PRI- mechanikusan állandóan nyitva
PRI állásban nem célszerű hagyni mert tűszelep hiba esetén túlfolyhat az úszóházból a benya.
Jómagam az olaj szűrőt minden olajcserekor cserélem. Annak ellenére, hogy a szerviz leírás minden másodiknál írja elő. 1000 Ft-n ne múljon.
A légszűrőt, pedig minden második olaj cserekor cserélem. Tehát 12000 Km-emként
Szerintem a rendszeres karbantartást, meg hálálja a motor.
Megnézném még a légszűrő betétedet is. Nálam az "kisipari módszerrel" volt megoldva vezeték kőtegelővel. Sok helyen szívott a motor szűretlen levegőt.
Ha esteleg nálad is hasonló a helyzet, akkor a Keeway-től lehet olcsón szerezni hozzá szivacsot.
Az induláskori csattanás azért van, mert a lamellák össze vannak tapadva. Azt lehet csinálni, hogy a motor megindítása előtt sebességbe téve behúzott kuplunggal meg kell mozdítani a motort. A olajtól összetapadt lamellák szét fognak válni. Meleg motorolajnál már nem ragadnak össze a lamellák.
Az én motorom is mindig csattan az első sebességi fokozatba tevéskor. Én úgy próbálom kivédeni, hogy picit meg indítom a motort előre lábbal és úgy taposom le a váltót. Így van mikor nem csattan.
Az 535-ösnél sokszor keresgettem az ürest. De a nagynál mindig könnyen megvan.
Ettől sokkal kevésbé részletes is megtesz a lapodon.
És nem csak miattunk szükséges. Ha csatlakozik hozzánk valaki, és tőled akar kérdezni, vagy neked válaszolni, az csak rákattint a lapodra, és már lesz is valamilyen képe rólad. S valószínűleg szívesebben ír neked.
Az olaj cserét szerintem te is nyugodtan megcsinálhatod. Én jó magam szoktam végezni. Csak a szűrő behelyezésére kell figyelni.
Az adatokat is ki fogom tölteni, de addig Röviden: Kovátsits Attila vagyok 43 éves MZ-n nevelkedett generáció. Halásziban élek, tesitanár vagyok. A motort inkább munkába járni vettem, meg a régi szép idők emlékére. Előzetes infók alapján ez egy jól bevált típus, gazdaságos, strapabíró gép.
Képet később fogok feltölteni, még nincs róla jó képem.
Olajcserével kapcsolatban (a kocsimon én csinálom) van jó tanácsotok?A leeresztő a váltó alatti csavar? Nekiállhatok egyedül, vagy kell hozzá szakember?
A motorszereles es mas forumon mar leirtam de leirom ujra. Ahogy villanymotor is irta a kupplung lamellak olajban furdenek es osszetapadnak. A kar behuzasakor a nyomolap elemelkedik (nemely motoroknal befele mozog) igy fellazulnak a lamellak. Angolul driven es drive lamellak vannak azaz fa es fem. Es itt kezdodik az elso problema. Mivel az olaj osszetapasztja szetoldaskor ugyanugy forog a valtoba bemeno tengely a fotengellyel igy kapcsolaskor csattan. Es ez igy normalis. Mondanam hogy uljetek at egy harley-ra es orulni fogtok hogy a tiektek nem csattan akkorat. DE! A jo kupplung a csattanas utan szinte teljesen szet kell hogy oldjon mivel csak tehermentesitett valtonal tudsz ujra uresbe kapcsolni. A kopott feluvegesedett lamellak viszik egymast azaz nem old szet plusz ha az alu fulek is beverodnek akkor szinte lehetetlen uresbe kapcsolni. A fem lamellak gyarilag nem fenyesek hanem pici pottyokkel tarkitott igy az olajban szepen szetvalnak. A jol mukodo kupplungnal leheletfinoman lehet uresbe kapcsolni allo helyben jaro motornal. Ha nem igy van akkor erdemes szetszedni es feldurvitani mind a fa mind a fem lamellakat pl homokszoro segitsegevel. A fem lamellakra meg jo a 3M csiszolo tarcsa is nagyon finoman nem agyoncsiszolva. A jelenseget lehet a henger falahoz is hasonlitani ahol a honolas segiti a dugattyu csuszasat. A honolas lenyege hogy mikronnyi olaj gombocskek megulnek a hornyokban es azon siklik a masik felulet. Vagy kepzelj el ket uveglapot beolajozva ugy osszetapad hogy nem szeded szet mig felcsiszolva konnyebben csuszik es konnyen szetszedheto. A masik jelenseg amikor a fem tarcsak meggorbulnek ezert szetoldaskor is viszik egymast. Csere a megoldas.
En pl szemely szerint ruhellem mikor BMW-n tolom egyesbe es nem megy mert a fogak ossze akadnak. Ilyenkor orditani szeretnek.
A plexinek kutya baja sem lesz a páramentesítő sprétől, évekig használtam ősszel az airoh nyitott plexis sisakomnál (hidegben egyből párásodott)