Szia
Már megint tanítottál nekem valamit.
Én eddig úgy gondoltam, hogy a sok, sok, km után nől, a szelep hézag. Mivel a szelepszár teteje, és a himba találkoznak sokat. Ezek szerint a szelep fészek, és a szelep tányér kopik. S így egyre csökken a hézag. (Akkor viszont a korongost mint a Lada szamara, azt miért nem kell állítgatni?)
Viszont akkor én nem értem az enyémet. Hidegen nem hallom a szelep himba ütögetését. Viszont meleg motornál alapjáraton tisztán kivehető ahogy a himba ütögeti a szelepet. Tehát még megfelelő lehet a szelep hézagom. Csak nem értem, hogy akkor hidegen miért csendesebb. Mivel szerintem a hőtágulás miatt melegen kisebbnek kéne lenni a hézagnak. Bár lehet, hogy itt is a szelep fészek, jobban tágul. Vagy is behízik. Kisebb lesz a luk. Így kevésbé sűjjed bele a szelep. S így távolodik a himbától.
Nagyon nagy hülyeség az okfejtésem?
No mindegy a hétvégén leellenőrzöm. Mivel idén már túl vagyok a 12 ezredik Km-en. Csak nehéz rávennem magam. Mert a tankot, az aku dobozt, és talán a karbi szívó csövét is le kell vennem, hogy hozzá férjek. Számomra ez nem kis meló. Jobban szeretem, csak törölgetni, s tisztogatni.
Ugye a vezérműlánc feszítőt nem kell nézegetnem? Ha már nem tud rendesen feszíteni azt úgy is meg fogom hallani?
Szeptember közepe tájékán számíthatunk rá,hogy szétkapod a lerohadt 535öst? Ja, meg persze össze is rakod! A leggyengébb láncszem is felújításra szorul.(karbi) Te írtad,hogy az.
Lehet, hogy tudatlanul rosszul mondtam és a szerelőm már állított szelepet valamelyik olajcsere alkalmával, de velem ezt nem közölte. A teljesítménye nem rosszabb mint amikor hozzám került. A múlt hétvégén voltunk a csókakői várnál és oda vissza 9,6 litert evett meg(215km.) A Brigi Magnája 3decivel evett kevesebbet,igaz nem száguldoztunk(max.120 hazafelé a nulláson) Az öreg virgács erős 1 literrel többet eszik 100on.
Sziasztok!
Végre hazatalált a nyeremény motor.A késlekedést én okoztam ,mivel a nyeremény 883 Iron helyett a 883 Roadstert kértem, ezt be kellett hozni papirozni stb.Néhány kép,hogy elhiggyétek.
Szeptember 8. után hozzátok el, nem ígérem, hogy 1-2 hét alatt meglesz de megcsinálom. Nem tudom mennyire sürgős...
engem a kormány lehet, hogy érdekelne!
Ha valaki kíváncsi rá és eljön, annak tudok biztosítani sátor helyet, kerti zuhanyt, (estére jó meleg benne a víz) és kerti grilsütő helyet.
Már megint tanítottál nekem valamit.
Én eddig úgy gondoltam, hogy a sok, sok, km után nől, a szelep hézag. Mivel a szelepszár teteje, és a himba találkoznak sokat. Ezek szerint a szelep fészek, és a szelep tányér kopik. S így egyre csökken a hézag. (Akkor viszont a korongost mint a Lada szamara, azt miért nem kell állítgatni?)
Viszont akkor én nem értem az enyémet. Hidegen nem hallom a szelep himba ütögetését. Viszont meleg motornál alapjáraton tisztán kivehető ahogy a himba ütögeti a szelepet. Tehát még megfelelő lehet a szelep hézagom. Csak nem értem, hogy akkor hidegen miért csendesebb. Mivel szerintem a hőtágulás miatt melegen kisebbnek kéne lenni a hézagnak. Bár lehet, hogy itt is a szelep fészek, jobban tágul. Vagy is behízik. Kisebb lesz a luk. Így kevésbé sűjjed bele a szelep. S így távolodik a himbától.
Nagyon nagy hülyeség az okfejtésem?
No mindegy a hétvégén leellenőrzöm. Mivel idén már túl vagyok a 12 ezredik Km-en. Csak nehéz rávennem magam. Mert a tankot, az aku dobozt, és talán a karbi szívó csövét is le kell vennem, hogy hozzá férjek. Számomra ez nem kis meló. Jobban szeretem, csak törölgetni, s tisztogatni.
Ugye a vezérműlánc feszítőt nem kell nézegetnem? Ha már nem tud rendesen feszíteni azt úgy is meg fogom hallani?
Gratulálok a szép új motorhoz. Sok egészséget és sok-sok balesetmentes km-t hozzá. :)
Gratulálok, szép motor. Majd megyek megnézni.
Gratula es vigyazz ra. Kerdesed van keress nyugodtan.
Végre hazatalált a nyeremény motor.A késlekedést én okoztam ,mivel a nyeremény 883 Iron helyett a 883 Roadstert kértem, ezt be kellett hozni papirozni stb.Néhány kép,hogy elhiggyétek.
Valve Clearance (cold) IN. 0.07 - 0.12 mm
(0.003 - 0.005 in)
Valve Clearance (cold) EX. 0.12 - 0.17 mm
(0.005 - 0.007 in)