Nekem egy az idén 30 éves CBX 750-es hondám van. A Motoros barátnak van egy 535-ös Viragója, amit én tartok rendben. De ez a motor roppant rendben van tartva , a szívem szakadna meg, ha az enyém lenne és el kellene, hogy adjam.
Én rendesen kivettem a hangtompítót, hadd szóljon, ha már és főfúvókát kellett cserélni, és durrogott utána gázvisszavételnél.
De egyébként a saját motorjával mindenki azt tesz amit akar, de azt javaslom, hogy adott esetben úgy , hogy az eredeti állapot visszaállítható legyen- Az a 4 db 8 mm átmérőjű furat, tényleg nem óriási átalakítás.
Annak idején, én is nagyon sokat gondolkoztam az 535-ösöm kipufogójának hangosításán. Itt a fórumon van is nyoma. Én is féltem, hogy majd megnő a fogyasztás. Vagy gyengébb lesz a motor.
De semmi ilyen nem történt. (A gázlengéseket, megoldja a középső dob.)
Fúrtam a kipufogó végébe 4-4 nyolcas lukat. Kicsit hangosabb lett a hangja, alapjáraton, és kis fordulaton. 80-90 Km/h-nál meg már nem is igazán hallom a szélzajtól. Tehát hosszabb úton, nem változott a hang. Viszont a fogyasztásom 0,2 l-er kevesebb lett. Mondjuk az lehet hogy nem csak a kipufogó hangosítástól. Mivel pont abban az időben állítgattam a keverék képző csavarokat is.
Ezeknél A V2k-nél bírható a hang és úgysem egyszerre nyomja le a motoros a Pápa-Miskolc távot. Igaz nem budapesti a lány, de Nagyatádon sem árt,ha meghallják az autók és nem húzzák rá a kormányt. Az ilyen furulyát megfúromoknál nem kell fúvókázni a karbit. Ha már szakmai bemutatkozást is megejtettél, én is. Gyors és gépkocsivezető 40tonnával. Amúgy 615/2 Műszergyártó és gépkarbantartó műszerész.
Próbálkoztam a kipufogó "hangolásával" régebben kettő és négyütem esetében is, de a vége a különböző rosszabbá váló tényezők miatt mindig az lett, hogy szépen vissza tettem az eredetit! pl, a drasztikus fogyasztás növekedés, és az emiatt szükséges főfúvóka csere miatt. Lévén, hogy én gépipari és nem orgonahangoló szakmával rendelkezem. És ha már én elqrtam akkor az én tapasztalatomon okulva legalább más már ne tegye. A másik, hogy egy Pápa-Miskolc úton a kipufogó hangja eléggé fárasztó tud lenni.
Pénteken egy pillanatig azt hittem téged láttalak 2x is a Nagytétényi úton. Aztán eszembe jutott,hogy még valószínűleg széjjel vagy. Meg ketten mentek a sporival és a vezetőnek olyan kendő fedte az arcát mint hóhérnak. Pedig bordó mogyorótank, fekete motor, állat hang. Budafok-Háros vm-nél szedték a kocsimat és volt időm ábrándozni. Hol tartasz a faragással?
Naaa! Nem rég érkezett a hölgy közénk. Nem elvadítani ilyen fasza tanáccsal! Nem lesz annak a kidörrentőnek semmi baja,ha kicsit megfúrják a végét. A blokk sem fog tönkremenni. A mi 30év körüli gépeinknek (legalábbis az enyéimnek) még úgy hangolták a kipufogóját, hogy hallják felhúzott ablak és zenehallgatás közben is az autósok. A labanc gendarmerie is próbálkozott nálam amikor átutazóban voltam náluk, de a fekete krómozott, Suzuki jelzéssel bőven ellátott dobokról nehéz lenne azt bizonyítani,hogy nem gyáriak. Pedig a hang....
Igen igazad van, én se szívesen piszkálnám azokat a csavarokat. Csak csütörtökön tudom kipróbálni ezeket a tippeket leghamarabb és ki is fogom szépen sorba, elöbb megnézem a gyertyákat, lehet nagyon kormos az egyik vagy be volt köpve aztán ha semmi változás megnézem nem e szív valahol falsot. Ha ott se semmi akkor egyenlőre nemtudom hogyan tovább. Addig gyűjtöm az infókat és köszönöm a segítségeket.
Szia
Először is milyen típusú kipufogód van? Gyártották egy párral.
Ha olyan mint az enyémen akkor leírom, hogy én mit műveltem vele.
A közép dobhoz nem érdemes nyúlni. Az felelős a gázlengésekért és egyebekért. Gondolom nem szeretnéd Á-tól, Z-ig áthangolni az egész motort.
A Gyári hangja viszont elég villany motoros.
Tehát ha csak egy kis hangerőt szeretnél növelni, akkor elég a végébe, egy pár lyukat fúrni. A kipufogó végéből kiáll egy kisebb cső. Ezt érdemes körbe fúrni. Ettől ércesebb, markánsabb lesz a hangja, de még nem lesz túl hangos. Gondolni érdemes a hosszabb utakra is. Kinek hiányzik a fejfájás?
S a fogyasztást, és egyéb paramétereket sem változtat meg. No és a műszaki vizsgán sem kötnek még bele. S esetleg könnyen vissza is halkítható lesz a kipufogó.
Szerintem nem érdemes az 1100-asnál foglalkozni a keverék állító csavarral.
Már volt róla szó sokat. Az 535-ösnél csak egy gumi dugó fedi és nagyon könnyű hozzá férni.
Az 1100-ason meg úgy tudom, hogy gyárilag fémmel van lefedve a csavar. Csak roncsolás, fúrás útján lehet hozzá férni. Tehát a gyárban úgy gondolták, hogy azt ott nem kéne piszkálni.
Véleményem szerint a fals levegőnek kéne először is utána járni.
Mikor alapjáraton jár a motor, akkor kéne befújni a karbik környékét, a gumi csonkokat, hideg indítóval. S ha felgyorsul az alapjárat, akkor tutira falsot szív.
De tőlem sokkal jobban hozzáértő személyek jobban letudnák neked ezt leírni.
Ugyan is én is itt olvastam. S nem a saját tapasztalataimat írom.
A közös dobot sztem hagyd békén. A legtöbben azt szokták csinálni, hogy a kipufogó végében a zárólembe fúrnak 6-5 db kb 5-6mm-es lyukat amitől máris dögösebb hangja lesz és olyan nagy kárral még nem jár vagy max még a lemezt szépen körbevágva ki is lehet szedni a furulyát de a hozzá jobban értők majd megmondják mit érdemes.
Nekiállhatsz a pontosan behangolt, a lengő gázoszlop szívó hatásához hangolt kipufogót széjjelqrni, de szerintem csak szarabb lesz, ha kevesled a hangot szerelj fel 2x 25 W-os erősítőt mélynyomókkal és teljes lesz az "élvezet"!
Heló..egy kis segítséget kérnék.szeretném ha a mocinak kicsit nagyobb hangja lenne.a dobot levágnám,illetve a kipufogó végét megfúrnám.ezáltal a motort nem kell hozzá állítani, mivel a kipufogó nyitottá válik?
Gyanusan túl szép a menyasszony ennyi pénzért.
De egyébként a saját motorjával mindenki azt tesz amit akar, de azt javaslom, hogy adott esetben úgy , hogy az eredeti állapot visszaállítható legyen- Az a 4 db 8 mm átmérőjű furat, tényleg nem óriási átalakítás.
http://www.kepesmotor.hu/yamah...
De semmi ilyen nem történt. (A gázlengéseket, megoldja a középső dob.)
Fúrtam a kipufogó végébe 4-4 nyolcas lukat. Kicsit hangosabb lett a hangja, alapjáraton, és kis fordulaton. 80-90 Km/h-nál meg már nem is igazán hallom a szélzajtól. Tehát hosszabb úton, nem változott a hang. Viszont a fogyasztásom 0,2 l-er kevesebb lett. Mondjuk az lehet hogy nem csak a kipufogó hangosítástól. Mivel pont abban az időben állítgattam a keverék képző csavarokat is.
Először is milyen típusú kipufogód van? Gyártották egy párral.
Ha olyan mint az enyémen akkor leírom, hogy én mit műveltem vele.
A közép dobhoz nem érdemes nyúlni. Az felelős a gázlengésekért és egyebekért. Gondolom nem szeretnéd Á-tól, Z-ig áthangolni az egész motort.
A Gyári hangja viszont elég villany motoros.
Tehát ha csak egy kis hangerőt szeretnél növelni, akkor elég a végébe, egy pár lyukat fúrni. A kipufogó végéből kiáll egy kisebb cső. Ezt érdemes körbe fúrni. Ettől ércesebb, markánsabb lesz a hangja, de még nem lesz túl hangos. Gondolni érdemes a hosszabb utakra is. Kinek hiányzik a fejfájás?
S a fogyasztást, és egyéb paramétereket sem változtat meg. No és a műszaki vizsgán sem kötnek még bele. S esetleg könnyen vissza is halkítható lesz a kipufogó.
Már volt róla szó sokat. Az 535-ösnél csak egy gumi dugó fedi és nagyon könnyű hozzá férni.
Az 1100-ason meg úgy tudom, hogy gyárilag fémmel van lefedve a csavar. Csak roncsolás, fúrás útján lehet hozzá férni. Tehát a gyárban úgy gondolták, hogy azt ott nem kéne piszkálni.
Véleményem szerint a fals levegőnek kéne először is utána járni.
Mikor alapjáraton jár a motor, akkor kéne befújni a karbik környékét, a gumi csonkokat, hideg indítóval. S ha felgyorsul az alapjárat, akkor tutira falsot szív.
De tőlem sokkal jobban hozzáértő személyek jobban letudnák neked ezt leírni.
Ugyan is én is itt olvastam. S nem a saját tapasztalataimat írom.
Hosszabban.... majd a szakértők.