Igen, úgy néz ki, hogy ez ennyi és pont. Tegnap elmentem vele egy nagyobb körre, a 95-öt hosszú egyenes szakaszon lassan, de elérte, a 85-90-es tempót pedig tudta tartani!
Szia!
Régen jártam erre.
Nekem is 125-ösöm van, nekem is a fojtatlan gyújtóelektronikával nem CDI, hanem TCI, mégis csak 90-et megy. Jó, lejtő, meg hátszél az jobb, de azt ne nézzük. Lehet, hogy az előző tulajod is ilyesmire emlékezett. (néha észrevehetetlen bármelyik) Én is beszéltem olyan júzerrel, akinek 110-et megy, de több az olyan szavahihető, aki szerint 85-90 a limit. Táska, és szélvédőfüggő a dolog. Sajnos, ha megnézel más 125-ös 11-12 lovas gépeket, azok is ennyit mennek, pedig nem 140-150 kg, mint a virgács. Én próbáltam nagyobb fúvókát is tenni bele, de nem segít rajta. Nekem 4.ben is megy 90-et, ha negyon pörgetem, tehát nem a gyújtáson múlik, sőt, amikor vettem, egy kisebb hátsó lánckerék volt rajta, akkor még talán többet is ment 4.-ben, mint 5.-ben.
Ami vigasz lehet, hogy ez a 90 GPS-szel is ennyi, tehát nem csal az órám.
egyébként meg ne OFF-oljuk itt szét a "nagy" motorosok topicját, gyere át ide: http://www.sportmotor.hu/motor...
"Also die 98er ist Normal nicht mit 107km/h eingetragen (das ist die 11,4PS Variante)!
Die 98er ist Original mit 93km/h eingetragen (5AJ-10,3PS Variante)."
Nem biztos, össze vissza beszélnek...de állítólag 98 -as 5AJ tipusok 10.3 LE teljesítménnyel 93 km/h-ra voltak képesek, meg talán 2001-töl volt a 11,4 LE ami tudta a 107 km/ h.
Köszönöm a választ és az információkat Zsoccca. Örülök neki, hogy ilyen jókat mondtál róla....kicsit tartottam tőle, hogy lesz egy olyan infó ami kiábrándít, de nem. Sőt, még inkább bele szerettem.
És külön köszönet, hogy egy még fel nem tett kérdést is megválaszoltál a kipufogó ügyben. Így akkor megúsztam egy olyan motort aminek valószínűleg a szeme is ki lett nyomva, mert nem csak a könyöknél, de 2 foltban tovább is el volt szineződve a kipufogója annak amit eddig megnéztem. (élőben)
Ha lesz valami kérdésem, még jelentkezem......vagy egy kiszemelt motorról lehet kikérem a véleményetek Addig is tovább olvasom a fórumot, mert vannak nagyon érdekes és hasznos infók a motorokról szerelés ügyben.
Gabor leirta. De egyebkent nem ismerem ezt a tipust mert nincs nalunk. A hondanak volt valtozo szelepvezerleses motorja amit javitottam es abba a sima 10W-40 olaj ment.
Szia! Innen le tudod tölteni a szervízkönyvet hozzá és abban megtalálod az olajcsere adatokat is. Ebből a kis Videóból pedig a VC (Változó szelepvezérlés) motor működését fogod megérteni. De a szelep nem hidrotőkés. Remélem segítettem.
Üdv.: Gábor.
Üdv minden fórumozónak! RC51 lenne egy kérdésem.Az egyik haver vett a lányának egy suzuki bandit 4000vc-t, ebben szeretnénk olajat cserélni.Esetleg megtudnád mondani hogy milyen való bele?Ha jól tudom ez hidraulikusan állítja a szelephézagot. Vagy mit állít elektromos szeleppel?
Szia
Jó választás az 535-ös.
Én is azzal kezdtem újra. Nagyon klassz könnyen kezelhető megbízható gép.
Én 26000 km-el vettem, s 52000 km-el adtam el. És közben nem igen volt még egy mellé pöffenése sem. És tudtommal most is jól szuperál. S tudomásom szerint, ha egy motornál idejében meg volt csinálva a karbantartások. (olaj csere és egyebek) akkor nagyon sokat el megy. Én azt olvastam róla, hogy nem ritka a 100 000 km feletti futás teljesítmény meghibásodás nélkül. De érdemes teszteket olvasni róla. Van egy pár itt a netten.
Vételkor érdemes a kipufogó könyököt nézni. Ha nagyon el van színeződve akkor valószínűleg meg lett hajtva egy párszor rendesen.
Tudomásom szerint a szabadon futója gyenge pontja. De hogy az milyen állapotban van azt kívülről nem tudom miként lehet meg állapítani.
Érdemes azt keresni, hogy volt e megbontva a blokk. Egyformák-e a csavarok. A deknin, és a karbin is. stb
Nalunk nincs ilyen motor es szabalyozas. De ugy latom a sebesseg csak a fordulat olvasasabol van korlatozva azaz az elektronika nem figyeli a sebesseget. Gondolom fordulat merod sincs es nem tudod megallapitani hogy 3-ban 4-ben majd 5-ben hogy forog le a motor. Mert gondolom a fokozatokat sem kuldi be az elektronikanak.
Meg a regi tulaj 100 feletti sebessegrol beszelt es miert hazudna.
Milyen a gyertyakeped mikor ugy 10 percig full gazon haladsz? Amikor 10 percig full gazon tartod azonnal allitsd le a veszleallitoval es vedd ki a gyertyat ott az ut szelen, ne menj haza. Milyen a legszurod? Kivett legszurovel hogy megy?
Bocs, mostmár megszűnök mára! Csak gondoltam megosztom mit találtam a neten egy külföldi Virago fórumon.
5AJ-ból három különböző CDI létezik: 00-ás, 10-es és a 20-as.
Az alábbi hozzászólást találtam:
TNDF43 (5AJ-82305-00) = top speed restricted to 93 Km/h
TNDF44 (5AJ-82305-10) = top speed restricted to 80 Km/h
TNDF45 (5AJ-82305-20) = not restricted. The top speed is 107 Km/h and the RPM rises up to 10500 rpm. You should consider this point if you want to install a tachometer
Az enyémnek a matricáján, a 20-as végű van, ami elvileg azt jelentené, hogy nem korlátozott,tehát 107 km/h-nak kellene a végsebességemnek lenni.
85-nél többet mégse nagyon tudok kicsikarni szegényből.
Köszi az infót István!
Első körben megpróbálok ezen a vonalon elindulni, hátha ez miatt megy csak ennyit.
Lehet holnap rákérdezek márkaszervízbe, hogy ők mit tudnak erről a CDI dologról. Érdemes szerinted? (mármint tőlük megérdeklődni)
Üdvözletem mindenkinek. Még új vagyok itt, de rögtön nagy kéréses, kérdésem lenne.
Először, hogy az 535-ös viragok mennyi km-ig megbízhatóak motorikusan? (főleg a 90-93-as évjáratok)
A második, hogy vételnél mire érdemes odafigyelni. (esetleg van valami különleges amire a viragoknál figyelni kel ilyenkor?) Sajnos nincsen nagy keretem rá max 500e Így interneten, csak 30e km felettieket találtam idáig. Esetleg ha valakinek lenne ötlete hol keressek azt megköszönném. ^^ Egyenlőre nem sürgős, úgy is télen akarok venni majd, mert erre a kategóriára még csak most csinálom a jogsit. A rutinom egy 125-ös MZ től van kb 6-700km elötte meg Simpson volt. De szeretnék egy "nagymotort" és teljesen beleszerelmesedtem a3 535-ösbe. Ötleteket és tanácsokat örömmel fogadok. ^^ :)
Nem nagyon látom át, de van olyan amivel 93/80/107 a végsebesség.
Ha nem tévedek : 5AJ-8235-00 a nyitott cucc. Szerintem Mo-i bontókban biztos inkább ilyen lesz, ha ki akarod cserélni.
Bocs elkapkodtam...
Begugliztam a matricán található 131800-7050 számot, és igazából jött pár találat ahol az adott CDI-t említi 80km/h-val. ( leginkább német oldalakon)
Utánajárok mindkét dolognak. Hát bizonyítékom nincs rá, hogy valóban annyival ment, ez csak az előző tulaj elmondása alapján van így egyelőre!
Viszont a márkaszervíz is kevesli a 85-öt. Ők is 100 fölött emlegetik a dolgot.
A cikkszàmàt kell megnèzni. Nèmet ebay_en rà kell keresni, azt hiszem" drosselt" a fojtott vàltozat. Ha egyezik a cikkszàm akkor a tiedben is az lehet. De lehet mas gond van, ha elötte ment.pl össze van kötve a karbi a lègszürovel,nem szìv falsot?
És a gyújtáselektronika kérdésnek hol tudok útánajárni/nézni? Gondolok itt arra pl, hogy kideríteni, hogy valóban ez miatt megy e csak ennyit. Ami érdekes, hogy az előző gazdája szerint ő ment vele 100-110-et, pedig ő valamivel "súlyosabb" tőlem. Én 85 kg vagyok. És a 90-et még csak enyhe lejtőn látta a mutatóm.
Jövő héten elhozhatjátok, de a karbin kívül mi baja van még? Lendkereket nem tudok lehúzni, nincs szerszámom hozzá...