Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kapcsolási rajz nélkűl nem sokat tudok mondani. A 750 nincs de az 535 höz van. Onnan vagyok ilyen okos, nem magamtól.
blackiexé 700es és kulcs elfordításra világít. Erre varrjál gombot!
Az 750-es. Én az 535-ről beszélek!
Sziasztok!

MEgmaradt pár alkatrészem XV 125-höz.
Komplett láncszett RK 520 XSO o-gyűrűs, gyárilag végtelenített lánccal: 23e ft
Két hibátlan, komplett kerék, mély profilú, de 10 éves gumikkal: 25e ft
Az enyém a kulcs elfordításakor és indítózáskor nem ég. Csak amikor beindult a gép.
Sziasztok!

Akinek ilyen 535-se van és érdekli a lámpa le és fölkapcsolása indítózáskor akkor elmondom.
A tompított világítás állandóan ég ha a gyujtást ráadják. Indítógomb meg nyom , lámpa elalszik, indító gomb elenged lámpa újra világít. Semmilyen relé nincs! Az indítógomb nyomva tartáskor megszakítja egy érintkezőjén keresztűl a lámpa áramkörét ,elengedéskor alaphelyzetben ismét zárja a lámpa áramkörét és lőn világítás.

Ez az 535 -ön tutti így van! Egy kollegának nem müködött a tompított fény, akkor bogarásztam végig a rajz alapján és így működik. Semmi relé nincs benne. A hiba az indítógomb rossz érintkezésénél volt.
Nekem meg a 6 voltos Trabi miatt égett az agyamba ez a minden áram kell a indításhoz baromság. A Volvón is mindent lekapcsolok amikor köszörülök, pedig 2db 220as akku van benne.
Valamikor a 70-es évek elején megszoktam,hogy miden csepp árammal , ami az aksiban van ,spórolni kell, főleg télen és dieselnél.Volt, hogy csak negyed fordulat kellett volna az induláshoz.Ha volt rá lehetőség még meg is törtük az olajat kurblival.
12 Ah-s. Nem probléma. De ha neked kell az a relé, akkor hajrá. A Start gombra vagy az indítórelére simán rá lehet kötni és akkor pont addig kussol el a villany, ameddig kell.
Ez igaz, de gondolom az én aksim kissebb is.Egy relét , ami alap helyzetben átenged nem tart sokból rákötni a startgombra.A lényeg a műszaki vizsga volt.
Egy 400-as motort nem kell annyira nyektetni, mint egy kétszer akkora blokkot. Nekünk kell közel 1 kW, hogy elinduljon, a tiédhez 5-600W elég, nyilván nem muszáj ezért a villanyt is eloltani.
Sajnos nekem nem kapcsolja le indításkor,de valamelyik lehetőséget megfogom csinálni.Vagy ami a tiéden van, vagy ami Katanáén.
Ha 400-as és japán, akkor ugyanez a helyzet. Ott is alap a tompított fényszóró egy ideje.
A relézése lehet változó. A 700-asomon olyan, hogy a kulcs elfordításakor világít, indítózáskor egy relé kikapcsolja a világítást és akkor engedi újra világítani, ha elengedted a Start gombot.
A műszakin nem szólnak bele, mert egy csomó új típus is ilyen rendszerrel jön már ki.
Eleve kötelező a villany, én hagynám az egészet úgy, ahogy van.
Furcsállom én is amit blackiex írt. Úgy tudtam a 400as Japán belpiacos. Az én 750es virgácsomon sincs kapcsoló, de csak akkor gyullad fel a lámpa amikor a motor már beindult. A Katanán nincs ilyen okos szerkezet, ezért kapcsolót építtettem be.
Szia blackiex! Köszi az infót.Arra gondoltam,hogy nem elkötve van,bár én japánra tippeltem. De mi a helyzet a műszakin?Viszont egy kűrtrelét biztos,hogy beépítek mert engem idegesít,hogy nem tudom lekapcsolni akkor ,amikor én akarom.
A dákó 87es volt.
Na! Elővettem fényképeket, meg kifaggattam az öregemet. A cápa: CG 44-47 1964es, a Trabi UD 16-28 1973as, a kocka UX 62-36, 1976,kotkoda120L, KA 77-91, 1982, dákó TLX DL 26-58. Így zajlott a szoci éra nálunk autóban. 62től 77ig volt egy Danuvia is. Annak már nincs meg a rendszáma a fejekben sem, fényképek meg csak szemből oldalról. De az ára az kemény 9600ft volt 1962ben és 2000ért adta el az öreg a csérin 77ben. Bár ne tette volna!
Amerikai modell lehet a tiéd, azért ilyen. Nem hibás, az enyém ugyanígy van kötve.
Robin, Kispest, Katana (es Honecker et, ha olvassa),
Nekunk igy jottek rendszamilag:
- cz-xx-xx: ez 33-as keverek volt, egyertelmu. Senki nem merte kockaztatni, h besul a kevesebb olaj miatt. Ez kb 1975-1980 tajan volt.
- ur-xx-xx: itt 40-es keverek volt a norma, kb 1980-1990 kozott lehetett
- gs-xx-xx : 50-est irt a konyv, de mindenki a 40-eshez ragaszkodott, mivel feltette az autojat. Ez 1990 tajan lehetett.
- pl-xx-xx: 50- es, de mar kezdett feltunni a horizonton a negyutemuseg.
Igy visszaolvasva eleg fura a rendszamok sorrendje. Rosszul emlekeznek?
Jól emlékszel Jenő! De tovább is lehetett forgatni a keverék állítót. 1984ben a Rigámba bejáratáskor 1:20 1000km után 1:25 mixet kellett tankolni. A gyáli ÁFOR kúton volt 20,33,40,50es lehetőség. 25ös nem volt ezért a bejáratás után is maradt a 20as.
Sziasztok!
Nekem is volt 2db 2ütemü,1db 1.1-es trabim,az első1968-ban az biztos bronz perselyes volt mert az javitottam,de bizony nem emészem milyen keverékkel jártam,halványan az rémlik,mintha a kutaknál lehetett allítattni a keverék szabályzón.1:33 vagy 1:40
Egyébként a Mama nemrég össze számolta 21.autónk van állitólag.
A moci robogót is beleszámitva csak 9.
A Dániába, Svédországba exportált gépekbe 1/100-as keverék kellett. A többi olajat szivattyú nyomta be motorfordulatszám arányosan.
Nem vettem okoskodásnak és hiszek is neked. Faterral tisztáztam a dolgot és hát 76évesen már nem minden emlék olyan tiszta. Úgy lett módosítva,hogy az első cápa Wartburgjába kellett a 33as, és amivel Bulgáriába mentünk(353W) 2hónapos volt (tehát bejáratós) az időtájt és azért kellett a 33as keverék. Utána már ő is 40es mixet tankolt. Egy kérdés azonban még van. Ha csak a Merkúr ajánlása volt az 1:50 akkor ez miért volt a Simsom.MZ tanksapkájára gravírozva? Vagy csak a hozzánk exportált motorok kaptak ilyen tanksapkát? Gondolom gyártás technológia szempontjából nem nagyon más az MZ,Simson,Wartburg,Trabant!
Üdv mindenkinek!
A 400-as márkatársaktól szeretném megkérdezni, hogy a világítás,hogy van náluk? Nálam a gyújtáson állandóan világít az országúti, nem is lehet lekapcsolni. Parkír nincs, a jobb oldali kormánykapcsoló pedig a vészvillogót kapcsolja.
Válaszotokat előre is köszi!
Szia Katana!

1982-ben vettem az első saját trabimat, ami akkor 16 éves volt( ID 31-45 rendszámmal)....egy öreg nyugdíjas 1.autója volt.66ezer km volt benne, de már az is tűgörgős dugattyúcsapszeg persellyel volt szerelve.Elnyúztam egy párat, összesen hatot, abból 3 rally autó volt, amiből 2 még gurult az 1985 és 86-os Nemzetközi Salgó-Rallye-n.A 86-os évet a magyar bajnokságban kat.2.-ént zártuk, pedig nekem nem gyári motorom és váltóm volt, hanem mindent magunk készítettünk hozzá. Hobbiként nagyon sokat szereltem is és csináltam motort pl.sárkányrepülőbe is a trabantból.Lényeg az, hogy nagyképűség nálkül kimerem jelenteni, hogy elég jól ismerem a vasat, de én már a régi, CO-s rendszámúakban is tűgörgőt találtam, bronz dugattyú csapszeg perselyt csak a régi 600-ba és 500-ba láttam. A gyári kezelési könyve és a javítási könyvek is 1:33 -as keveréket csak a bejáratás idejére ajánlottak, utána 1:40-es keverék volt a bele való. 1:50-est a 80-as évek elejétől ajánlott hozzá elsősorban a forgalmazó( akkor Merkúr) és nem a gyártó, mert az induló környezetvédelmi hisztik miatt szegényítette az ÁFOR a keverék olaj tartalmát. Akkor a motor már az újabb fajta labirint tömítéssel és főtengely csapággyal volt szerelve( generátor oldalon). Simán ment 1:50-es keverékkel és alig füstölt...soha nem értettem a füstölő trabikat, pláne nem azokat, akik kinyilatkozták, hogy ennek már pedig ilyennek kell lennie. Ezt nem okoskodásnak szántam, pusztán jó volt visszaidézni azokat az éveket.