Engedd le télre a benzint, ha nem tudod, hogy kell, akkor indítsd be a vasat és járasd addig zárt benzincsappal, amíg le nem áll.Így még véletlenül sem keletkezik dzsuva az úszóházban, ami később gondot okozna.(Ha így teszel, ne AC-z, mert újra csak feltöltenéd az úszóházat.) Ha a motor fagymentes helyen van, tegyél az akkura csepptöltőt és hagy rajta tavaszig nyugodtan. Ha nincs fagymentes helyen a gép, vagy nincs csepptöltő, tehát az akkut így is-úgy is kiveszed, akkor vidd melegebb helyre az akksit és tölts fel. Érdemes egyszer a télen pl.egy 45W-os izzóval kisütni ( nem teljesen!) és újra feltölteni, ún.formázó töltést végezni, mert ez növelheti az akku élettartamát. A vasba benne hagyni az akkut és indítgatni, meg rövid ideig járatni nem okos dolog. Az indítás sokkal jobban megterheli és meríti az akkut, mint amennyit pl.félóra járatás esetleg visszatölt. Akinél ez működött, szerencséje és valszeg nagyon jó akkuja volt.
Igen. Arra gondoltam, hogy beépül a fémbe. Illetve a felületi egyenletlenségeket kiegyenlíti. S így nem kopik addig sem, míg össze nem jön a kenés.
De felesleges erről vitázgatni. Mindenki úgy teleltet ahogy eddig bevált neki.
A Katanának milyen karbija van?
Ugyan is nekem az a problémám, hogy ha leengedem a karbiból a benzint, akkor kiszáradhat a membrán.
Ha meg benzinben áll akkor meg dugulása lesz a lerakódó adalékoktól.
Sajnos nem igazán tudom, hogy melyik módszer lenne a legjobb.
Mondjuk dehogy nem. Angliában kéne élni. Ott egész évben lehet motorozni.
Nem is arra gondoltam, hogy hígabb lesz az olaj a Metabondtól.
De hagyjuk a Metabondos témát. Tavaly már ki veséztük. Senkit nem akartok meggyőzni. Én használom. S tudom hogy miért. Más meg nem érdekel.
Segítettél ajándék ötletet adni, nézd úgy. Egyébként tényleg azon filóztam, hogy vennem kellene neki is egyet, mert ez autóaksihoz is faxa, és amikor olvastalak egyből ez ugrott be, úgyhogy ne izgasd magad, pont jó ez így.
Köszönöm, hogy utána jártál és elintézted. Nem akarom, hogy miattam feleslegesen dobj ki pénzt! Ha amúgy is kell a fiadnak, és ez nem csak kényszermegoldás, akkor rendben, de mondom, nagyon szívesen átveszem tőled! El tudom passzolni én is.
Elnézésedet kérem, hogy megbonyolítottam a dolgot!
Faterom most írt sms-t, hogy vett nekem akksi töltőt, így remélem olvasod ma még ezt, és ha igen, akkor ne vegyél.
Ha nem olvasod, és megvetted, nem gond, természetesen elmegyek érte, átveszem, majd elpasszolom havernak!
A Metabond femfelulet-nemesito es surlodascsokkento, az olaj viszkozitasaba nem tud belepofazni.
Ami a trutymosodast illeti, a karbin van leereszto csavar, az uszohaz aljan. Pont az a baj, hogy a benzin kiparolog, a benne oldott adalek es szinezoanyag meg nem, utobbi lerakodik a fuvokakon vagy epp a fuvokaban es tavasszal lehet takaritani.
Erre gondoltam én is. Robin azt mondta meleg vízbe tegyem a flakont mielőtt betöltöm! Ha hígítaná az olajat akkor a flakonból is kifolyna könnyen, melegítés nélkül is. Zsoccca biztos arra gondol,hogy beépült a Metabond és ezért könnyebb a hideg indítás. Vagy inkább nem tudom. Mindegy, én nem indítom be tavaszig. Szerintem a benzin kipárolog a karbiból és pont. Még nem volt sosem problémás a tavaszi első startolás. Na, majd a virgácsnál meglátom mi lesz!
Ne is mondd... Itt lapul a garázsomban egy ritka 75-ös példány (motorkulira felkészített), és már két éve félig lebontva áll, mert nem tudok időt szánni rá. Esz a méreg rendesen.
Ilyen volt az első motorom 8 éves voltam. 26 évvel ezelőtt! :)
Jó ránézni! ennek köszönhetem, hogy ennyire rajongok a kétkerekűekért! Egyszer még veszek egy ilyet és teljesen felújítom!
OK! Kb. 16 óra után nem sokkal érkezünk.