a te kedvedért álljon itt egy egyszerűsített XV 1100 TMK irányvonal:
6000 km vagy 6 hónap cserélj olajat
6000 km vagy 6 hónap tisztítsd ki levegőszűrőt
6000 km vagy 6 hónap állítsd be a szelepeket
6000 km vagy 6 hónap ellenőrizd és állítsd be a gyertyahézagot
6000 km vagy 6 hónap olajozd meg a bowdeneket
6000 km vagy 6 hónap alapjárat
6000 km vagy 6 hónap fékfolyadék ellenőrzés
6000 km vagy 6 hónap fékek ellenőrzése
6000 km vagy 6 hónap ellenőrizd a kormánycsapágyat teleszkópolajat
6000 km vagy 6 hónap ellenőrizd a kerékcsapágyakat
6000 km vagy 6 hónap karburátorszinkron
6000 km vagy 6 hónap kuplungholtjáték
12000 km vagy 12 hónap cserélj olajat és olajszűrőt
12000 km vagy 12 hónap cserélj gyertyákat
12000 km vagy 12 hónap ellenőrizd a kardánolajszintet
18000 km újrazsírozni a lengőkar csapágyát
24000 km cserélj kardán olajat
24000 km tisztítsd meg és zsírozd meg a kormány csapágyat
2 évente cseréld ki a főfékhenger és a dugattyú tömítéseit
2 évente cseréld ki a fékolajat
4 évente cserélj fékcsöveket
Mindegyik "uj" magna lapkas szelepallitasu azaz a pohar alatt van a lapka. A vezertengely hiba pedig nem a henger elrendezes miatt volt hanem a rossz olajzas es a hokezelt felulet miatt. Termeszetesen ezek mar nem hibak, javitva lettek.
Ide minden évben ellátogatunk ,idén sem lesz ez másképp:)
Segítséget szeretnék kérni. A motorom az utóbbi időben a következő jelenséget produkálja. Menet közben egyenletes surrogó hangot ad(másképp nem tudom kifejezni) viszont ha elveszem a gázt ez a bizonyos hang megszűnik, illetve akkor is ha behúzom a kuplung kart.Előfordult hogy üresben gurulás közben kopogó hangot hallatott , igaz nem erősen és alig hallhatóan , de mégis aggaszt a dolog . Mi lehet a jelenség mögött? Köszönöm szépen előre is a segítő szándékot.
Sajnos nincs semmilyen könyvem. Ezért kérdezgetem, hogy helyen e az eszmefuttatásom.
Tehát minden második olaj cserekor elég lesz a szelepeket ellenőrizni.
Üdv! RC51 érdeklődnék tőled , hogy a 99-es 750-es magnán is kell szelephézagot álítani? Vagy az már talán hidrotőkés? Annak a típusnak már nem L alakban van a henger elrendezése. Akkor az nem lesz vezérműtengely hibás. A választ előre is kösz. Megfogott ez a típus.
Köszi a választ.
Ma meg csináltam. S tényleg a többit állítanom kellet. Nagyobbak voltak a hézagok. A szívók alá alá ment a 0,15 ös is. A kipufogók alá meg a 0,20- as is alá fért. De most már okés.
Menyi km után érdemes újra ellenőrizni?
Végül is nem volt nagy dolog. Csak a tank levétele macerás a benzin miatt.
Ej, ej, csak nem elkezdted díszíteni a karácsonyfát!?
Hát igen, más, hogy mi tetszik, és megint más a praktikum.
Már csak egy klassz háttámla (mondjuk te nem nagyon viszel utast) és egy nagy túra plexi hiányzik. No és persze a bőr hínárokról se feledkezzünk meg a kormány végekről!
Egyébként szép lesz az a két doboz. S sokkal praktikusabb mint a bőr táskák.
Más: Mi a véleményetek?
A szelep hézagok, ugye egyszerre változnak? Ugyan is megnéztem az elől lévő henger kipufogó szelepét. S jónak találtatott. A 0,15-ös lemez alá megy, de a 0,20-as már nem.
Tehát ebből arra következtetek, hogy a többi is rendben lesz. Valószínű, hogy a melegen hallott, szelep hang természetes.
Tehát a kérdésem:
Ha az egyik szelephézag rendben van, akkor az összes többi is jó lehet?
No és menyi km után érdemes ellenőrizni?
Szerintem is Yuasa. A gond nem az enyém. Cimborám 535gépe adta fel elég érthetetlen módon és kalmival megbeszéltük,hogy megcsinálja az idény befejeztével. A történet annyi volt, egy Csepel-szigeti gurulás végén, tankolás után nem indult be többé. Az önindító felpörög, de a főtengelyt nem forgatja. Próbálkoztunk betolni, de olyan mintha a kuplung be lenne húzva állandóan. De csak ha gurul. Álló helyzetben fog a blokk. Egy éve lett szabadonfutó cserélve(gyári új) úgyhogy nem értem. Karburátor felújítás is szükséges mert szerintem szegény keverékre állította a szerelő,hogy ne fogyasszon sokat, viszont az erő elment belőle. Ennyi.
Már én is öregszem. Pont most vettem dobozokat a sporira, kap fejidomot is meg bukócsövet.
Nagyon szépek ezek a motorok csupaszon, csak a mindennapokban használhatatlanok... ez van.
Ilyen dobozokat vettem rá. Természetesen feketére lesz fényezve. próbáltam bőrt, meg textil táskát is. Nem tart, eldeformálódik, szar az egész. A kemény dobozok az egyetlen járható út szerintem.
15 ezer volt a két darab, igaz, csak 10 liter/darab.
Szia Gergő!
Biztos,hogy előre viszem a lábtartót és a váltókart is átalakítom ugy mint a Viragon.Egyenlőre igy is tudom használni.Sokkal pattogósabb kicsit magasabb mint az öreg de majd megszokom. Indulásnál végig dudáltam Pestet az bal index helyett a dudát találtam el mindig,de hazáig/ 190 km/ már elég jol össze szoktunk. Plexit, dobozokat és bukócsövet tervezek rá. Tudom ,hogy ez nem a te világod de én kényelmesebb vagyok.
Üdv:Viktor
Üdv mindenkinek. Köszi a dicséretet,csinálok majd rendes képet,nem csak telefonnal és pótolom a hiányt. Kérdésem a társakhoz,hogy akksiból Yuasa, vagy Varta? Katana750:mi a gondod az 535-el?
a te kedvedért álljon itt egy egyszerűsített XV 1100 TMK irányvonal:
6000 km vagy 6 hónap cserélj olajat
6000 km vagy 6 hónap tisztítsd ki levegőszűrőt
6000 km vagy 6 hónap állítsd be a szelepeket
6000 km vagy 6 hónap ellenőrizd és állítsd be a gyertyahézagot
6000 km vagy 6 hónap olajozd meg a bowdeneket
6000 km vagy 6 hónap alapjárat
6000 km vagy 6 hónap fékfolyadék ellenőrzés
6000 km vagy 6 hónap fékek ellenőrzése
6000 km vagy 6 hónap ellenőrizd a kormánycsapágyat teleszkópolajat
6000 km vagy 6 hónap ellenőrizd a kerékcsapágyakat
6000 km vagy 6 hónap karburátorszinkron
6000 km vagy 6 hónap kuplungholtjáték
12000 km vagy 12 hónap cserélj olajat és olajszűrőt
12000 km vagy 12 hónap cserélj gyertyákat
12000 km vagy 12 hónap ellenőrizd a kardánolajszintet
18000 km újrazsírozni a lengőkar csapágyát
24000 km cserélj kardán olajat
24000 km tisztítsd meg és zsírozd meg a kormány csapágyat
2 évente cseréld ki a főfékhenger és a dugattyú tömítéseit
2 évente cseréld ki a fékolajat
4 évente cserélj fékcsöveket