Tisztelt fórumtársak, barátok!
Én személy szerint nagyon sokat köszönhetek ennek a fórumnak. Olyan embereket, barátokat találtam itt, min annak idején a Rallyeben volt a 90-es években. Nekem ez a fórum már több százezer forintot spórolt. Mindjárt az elő Virágóm vásárlásakor 130 ezret. S azóta, is számtalan esetben. A jó tanácsokkal, s egyebekkel. Tehát tényleg nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásait. Mindenki véleménye nagyon értékes. Mivel nem vagyunk egyformák. És más, más szemszögből látjuk a dolgokat.
A lerágott csontokról meg annyit, hogy bármennyiszer is újra rágjuk, mindig tanulok belőle valami újat. Mindig merül fel valami új szempont. Mivel folyamatosan bővül a fórumozók létszáma is.
Az olajcsere kérdést sikeresen eldöntöttem. Részben az itt felsorakoztatott érveknek, és az alapos átgondolás miatt. Tehát a jövő héten cserélem. Egyrészt hogy inkább friss olajjal álljon. No meg nem is biztos, hogy egész télen állni fog. Mivel ha épen 5-8 fok fölé kúszik a hőmérséklet, akkor mi bizony naptártól függetlenül motorozni fogunk.
A lerágott csonthoz: A téli tárolást is átbeszéltük már egy jó párszor. (Szerintem minden tél elején)
S mégis most meg változtattam a véleményem. A minap beszélgettem egy tőlem sokkal nagyobb motorszerelési tudással rendelkező emberrel. Ő már akkor motorokat javított mikor én még csak bicigliztem.
No az ő véleménye az hogy nagyon nem tesz jót a gépnek a téli indítgatás. Mivel mikkor a felmelegített motort leállítjuk, a hideg garázsban, akkor a hűlési fázisban tele megy a kipufogó, és az etető rendszer is párával.
Ő azt mondja, hogy a legjobb leengedni a karbiból a benyát, s lezárni a kipufogót.
Kérdeztem, hogy mi van a membrán kiszáradással. Azt mondja, hogy a membrán soha nem is találkozik benzinen. Mindig szárazon van.
A 6. fokozathoz:
Szerintem is mindegyikben jól jönne a 6.
De szerintem nem véletlen, hogy nincs. A nyáron Bugacon a Kurultájon, felpörgettem egy Aprilla 1000 cm3 V60-sat. Nagyon hasonló V motorja van. Csak 60 fokos szögben állnak a hengerek.
S az tapasztaltam. hogy csak a váltó áttételtől sportmotor. Az összes fokozat sokkal hosszabb. S még van egy 6. is. Így a vége 250 km/h
Tehát szerintem a choppereket tudatosan készítik, úgy hogy 180 km/h legyen a vége.Ugyan is ha jól emlékszem, az 1800-sa intrúdernek is 180 sa az órája.
Tisztelt fórumtársak. Eljött az ideje,hogy leírjam mi a probléma a cimborám 535ös virgácsával. Számomra hihetetlen, de megint szabadonfutó. Brumi mehet lottózni! Alig valamivel több mint 1 év és talán 3000km. és a dabasi Yamaha szalonból vett alkatrésznek annyi. Tudom,hogy gyenge pontja a szabadonfutó az 535nek, de ez azért túlzás. Mindenesetre szeretném kérni a megmaradt alkatrésszel rendelkező fórumtársak valamelyikét,hogy adja el már nem kellő szabadonfutóját! Várom az ajánlatokat.
Na tessék! Érvek és érvek. Ez az igazi fórumozás. Szerintem az itt leírtak alapján aki először tulajdonol 4 ütemű motort(mondjuk Viragot) tökéletesen el tudja majd dönteni mi a jó neki. Pont a két szélsőség írta le azt ahogyan csinálja. Már csak a 6. sebességre várom a szakvéleményt!
Sziasztok.
Én nagyon sokat megyek a kis viragoval. Általában nagy túrákat, sok ezer km-t. Még nem volt olyan, hogy túlléptem volna a szent leírt 6 ezer km futást olajcsere-periódus tekintetében. Ha ennyi, akkor ennyi. De úgy gondolom, hogy egy téli (álló) szezonra nem fogom lecserélni az olajat. Majd tavasszal, amikor kezdődik a motorozás.
Telente mindig beindítom 2 hetente a motort. A karbikból soha nem engedem le a benzint. A tank mindig fullra van tankolva, igaz most nyáron is úgy állítom be a garázsba, hogy teli van.
Amikor telente beindítom, előtte fél órát aláteszem a hősugárzót a blokk alá. Így kellemes kézmeleg lesz a blokk, és a benne rejlő olaj is. Mindig pöccre indul, télen is. Ezek után a motort járatom, majd mielőtt leállítom, néhány magasabb fordulatot is prezentálok rajta....
Majd akksi ki, be a meleg műhelybe.
Tavaly ősszel szezon végén cseréltem olajat,és szűrőt is.
Idén tavaszi kezdés óta kb 1500 km amit megtettem.
Akkor most cseréljek olajat, mert lejárt az 1 év és "megromlik" a repsol ásványi olajam ? Mert ugye az állásban is tönkre mennek ezek a rendezetlen szénláncok. Ha új olajat töltök bele az nem megy tönkre az állásban ? Vajon mi árt többet a motornak ? A nagyobb futás teljesítmény által mechanikailag szennyezettebb olaj, vagy a kevésbé szennyezett de savasabb, állott olaj. Amúgy miről beszélünk, legújabb fejlesztésű 10000 fordulatú sor négyes vízhűtéses sportmotorokról, vagy a "70" évek technikájával készűlt levegős 15-25 éves V2 vasakról.
Most nyugodtan mondjátok hogy az én bajom, mért nem megyek többet, mert olajcsere előírásai átlagos használatot feltételeznek, és nem évi 1500 kilométert. Amúgy tényleg gumicsont a téma.
Ezt meg katanának:
Nem vagy egyedül az érzéseddel, nem csak a Virago ad olyan érzetet,hogy elbírna még egy fokozatot. Az előbb írtam,hogy mióta van meg a Katanám, de velem is előfordul,hogy 6.at akarok váltani. Szerintem nem lehet bővíteni, de ha RC51 vagy Robin62 esetleg blackiex elolvassa a kérdésed, szakszerű választ fogsz kapni. Most amikor ezt írom jutott eszembe egy kép amit Józsi (RC51) rakott fel kb. egy hónapja. Egy H-D volt, amit átalakított 6 gangosra. Tehát lehet,hogy rögtön meg leszek cáfolva, de a költség szerintem tetemes.
Általánosságban írok, nem akarok egyesével reagálni, végül is ez egy fórum. Gondolom összességében van olvasva. Igazából nem vitatkoznék senkivel hiszen gondolom tapasztalat van a leírtak mögött. Azonban szerintem nincs egy jó megoldás és mivel többféleképpen csináljuk(pl. az olajcserét) van tapasztalat bőven ez ügyben. Laci(5,50) érvelése teljesen logikus, de az a használat ahogy mi motorozunk szerintem nem meríti ki véglegesen a modern olaj teljesítő képességét. Nem egy Diesel motor, ami rengeteg kormot termel az olajba is. Nincs 10000feletti fordulatszám, versenyszerű hajtás. Jól példázza Zsoccca, hogy megpakolva, Alpokat mászva, mennyit evett a gépe. Azokat a szigorú formulákat, amelyeket Robin vagy blackiex előad, a tesóm R1 Yamahájánál bizony be kell tartani. Az,hogy leállás előtt érdemes e kicserélni, megint abszolút a tulajon múlik. Csináltam már én is úgy de én azért mert eljött a km. szerinti esedékesség, amelyhez én ragaszkodom. Az idén megváltozott a helyzet. Mivel két motort használtam, esély nem volt a 6000km. kimotorozására. A virgácsot Gyulától úgy vettem,hogy 500at futott nála idényben. Belenyomtam 2500at az idén, tehát még most sem kéne a km. szerint, de természetesen le fogom cserélni, sőt a durva szűrő is meg lesz tisztítva. A Katanával meg a 23 év alatt úgy összenőttem,hogy jelzi amikor már nem ízlik neki az olaj. Ha kicsit megmelegszik, szarul veszi az egyest. Ebből tudom,hogy eljött a csere ideje. Zsoccca! Ne keress választ arra,hogy miért jobb friss olajjal végigállni a holtszezont! Egyszerűen csináld úgy ahogy jónak látod! Nem vagy te nyeretlen két éves. Na! Abbahagyom, mielőtt sok lennék.
Ma bemegyek a fiúkhoz a szalonba, ott a számitógépes adatbázisból megpróbáljuk beazonositani, mi az konkrétan ami hiányzik. Ha sikerül, keresni foglak, hátha van ilyen cuccod. Az öninditó egyébként működik, "direktbe" próbáltam, akkor teker. Csak a nyomógombról nem működik.
Tisztelt Zsoccca
engem sem zavar a csont újbólrágása.A fáradt olaj már egyre telítettebb kátránnyal korommal koptt fémiszappal. A téli hosszabb állás szinte szárazra törli a surlódó alkatrészeket. Amikor néha járatni beindítod, képzeld el mit ken a fekete olaj. Ami ráadásul dermedt is tehát viszkozitás sincs. Én azt tenném, hogy telente havi egyszer akksi be- kupica friss olaj a gyertyanyílásba- kb.3 sec indítózás párszor... Az üzemanyag is hajlamos télen bekocsonyásodni a karbiba tehát a leállás előtti tankoláskor dupla mennyiségú karbitisztítót a benzinbe. Tavasszal olajcsere, oszt hajrá. Aki ezt vitatja, írja meg nyugodtan azért van ez a fórum.
Szia! Néztem a képet szerintem ott az indexrelének a helye van, lehet hogy az önindítónak a reléje is hiányzik, vagy nem működik, azért nem teker.Ha relé, vagy önindító,vagy bármi más kell , jelezd mert nekem van minden.Nem bontós vagyok , csak sok mindent beszereztem tartalékba az xv motoromhoz, amit eladtam.
Lehet hülyeség lesz a kérdésem, akkor előre is bocsi!
Tehát! Virago-ba bővíthető a váltó egy 6. fokozattal vagy nem?
Néha úgy érzem, hogy elbírná a 6-at. Vajon miért csak 5-ös váltóval szerelték gyárilag?
Azért reményeim szerint ez továbbra is Yamaha /+ mást típusú gép / tulajdonosok fóruma , ahol a motorozás szeretetén kívül talán a barátság is összeköt bennünket. Én számos alkalommal kérdeztem már a fórumon, minden alkalommal csak segítő szándékot tapasztaltam, noha korábban biztosan szóba került az általam felvetett téma - a fórum lassan nyolc ! éve működik. Nem tisztem Zsoccát megvédeni, de éppen ő az egyik márkatársunk, aki minden felvetett műszaki problémára igyekszik tudása szerint korrekt választ adni. Joggal tarthat igényt az általa feltett kérdés megvitatására is , még akkor is , ha már volt róla szó ! Tamásnál a pont : Nem kötelező részt venni a probléma átbeszélésében . A helyesírási hibákon pedig nagyvonalúan lépjünk túl , talán mindannyian értjük, mit kívánt megtudni a kérdező. Ez a topic SEGÍTŐ SZÁNDÉKKAL szóljon továbbra is a motorozásról ...
Köszönöm az olajos hozzászólásokat.
Bevallom a tavalyi okfejtésekre már nem emlékszem.
Miért jobb a tavalyi olaj, vagy a friss olaj télen a blokban?
De ha itt már unja a társaság, akkor majd utána nézek máshol.
Sziasztok! A fórumot régóta olvasom (sok éve), de ebbe a topikba még új vagyok. Vettem egy Yamaha XV 500 Viragot es segitségre lenne szükségem. Kinti motor, 92-es évjárat, fellelt állapotú.
Világitás féklámpa működik, de az indexek nem mennek és az öninditó sem teker. A hátsó ülés alatt van egy kisebb relé és mellette egy nagyobb valami, ami nekem hiányzik. A lefogatása ott van és egy csoki üresen. (este rakok fel képet, mire gondolok). Esetleg tudja valaki, hogy konkrétan mi az és honnan lehetne beszerezni?
Akkor én is megértem,hogy a sületlenségek neked mint szakembernek fizikai fájdalmat okoznak. Mint a hajtépés. Bár az inkább nekem fájna. Azért az olajat továbbra is tőled veszem ha adsz! Beválik ez a Gulf.
Nagyon szigorúan ítélsz Robi. Inkább egy hibákat(helyesírási vagy szakmai egy mindegy) vétő de jóindulatú, jó kedélyű, barátságos motorostársam legyen mint egy mindent tudó, kioktató, a hibákat folyton felemlegető, nagyképű, gyökér! Nem is értem,hogy neked mi jelenti a problémát. Olaj ügyben tényleg le van rágva a csont, de meg van a lehetősége annak akit ez zavar,hogy ne folyjon bele. Érted! Olaj ügy, folyjon! Fú de jó vagyok. Még asszociálok is.
Én személy szerint nagyon sokat köszönhetek ennek a fórumnak. Olyan embereket, barátokat találtam itt, min annak idején a Rallyeben volt a 90-es években. Nekem ez a fórum már több százezer forintot spórolt. Mindjárt az elő Virágóm vásárlásakor 130 ezret. S azóta, is számtalan esetben. A jó tanácsokkal, s egyebekkel. Tehát tényleg nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásait. Mindenki véleménye nagyon értékes. Mivel nem vagyunk egyformák. És más, más szemszögből látjuk a dolgokat.
A lerágott csontokról meg annyit, hogy bármennyiszer is újra rágjuk, mindig tanulok belőle valami újat. Mindig merül fel valami új szempont. Mivel folyamatosan bővül a fórumozók létszáma is.
Az olajcsere kérdést sikeresen eldöntöttem. Részben az itt felsorakoztatott érveknek, és az alapos átgondolás miatt. Tehát a jövő héten cserélem. Egyrészt hogy inkább friss olajjal álljon. No meg nem is biztos, hogy egész télen állni fog. Mivel ha épen 5-8 fok fölé kúszik a hőmérséklet, akkor mi bizony naptártól függetlenül motorozni fogunk.
A lerágott csonthoz: A téli tárolást is átbeszéltük már egy jó párszor. (Szerintem minden tél elején)
S mégis most meg változtattam a véleményem. A minap beszélgettem egy tőlem sokkal nagyobb motorszerelési tudással rendelkező emberrel. Ő már akkor motorokat javított mikor én még csak bicigliztem.
No az ő véleménye az hogy nagyon nem tesz jót a gépnek a téli indítgatás. Mivel mikkor a felmelegített motort leállítjuk, a hideg garázsban, akkor a hűlési fázisban tele megy a kipufogó, és az etető rendszer is párával.
Ő azt mondja, hogy a legjobb leengedni a karbiból a benyát, s lezárni a kipufogót.
Kérdeztem, hogy mi van a membrán kiszáradással. Azt mondja, hogy a membrán soha nem is találkozik benzinen. Mindig szárazon van.
A 6. fokozathoz:
Szerintem is mindegyikben jól jönne a 6.
De szerintem nem véletlen, hogy nincs. A nyáron Bugacon a Kurultájon, felpörgettem egy Aprilla 1000 cm3 V60-sat. Nagyon hasonló V motorja van. Csak 60 fokos szögben állnak a hengerek.
S az tapasztaltam. hogy csak a váltó áttételtől sportmotor. Az összes fokozat sokkal hosszabb. S még van egy 6. is. Így a vége 250 km/h
Tehát szerintem a choppereket tudatosan készítik, úgy hogy 180 km/h legyen a vége.Ugyan is ha jól emlékszem, az 1800-sa intrúdernek is 180 sa az órája.