Vitatom az okfejtésed. A Chevrolet Captiva nem amerikai, nem is kapható ott, Koreában készül és Diesel. Az Opel dettó. Itt én azt nem értem,hogy a két(Opel-Daewoo) azonos tulajdonosú(GM) márka hogyan lehet ennyire különböző szervizintervallumú azonos piacon. Mondom! A Daewoo,Chevrolet és az Opel sem kapható a tócsa túl oldalán. A teljesítményszintekkel kapcsolatban nincs vita. Igazad van.
Itt ismét Skultéti elvtárs, még mindig a gépteremből.
Az olajcsere periódushoz:
A véleményem talán cinikusnak hangzik, de teljesen realista. Az olajcsere egy tipikusan tökös-mákos rétes kérdés, azaz az számít, hogy ki hogyan szereti. Mindaddig, amig nem lépjük túl a gyártó előírását, nagyon nagy biztonságban vagyunk. FIGYELEM!
1. a motorkerékpár gyárak vagy autógyárak nem írnak elő vagy tiltanak olajmárkát! Castrol, Motul, Shell, Gipszjakab, stb. teljesen megfelelő márkák mindaddig, amig az olajaik teljesítik a gyártó előírásait.
2. a gyártó előírásai között az olaj minimális teljesítményszintje sokkal fontosabb, mint a viszkozitása.
3. az előírt olajcsere periódus masszív tartalékokat tartalmaz. Ha gyakrabban cserélünk olajat - pl. 15ekm helyett 6 ekm-nél-, akkor bajt nem csinálunk, csak laposabb lesz a pénztárcánk és hamarabb kerülünk fel az olajvállalatok dicsőségtáblájára. (Lásd még előírt feletti oktánszámú benzin használata.)
Itt Skultéti elvtárs, a gépteremből.
Katana felvetéséhez:
A szervízintervallum és a garancia nem műszaki, hanem marketing kérdés. Katana példáját én a következőként magyarázom:
- a Chevy amerikai ÉS ESETLEG MÉG európai piacra szállított autó. Az amerikai autópiac nagyon erősen versengő piac, ahol a hazai gyártás dominál, még mindig jellemzően hosszú löketű, nagy furatú, nagy nyomatékú motorokkal. Ezek fajlagos olajfogyasztása (kg/kWh vagy kg/LEh) hagymányosan magasabb az európai gyártású motorokénál. Ráadásul az amerikai autósok "genetikai" alapú olajcsere periódusa (=miért? mert ez a szokás!) legfeljebb fele az európai autósokénak. Egyszerűen így szokták meg, ráadásul nemcsak az üzemanyagok, hanem a kenőanyagok árszintje is lényegesen alacsonyabb. Ehhez az autógyártók saját érdekükben is alkalmazkodnak, azaz rövidebb szervízintervallumokat írnak elő, hogy a szervízen/olajcserén jobban keressenek.
- az általános garancia időtartama szerintem a járművek igénybevételével is kapcsolatos. Amerikában muszáj is, de könnyebb is hosszú garanciaidőt vállani, hiszen az 55 vagy max 70 mph országúti tempó sokkal kíméletesebb, mint a 130+10% km/h európai limit, egy csomó városi forgalommal. Pláne még a limit nélküli Németországgal.
Ha elolvastad amit írtam akkor látod,hogy én teli tankkal rakom el a motort pont az oxidáció miatt. Azonban veterános(sokat álló motorok) körökből hallom,hogy ez a gyakorlat felülvizsgálandó a benzin elromlása miatt, ami károkat okoz a karburátorban. Lehet,hogy kisebb gond ha kifogyasztod az utolsó cseppig és úgy tárolod hosszú ideig a motort. Ez még tapasztalat kérdése.
Kérdésedre a válasz.
Nem nem muszáj, de mindenesetre ajánlott.
Már sokszor vitáztunk ezen. Olvastam itt nagyon sok, igazán hozzáértő okfejtést. S én a következőket szűrtem le belőlük.
Ha egy szezonban megyek 6000 km-et, akkor a kilométer intervallumoknál cserélem. És nem érdekel, hogy ez tavaszra esik e vagy nem.
Ha egy szezonban nem megyek 6000 km-et akkor tavaszonként, évente egyszer ajánlatos cserélni.
Ja én mindig cserélek szűrőket is. Olaj szűrőket 6 ezrenként. Légszűrőt pedig 12 ezrenként. (Mivel csak aszfalton közlekedem)
+ használok olaj adalékot is.
Az is igaz, hogy kevés km- megtétele mellet meg lehet csinálni, hogy évekig nem cserél olajat az ember. És még is működik. De kérdem én. Nem rövidíti-e ez a motor élettartamát?
Ugyan is a rossz, nem tökéletes kenés miatti gyorsabb kopás, nem azonnal, hanem sokkal később jelentkezik.
A Kocsimban 2000-es évjáratú Swift, Félszintetikus olajat használok. S mivel két év alatt megyek 15-ezret, így két évente cserélem az olajat. Ugyan is bízom abban, hogy a félszintetikus olaj lassabban oxidálódik, mint a Virágóban használt ásványi olaj.
Pont a rossz minőségű benzin miatt célszerű tele tankkal lerakni a motort. Ezekben a mostani üzemanyagokban annyi a reakció képes vegyület, hogy azonnal oxidál ha kellő mennyiségű oxigén van jelen. Magyarul ha mondjuk fél tankkal rakod le a motort ősszel, jó eséllyel megjelenhet a rozsda a tavaszi indulásra. Persze biztos nem ujjnyi vastag pergő rozsda, de ha az befészkeli magát valahová, onnan nagyon nehéz eltávolítani. A rozsda ellen nem segítség, de a karburátorban keletkező lerakódások vagy benzin kicsapódás ellen nagyon jó a spuri. A párakicsapódás miatt keletkező vizet is oldhatóvá teszi. így lényegesen ritkábban kell a karburátort leszedni és tisztítani.
Üdv Katana 750. A világon semmi zaj, gyönyörű egyenletes járás.Így meg nyugodtam hogy nincs különösebb gond. Az a helyzet hogy amióta hazavágtam nagyon oda figyelek már mániákusan minden pici változásra.
Szia
Örülünk, hogy itthon leszel. S szeretnénk is elmenni erre a találkozóra.
Csak van egy pici problémánk. Méghozzá az hogy úton leszünk. Júni 21.-én indulunk egy 2600 Km-es túrára. Németországban meglátogatjuk az unoka hugomat. Aztán haza felé Észak Olaszországban, Déltiroli alpokban, Volkensteinben szándékozunk egy pár napot eltölteni. A haza érkezést Juli 7-13. ai hétre tervezzük.
Tehát, ha ez a nyársalás a júli 12-13. vagy a 19.-20.-ai hétvégén lesz, akkor feltétlenül megyünk mi is.
Még valami eszembe jutott. Nehezen hiszem el,de annyit hallok a benzin eltarthatóságának időbeni csökkenéséről,hogy ezt is be kell kalkulálni. Egyszerűen romlik a benzin minősége az állás alatt és szarabbul ég el. Lehet én is felül vizsgálom a téli, teli tankos leállítást.
A fehér vagy világos színű gáz biztos,hogy nem gőz volt? Érted! Forró kipufogógáz-hideg csőrendszer=gőzölgő cső. Miután gázt adsz, pillanatokig nem tudja elégetni tökéletesen a benyót és fekete füst. Igaz én nem indítom télen be,de ha egyébként egyenletesen jár a motor és nincs szokatlan zaj a blokkból akkor nincs baj.
Ez nem semmi! Köszönet a meghívásért. Össze szervezzük valahogy a találkozást. A "motorszerelés" topikon csak óvatosan,mert bérelhetsz egy lakodalmas sátrat!
Ha már itt vagyok újból tanácsot szeretnék kérni. Lementem a mocit be indítani, mivel január másodikán volt beindítva. A lélegzetem el állt az eredménytől.Valójában ilyen dolgot még soha nem produkált.Kb-15 percig járattam alapjáraton és végig majdhogynem fehér füst jött belőle. Ezek után fogtam egy darab fehér rongyot és alap-gázon közepes gázon és teljes gázon oda raktam a kipufogó végéhez. Elképesztő milyen fekete kormos füst jött ki belőle. Hozzá kell tennem hogy a januári ugyan ilyen műveletnél majdhogynem semmi fekete füst, vagy korom nem jött belőle. A világos színű kipufogó gáz kb öt perc után meg szűnt. Arra szeretnék választ kapni mi történhetett ugyanis egy hónapig állt?
Tegnapelőtt szembesültem egy autós újságban a következő furcsaságokkal. Chevrolet Captiva 2,2d- Opel Antara 2,2d. Mndkét autó Dél-Koreában készül, azonos gyártósoron, emblémák és lámpák különbözőek, motor ugyanaz. Szervizintervallum, Chevy:15000km-1év, általános garancia 3év-100000km, rozsdagarancia 6év,Opel30000km-1év, általános garancia2év, rozsdagarancia12év, fényezési gari 2év. Ilyen a Chevynél nincs. Hogy lehet ez? 15-30000km között baromi nagy a különbség. meg a többi. Ennyit a nagy könyvekről. A Katanában volt,hogy 3évig volt az olaj, mert keveset mentem vele és lassan jött össze a 6000km, mégis 28évesen hibátlanul működik. A mennyiséget szigorúan ellenőrzöm és után töltök,ha igényli de 500km után én biztos nem cserélném le. Nem hiszem,hogy a Yamaha rosszabb lenne mint a Suzuki, úgyhogy én az öreg virgácson is a kilométert tekintem irányadónak. Természetesen sok év állás után természetes az olajcsere, de itt nem erről van szó. Ellenben én a szűrőt mindig kicserélem, pedig csak minden második cserénél kellene a könyvek szerint. Így csinálom én. Ha már szóba került.
Üdv. Abban teljesen igazad van hogy drága a Motul. De ekkor volt a motor a szerelőnél. Komplett szabadon futó, komplett tekercs és forgórész és még pár tönkrement alkatrész cseréje miatt. A szerelő pedig nem kérdezte milyen olajat öntsön bele.
Egyébként az még egy érdekes dolog, hogy miközben a km intervallumok felemelkedtek 5 ezerről 10-20 30 ezer km-re (kocsiknál, nem motornál) az időintervallum 1 évről csak 1,5-re emelkedett. Akkor az olajak nem fejlődtek, csak a motorok? Mindenesetre egy mai motornál biztosan kevesebb benzin, meg égéstermék kerül az olajba, mint a régi konstrukcióknál.
Igaz,igaz vánnyadt vánnyadtovics vinyov! Mintha magam mondtam volna. 5-6000km és csere. A Motul pedig felesleges, drága olaj az 535be. 1000szer letárgyaltuk,hogy Repsol V twin 20w50. A 750es be is azt fogok tenni vagy veszek Robintól Gulf-ot. 2000Ft/liter körül mozog az ára ezeknek.
"A nagy konyvbe ugy van irva hogy lehetoleg 6 havonta le kell cserelni. Talan mert megoregszik"
Az melyik nagy könyv? Mert a "kis" könyvek, amit adnak vele, azok egy évet írnak. Mindenesetre az is valószínűleg túl van biztosítva rendesen, mint a km- intervallum.
Ez nekem tecccik /az Öreg/számomra is biztató,hogy van még pár évem a motorozásból /ha FENT is úgy akarják.
A motor sem semmi /mi ez?/
A meghivást részemről köszönöm,ha lesz a környékröl jelnkező élek a lehetőséggel/jó kis gurulás lesz/
Üdv. Neked,Családodnak.
Na skacok eldolt hogy juni 30-an megyunk haza. Julius 21-ig leszunk es szeretnelek meghivni benneteket egy szalonna sutesre. Mivel sajnos nem lesz motorom igy vendegul latnalak benneteket. Szalkot nyarsat kenyeret zoldseget es tuzet en allom. Mivel innivalo nagyon sokfele van igy mindenki azt hoz amit szeret. Szeretnek vegre mindenkivel szemelyesen is talalkozni megismerkedni. Termeszetesen ezen a 3 heten belul barmelyik nap jo nekem. Igazodom hozzatok.
A helyiseg Arnót. Miskolctol kb 7 kilometerre keletre.
Skacok ez jó az én 400as virgácsomra?... http://www.ebay.com/itm/Chrome...
Itt a Compatibility-nál azt írja 250 virgácsokra jó... Hátha enyémre is passzol... Szerintetek?
Fog mukodni igen. Az internet szolgalato adott egy uj gyorsabb modemet es abban valoszinuleg le van tiltva a kimeno port. A routerben hiaba allitom be nem enged kintrol. Ezt kell megoldanunk amit mar 1000x mondtam a fonoknek. Sajnos az mar az o hataskore raadasul az o kamerarendszere sem megy.
Nincs jogom és okom se hogy kételkedjek a hozzáértésedben. Még működött a kamerátok sokszor nézegettem a képeit, ahogy dolgozol. Természetesen mindenki legjobb belátása és pénztárcája bősége szerint cselekszik ebben a kérdésben. Nem is vitás, hogy egy 15-20 ezer Ft-os olajcsere nagyságrendekkel olcsóbb, mint egy kifeküdt motor felújítása. De én ezektől függetlenül nyugodt szívvel fogom tavasszal indítani a motorom, amiben kb. 1500 km van a csere óta. Apropó, fog még működni a kamerátok, vagy végleg leállítottátok őket? Szép napot és jó egészséget!
Lattam persze es sirt is a szivem. Meg viszonylag uj motornal is. Egy liter fekete bitument engedek le a motorbol. En mindenesetre a sajat motoromba es autokba szigoruan cserelem. Audim pl all mar vagy 6 honapja es az olajba kb 500 kilometer van. De mielott a lanyom elviszi le fogom cserelni es nem csak az olajat.
Az olajcsere periódushoz:
A véleményem talán cinikusnak hangzik, de teljesen realista. Az olajcsere egy tipikusan tökös-mákos rétes kérdés, azaz az számít, hogy ki hogyan szereti. Mindaddig, amig nem lépjük túl a gyártó előírását, nagyon nagy biztonságban vagyunk. FIGYELEM!
1. a motorkerékpár gyárak vagy autógyárak nem írnak elő vagy tiltanak olajmárkát! Castrol, Motul, Shell, Gipszjakab, stb. teljesen megfelelő márkák mindaddig, amig az olajaik teljesítik a gyártó előírásait.
2. a gyártó előírásai között az olaj minimális teljesítményszintje sokkal fontosabb, mint a viszkozitása.
3. az előírt olajcsere periódus masszív tartalékokat tartalmaz. Ha gyakrabban cserélünk olajat - pl. 15ekm helyett 6 ekm-nél-, akkor bajt nem csinálunk, csak laposabb lesz a pénztárcánk és hamarabb kerülünk fel az olajvállalatok dicsőségtáblájára. (Lásd még előírt feletti oktánszámú benzin használata.)
Katana felvetéséhez:
A szervízintervallum és a garancia nem műszaki, hanem marketing kérdés. Katana példáját én a következőként magyarázom:
- a Chevy amerikai ÉS ESETLEG MÉG európai piacra szállított autó. Az amerikai autópiac nagyon erősen versengő piac, ahol a hazai gyártás dominál, még mindig jellemzően hosszú löketű, nagy furatú, nagy nyomatékú motorokkal. Ezek fajlagos olajfogyasztása (kg/kWh vagy kg/LEh) hagymányosan magasabb az európai gyártású motorokénál. Ráadásul az amerikai autósok "genetikai" alapú olajcsere periódusa (=miért? mert ez a szokás!) legfeljebb fele az európai autósokénak. Egyszerűen így szokták meg, ráadásul nemcsak az üzemanyagok, hanem a kenőanyagok árszintje is lényegesen alacsonyabb. Ehhez az autógyártók saját érdekükben is alkalmazkodnak, azaz rövidebb szervízintervallumokat írnak elő, hogy a szervízen/olajcserén jobban keressenek.
- az általános garancia időtartama szerintem a járművek igénybevételével is kapcsolatos. Amerikában muszáj is, de könnyebb is hosszú garanciaidőt vállani, hiszen az 55 vagy max 70 mph országúti tempó sokkal kíméletesebb, mint a 130+10% km/h európai limit, egy csomó városi forgalommal. Pláne még a limit nélküli Németországgal.
Nem nem muszáj, de mindenesetre ajánlott.
Már sokszor vitáztunk ezen. Olvastam itt nagyon sok, igazán hozzáértő okfejtést. S én a következőket szűrtem le belőlük.
Ha egy szezonban megyek 6000 km-et, akkor a kilométer intervallumoknál cserélem. És nem érdekel, hogy ez tavaszra esik e vagy nem.
Ha egy szezonban nem megyek 6000 km-et akkor tavaszonként, évente egyszer ajánlatos cserélni.
Ja én mindig cserélek szűrőket is. Olaj szűrőket 6 ezrenként. Légszűrőt pedig 12 ezrenként. (Mivel csak aszfalton közlekedem)
+ használok olaj adalékot is.
Az is igaz, hogy kevés km- megtétele mellet meg lehet csinálni, hogy évekig nem cserél olajat az ember. És még is működik. De kérdem én. Nem rövidíti-e ez a motor élettartamát?
Ugyan is a rossz, nem tökéletes kenés miatti gyorsabb kopás, nem azonnal, hanem sokkal később jelentkezik.
A Kocsimban 2000-es évjáratú Swift, Félszintetikus olajat használok. S mivel két év alatt megyek 15-ezret, így két évente cserélem az olajat. Ugyan is bízom abban, hogy a félszintetikus olaj lassabban oxidálódik, mint a Virágóban használt ásványi olaj.
Örülünk, hogy itthon leszel. S szeretnénk is elmenni erre a találkozóra.
Csak van egy pici problémánk. Méghozzá az hogy úton leszünk. Júni 21.-én indulunk egy 2600 Km-es túrára. Németországban meglátogatjuk az unoka hugomat. Aztán haza felé Észak Olaszországban, Déltiroli alpokban, Volkensteinben szándékozunk egy pár napot eltölteni. A haza érkezést Juli 7-13. ai hétre tervezzük.
Tehát, ha ez a nyársalás a júli 12-13. vagy a 19.-20.-ai hétvégén lesz, akkor feltétlenül megyünk mi is.
Az melyik nagy könyv? Mert a "kis" könyvek, amit adnak vele, azok egy évet írnak. Mindenesetre az is valószínűleg túl van biztosítva rendesen, mint a km- intervallum.
A motor sem semmi /mi ez?/
A meghivást részemről köszönöm,ha lesz a környékröl jelnkező élek a lehetőséggel/jó kis gurulás lesz/
Üdv. Neked,Családodnak.
A helyiseg Arnót. Miskolctol kb 7 kilometerre keletre.
http://www.ebay.com/itm/Chrome...
Itt a Compatibility-nál azt írja 250 virgácsokra jó... Hátha enyémre is passzol... Szerintetek?