Az alsó fordulatszám tartományba nem szól bele a lyukas membrán. Itt még az alapjárati rendszer dolgozik. Majd emelve a fordulatot lesz elég a nyomáskülönbség, hogy a megemelje a membrán a síbert. Viszont mivel lyukas erősebben észrevehető lesz az átmenet, mert közben elmegy a keverék összetétele az ideálistól.
Sajnos a magasabb helyeken a ritkább levegőt jobban megérzik a karburátoros erőforrások, egyszerűen a kevesebb levegő kisebb nyomáson nem tud magával ragadni annyi benzinmolekulát, mint a tengerszint közeli légnyomáson.
Jellemzően az a tapasztalat, hogy egy ilyen porlasztó megbontásnál érdemes cserélni az egyszerű o-gyűrű tömítéseket az úszóház tömítését, szeleptű üléket, szeleptűt. Ezek általában benne vannak egy felújító szettben.
Ezzel együtt ha cserélve volt a tűszelep, jár a porlasztónak egy úszószint állítás, és utána meleg motornál egy alapjárati keverék állítás, meg egy szinkron. (feltételezve, hogy a szelep hézagok toleranciában vannak)
A túlfogyasztás oka lehet azért az is, hogy esetleg a tankolt üzemanyagok minősége eltérhet a haza üzemanyagoktól.Továbbá jellemzően csapatban való motorozáskor, nem a saját megszokott tempóddal mész, más dinamikával ez is okozhatja a túlfogyasztást.
Köszi Zsoccca! 11 nap alatt mentünk ennyit, vadkempinges-sátras alvás, kaját vittünk (konzervet amit megmelegítettünk gázfőzőn, kenyeret, zöldséget). Volt hogy nem állítottunk sátrat, mert a tengerpart csodás alvóhely...
A lukas membránnal egy bajom volt csak, mégpedig hogy gyengébb volt a motor, alacsony fordulaton néha dadogott, és mivel gyengébb volt, jobban kellett húzni a gázt, ergo többet evett. Egyébként, ha mindig ilyen lett volna a gépem, nem is veszem észre, mert amúgy a lendület szépen elvitte, nagyobb fordulaton (sebességnél) nem észlelhető hogy baj van. De mivel korábban 4,2 max. 4,5 litereket evett ugyanilyen tempónál, így feltűnt hogy gond van, valamint korábban nem is rángatott, dadogott.
Szia
Ó4rjási Gratuláció ehhez a nagyon hosszú túrához!
Menyi idő alatt teljesítettétek?
A lukacsos membránnal menyit ment még a motorod?
Szerintem a lukas membrán okozhatja a túl fogyasztást és a rendellenes működést is.
De ezt majd a műszaki végzettségűek meg mondják biztosra.
Sziasztok.
Megjöttem a Románia-Bulgária-Macedonia-Görögország-Albánia-Montenegro-Horvát
ország-Bosnia-Szerbia túrámról.
Fantasztikus volt, 4600 km lett nagyjából a vége. Rengeteg látnivalót néztünk meg, a fő csapásirány Görögország volt.
A virgács simán bírta az utat, volt szakadó eső, forróság (főként), vacak utak, autópálya, hegyi szerpentin. Szóval minden.
Egy alkalommal Bulgáriában másztunk meg egy hegyet, felmentünk 2400 méter magasra. A motorom már 1400 méteren elkezdett fuldokolni, hörögni. Nem igazán tudtam mire vélni a jelenséget, soha nem csinált még ilyet. De nagy nehezen felmászott velem a csúcsra. Gondoltam, hogy esetleg a ritkább levegő miatt csinálja, mert a másik 3 motor is (túra motorok) hasonló gyengeséget mutatott.
Szóval felmentünk a csúcsra, majd le. Azonban amikor leértünk, a Viragom még ez után is olyat csinált, hogy alacsony fordulaton második-harmadik fokozatban be-berántott, köhögött, fuldoklott. Aztán nagyobb sebességnél elmúlt, és később, kb. 10 km után megszűnt a jelenség. De később még előjött a rángatás.
A fogyasztásom megnőtt, kb. 7 dl-rel 100 km-enként. Na, aztán kiszedtem a karburátorból a membránokat, és mindkettőn kb. 3 pici lukat fedeztem fel, nagyjából 2-3 mm-eseket.......
Kérdésem lenne felétek, hogy e fent elírt dadogást, motorgyengeséget és fogyasztásnövekedést okozhatják-e a membránokon lévő lyukak?
Szerintem igen, úgyhogy ki fogom cserélni őket. Viszont más, a karbiban lévő egyéb mozgó alkatrészeket érdemes cserélni? A tömítőgyűrűk jónak tűnnek, és a karbi tiszta.
Szia
Örülök, hogy megoldódott a probléma.
Szerintem más motoros is segített volna. Csak én voltam akkor ott a közelben, s nekem volt lehetőségem.
Azóta sokat gondolkoztam az eseten. s rágódtam rajta, s bánt is, hogy tönkre tettük a gyújtás kapcsolódat.
Amikor mondtad a hibát egyből arra gondoltam és mondtam is, hogy az aksi nem érintkezik rendesen. De azt mondtad, hogy az nem lehet mert nemrég néztétek. S így csak a végén kezdtünk foglalkozni az aksival. S akkor láttam, hogy milyen rossz helyen van, és hogy milyen rosszul is lehet bekötni. Ha egyből aksi cserét alkalmazunk, majd indítás, aztán vissza a te aksidat. Persze bezsírozva a csatlakozókat, akkor talán nem kelet volna javítani a gyújtás kapcsolódat.
De örülök, hogy regisztráltál ide!
Kicsit töltsd ki a reglapodat. Elég annyi, hogy melyik megyében laksz. Milyen motorod van. S esetleg egy fotó a mocidról és kész. Már is nem vagy teljesen ismeretlen senki számára.
Tehát néha néz fel ide később is. Nyugodtan szólj hozzá a dolgokhoz, és gyere a gurulásainkra, találkozóinkra.
A környékeden vannak egy páran akik járnak. Tehát nem jössz majd egyedül.
A motorod márkája ne zavarjon. Van köztünk HD-s. Meg más is. Nem gond.
Nekem konkrétan ez van. Ez csak tömlő nélküli keréknél működhet.
Az 535-ösöm küllős volt. Ahhoz defekt javító sprét hordtam. + tartalék belsőt. Mivel a spré alkalmazása után a gumis csak cserélni tudja a belsőt. https://www.google.hu/search?q...
Szia
Nagyon remélem, hogy októberben még lesz napsütéses hétvégénk.
De addig is az útvonalat megtervezhetnénk.
Jómagam gondoltam egy napos, nagy körre is, és esetleg azt is megtehetjük, hogy kitűzünk egy távolabbi célt. Pl Mecsek, Zala, vagy ilyesmi. Tehát a szombati nap elmotorozni oda. S közben minden látnivalót nyugodtan megnézni. Majd ott valami faházas kemping, s vasárnap egy másik útvonalon haza motorozni.
Mit szól a társaság?
Szia Zsoccca !
Látom, csak hasznát vetted a készletnek !
Amúgy Én István vagyok Hajdúszoboszlóról. Szeretném meg egyszer meg köszönni a segítségedet ! ( ZSOCCCA próbált segíteni a nem induló motorom meg javításában Tiszaörsön !) Nem sokan tették volna ezt meg ! Most pénteken lett kész a motorom. A szereló visszatette a régi gyújtáskapcsolót, csak az akksi ment tönkre. Egy tizesből meg lett a javítás, plusz az akksi !
Csak lesz még jó idő motorozni ebben az évben !
Szia!
ELnézést, hogy bele szólok. Az övé az "öntött kerekű" ha jól tudom tömlő nélküli. De majd Zsocca megmondja. :) De vannak olyanok amik jók a tömlős kerékhez is.
"Egyébként jó ez a szett. Meg érte az árát. Nem kell gumishoz menni"
Pontosan milyen is ez? Esetleg egy linket tennél? A képeidből nem derül ki nekem, hogy Te géped, fűzött, vagy öntött kerekű most?
(mert van mindkettőről) Az említett cucc, jó a küllős kerékhez is?
Nagyon szeretném, de jó idő kell hozzá. Gondolom vagyunk egy páran akik szeretnénk! Remélem lesz még olyan idő,hogy egy szezonzárót tudunk gurulni! Tavaly volt vagy 3 ilyen.
Üdv! Ha kell a lehúzató esetleg kölcsönbe eltudom postázni, még brumeszkosztól vettem. Csak annyi a plusz költség , hogy a posta visszafelé kb 500ft. De ha tudjátok hogy mi a baja , és ha kell alkatrész, mehet a lehúzató egybe is. De ha küldesz egy címet elküldöm külön is , pár száz forint nem tétel, a hozzászólás és a segítség annál többet ér.
Skacok
Tegnap átestem életem első defekt javításán.
Melóból hazafelé, megálltam a főtéren. Mire vissza értem tök lapos volt az első kerék. Mit volt mit tenni, szakadó esőben neki álltam a javításának.
Közép állványára fel. Könnyen kész lett. Patron bele, s már gurultam is a legközelebbi benzinkúthoz fújtatni.
Hát egy patron 0,8 ra fújta fel. Tehát ha olyan helyen van az ember ahol nincs a közelben kompresszor akkor bele kell nyomni legalább kettőt. De lehet, hogy a három sem sok.
Egyébként jó ez a szett. Meg érte az árát. Nem kell gumishoz menni, és még a kereket sem kell kiszerelni.
Más:
Az őszi gurulást senki nem tervezi?
Most ugyan esik, de lesz még szép napsütéses őszi napunk.
Köszönöm a felajánlásokat, szerintem élni is fogok vele. Brumi! A szabadonfutó nincs 1 éve,hogy cserélve lett. Yamaha Dabas márkaszervizben véve 63000. Ha kalmi szétkapja okosabbak leszünk. Mindenképpen a fórumon keresek alkatrészt először. Bár a cimborám nincs a fórumon, azért köszönöm a segítőkészséget.
Üdv! Ha alkatrész kell a virgácsba, szabadonfutó, lenkerék,önindító,fogaskerék van minden.Még a felhalmozott tartalékokból. Mivel megvettem a 750-es magnát ,eladó minden. Majd dobok fel képeket.
Szia!
Szerintem a szabadonfutó nyek.
30 ropi Honkongból. Lehúzó szerszámot gyártottam itt a fiuknak anyagárba+amit az esztergányos kért. Innen a forúmról lehet tudsz kölcsönkérni.
Amit beszéltünk amikor hívtalak. Az önindító nem forgatja a főtengelyt, csak üresen pörög. Betolni nem tudjuk, mert úgy csinál mintha csúszna a kuplung. Álló helyzetben pedig fog a kompresszió.
Sajnos a magasabb helyeken a ritkább levegőt jobban megérzik a karburátoros erőforrások, egyszerűen a kevesebb levegő kisebb nyomáson nem tud magával ragadni annyi benzinmolekulát, mint a tengerszint közeli légnyomáson.
Jellemzően az a tapasztalat, hogy egy ilyen porlasztó megbontásnál érdemes cserélni az egyszerű o-gyűrű tömítéseket az úszóház tömítését, szeleptű üléket, szeleptűt.
Ezek általában benne vannak egy felújító szettben.
Ezzel együtt ha cserélve volt a tűszelep, jár a porlasztónak egy úszószint állítás, és utána meleg motornál egy alapjárati keverék állítás, meg egy szinkron. (feltételezve, hogy a szelep hézagok toleranciában vannak)
A túlfogyasztás oka lehet azért az is, hogy esetleg a tankolt üzemanyagok minősége eltérhet a haza üzemanyagoktól.Továbbá jellemzően csapatban való motorozáskor, nem a saját megszokott tempóddal mész, más dinamikával ez is okozhatja a túlfogyasztást.