Úgy látom, hogy jól választottam a "visszatéréshez". :)
Nem csak motort, hanem a hozzá tartozó "társaságot" is. :)
(Az elmúlt évtizedek alatt kialakult bennem egy - némileg ugyan általánosító - kép arról, hogy az ember és az általa választott gép miként kapcsolhatók össze - karakterben, mentalitásban. Nem akarok túlzottan belebonyolódni, de bizonyára mindenkinek megvan a maga tapasztalata a nullkilométeres hipersport motoron, strandpapucsban és bermudában feszítő humanoidról, aki az óvoda előtti egyenesben érez kényszert arra, hogy kipróbálja a negyed mérföldes gyorsulási határokat, stb...)
Szóval, olyan jó kis "normális" közösségnek tűnik ez a fórum. :)
Köszönöm mindenkinek a rövid idő alatt összegyűlt javaslatokat tanácsokat!
Ha van időd kattints rá a virago.ro oldalra! Feltöltési adatokat, kenőanyagra vonatkozó elvárásokat, típus ismertetőket találsz ott. Hasznos alkotás egy fórumtárstól.
Üdv! GF-nek üzenem hogy van egy tökéletes álaptban lévő xv-400-as karburátorom, beállítva . Csak a membránok hiányoznak belőle , egy 96-os motoron volt, a csavarok is könnyen működnek. Minden le van kezelve olajjal, zsírral hogy állásában ne károsodjon.Az email címem, telefonszámom a reglapomon.
Üdv a társaságban! A REPSOL V-TWIN 20W50-est ajánlanám! Nekem nagyon bejött árban is! A másik olajnál melegen nagyon nehezen adta üresbe! Ezzel az olajjal tökéletes höfoktól független!
Néhány esetben elég ha méretben passzoló csavarhúzó nyelére ráütsz párat, ilyenkor meg tud lazúlni a menetek közé beszivárgott és kikeményedett idegen anyag. Egy jó csavarhúzó még új hornyot is tud nyomni a puha keverékállitó csavar szétbarmolt fejébe, ami pont elég arra hogy ki tudd tekerni...ha nem menne így még mindig ott van RC51 tippje.
Sok esetben érdemes hosszabb idöre( akár 1 hétre is) etanolba beázatni, a gumi alkatrészeket eltávolítva elötte.
Köszönöm a válaszod! :)
De azt hiszem, hogy sajnos nem működne az esetemben. A hétvégén megcsináltuk azt is, hogy mikro-maróval új, mélyebb hornyot martunk az elnyalt helyére. A csavarhúzó piszok erősen fogta, normál módon, kézzel mozdítani sem lehetett. Amikor viszont egy erőkarral próbáltuk kilazítani, csak azt értük el, hogy az újonnan mart "csavarfej" is letört/elnyalódott. :( Kétséges, hogy ennél nagyobb erőt tudna kifejteni egy 2-es, balos fúró...
Nagyon sokáig oldaltámaszon állt, balra döntve. Az a gyanú, hogy bár garázsban volt, a párából lecsapódó víz szépen megült az állító csavar "lyukában" és szép lassan teljesen eloxidálta, "összegyógyította" a körülvevő öntvénnyel. :/
Lehetséges megoldásként felmerült a teljes kifúrása is, de annak, hogy ez sikerüljön úgy, hogy nem sérül meg a menet, nagyon kicsi...
Tehát, továbbra is egy teljes porlasztó csere tűnik a legbiztosabb megoldásnak.
A kérdésem továbbra is fennáll: a 400-as és az 535-ö
s karburátorok csereszabatosak-e egymással?
Még egyszer köszönöm a segítő szándékod és a tanácsod! :)
Az alapjarati keverekkepzo csavart ki tudod venni balos furoval. A lenyeg hogy elotte furj egy kb 2mm furatot pont a kozepebe majd kb egy 4mm-es balos furoval ami jo eles azaz frissen koszorult ovatosan nagyon lassu fordulattal kitekeredik. Viszont a karburator hazat is melegiteni kell micro torch nevu gazegovel.
Nalam is vannak ilyen feladatok. Leggtobbszor mentheto. Csak csavart kell venni ami sokkszor megegyezik tobb tipussal.
Sziasztok!
Múlt hét óta végre ismét motorozom - kb. 18 év kihagyás után.
Az újrakezdéshez egy 97-es XV 400-at sikerült megvásárolnom.
A moci egy hölgy tulajdonosé volt korábban, aki kb. két éve eldőlt vele (csúszás nyomok nincsenek, valami lejtős helyen próbálta letámasztani - nem sikerült... A kormány elhajlott a súlytól és 3 helyen megnyomta a tankot). A kormányt cserélték. Egyéb sérülés, korrózió nincs a motoron, óra szerint 33.000 km-t futott, ami az állapotát, járását tekintve hihetőnek is tűnik...
A "malőr" után a gépet megszerelték (a tankon lévő horpadásokat - amik kb. jégkár jellegűek, fényezés ép - kivéve), de hiába - a hölgy többet nem ült rá...
Az elmúlt két évet egy garázsban töltötte, sajnos nem szakszerűen leállítva, konzerválva - csak úgy "letették".
Idén nyáron megpróbálták elindítani, de nem sikerült. Elvitték egy márkakereskedésbe, ahol kitisztították és életet leheltek bele. A tulaj ennek ellenére ott hagyta eladásra. Hát, így került hozzám... :)
A járgányt leszervizeltettem, új olajakat, szűrőket, gyertyákat kapott, aztán az elmúlt napokban itthon még kicsit "babusgattuk", úgyhogy most teljesen üzemképesnek mondható.
Az első 250 km-t már megtettük együtt, kezdünk összeszokni. :)
A problémáim és a kérdéseim a szakszerűtlen leállítással kapcsolatosak, illetve abból adódóak. És "általános jellegűek" is...
A karburátort be kellett volna szinkronizálni, de ez nem sikerült. :( Kiderült ugyanis, hogy a hosszú állás során pl. az alapjárat állító csavarok úgy beragadtak a karbiba, hogy mozdíthatatlanok, mostanra a sok próbálkozás következtében a fejük is elnyalódott. A szívató is hol működik, hol kevésbé... Az alapjárati csavarok kifúrása nagyon rizikós.
A szervizben azt javasolták, hogy szerezzek be egy működő, bontott karburátort, mert így úszom meg a legolcsóbban. Aztán a kettőből majd "összehoznak" egy jót. (És lesz tartalék membránom, stb. - ha szükség lenne rá.)
Ma megpróbáltam érdeklődni, de az általam elért bontókban azt a választ kaptam, hogy ez egy ritka, belpiacos modell (utóbbit tudtam, azt, hogy annyira ritka lenne, nem...), ehhez csak Japánból lehet alkatrészt rendelni, stb.
Nem olvastam még végig a teljes fórumot (igyekszem pótolni :) ), és eddig Service Manualt sem tudtam letölteni.
Az elsődleges kérdésem: mennyire kompatibilis a 400-as az 535-össel? Konkrétan: az 535-ös karbija csereszabatos-e a 400-aséval?
Előre is köszönöm a segítséget! (És elnézést kérek, ha korábban már felmerültek volna ezek a kérdések...)
Szia! Üdv a fórumon "sortárs"( nekem is XV 250-esem van).
Olaj 1,8 l – SAE 20W50, ásványi való bele (ez olajszűrő csere esetén értendő, ha nincs szűrő cserélve, akkor kevesebb). Ezek a típusok jók lehetne neked:
- Repsol Moto Rider 15W-50 vagy 20W-50
- Repsol Moto V-Twin 20W-50
- Valvoline Motorcycle 20W-50
- Liqui Moly Racing 4T 20W-50 HD
- Motul 3000 4T 20W-50
Sok szerencsét a géphez!
Sziasztok, par napja vettem egy xv 250 Viragot ezzel kapcsolatba lenne egy kerdesem. Olajat szeretnek benne cserelni, de a neten amiket talalok hozza serviz konyveket majdnem mindegyiken mast ir, esetleg akinek van vagy volt ilyenje meg tudna mondani milyet kell hozza venni ?
Elore is koszonom.
Köszi! A laptopom sajna megadta magát! Pesten van,de nem tudják életre kelteni! Jó lesz kútgémre nehezéknek! Most telorol van net! Azért én is utánanéztem és 2002 jan.1-töl van Euró! Érdekesen alakult, mert az amerikai válságnál 2006-ban, 1,6-USD ért 1 Eurót! Érdekes ez gazdaságpolitika!
Szerintem korábban jött az €. 2005 mondjuk áprilisában 247 volt az € és190 a $ A kereszt árfolyamot így kiszámolhatod. Amúgy megjelenésekor 1€=1,395$ ez persze állandóan változik, de azért irány adónak megfelel.
Szia! Az évszámra nem emlékezem,de amikor a Márkát lecserélték a németek! Az ha jól tudom egy a kettöhöz volt! Az USD-EURO-váltásra gondolok! 2005-06 körül lehetett!
Nem csak motort, hanem a hozzá tartozó "társaságot" is. :)
(Az elmúlt évtizedek alatt kialakult bennem egy - némileg ugyan általánosító - kép arról, hogy az ember és az általa választott gép miként kapcsolhatók össze - karakterben, mentalitásban. Nem akarok túlzottan belebonyolódni, de bizonyára mindenkinek megvan a maga tapasztalata a nullkilométeres hipersport motoron, strandpapucsban és bermudában feszítő humanoidról, aki az óvoda előtti egyenesben érez kényszert arra, hogy kipróbálja a negyed mérföldes gyorsulási határokat, stb...)
Szóval, olyan jó kis "normális" közösségnek tűnik ez a fórum. :)
Köszönöm mindenkinek a rövid idő alatt összegyűlt javaslatokat tanácsokat!