Az olaj oxidációjával indokolják a cserét. De hogy ez mit is jelent, milyen tulajdonsága változik ettől azt még senki nem vezette le. Te mint szerelő biztos láttál már elhanyagolt, fekete, öreg olajjal járó motorokat, amik mentek és ki tudja mióta használták így. Én azért is nem gondolnám, hogy bármi baja lehetne egy karbantartott motornak a tavalyi olajjal.
A nagy konyvbe ugy van irva hogy lehetoleg 6 havonta le kell cserelni. Talan mert megoregszik allto helybe az olaj ha mar egyszer be volt inditva a motor. Sajnos mint szerelo sem tudom megmondani mi a kulombseg egy friss es egy evet allt olaj kozott amiben nincs kilometer. Viszont egy olaj csere sokkal olcsobb mint barmelyik alkatresz a motorban.
Ez örök vitaalap. Bár én nem vagyok szakértője a témának, de egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy bármi problémája lehetne az olajnak állás közben. Katana említette korábban, hogy egy régebbi autójában az előző tulaj soha nem cserélt olajat, csak töltögette utána. Gondolom a végén már szurok szerű anyag kente a motort belőlről és mégis ment. Egy tavaly júniusi olaj ehhez képest gyári állapotnak felel meg. Véleményem szerint egyszerű marketing fogás ez a tavaszi olajcsere dolog. Használd egészséggel és ne is foglalkozz vele.
Üdv. Felvilágosítást szeretnék kérni. Tavaly júniusban cserélt a szerelő olajat. Motul 5100-15w50-est rakott bele,és mindössze 425km-t mentem vele. Mivel elég húzós az ára, ezért arra vagyok kíváncsi muszáj e kicserélnem tavasszal?
Leírom hogy én miként indítom mindkét motort kemény mínuszokba.
Aksit meleg lakásból le, s be.
Gyújtás rá. AC felpumpál. Gyújtás le. Majd újra gyújtás, aztán szívató maxra. S gáz nélküli indítózás. Rendszerint, köhögve de beindul. Míg a szívatóval, gáz nélkül, fel nem pörög legalább 2 ezres fordulatig, addig nem szabad a gázkarhoz nyúlni. Nekem ugyan is ha ilyenkor egy nagyon pici gázt is próbálok adni, akkor egyből lefullad. Amikor már pici gázfröccsöket lehet neki adni, akkor fokozatosan elkezdem visszafelé tolni a szívatót.
Ha szívatóval való 2-3 indítás után nem indult be. Akkor öblítés. Gyújtás le. Szívató vissza. A gázkar maxra nyitni. S legalább 2 percig így tartani. Remélhetőleg kiszellőzik a robbanótér. Utána lehet újra kezdeni az indítási procedúrát.
Szóval én így csinálom. Nekem ez jött be.
forgat a motor de mégcsak nem is kapja el szívató le négy öt indítás rövid várakozás kb egy perc aztán szívató vissza alapra és gáz nélkül beindult eddig de most igy nem bár háromhete plussz tíz fok volt van ötleted mit kéne csináljak?
Hát a gatya mint probléma pontos leírását nem igazán tudjuk értelmezni.
Miként nem indul? Nem teker, vagy nem kapja el?
Eddig miként indult? Hogy indítottad?
Köszönöm szépen a fogadtatást. Én is remélem, hogy sok kilóméteren keresztül elvisz még engem a kis motorom. Remélem a jövőben haszos információkat tudunk megosztani egymással.Üdvözlöm az egész csapatot.
Ezek szerint mégsem olyan könnyű cserélni.
Akkor viszont várok vele. Nem szeretném feleslegesen megbolygatni.
Főleg hogy Fabesz is azt írta hogy valószínűleg gyárilag is terveztek itt egy pici minimális olaj szivárgást. Akkor viszont az új szimeringel is ilyen lesz.
Zoccca, a korábbi gépemen nekem is olajködös volt ott kicsit hosszabb út után. Sok olaj nem tud mögötte felgyülni, mert ha jól megnézed, direkt van egy kis bevágás a fedél peremén, hogy ki tudjon jönni aminek ki kell. Úgy tűnik, erre a kis szivárgással gyárilag is számoltak.
Ha ez vigasztal az enyém is gyöngyözik ott, de mivel minimálisan ezért nem foglalkoztam vele. Szimering van ott, és emlékeim szerint csak leszedett fedélnél cserélhető.
Itt egy kép amin csak azt látod, hogy a deklitömítéshez nincs köze.
Köszi az infót.
A motorom forgalmi szerint 1994-es évjárat. De az első villán van egy matrica, és az szerint 1995 április New York államban volt az első forgalomba helyezés.
Az eredetiség vizsgán pedig az derült ki, hogy 2001-ben került Európába, és akkor már úgy nézet ki mint most. Tehát azóta valószínűleg nem sérült. S remélem előtte sem.
Ha a szimeringet kívülről egyszerűen ki lehet cserélni, akkor bizony nem variálok. Utána nézek a beszerzésnek és ki is cserélem.
Most arra mar nem emlekszem hogy kivulrol ki lehet e cserelni. A kart le kell venned majd latod a szimmeringet. Most eppen nincs nalunk ilyen motor hogy meg nezzem. Milyen evjaratu a geped?
Szia Vivi535
Nagyon nagy örömmel, és szeretettel üdvözlünk ezen a fórumon. S gratulálunk a virgácsodhoz. Kívánjuk hogy nagyon sok boldog Km-et tegyél meg vele. S reméljük egy egy virágós guruláson, vagy találkozón személyesen is megismerhetünk.
Nagyon jó a csapat. S nem leszel egyedül. Benzin csibék formájában van egy pár hölgy is a csapatban.
Üdv: Beja és Zsoccca
No megnéztem ezt a kuplung tengelynél lévő szimeringet.
Arra számítottam, hogy a kis dekli alatt jó sok olajat találok. Hát nagyon minimális volt. Ép hogy éreztem az ujjammal. Egyenlőre kitöröltem és tesztelés szempontjából tettem oda egy pici fehér rongy darabot. Azon meg fog látszódni ha engedi az olajat.
Abban bízok, hogy csak a januári 5 fok miatt engedte. Mivel a hidegben ridegebb lehetett a szimering. S majd normális hőmérsékleten nem fogja engedni. Viszont, ha nem áll meg a szivárgás akkor nincs mese cserélnem kell.
Egyébként bonyolult művelet a csere? Kívülről is megoldható, vagy csak belülről lehet helyére tenni?
Csak érdekességként. Mikor vettem a motorom- egy jó ismerőstől- volt nála egy Virágo is. A később hozzám kerülő CB-vel hozta németből, ha jól emlékszem nem volt benne 20ezer se. Hölgy tulajé volt, kinőtte és azért adta el. Makulátlan állapotú volt, de én egy kicsit kicsinek (méretre) éreztem, így a CB-t választottam. Nem bántam meg, de ettől függetlenül még most is tetszik ez a tipus is.
Igen igazad van. Kell egy jó Yamahás aki tért egy kicsit hozzá.
A szervízben úgy basznak át mint szart a palánkon. Olvasom itt meg a Drag forumon a szab futó árakat, hát beszarás, hogy lenyúlnak a szervízek.
Aksit meleg lakásból le, s be.
Gyújtás rá. AC felpumpál. Gyújtás le. Majd újra gyújtás, aztán szívató maxra. S gáz nélküli indítózás. Rendszerint, köhögve de beindul. Míg a szívatóval, gáz nélkül, fel nem pörög legalább 2 ezres fordulatig, addig nem szabad a gázkarhoz nyúlni. Nekem ugyan is ha ilyenkor egy nagyon pici gázt is próbálok adni, akkor egyből lefullad. Amikor már pici gázfröccsöket lehet neki adni, akkor fokozatosan elkezdem visszafelé tolni a szívatót.
Ha szívatóval való 2-3 indítás után nem indult be. Akkor öblítés. Gyújtás le. Szívató vissza. A gázkar maxra nyitni. S legalább 2 percig így tartani. Remélhetőleg kiszellőzik a robbanótér. Utána lehet újra kezdeni az indítási procedúrát.
Szóval én így csinálom. Nekem ez jött be.
Link lemaradt.
Miként nem indul? Nem teker, vagy nem kapja el?
Eddig miként indult? Hogy indítottad?
Akkor viszont várok vele. Nem szeretném feleslegesen megbolygatni.
Főleg hogy Fabesz is azt írta hogy valószínűleg gyárilag is terveztek itt egy pici minimális olaj szivárgást. Akkor viszont az új szimeringel is ilyen lesz.
Ha ez vigasztal az enyém is gyöngyözik ott, de mivel minimálisan ezért nem foglalkoztam vele. Szimering van ott, és emlékeim szerint csak leszedett fedélnél cserélhető.
Itt egy kép amin csak azt látod, hogy a deklitömítéshez nincs köze.
A motorom forgalmi szerint 1994-es évjárat. De az első villán van egy matrica, és az szerint 1995 április New York államban volt az első forgalomba helyezés.
Az eredetiség vizsgán pedig az derült ki, hogy 2001-ben került Európába, és akkor már úgy nézet ki mint most. Tehát azóta valószínűleg nem sérült. S remélem előtte sem.
Ha a szimeringet kívülről egyszerűen ki lehet cserélni, akkor bizony nem variálok. Utána nézek a beszerzésnek és ki is cserélem.
Ez 90-es virago 1100. A 16-os szamu szimmering kell neked. Ha minden igaz kintrol siman par perc alatt ki lehet cserelni.
Nagyon nagy örömmel, és szeretettel üdvözlünk ezen a fórumon. S gratulálunk a virgácsodhoz. Kívánjuk hogy nagyon sok boldog Km-et tegyél meg vele. S reméljük egy egy virágós guruláson, vagy találkozón személyesen is megismerhetünk.
Nagyon jó a csapat. S nem leszel egyedül. Benzin csibék formájában van egy pár hölgy is a csapatban.
Üdv: Beja és Zsoccca
Arra számítottam, hogy a kis dekli alatt jó sok olajat találok. Hát nagyon minimális volt. Ép hogy éreztem az ujjammal. Egyenlőre kitöröltem és tesztelés szempontjából tettem oda egy pici fehér rongy darabot. Azon meg fog látszódni ha engedi az olajat.
Abban bízok, hogy csak a januári 5 fok miatt engedte. Mivel a hidegben ridegebb lehetett a szimering. S majd normális hőmérsékleten nem fogja engedni. Viszont, ha nem áll meg a szivárgás akkor nincs mese cserélnem kell.
Egyébként bonyolult művelet a csere? Kívülről is megoldható, vagy csak belülről lehet helyére tenni?
A szervízben úgy basznak át mint szart a palánkon. Olvasom itt meg a Drag forumon a szab futó árakat, hát beszarás, hogy lenyúlnak a szervízek.