Bocs, hogy gyáriakra hivatkoztam, de máshol is olvastam (német oldalon) hogy ezzel van szerelve: 3BM 14711 (ez van belegravírozva az én kipuffomba is)
Mindazonáltal a tény tény marad: nagyon jó a fogyasztása, nagyon jól megy (nálam sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezők is kipróbálták, és dícsérték), és a hangja kellemes. Én sokat túrázom, több ezer km-t, és még senki nem panaszkodott mögöttem, hogy zavarja a hanghatás.
Igyekszem. Inkább kalmiékkal hajtanám a ménest, de néha kötelesség is van. Túl sok finomságról kellene lemondanom,ha a konyhakert parlagon lenne. Meg a minőség nem mindegy. Úgyis csak addig megy a dolog amíg élnek az őseim.
Még szét vagyok, csütörtökön húzom elő! Vasárnapra szervezünk egy közös gurulást, ha nem fog eső esni. Nincs kedvetek velünk tartani? Lehet hogy egy balcsikerülés lesz, még nem tudjuk.
Szép gép! Grat a haverodnak!
Kalmi sikerrel jártam a "gumiharmonika" vásárlásban, szal köszi! :)
Annyi, hogy egyik motoros haverom azt mondta, hogy lyukat kell rá csinálni, mert akkor fog rendesen mozogni. Ez igaz?... Nem csak simán fel kell rakni azt pá?
ne hivatkozz a gyári "sípokra",mert a te motorodon nem ilyen van gyárilag! csak nézd meg a motorkódodat..fogadjunk,hogy nem az van belegravírozva a kipuffba,ha egyáltalán van benne valami...
Az enyém is ilyen volt, '87-es, év végi, ha jól gondolom..
Igen, amit vettem az is eredeti gyári, akitől vettem, pont azért vette le és cserélte ki egy "dögösebb" hangúra, mert halk volt. De szerintem ez a legjobb a motornak....
Nekem az a véleményem,hogy hosszutávon a gyári kipuf a legjobb.
Az a motorhoz lett tervezve beszabályozva és az úgy a jó. Persze aki dögösebb hangot akar az tegye.
Valószínűleg maradok a 4-4 furatnál,nem akarok drasztikus változtatásokat,csak a gyári hang egy kicsit halkra sikerült,nem ablakot akarok törni,csak annyi hogy szóljon rendesen,és ha a lyukak ezt megoldják,hát akkor így próbálom ki.Régebb óta gurultok mint én,ezért kértem hozzáértők véleményét.
Én is ledobtam róla azt a kipuffot, amivel vettem. Igaz, az el is volt rohadva.
Aztán vettem 43 ezerért ezt a szép kipuff-rendszert, szerintem sokkal szebb mint ami volt rajta. Ráadásul a fogyasztásom soha (!) nem ment 4,5 liter fölé, de nem egyszer 4 liter alá ment.
Engem nem érdekel hogy chopperes legyen a hangja, elég ha a gyár által beállított és a motor karakterisztikájának megfelelő sípok vannak rajta.
Nyugodtan megfúrhatod a kipufogók hátsó takaró lemezét körben, nem valószínű, hogy kell hangolni!Arra ügyelj, hogy a lukak ne a középső cső közelébe essenek ( eleve ott a gyári hegesztés-nehéz bele fúrni, továbbá tele van üvegszállal és könnyen kihúzhatja a fúró), hanem a dob külső széléhez közel helyezkedjenek el. Az ideális átmérő a 7mm-es furat. Először fúrj egyenlő elosztásban 4 - 4lukat a kipufogókba ( elsőre 4mm átmérőjű fúróval)...alulra, felülre, jobbra és balra. Bővítsd ki őket 7mm-re és hallgasd meg a vasat, milyen lett a hangja...ha öblösíteni akarod még, akkor még 4-4 furat befér a meglévők közé. Ügyelj arra, hogy egyenlő elosztásban, azonos átmérőjű és darabszámú furat legyen mindkét dobon! Utólag esztergályossal lehet csináltatni 2db zárólemezt, ami rácsúszik a középső csőre és a külső átmérője éppen csak belefér a kipufogó dob belsejébe...ennek a széleit egy kis Sikaflex masszával bekenve bármikor visszatudod tenni és olyan lesz a hangja és a kinézete, mint amilyen a gyári volt! Enyém is így volt megoldva!
Bocs, hogy gyáriakra hivatkoztam, de máshol is olvastam (német oldalon) hogy ezzel van szerelve: 3BM 14711 (ez van belegravírozva az én kipuffomba is)
Mindazonáltal a tény tény marad: nagyon jó a fogyasztása, nagyon jól megy (nálam sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezők is kipróbálták, és dícsérték), és a hangja kellemes. Én sokat túrázom, több ezer km-t, és még senki nem panaszkodott mögöttem, hogy zavarja a hanghatás.