Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Volt igen motorgumiban is es ugy koptattam el. Termeszetesen mi is a gombas megoldast javasoljuk minden vevonknek, hovatovabb nem is szivesen vallaljuk senkinek sem ezt a javitasi format. Bar mondom nekem semmilyen rosz tapasztalatom nincs ezzel kapcsolatban.
RC51
Köszönöm az infót. Ezek szerint volt ilyen kukac motorod gumijában is és simán le lehetett vele együtt koptatni a gumit.
Sok véleményt olvastam itt a netten erről a javítási formáról. Szinte mindenki azt írta hogy csak ideglenes, és hogy érdemes gumishoz vinni. Aki a gombával rendesen megjavítja a sérülést.
Volt olyan aki több száz km-et elment vele. Volt ki a gumi élete végéig, lekoptatásig így járt vele.
De egyet sem olvastam olyat, hogy vigyázatok vele mert nekem szét ment tőle a gumim, ennyi meg annyi km után. Vagy lehet, hogy ő már nem is tud írni?
A gyártó is azt írja hogy csak ideglenes a kukacos javítás. olyan 80-100 km után érdemes gumishoz vinni. Sebességben pedig 110-nél nagyobbat nem ajánlanak. Sőt előzni azért szabad, de tartósan ne menjen vele az ember túl gyorsan.
Hát most nem tudom mi legyen. Valószínűleg holnap megcsináltatom. Biztos ami biztos alapon. Hisz az asszony is mindig ott ül mögöttem.
Egyébként azóta mentem vele már vagy 400 km-et. S már alig tudom megtalálni rajta a javítás helyét.

Robin62
Ez a gumis az akit te javasoltál. De szerintem nincs is más aki rajta kívül vállal még motor gumit a városunkban.
Szia ! A kormányt feltetted a motorra?
Robi306,

Köszi, a kormányt is én vettem Tőled:)

Holnap felhívnàlak.

Azért még aki tudja, hogy mi lehet a gond, örülnék, ha hozzászólna.
Egy kicsit más téma. A mai napon felpróbáltam a tárcsazárat a magnára, még a virágóé volt. Közbe jöttek, mentek az emberek, vadászok ,terepjárósok ,meg a sok hülye aki csak beszélgetni akar Vasárnap mert nincs más dolga. Neki állt esni az eső ,hamar gyorsan felugrottam a mocira hogy beugratok a garázsba, de a tárcsazár fent maradat. Tárcsa üt, a kerékagyról meg letörte a tehermentesítőket, úgy hogy tépem a hajam, ami még van.Most aztán ilyent honnan a szuper magnához?
Üdv mindenkinek.Szerintem a szabadonfutó ment tönkre, talán az önindító forgórésze kibírta a megterhelést. Ha alkatrész kell van minden szabadonfutó, önindító , lendkerék. Az email címem fent van az adatlapomon.
Szia Robin62!
Van olyan hogy egy ember nem ért a szakmájához. De egy gumis nem lehet betanított munkás, mivel az alap autós végzettség ahogy te írod az szakmunkás, és az már nem betanított munkás. De a Zsocca által használt "kukac" az csak arra való, hogy hazza juthasson az ember, és otthon elvigye a gumit a gumishoz. Aki szakszerűen megjavítja a gumit gombával. ( kép) Mivel a "kukac" bizonyos megtett út után kijön vissza belőle. A Trabantban diagonál gumi volt és annak más a gumi szerkezete. Ja és a teljesítményben is jóval kevesebb. mint egy ilyen motor. A Radiálnál meg van az a veszély, hogy egy hossz irányú merevítő szálat elkapunk javítás közben és szálszakadást okozunk miatta és onnantól kuka a gumi. De sajnos egyre több a hozzá nem értő "szakember" mivel aki nagyon ért hozzá inkább kimegy külföldre, hogy meg tudjon élni. Itthon meg a szakmunkás képző sajnos már nem olyan jó minőségű mint régen volt. Ezt tudom, mivel nállunk is vannak tanulók, és látom, hogy egész nap csak ücsörögnek, és távol tartják magukat a munkától. De remélem nem sértettelek, meg mert nem volt szándékomban. És egyet értek veled, hogy keressen egy olyan gumist aki ért is hozzá.

Üdv.: Gábor.
Sziasztok!
Most, hogy sikeresen hazahoztuk trailerrel, segítsetek lsz.
Menet közben felpörgött az indítómotor, azóta se kép, se hang, az nem működik, csak a relé kattog. Amikor próbáltam betolni, akkor is olyan, mintha az indítómotor is pörögne.
Utolért a szabadonfutó átok? Mi a megoldás, ha az a baj?
Zsocca!

Keress másik gumist! ...a legtöbb gumis sajnos csak ugatja a szakmát, általában betanított munkások valamilyen alap autós képzettséggel, amiben nem tudott elhelyezkedni, mert gyenge volt belőle..
Annak idején a Trabiba már gyárilag ilyet adtak, pedig még messe volt akkor az acél radiál..
Nekem annyi a tapasztalat hogy 280 kmh kornyeken kiesik. Szal ovatosan.

Komolyra forditva. Az osszes jarmuvembe volt mar. Most javitottam a chevy elso kereket es jo. Nalunk viszont nincs kulon ragasztozas, csak lyuk tagitas, kukac behelyezes es felfujas....ennyi. A kukac mar ragacsos.
Szia! Nem vagyok ebben a témában jártas, viszont az interneten utánanéztem és nem találtam olyan kikötést, hogy csak acél radial guminál alkalmazható. Amúgy meg, miért árul egy motor alkatrésszel foglakozó cég olyan cuccot, ami nem jó motorhoz?
Szerintem a gumis téved.
Sziasztok
A defekt javító szettel való javításról van valakinek véleménye.
Mivel beszéltem a gumisommal, és azt mondta, hogy jó nagy hülyeséget csináltam mikor ezzel javítottam a gumim.
Elmondása szerint ezt a szettet csak acél radiálnál szabadna használni. Mivel a motor gumiját csak 3mm nél kisebb sérülést szabad javítani.
Mondom neki, hogy tűhegynyi volt a lyuk. Erre azt mondja, hogy megnagyítottam, mikor bele fűztem a gumi kukacot.
Hát szerinte, csak időlegesen tágítottam a lukat. S mikor kihúztam a szerszámot, akkor a luk vissza is szűkült.
Valakinek van tapasztalata a szett használatával kapcsolatban?

http://www.bazismotor.eu/index...
Így gondoltam én is csak kicsit bonyolultan fogalmaztam.
Ha beindul, hozzátok. Az a kérésem, hogy olyan állapotban hozzátok, hogy indítson az önindító, mert a karbiszinkronhoz meg az apróbb állítgatásokhoz nem opció ha tolni kell.
Üdv!
Tisztelt urak. Ha valakinek kell tudok adni kaburátort.
xv535 -xv750-xv750se-xv1100tipusokhoz
Tel:06703525376
Üdv Kaczkó
Szia kalmi! Ha nem gond, meghagynám neked az ész és türelem munkát. A szabadonfutót tavaly kicserélő szerelő haverom megcsinálja a blokkot, de a porlasztóval nem kísérletezne! A felmerülő alkatrész igényeket a fórumon közzé fogom tenni és ha kész a blokk, lábon átvinnénk a gépet neked a karbi felújításra! Jó így Gergő? A videó így vágottan(is) király.
Oké lebegés. Tehàt a membrán a hibás.
Az lyukas membrán nem tudja felemelni teljesen a síbert, hiába nyitod ki teljesen a fojtószelepet. Ìgy nem tud kiforogni a motor akkora dinamikával, és végén sem éri el a max nyomatékot, és teljesítményt.
A "rezeg" helyett inkább a "lebeg" szerintem az idevágó kifejezés...
Oké, értem , de pont azt írtam, hogy amikor kettes-hármasban gyorsítottam, vagy éppen kapaszkodtam fel, szinte nyélgázon volt a jobb kezem, tehát a pillangó szelep full nyitva volt.
Alapjáraton olyan kicsi a motor légnyelése, hogy a fö csatornában -torokban nem alakulna ki elegendő nyomásesés, hogy fő fúvókán benzin tudjon felszívni. Ezért van az alapjárati rendszer. Ennek a légszűrő felől a torokban van egy légfúvóka. Ezen a kb 2 mm-es furaton bejutó levegő az alapjárati csatornán az alapjátiit fúvóka felől ragadja el a benzint, és a majdnem zárt pillangószelep éle alatt levő pár apró furaton, meg pilot csavar furatán jön be a szívócsatornába a már bekevert üzemanyag... Ilyenkor a még a membrán nem síbererrel nem dolgozik, hiszen a fő csatornában alig van légmozgás a szinte teljesen zárt pillangó miatt. Majd mikor a pillangó kezd nyitni, akkor és jelentős mennyiségű levegő kezd beáramlani nagy sebességgel, akkor lesz a nagy sebességű levegőnek annyira kicsi a nyomása, hogy a membrán térben a membrán alatti normál nyomású levegő megemeli a síbert meg vele együtt a tűt, és a torokba benzin áramlik a kehelycsövön keresztül. A membrán nem rezeg. Az a terhelés nyomáskülönbség függvényében, fel le jár a fojtószelep állásához igazodva.
Szerintem a két motor nem egy kategória, meg van közte 10 év fejlesztés is...
"Please note that engine power will decrease 3-1/2% for each 1,000 feet (300 meters) above sea level and 1% for each 10° F (5.6° C) above 77° (25° C). This is due to the depleted oxygen levels at higher altitude (typically, anywhere between 2,000 to 4,000 feet above sea level)."
A számok kb 650-1300 méternél már 3.5% teljesítményesés 300 méterként , 1% 5.6°C-onként.
Régebben csináltam egy 750-es vulkánt. California modell volt. A karbin minden "le volt hegesztve" a szigorú környezetvédelmi szabályok miatt. Még a pilot is vagy le volt dugózva, vagy nem is volt. A gyári könyveben venne volt, hogyan kell átfúvókázni ha a hegyekbe mész.
Én ugyan nem nagyon értek hozzá, de úgy hallottam, hogy alapjáraton és a felett "jár" a membrán a legnagyobb kitéréssel, és a fordulat emelkedésével ez a "rezgés" csökken, következésképp nagyobb sebességnél már nem érzékelhető annyira a "lyukassága".

De lehet, hogy rosszul tudom.
Ha meglesz az új membrán, akkor természetesen teljes karbitisztítás, szinkronizálás, valamint szelephézag-állítás is lesz....
Nos hát az a helyzet, hogy a Gross-t tavaly én is megjártam, és valóban nem volt semmi ilyen jellegű probléma...
És ott a fogyasztásom is teljesen normális volt, pedig csapatban motoroztunk, hegyen-völgyön.
A gond szerintem az volt a mostani esetben, hogy hirtelen kellett magasra menni, meredeken, nem úgy mint a Glockneren. Ott nem volt ennyire meredek hegy, ráadásul itt rettenetesen szar volt az út, ezért is egyes- kettes sebfokozatban mentem. Ezért gondolom azt, hogy alacsonyabb fokozatban, alacsony fordulaton csinálta a dadogást, és a rendellenességet.
Biztos, hogy nem az üzemanyag minősége-milyensége miatt nőtt a fogyasztás, mert amikor itthon motoroztunk, akkor is 4,9 - 5,0 liter volt. És ez nekem nagyon sok. Korábban soha nem ment 4,6 liter fölé, tartós 100-110-nél sem.
Sziasztok!

Véleményem szerint 2400m még nem az a magasság, ahol a levegő sűrűsége ennyire befolyásolná a motor működését. nemrég jártuk meg a Grossglocknert és a teljes Hochalpenstrassét, de nem tapasztaltam ilyesmit