Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tisztelt fórumtársak, barátok!
Én személy szerint nagyon sokat köszönhetek ennek a fórumnak. Olyan embereket, barátokat találtam itt, min annak idején a Rallyeben volt a 90-es években. Nekem ez a fórum már több százezer forintot spórolt. Mindjárt az elő Virágóm vásárlásakor 130 ezret. S azóta, is számtalan esetben. A jó tanácsokkal, s egyebekkel. Tehát tényleg nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásait. Mindenki véleménye nagyon értékes. Mivel nem vagyunk egyformák. És más, más szemszögből látjuk a dolgokat.
A lerágott csontokról meg annyit, hogy bármennyiszer is újra rágjuk, mindig tanulok belőle valami újat. Mindig merül fel valami új szempont. Mivel folyamatosan bővül a fórumozók létszáma is.
Az olajcsere kérdést sikeresen eldöntöttem. Részben az itt felsorakoztatott érveknek, és az alapos átgondolás miatt. Tehát a jövő héten cserélem. Egyrészt hogy inkább friss olajjal álljon. No meg nem is biztos, hogy egész télen állni fog. Mivel ha épen 5-8 fok fölé kúszik a hőmérséklet, akkor mi bizony naptártól függetlenül motorozni fogunk.

A lerágott csonthoz: A téli tárolást is átbeszéltük már egy jó párszor. (Szerintem minden tél elején)
S mégis most meg változtattam a véleményem. A minap beszélgettem egy tőlem sokkal nagyobb motorszerelési tudással rendelkező emberrel. Ő már akkor motorokat javított mikor én még csak bicigliztem.
No az ő véleménye az hogy nagyon nem tesz jót a gépnek a téli indítgatás. Mivel mikkor a felmelegített motort leállítjuk, a hideg garázsban, akkor a hűlési fázisban tele megy a kipufogó, és az etető rendszer is párával.
Ő azt mondja, hogy a legjobb leengedni a karbiból a benyát, s lezárni a kipufogót.
Kérdeztem, hogy mi van a membrán kiszáradással. Azt mondja, hogy a membrán soha nem is találkozik benzinen. Mindig szárazon van.

A 6. fokozathoz:
Szerintem is mindegyikben jól jönne a 6.
De szerintem nem véletlen, hogy nincs. A nyáron Bugacon a Kurultájon, felpörgettem egy Aprilla 1000 cm3 V60-sat. Nagyon hasonló V motorja van. Csak 60 fokos szögben állnak a hengerek.
S az tapasztaltam. hogy csak a váltó áttételtől sportmotor. Az összes fokozat sokkal hosszabb. S még van egy 6. is. Így a vége 250 km/h
Tehát szerintem a choppereket tudatosan készítik, úgy hogy 180 km/h legyen a vége.Ugyan is ha jól emlékszem, az 1800-sa intrúdernek is 180 sa az órája.
Tisztelt fórumtársak. Eljött az ideje,hogy leírjam mi a probléma a cimborám 535ös virgácsával. Számomra hihetetlen, de megint szabadonfutó. Brumi mehet lottózni! Alig valamivel több mint 1 év és talán 3000km. és a dabasi Yamaha szalonból vett alkatrésznek annyi. Tudom,hogy gyenge pontja a szabadonfutó az 535nek, de ez azért túlzás. Mindenesetre szeretném kérni a megmaradt alkatrésszel rendelkező fórumtársak valamelyikét,hogy adja el már nem kellő szabadonfutóját! Várom az ajánlatokat.
Sziasztok! Valaki megtudná mondani az 1993-as bordó xv 250 RAL kódját?
Na tessék! Érvek és érvek. Ez az igazi fórumozás. Szerintem az itt leírtak alapján aki először tulajdonol 4 ütemű motort(mondjuk Viragot) tökéletesen el tudja majd dönteni mi a jó neki. Pont a két szélsőség írta le azt ahogyan csinálja. Már csak a 6. sebességre várom a szakvéleményt!
Sziasztok.
Én nagyon sokat megyek a kis viragoval. Általában nagy túrákat, sok ezer km-t. Még nem volt olyan, hogy túlléptem volna a szent leírt 6 ezer km futást olajcsere-periódus tekintetében. Ha ennyi, akkor ennyi. De úgy gondolom, hogy egy téli (álló) szezonra nem fogom lecserélni az olajat. Majd tavasszal, amikor kezdődik a motorozás.
Telente mindig beindítom 2 hetente a motort. A karbikból soha nem engedem le a benzint. A tank mindig fullra van tankolva, igaz most nyáron is úgy állítom be a garázsba, hogy teli van.
Amikor telente beindítom, előtte fél órát aláteszem a hősugárzót a blokk alá. Így kellemes kézmeleg lesz a blokk, és a benne rejlő olaj is. Mindig pöccre indul, télen is. Ezek után a motort járatom, majd mielőtt leállítom, néhány magasabb fordulatot is prezentálok rajta....
Majd akksi ki, be a meleg műhelybe.
Értem én hogy gőzgép, de mi hajtja ?

Tavaly ősszel szezon végén cseréltem olajat,és szűrőt is.
Idén tavaszi kezdés óta kb 1500 km amit megtettem.
Akkor most cseréljek olajat, mert lejárt az 1 év és "megromlik" a repsol ásványi olajam ? Mert ugye az állásban is tönkre mennek ezek a rendezetlen szénláncok. Ha új olajat töltök bele az nem megy tönkre az állásban ? Vajon mi árt többet a motornak ? A nagyobb futás teljesítmény által mechanikailag szennyezettebb olaj, vagy a kevésbé szennyezett de savasabb, állott olaj. Amúgy miről beszélünk, legújabb fejlesztésű 10000 fordulatú sor négyes vízhűtéses sportmotorokról, vagy a "70" évek technikájával készűlt levegős 15-25 éves V2 vasakról.
Most nyugodtan mondjátok hogy az én bajom, mért nem megyek többet, mert olajcsere előírásai átlagos használatot feltételeznek, és nem évi 1500 kilométert. Amúgy tényleg gumicsont a téma.
Ezt meg katanának:
Nem vagy egyedül az érzéseddel, nem csak a Virago ad olyan érzetet,hogy elbírna még egy fokozatot. Az előbb írtam,hogy mióta van meg a Katanám, de velem is előfordul,hogy 6.at akarok váltani. Szerintem nem lehet bővíteni, de ha RC51 vagy Robin62 esetleg blackiex elolvassa a kérdésed, szakszerű választ fogsz kapni. Most amikor ezt írom jutott eszembe egy kép amit Józsi (RC51) rakott fel kb. egy hónapja. Egy H-D volt, amit átalakított 6 gangosra. Tehát lehet,hogy rögtön meg leszek cáfolva, de a költség szerintem tetemes.
Általánosságban írok, nem akarok egyesével reagálni, végül is ez egy fórum. Gondolom összességében van olvasva. Igazából nem vitatkoznék senkivel hiszen gondolom tapasztalat van a leírtak mögött. Azonban szerintem nincs egy jó megoldás és mivel többféleképpen csináljuk(pl. az olajcserét) van tapasztalat bőven ez ügyben. Laci(5,50) érvelése teljesen logikus, de az a használat ahogy mi motorozunk szerintem nem meríti ki véglegesen a modern olaj teljesítő képességét. Nem egy Diesel motor, ami rengeteg kormot termel az olajba is. Nincs 10000feletti fordulatszám, versenyszerű hajtás. Jól példázza Zsoccca, hogy megpakolva, Alpokat mászva, mennyit evett a gépe. Azokat a szigorú formulákat, amelyeket Robin vagy blackiex előad, a tesóm R1 Yamahájánál bizony be kell tartani. Az,hogy leállás előtt érdemes e kicserélni, megint abszolút a tulajon múlik. Csináltam már én is úgy de én azért mert eljött a km. szerinti esedékesség, amelyhez én ragaszkodom. Az idén megváltozott a helyzet. Mivel két motort használtam, esély nem volt a 6000km. kimotorozására. A virgácsot Gyulától úgy vettem,hogy 500at futott nála idényben. Belenyomtam 2500at az idén, tehát még most sem kéne a km. szerint, de természetesen le fogom cserélni, sőt a durva szűrő is meg lesz tisztítva. A Katanával meg a 23 év alatt úgy összenőttem,hogy jelzi amikor már nem ízlik neki az olaj. Ha kicsit megmelegszik, szarul veszi az egyest. Ebből tudom,hogy eljött a csere ideje. Zsoccca! Ne keress választ arra,hogy miért jobb friss olajjal végigállni a holtszezont! Egyszerűen csináld úgy ahogy jónak látod! Nem vagy te nyeretlen két éves. Na! Abbahagyom, mielőtt sok lennék.
Katana!

Hajnal 2-kor is, ha rá tudsz beszélni! Csak jelezd, illetve bárki, akinek szüksége van GULF olajakra.
Ma bemegyek a fiúkhoz a szalonba, ott a számitógépes adatbázisból megpróbáljuk beazonositani, mi az konkrétan ami hiányzik. Ha sikerül, keresni foglak, hátha van ilyen cuccod. Az öninditó egyébként működik, "direktbe" próbáltam, akkor teker. Csak a nyomógombról nem működik.
Tisztelt Zsoccca
engem sem zavar a csont újbólrágása.A fáradt olaj már egyre telítettebb kátránnyal korommal koptt fémiszappal. A téli hosszabb állás szinte szárazra törli a surlódó alkatrészeket. Amikor néha járatni beindítod, képzeld el mit ken a fekete olaj. Ami ráadásul dermedt is tehát viszkozitás sincs. Én azt tenném, hogy telente havi egyszer akksi be- kupica friss olaj a gyertyanyílásba- kb.3 sec indítózás párszor... Az üzemanyag is hajlamos télen bekocsonyásodni a karbiba tehát a leállás előtti tankoláskor dupla mennyiségú karbitisztítót a benzinbe. Tavasszal olajcsere, oszt hajrá. Aki ezt vitatja, írja meg nyugodtan azért van ez a fórum.
Szia! Néztem a képet szerintem ott az indexrelének a helye van, lehet hogy az önindítónak a reléje is hiányzik, vagy nem működik, azért nem teker.Ha relé, vagy önindító,vagy bármi más kell , jelezd mert nekem van minden.Nem bontós vagyok , csak sok mindent beszereztem tartalékba az xv motoromhoz, amit eladtam.
Sziasztok!

Lehet hülyeség lesz a kérdésem, akkor előre is bocsi!
Tehát! Virago-ba bővíthető a váltó egy 6. fokozattal vagy nem?
Néha úgy érzem, hogy elbírná a 6-at. Vajon miért csak 5-ös váltóval szerelték gyárilag?
Azért reményeim szerint ez továbbra is Yamaha /+ mást típusú gép / tulajdonosok fóruma , ahol a motorozás szeretetén kívül talán a barátság is összeköt bennünket. Én számos alkalommal kérdeztem már a fórumon, minden alkalommal csak segítő szándékot tapasztaltam, noha korábban biztosan szóba került az általam felvetett téma - a fórum lassan nyolc ! éve működik. Nem tisztem Zsoccát megvédeni, de éppen ő az egyik márkatársunk, aki minden felvetett műszaki problémára igyekszik tudása szerint korrekt választ adni. Joggal tarthat igényt az általa feltett kérdés megvitatására is , még akkor is , ha már volt róla szó ! Tamásnál a pont : Nem kötelező részt venni a probléma átbeszélésében . A helyesírási hibákon pedig nagyvonalúan lépjünk túl , talán mindannyian értjük, mit kívánt megtudni a kérdező. Ez a topic SEGÍTŐ SZÁNDÉKKAL szóljon továbbra is a motorozásról ...
Erre gondoltam. Tud valaki segiteni ebben, mi az ami hiányzik, esetleg hol lehetne beszerezni?
Köszönöm az olajos hozzászólásokat.
Bevallom a tavalyi okfejtésekre már nem emlékszem.
Miért jobb a tavalyi olaj, vagy a friss olaj télen a blokban?
De ha itt már unja a társaság, akkor majd utána nézek máshol.
Sziasztok! A fórumot régóta olvasom (sok éve), de ebbe a topikba még új vagyok. Vettem egy Yamaha XV 500 Viragot es segitségre lenne szükségem. Kinti motor, 92-es évjárat, fellelt állapotú.
Világitás féklámpa működik, de az indexek nem mennek és az öninditó sem teker. A hátsó ülés alatt van egy kisebb relé és mellette egy nagyobb valami, ami nekem hiányzik. A lefogatása ott van és egy csoki üresen. (este rakok fel képet, mire gondolok). Esetleg tudja valaki, hogy konkrétan mi az és honnan lehetne beszerezni?
Akkor én is megértem,hogy a sületlenségek neked mint szakembernek fizikai fájdalmat okoznak. Mint a hajtépés. Bár az inkább nekem fájna. Azért az olajat továbbra is tőled veszem ha adsz! Beválik ez a Gulf.
Lehet, hogy igazad van...elfogadom!
Köszönöm a lehetőséget és hamarosan meg is kérlek mert az 535ös a Luca székéhez hasonlóan készül.
Tomi!

Hozhattok bármit 4 karbiig. 4 mérőórás a szinkron műszer!
Köszi!
Ha odajutsz hogy a karbi szet van szedve szolj es egyutt atnezzuk, marmint innen segitek amit tudok plusz a szinkronizalasnal is.
Nagyon szigorúan ítélsz Robi. Inkább egy hibákat(helyesírási vagy szakmai egy mindegy) vétő de jóindulatú, jó kedélyű, barátságos motorostársam legyen mint egy mindent tudó, kioktató, a hibákat folyton felemlegető, nagyképű, gyökér! Nem is értem,hogy neked mi jelenti a problémát. Olaj ügyben tényleg le van rágva a csont, de meg van a lehetősége annak akit ez zavar,hogy ne folyjon bele. Érted! Olaj ügy, folyjon! Fú de jó vagyok. Még asszociálok is.
Köszi Józsi! Mindenképpen át lesz nézve a holtszezonban. Brigi nagyon örült annak amit írtál, mert már azt hitte,hogy ő bénázik.