Majdnem elfelejtettem. Nem találok hozzá levegőszűrőt a neten.Lehet hogy csak gyáriban létezik, egyáltalán hogy is néz ki? Ha gyáriban van csak , az húzós lesz?
Köszönöm az adatokat, nagyon sokat segítettél,így már a legfontosabb dolgokat rendbe tudom tenni. Még egyszer is kösz. Még azért ha nem gond menet közben bombázlak kérdésekkel, mert még ismeretlen a típus .
Köszönöm a hozzászólást mindenkinek a datával kapcsolatban.Amúgy az enyém is amerikai kivitel.Amúgy pár adat lenne a legfontosabb. Például:motorolaj mennyisége minősége /ásványi vagy szintetikus/, telóolaj mennyiség minőség,gyertya típusa,ezeken van valamilyen vákumos ac-pumpa? Csak pár fontos infó.
Ha tul sokat kap akkor kormolhat. Olyat is lattam mar hogy a fofuvoka kiesett es amiatt nem forgott ki. Meg ugye a legszuro ami megfojtotta a motort de azt ellenorizted.
Háromnegyedtől teljes gázig letorpan, mikor befogom a levegő nyílását megdöglik a motor.
Már javasolták azt is, hogy újra szedjem szét a karbit, mert lehet hogy gombostűnyi luk van a membránon és az is okozhat ilyet.
Amit en tudok rendelni az nem biztos hogy az europai modellhez is jo. Bar sokszor a kapcsolasi rajz tobb modellhez jo. Keress a neten eloszor. Brumeszkosznak vannak otletei. Pl vannak oldalak ahol ha kifizeted akkor azonnal letoltheto. Ha kell forditasban tudok segiteni de csak angol.
Üdv mindenkinek! RC51 tőled szeretnék segítséget kérni, esetleg megtudnád mondani hogy honnan lehetne a 99-es magnához service manualt szerezni. Vagy esetleg a fórumosok közül ha tudna valaki szerelési ,javítási leírást a magnához.Megvettem a vasat, majd dobok fel képet. Az biztos húz mint az ökör,a kanyarokban hihetetlenül jó a stabilitása. Nem is gondoltam volna hogy így lehet dönteni.
Köszi, de nem most történt légszűrő csere, hanem egyszer csak minden előzmény nélkül elkezdett döglődeni a motor. Amikor jelentkezett ez a probléma szinte majdnem megállt. Azóta pedig fél gázig jó, onnantól fogva lehorkol, megtorpan.
Szia!
Egyszer volt az én 250-esemmel ugyan ez.
Akkor a túl nagy ellenállású /túl jó levegőszűrő/ légszűrőn nem tudott a magas fordulatszámon elég levegőt szivni. Az eredeti (-formájú-) szűrővel azóta sincs gond.
Ilyenkor az elso dolgom hogy reszlegesen vagy egy pillanatra befogom a levego beomlo nyilasat. Ha felporog akkor egyertelmu szegeny uzemanyagban es arrafele lehet keresni a hibat. Ha roszabb akkor tul dus.
1992-es 250-es Viragom elkezdett döglődni. Egy hete hazafelé 90-100-as tempónál elkezdett rángatni a motor, már gyertyákat újakat tettem, a gyertyapipákat kiheréltem, a karburátort szétborítottam, eltömődést nem észleltem. Most a motor fél / háromnegyed gázig jól viselkedik, de onnantól csutka gázig megtorpan. Durrogni nem durrog csak egyszerűen megtorpan.
Szívesen vennék valami használható tippet, hogy merre keressem a problémát. Akinek már volt ilyen problémája biztos tudna segíteni.
"mikor gyorsítok, minden fokozatban, 2500, és 2800-as fordulaton olyan mintha berezonálna az egész blokk"
Szia! Ez sok motornál probléma. A főtengely kiegyensúlyozatlanságából adódik. Igaz az én motorom nagyságrendekkel kisebb (250-es), de egy bizonyos fordulaton berezonál a blokkom. A T5-ös Pannóniám is csinálta. Szerintem sok mindent nem tudsz vele kezdeni.
Köszi a tippet.
De ahogy elkezdett nyikorogni másnap meg is néztem. Kivettem a tengelyt, kézzel megforgattam a csapágyakat. Már akkor is bebizonyosodott, hogy csapágy probléma van.
A két csapágyat, és a szimeringet három boltban tudtam megvenni. Az egyikben csak egy csapágy volt. A másikban a másik csapágyat, de nem volt szimering. Végül a harmadikban kaptam szimeringet. Hogy ezek a boltok ilyen komoly árukészletekkel, miből élnek?
Péntek este ahogy leértünk ide őrsre, egyből ki is cseréltem. Hát nem tudom, hogy hány évesek lehettek ezek a csapágyak, de nem sok zsír volt körülöttük. Inkább csak rozsda. A közbetét is rozsdás volt. Csak ez egyik csapágy volt rossz. A km spirál oldali. No én most jó sok zsírral raktam össze.
Más: Van egy olyan problémám, hogy mikor gyorsítok, minden fokozatban, 2500, és 2800-as fordulaton olyan mintha berezonálna az egész blokk. Ez csak egy egy pillanat. S amint átlép ezen a fordulat számon azonnal meg is szűnik. És se alatta se felette nem jelentkezik.
Az adott fordulatszám tartományban viszont olyan érzés mintha a blokkban berezonálnának a fogas kerekek.
Van valakinek tipe, hogy mi lehet ez? Vagy természetes dolog ez a nagy virgácsnál?
Más:
Klasz volt a Tiszaőrsi veterán motor találkozó.
Pár fotó:
Köztük egy sor 4-es 500-as Panónia.
Nagyon köszönöm mindenkinek az infókat.
Ma délután megnéztem a csapágyat. Bizony az lesz a ludas. Most hirtelen ideglenesen beolajoztam, s zsíroztam. És eltűnt a hangja. De így nem maradhat. Hamarosan ki kel cserélnem. Az a távtartó gyűrű mozog. Tehát bízom benne, hogy könnyen ki fogom tudni cserélni.
Első kerékcsapágyat tavasszal cseréltem: koyo 6302 2RS 2db + 42c22c7 szimmering (3500 Ft), előtte "occo" HCH csapágyat raktam bele, ami 2 évet bírt. Ha ki bírod billenteni a béléscsövet ami a két oldali csapágy között van, akkor könnyű kiütni a csapágyat, ha nem, akkor küzdelmes lesz. Én a második cserével megszenvedtem, valószínűleg túlságosan összeütöttem a csapágyakat, azért nem sikerült kibillenteni a béléscsövet.
Olaj 10W-40 3.2 liter szurovel termeszetesen zsebednek megfeleloen szintetikus vagy asvanyi.
Teloolaj 520 ml per szár. 5W - 20W izles szerint (keverheto is)
Gyertya CR8EH9 NGK
Szelehezag szivo 0.12-0.17 kipufogo 0.22-0.27
http://www.manualedereparatie....
Már javasolták azt is, hogy újra szedjem szét a karbit, mert lehet hogy gombostűnyi luk van a membránon és az is okozhat ilyet.
http://www.manualedereparatie....
Egyszer volt az én 250-esemmel ugyan ez.
Akkor a túl nagy ellenállású /túl jó levegőszűrő/ légszűrőn nem tudott a magas fordulatszámon elég levegőt szivni. Az eredeti (-formájú-) szűrővel azóta sincs gond.
1992-es 250-es Viragom elkezdett döglődni. Egy hete hazafelé 90-100-as tempónál elkezdett rángatni a motor, már gyertyákat újakat tettem, a gyertyapipákat kiheréltem, a karburátort szétborítottam, eltömődést nem észleltem. Most a motor fél / háromnegyed gázig jól viselkedik, de onnantól csutka gázig megtorpan. Durrogni nem durrog csak egyszerűen megtorpan.
Szívesen vennék valami használható tippet, hogy merre keressem a problémát. Akinek már volt ilyen problémája biztos tudna segíteni.
Köszönettel
Pipi úr
Szia! Ez sok motornál probléma. A főtengely kiegyensúlyozatlanságából adódik. Igaz az én motorom nagyságrendekkel kisebb (250-es), de egy bizonyos fordulaton berezonál a blokkom. A T5-ös Pannóniám is csinálta. Szerintem sok mindent nem tudsz vele kezdeni.
Hát a HD mint márka leszerepelt előttem.
De ahogy elkezdett nyikorogni másnap meg is néztem. Kivettem a tengelyt, kézzel megforgattam a csapágyakat. Már akkor is bebizonyosodott, hogy csapágy probléma van.
A két csapágyat, és a szimeringet három boltban tudtam megvenni. Az egyikben csak egy csapágy volt. A másikban a másik csapágyat, de nem volt szimering. Végül a harmadikban kaptam szimeringet. Hogy ezek a boltok ilyen komoly árukészletekkel, miből élnek?
Péntek este ahogy leértünk ide őrsre, egyből ki is cseréltem. Hát nem tudom, hogy hány évesek lehettek ezek a csapágyak, de nem sok zsír volt körülöttük. Inkább csak rozsda. A közbetét is rozsdás volt. Csak ez egyik csapágy volt rossz. A km spirál oldali. No én most jó sok zsírral raktam össze.
Más: Van egy olyan problémám, hogy mikor gyorsítok, minden fokozatban, 2500, és 2800-as fordulaton olyan mintha berezonálna az egész blokk. Ez csak egy egy pillanat. S amint átlép ezen a fordulat számon azonnal meg is szűnik. És se alatta se felette nem jelentkezik.
Az adott fordulatszám tartományban viszont olyan érzés mintha a blokkban berezonálnának a fogas kerekek.
Van valakinek tipe, hogy mi lehet ez? Vagy természetes dolog ez a nagy virgácsnál?
Más:
Klasz volt a Tiszaőrsi veterán motor találkozó.
Pár fotó:
Köztük egy sor 4-es 500-as Panónia.
Volna eladó xv535-xv750se xv1000-1100 alkatrészeim.
Tel:06703525376
Üdv Kaczkó
Ma délután megnéztem a csapágyat. Bizony az lesz a ludas. Most hirtelen ideglenesen beolajoztam, s zsíroztam. És eltűnt a hangja. De így nem maradhat. Hamarosan ki kel cserélnem. Az a távtartó gyűrű mozog. Tehát bízom benne, hogy könnyen ki fogom tudni cserélni.