Van különbség. Azonos hőmérsékleten egyik picit sűrűbbnek látszik - pont a viszkozitási számok közti eltérés miatt és pont a hideg oldalon. A 15W hidegen (mondjuk 5 C fokon) kevésbé mézszerű, a 20-as kicsikét sűrűbb ugyanolyan hőmérsékleten. Melegen lesznek cirka egyformák.
A kupplung nem csúszhat tőle, ha 20-as, ha 15-ös, azt szögezzük le.
Szerintem egy 10w-s és egy 20w-s olaj között van sűrűségbeli különbség, nem csak hőmérsékleti. lehet rosszul gondolom.
De felesleges ezen vitatkozni, mert én mindig olyan olajat használok amit a gyár előír.Az a tuti!
Nincs bántó szándékom,csak valaki elolvassa és ez terjed el(hogy hígabb) pedig ez nem igaz. Neked meg mér nem jó a gyári előírás? Raktál volna bele olyat ami volt! Tényleg, és a Metabond? Azt is raktál bele?
Csak,hogy nehogy félreértés legyen. Amiket leírtam számok nem motorozást javasolnak ilyen hidegben. Eddig lehet őket szivattyúzni. Biztonsággal a 20w-s olajat-5°c-ig lehet használni. a 15w-s -15ig. Így tudom én.
Ne bántsd őt! Csak jót akar.
Valószínűleg a régebbi itteni megszólalásokat ő nem olvasta.
Én pedig minden ötletet, javaslatot örömmel fogadok.
Mindnek utána fogok nézni. És előbb, utóbb, meg találom a hibát.
Egyenlőre sajnos értetlenül állok a hiba jelenség előtt.
Uram isten! Honnan veszed ezt? A 15w nem azt jelenti,hogy hígabb, hanem azt,hogy hidegebb külső hőmérséklet esetén is szivattyúzható, mint a 20w-s. A 20w-s -15, a 15w-s -20°c-ig szivattyúzható. Annyiszor pofáztunk már erről.
Hát lehet. Bár nem tudom. Mivel az 535-ösben is a 15-50-est használtam. És mivel késő ősszel, és kora tavasszal is motorozom, ezért használom a 15-50-est. Mivel úgy tudom, hogy ez hidegben jobb.
Nagyon bízom abban hogy ez nem a kuplung lamellák kopására utal. Nem szívesen kuplungoznám még.
A negatív a blokkra mindenféle csavarokon megy keresztül ,amik nem elektromos átvezetésre szolgálnak . Ha ezek oxidálódnak ,megnő az átmeneti ellenállás ,és indításkor feszültség esik rajta ,és az indítómotor annyival kevesebb anyagot kap . 535-ön az akku negatív pólusát ,és a blokkot összekötöttem 16mm2-es kábellel . Azon próbáljon esni a feszültség .
Ha érdekel a töltő ágat is részletezem .
Csak egy ötlet .
Mérj feszültséget az akku - ,és a blokk között indítózáskor . Alighanem az 1100-nél is a blokkról kapja a negatívot . Ha tudsz mérni ,érdemes összekötni őket egy kábellel . Nekem bevált . A töltő ágat is megerősítettem ,hasonló módon , Azóta nincs gond a töltéssel ,sem az indítóval .
Sziasztok
Megint van egy problémám.
Az 1100-assal tegnap motoroztunk 140 Km-t. S délután lecseréltem az olajat. Eddig 20-50-es Repsol volt benne. Én 15-50-es Repsol-t tettem bele.
Ma is gurultunk vagy 90km-et. És a következőt tapasztaltam:
Olyan 90-100-zal ballagunk, aztán előzés miatt hirtelen meghúzom neki. Gyorsul is rendesen. Viszont azt tapasztalom, hogy mintha meg csúszna a kuplung. Aztán megtapad és újra húz is rendesen. Sőt utána hiába provokálom nem csúszik meg. Nyomom a féket s közben húzom a gázt. De nem csúszik meg.
Aztán jó darabig nyugodtan ballagunk. Majd újra hirtelen gyorsítok egy előzés miatt. És megint megcsúszik. S ha újra tudatosan meg akarom csúsztatni, akkor megint fog rendesen.
Mi lehet a probléma?
A hideg miatt vissza hűl a kuplung? Ezért csúszik meg egy pillanatra, majd mikor felmelegszik a csúszástól, akkor meg rendesen tapad?
Vagy a kuplung rúgók lehetnek lazák?
Vagy a kuplung lamellák vannak elkopva?
Valaki találkozott már hasonló problémával? Vagy ismeri a szindrómát?
Várom hozzászólásaitokat, és jó tanácsaitokat!
A kupplungkosár kotyog a tengelyen, ez jól hallható. Sajnos nincs más megoldás, vagy együtt élsz a rezgéssel és a zajjal, vagy vadászol egy bontott, jó állapotú kupplungkosarat.
Csak külföld (ebay) és csak ha minden kötél szakad. Az önindító szinte mindig felújítható vagy javítható.
Sokan estek már pofára amiatt, hogy egyből indítómotort cseréltek, pedig a gond egész máshol volt (bendix vagy kábel).
Szia!
Én arra tipellek,hogy valamit nem jól rakott össze a szaki és a kiegyensúlyozatlanság miatt van a kopogás. Újat rakot bele vagy használtat ,mert a kuplung kosár kopogását is hallani ésannak tipikus tünete az ha behúzod a kuplung kart akkor megszűnik vagy teljesen lehalkul.
Örülök, hogy ide találtam, és itt még nem kihalt a táj, mert engedelmetekkel rögvest kihasználnám a lehetőséget és segítséget kérnék. Hosszú lesz, előre is bocsi, de nem vagyok (még!) motortudor, szóval nem tudom, mi releváns és mi nem.
Soha nem motoroztam, de az autó díjai, főleg az itteni biztosítás költsége rávett másfél évvel ezelőtt. Beleszerettem, levizsgázgattam és három hete megvettem az első motorom ami nagyobb mint a barátnőm hajszárítója, '96-os Virago 535. A tervem, miszerint használom pár hónapig, eladom és veszek frissebbet, üdébbet, nagyobbat kezd füstbe menni, mert:
- Kipróbáltam, jónak tűnt, de az önindító nem volt a helyzet magaslatán. Az előző tulaj már megvette az újat, mondta, hogy belerakatja, akkor minden frankó lesz, megvehetem, Így is lett, csakhogy
- A kuplunk szép lassan felkeményedett pár nap alatt, de annyira, hogy a szerelőhöz menet már azon gondolkodtam, elkezdem használni a jobb kezem is hozzá.
- Jóvágású pakisztáni szerelőm rossz olajra gyanakodott, ott hagytam hát a bicajt, hagy dolgozzon (volt még pár apróság, féklámpa kapcsoló, fékbetét, stb.), de két órával később azzal hívott, baj van, probléma nem orvosolható új (és megfelelő) olajjal, kábel jó, mese nincs:
- Kuplungcsere. Emberünk cserélte a komplett szettet, nem csak a tárcsákat (nem tudom, így hívják-e magyarul, igyekszem szó szerint elmondani, amit mondott), mondván, így minden frankó lesz.
- A kuplung keménysége javult, bár szerintem még mindeig kemény, csakhogy furcsa hangra lettem figyelmes másnap. Eleinte teljesen véletlenszerűen jelentkezett (mostanra szinte állandósult) és halk, sisakban legtöbbször nem lehet hallani, de együtt jár egy sajátos remegéssel, mintha kis kalapáccsal ütnék a vázat, és érzed a kormányon a tenyeredben és a lábtartón is a talpadban. A hangot nem tudtam/tudom másképp leírni, mint éles, fémes kopogás. A dolog szépsége, hogy ha behúzom a kuplundot, eltűnik a rezgéssel együtt, ha kiengedem, újra megérkezik. Hallani csak üresben lehet, de gyakran érzem a jellegzetes remegést menet közben is, főleg alacsony fordulaton.
- Mikor először visszamentem panaszra, persze pont nem jelentkezett, így a szerelő simán hülyének nézett és elhajtott. Miután felvettem videora és elküldtem neki, már hajlandó volt bekoszolni a kezét, pár órával később utamra bocsájtott, hogy bár semmi problémát nem talált, de szétszedte, összerakta, szerinte immár jónak kellene lennie, sajnos nem. Mivel egyértelműen fogalma sincs, mi lehet, így valószínű másik szerlő után kellene néznem, de ott persze újra fizetnem kell, és a kuplungcserés mutatvány majdnem meg másfél szerezte a motor árát, szóval csak akkor költenék rá, ha a mostani pacák semmire nem jut vele garanciában, ezért keresek ötleteket, meg azért, mert most már akkor is rendbe teszem, ha nekem magamnak kell az ágyam mellett szétszedni, mert őszintén szólva beleszerettem.
Szóval, ha lenne bármi ötletetek, amit használhatnék akár magam, akár a szerelővel, akkor nagyon hálás lennék.
A kupplung nem csúszhat tőle, ha 20-as, ha 15-ös, azt szögezzük le.