Valóban a pumpát és a szűrőt nem nehéz kiszerelni, nem is bonyolult. A generátor lendkereket lehúzni viszont férfi munka volt. Nem tudom, hogy a lendkerék lehúzása nélkül kilehet-e szerelni a szivattyút. Ha már beszélgetünk kérdésen is lenne: a szivattyú láncának feszességére van-e előírás vagy megadott érték. Eléggé lazának találom. Az én csavarjaim úgy megvannak húzgálva, hogy az árúházi imbuszkulcsokat el is kell felejteni.
Nem egyedi, a mi főtengelyesünk esetében ugyanezt tapasztaltuk. A kenés hiánya miatt ette meg a hajtókarcsapágyat. Más kérdés, hogy esetünkben a korábbi belepiszkálások alkalmával használt piros tubusos szilikon cafatkái zárták el a szűrőt.
Erősítsd vagy cáfold meg a korábbi állításom, kérlek, miszerint a pumpát kiszerelni és a szűrőt szemrevételezni nem nehéz és időigényes munka. Többen félnek tőle, pedig kupplungbetétet cserélni sem nehezebb. Köszönöm! :)
Az én olajpumpa szűrőm szinte már elvolt tömődve. Ez azonban egyedi eset lehet, mivel a láncvezetők kopásából származó reszelék itt akadt fel. Amennyiben megvan bontva a moci érdemes ellenőrizni.
Ha az 1100-ashoz is tudsz akkor zsak@mailbox.hu
Az angol nyelvű szerviz manuált már sikerült letöltenem. De azon jószerivel csak a fotókat nézegethetem.
A kinyomtatott 535-ösét pedig már összekészítettem. Adandó alkalommal vissza viszem.
Köszi.
Köszönöm a választ.
Hasonlót már végeztem. Kivettem a racsnis lánc feszítőt, hogy ellenőrizzem, hogy menyit tud még feszíteni. Nem nyúlt-e meg túlzottan a lánc. De be a lánchoz nem nyúlkáltam. De legközelebb ezt is meg teszem
Sőt a nekem új 1,1-esemnek tavasszal ezt a vizsgálatot is elvégzem.
Mindig tanul valami hasznosat itt az ember.
Az 1100-asomnál tavasszal nagy átnézés lesz. Olajok, és szűrők cseréje. Szelep hézag ellenőrzés. S most már vezérmű lánc, és feszítő sín ellenőrzés is.
S ha Katanna, azt írja hogy a 30 éves 750-sének az olaj punpa szűrőében talált valamit, akkor az én 19-évesemen is lellenőrzöm.
Végre eltelt a télből egy hónap. S ma indíthatom a gépeket. Nagyon jó lesz hallani a hangjukat végre megint.
Nem tudom. hogy ti hogy vagytok vele de én már majd be motorozok.
4-éve míg nem motoroztam újra, addig jól elment a tél. Jártunk a Tátrába síelni. Oszt nagyon is hamar elment a tél. De mióta újra motorozunk, hát nem csinálunk télen mást, mint számoljuk a napokat, és várjuk a tavaszt, a jó időt. Így kurva hosszú.
De legalább már a mai naptól kifelé megyünk a télből. Mától hosszabbodnak a nappalok.
Még Január, Február, oszt itt a nyár!
Igazad van téli gondos karbantartással sok bajt meglehet előzni. Nem árt a tartalék blokk sem. Egyébként nekem is letörte a blokról a felöntést. Zsoccca kérdésére a válasz: a hengerfejen találsz egy kerek deknit 2 induszcsavar fogja azt leveszed és ott betudsz lesni. Ha a feszítőt is kiveszed meglazul a lánc és az ujjaddal is kitudod tapintani valamennyire a sín felületét. A megbontáshoz csak az kezdjen hozzá akinek vannak megfelelő szerszámai. tapasztalatai vagy ezekkel rendelkező segítsége.
Azért annyira nem tragikus a helyzet, hogy csak az ima maradjon. Csak az oda nem illő, szokatlan hangokról van szó. Az én esetemben kb. 1-2 percig tartó nyikorgás ami többet nem jött elő. Akkor kellett volna leellenőrizni a vezérműlánc feszességét és azonnal kiderült volna, hogy félre van kopva a sín. Később ez okozta a prolémát.
"segítséget szeretnék kérni a motorom színkódjának kiderítéséhez...
Az ülés alatti matricámon ez szerepel:
3LPB-030
B "
Tudom elég késői a reakció, de most szereltem le az ülést.
Az enyémen ez áll: 5AJF-140
B
Tehát blackiex-szel ellentétben én nem a kékre (blue) tippelnék, hanem a logikusabb "bordó" szinre (merthogy az enyém is bordó)
De honnan tudnak a japcsik magyarul?
Zsoccca amennyiben végére érek a dolognak megpróbálom összefoglalni a tapasztalataimat. Előzetesen csak annyi, hogy ha hallotok valami oda nem illő hangot / nyikorgás, csörgés, kopogás, stb, / feltétlen meg kell keresni az okát, még akkor is ha már megszünt. Én is megelőzhettem volna a bajt ha nem halgatok a szerelőre, hogy használjam nyugodtan majd a télen átnézi.
Nagyon sajnáljuk, hogy így járt a motorod.
De nagyon hálásak vagyunk, és köszönjük, hogy dokumentálod a javítást. Így mi is tanulhatunk a dologból.
Milyen előzményei, előjelei voltak, mire eltört a lánc feszítő?
Menyi km van benne?
Szerinted mi idézhette elő?
Előre is köszönöm a válaszaidat. És hogy tanulhatunk a tapasztalataidból és a javításod dokumentálásából.
S sok sikert kívánok. Kívánom, hogy jobb legyen mint volt!
Erősítsd vagy cáfold meg a korábbi állításom, kérlek, miszerint a pumpát kiszerelni és a szűrőt szemrevételezni nem nehéz és időigényes munka. Többen félnek tőle, pedig kupplungbetétet cserélni sem nehezebb. Köszönöm! :)
Meghit, boldog, hangulatos, kellemes karácsonyt kívánunk.
Bea és Zsolt
Az angol nyelvű szerviz manuált már sikerült letöltenem. De azon jószerivel csak a fotókat nézegethetem.
A kinyomtatott 535-ösét pedig már összekészítettem. Adandó alkalommal vissza viszem.
Köszi.
Hasonlót már végeztem. Kivettem a racsnis lánc feszítőt, hogy ellenőrizzem, hogy menyit tud még feszíteni. Nem nyúlt-e meg túlzottan a lánc. De be a lánchoz nem nyúlkáltam. De legközelebb ezt is meg teszem
Sőt a nekem új 1,1-esemnek tavasszal ezt a vizsgálatot is elvégzem.
Mindig tanul valami hasznosat itt az ember.
Az 1100-asomnál tavasszal nagy átnézés lesz. Olajok, és szűrők cseréje. Szelep hézag ellenőrzés. S most már vezérmű lánc, és feszítő sín ellenőrzés is.
S ha Katanna, azt írja hogy a 30 éves 750-sének az olaj punpa szűrőében talált valamit, akkor az én 19-évesemen is lellenőrzöm.
Végre eltelt a télből egy hónap. S ma indíthatom a gépeket. Nagyon jó lesz hallani a hangjukat végre megint.
Nem tudom. hogy ti hogy vagytok vele de én már majd be motorozok.
4-éve míg nem motoroztam újra, addig jól elment a tél. Jártunk a Tátrába síelni. Oszt nagyon is hamar elment a tél. De mióta újra motorozunk, hát nem csinálunk télen mást, mint számoljuk a napokat, és várjuk a tavaszt, a jó időt. Így kurva hosszú.
De legalább már a mai naptól kifelé megyünk a télből. Mától hosszabbodnak a nappalok.
Még Január, Február, oszt itt a nyár!
Adj egy mail címet és küldök neked magyar nyelvű kezelésit...
Igazad van téli gondos karbantartással sok bajt meglehet előzni. Nem árt a tartalék blokk sem. Egyébként nekem is letörte a blokról a felöntést. Zsoccca kérdésére a válasz: a hengerfejen találsz egy kerek deknit 2 induszcsavar fogja azt leveszed és ott betudsz lesni. Ha a feszítőt is kiveszed meglazul a lánc és az ujjaddal is kitudod tapintani valamennyire a sín felületét. A megbontáshoz csak az kezdjen hozzá akinek vannak megfelelő szerszámai. tapasztalatai vagy ezekkel rendelkező segítsége.
Az ülés alatti matricámon ez szerepel:
3LPB-030
B "
Tudom elég késői a reakció, de most szereltem le az ülést.
Az enyémen ez áll: 5AJF-140
B
Tehát blackiex-szel ellentétben én nem a kékre (blue) tippelnék, hanem a logikusabb "bordó" szinre (merthogy az enyém is bordó)
De honnan tudnak a japcsik magyarul?
Mivel az XV blokkok arról híresek, hogy szinte mindig hallani belőlük valami zajt. Híresen hangos blokk. Akkor csak marad az ima.
Előre is köszönöm!
Zsoccca amennyiben végére érek a dolognak megpróbálom összefoglalni a tapasztalataimat. Előzetesen csak annyi, hogy ha hallotok valami oda nem illő hangot / nyikorgás, csörgés, kopogás, stb, / feltétlen meg kell keresni az okát, még akkor is ha már megszünt. Én is megelőzhettem volna a bajt ha nem halgatok a szerelőre, hogy használjam nyugodtan majd a télen átnézi.
Üdv.: Fred
Ha küldsz egy emil cimet oda el tudom küldeni.
üdv:lupusz
De nagyon hálásak vagyunk, és köszönjük, hogy dokumentálod a javítást. Így mi is tanulhatunk a dologból.
Milyen előzményei, előjelei voltak, mire eltört a lánc feszítő?
Menyi km van benne?
Szerinted mi idézhette elő?
Előre is köszönöm a válaszaidat. És hogy tanulhatunk a tapasztalataidból és a javításod dokumentálásából.
S sok sikert kívánok. Kívánom, hogy jobb legyen mint volt!