Anno Blackiex is kifejtette, miért logikus a téli hosszú leállásra friss olajat tenni a blokkba, ha már úgyis itt a csere, vagy nincs sok hátra a cseréig. de azt csinál mindenki, amit akar....ha tanultál ilyet, akkor ez nem kérdés, ha utána olvasnál, akkor is meg lenne a megoldás. Meg ne haragudjatok, de egyre kevesebbet nézek be erre az oldalra, mert néha az az érzésem támad, hogy annak a" mindenki által lenézett és elítélt" páncélos nevű valakinek néha igaza volt! Nem a stílusban, hanem abban, hogy egyre több a visszatérő téma( amit már ezerszer lerágtak, és nem újak, hanem ugyan azok a tagok !), műszaki szempontból tele van baromsággal, a helyesírási hibákról nem is szólva! ( tisztelet a kivételnek!). Hát nem tudom....Nem akarok megbántani senkit, de ezen el kellene gondolkodni..
...Viszont akkor a következő szezont egy - már fél évvel többet állt,- öregebb olajjal kezded meg.
Én is ebben a cipőben járok, még 1200 km van a következő olajcseréig, ezt az olajat aug. 30-án tettem bele, és a görög túrán belement sok km. De nem fogom majd csak tavasszal beletenni az újat, és akkor frisset kap. Ha csak áll a gép, max. néha beindítom, szerintem ehhez jó lesz még a használt oil.
A fogyasztás, nagyon sok múlik a körülményeken. Súly, tempó, dinamika, és a benzin minősége.
Én folyamatosan minden tankoláskor számolgatom a fogyasztást. Mondván, hogy ha valami nincs rendben a géppel akkor a fogyasztási adatok jelzik legelőbb .
Na már most érdekes a megfigyelésem:
Lukoilnál tankolva, Kb 50% melóba járás + 50% két személlyel városon kívüli túra. Átlag 5-5,3l/100 km (Sebesség határok betartva. Kivéve előzéskor)
Viszont ha van benne olyan hogy siettem, s több tíz km-en keresztül ment 130km/h felet akkor emelkedik.
Az érdekes. Nyáron külföldön volt. 440 kilósan felpakolva, 4,8 ra jött ki a fogyasztás. Igaz az Osztrákoknál 450 ft/l Németben 500 ft/l Olaszban 550ft/l be került a brenya. Gondolom a jóval drágább benzinárban a minőség is jobb volt.
Főleg hogy az alpokban is 4,8 ra jött ki a fogyasztás. Pedig ott jó pár kanyarban jócskán vissza kellet kapcsolni. Volt hogy egész nap nem volt lehetőségem a lábam a pihentető tartóra tenni.
Más: Olaj cserével kapcsolatosan szeretném kikérni a véleményeteket!
Az európai túra előtt pár száz km-el előbb megcsináltam az olaj cserét. Inkább, mint, hogy pár ezerrel túl fussam.
Most viszont a fordította a helyzet.
160 km van az olaj cseréig. Viszont ezt már most a hétvégén le fogom gurulni. De a szezonnak is vége felé járunk. Valószínűleg 1000 km től többet idén már nem motorozunk.
Tehát most érdemes megcsinálni az olajcserét? Vagy inkább egy pár száz km-el túl futni, és tavasszal cserélni?
A friss olajjal, vagy a régivel jobb ha áll télen a motor?
Ugy hangzik hogy szegeny a keverek alapjaraton azaz olyan a tunet mintha fals lenne. Persze a szinkron is fontos. Javaslom a karburator megegyszer szetszedeset es alapos vizsgalatat. Nagyon fontos az alapjarati fuvoka tenyleges furatatmero.
Üdv mindenkinek! RC51 köszönöm a hozzászólást , ebbe az ebayos ügyben nagyon nem vagyok othon. Az hogy két hónapig utazik nem nagyon zavar , úgy is tél lesz. Az egyik ismerősöm irt az eladónak, és gumi nélkül odaadja 150 dollárért.Átküldöm a linket esetleg vessél rá egy pillantást, milyen messze is van tőled,mennyi is lenne a fuvar. Úgy értem hogy hozzád ,és ide magyarhonba. Honda VF750C Magna 99 Complete Front Wheel with Metzeler Tire and Rotor Rim
A rendszeres fogyasztása nálam is 5,6 L, bár ez nálam munkába járást jelent városi körülmények közt. A túrákon mindig kevesebbet fogyaszt, még ha küldjük neki akkor is.
Most értelmeztem,hogy mennyit írtál. Ez baromi kevés fogyasztás. Az én virgácsom egyszer evett 5,3at nagyon óvatosba. A rendszeres fogyasztása 5,6liter/100km. Pont 1 lityivel több mint a tiéd.
Szia Józsi! Van valami trükkje a kis Magnának a benzin teljes mennyiségének felhasználásához? Kicsivel lejjebb írtam,hogy miként jártunk vele. Régen működött a kifogyásra figyelmeztető piros"fuel" lámpa, most meg minden előjelzés nélkül megállt, pedig még volt benne. 2 évet állt a motor mielőtt újra használatba került az idén. Persze teljes karbi tisztítás, benzin csere, szűrők, olaj, kicserélve. Szerintem egy kicsit lassan ejti a fordulatot alapjáratra. Az nem valami fals levegő szívásának jele? Meg az alapjárata szerintem magas. 1500 alatt nagyon kelletlenül forog. Inkább az 1700at szereti. Nem magas az egy kicsit? Ha másnak van ötlete vagy tapasztalata, szívesen olvasnám!
Olcsobb ha ide kuldeted aztan en a lengyel postaval elkuldom. Nem tudom mennyi lenne de egy komplett GSXR 1000 eleje volt 120 dolcsi. Es nagy doboz volt.
Viszont a lengyel posta hajoval kuld kontenerben az meg lehet 8 het is.
Lukoilnál én is tankoltam már büdös benyát. Nem megy tőle rosszabbul a motor, de a kipufogógáz is büdös, és ha beleszagolsz a tankba, ugyanazt érzed. Nem kellemes.
Esetleg a Lukoil benzin. Bár igazság szerint a prémium üzemanyagokon kívül mindent a Mol-tól vesznek a különböző kutak. Esetleg bizonyos adalékokat nem kérnek bele. De én már máskor is éreztem ezt a furcsa szagot a géped után. Hasonló volt az én virgácsomé amikor még Gyuláé volt és ólompótló adalékot rakott bele. Amúgy nem érdekes. Egy gramm füstje nincs a motorodnak.
A fogyasztásról jut eszembe, hogy a kipufogóm bűze nem a dús keveréktől lehet, mert nekem most 4,6 L jött ki fogyasztásnak.
Az enyémbe sem fér bele a leírás szerinti 16,5 liter benya.
Ez aztán szívás. Egy kicsit minket is megtréfált a lány Magnája. Éppen a régi Steinmetz kapitány szobor helyénél köhögni kezdett a Magna. Gondoltam,hogy elfogyott a benzin. 153 mérföldet gurultunk addig. Szerencsére ott van a hatlábú kutyás kút. Nézem mi a helyzet, de az előszűrő tele van benzinnel, a szivattyú csendben van, mégse megy. A piros "fuel" lámpa nem jelez csak amíg gyújtáson lepróbázza magát. Tartalék állás nincs a benzincsapon, csak nyitott meg zárt. Még 11liter sem ment utána 245km.-re. ez 4,48as fogyasztás, ami szerintem egész jó egy 500as V4es-től, ami erősebb mint az 1,1es virgács. Viszont az bosszantó,hogy minden adatbázis 14literesnek írja a benzintartály térfogatát, tehát legalább 3 liter még volt benne amikor megállt. Nem tudom mit kéne vele csinálni, hogy kiszívja mindet. Ez is 2 tartályos mint az 535ös virgács, csak itt az alsó nagyon kicsi. Szerintem az lenne a tartalék. Majd a Józsit megkérdezem. Hátha csinált már ilyet! Az 50rugóért meg részvétem.
Szia! Kellene a lámpa. Az a része amelyik nekem csúnya, az a képekről úgy látszik, hogy rendben van. A részleteket szerintem mail-ben beszéljük meg. Az adatlapomon fent van a címem.
Szia! Lemértem a lámpát egyeznek a méretek 175 és 130. Küldöm a képeket.A lámpa hátulján az a barna folt csak a ragasztószalag, amivel még a brumeszkosz becsomagolta.
Varrógépek ezek, nem Ferrarik.
Én is ebben a cipőben járok, még 1200 km van a következő olajcseréig, ezt az olajat aug. 30-án tettem bele, és a görög túrán belement sok km. De nem fogom majd csak tavasszal beletenni az újat, és akkor frisset kap. Ha csak áll a gép, max. néha beindítom, szerintem ehhez jó lesz még a használt oil.
Én folyamatosan minden tankoláskor számolgatom a fogyasztást. Mondván, hogy ha valami nincs rendben a géppel akkor a fogyasztási adatok jelzik legelőbb .
Na már most érdekes a megfigyelésem:
Lukoilnál tankolva, Kb 50% melóba járás + 50% két személlyel városon kívüli túra. Átlag 5-5,3l/100 km (Sebesség határok betartva. Kivéve előzéskor)
Viszont ha van benne olyan hogy siettem, s több tíz km-en keresztül ment 130km/h felet akkor emelkedik.
Az érdekes. Nyáron külföldön volt. 440 kilósan felpakolva, 4,8 ra jött ki a fogyasztás. Igaz az Osztrákoknál 450 ft/l Németben 500 ft/l Olaszban 550ft/l be került a brenya. Gondolom a jóval drágább benzinárban a minőség is jobb volt.
Főleg hogy az alpokban is 4,8 ra jött ki a fogyasztás. Pedig ott jó pár kanyarban jócskán vissza kellet kapcsolni. Volt hogy egész nap nem volt lehetőségem a lábam a pihentető tartóra tenni.
Más: Olaj cserével kapcsolatosan szeretném kikérni a véleményeteket!
Az európai túra előtt pár száz km-el előbb megcsináltam az olaj cserét. Inkább, mint, hogy pár ezerrel túl fussam.
Most viszont a fordította a helyzet.
160 km van az olaj cseréig. Viszont ezt már most a hétvégén le fogom gurulni. De a szezonnak is vége felé járunk. Valószínűleg 1000 km től többet idén már nem motorozunk.
Tehát most érdemes megcsinálni az olajcserét? Vagy inkább egy pár száz km-el túl futni, és tavasszal cserélni?
A friss olajjal, vagy a régivel jobb ha áll télen a motor?
Viszont a lengyel posta hajoval kuld kontenerben az meg lehet 8 het is.
Az enyémbe sem fér bele a leírás szerinti 16,5 liter benya.