Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igazából nem értem ezt a baleseti adót.
Annak aki 30 éve vezet, közúton baleset mentesen annak miért is kell baleseti adót fizetni?
Nem tisztességesebb lett volna ha egyszerűen bejelentik, hogy emelik a kötelező árát?
B+ Zsoccca! Mit hagytál ki? HF Integrale a király volt akkoriban.
Én meg nem értem, hogy mit nem értesz ezen.
14 éves kortól Riga moped.16-18 éves koromig egy Trophi MZ 250/2 esel motoroztam. Ami 168 kg, és 19 lóerős volt. Aztán a motorozásban 23 év szünet következet.
No 2011-ben mikor megvettem az 535-öst, hát néha okozott meglepetést.
Majd 200 kg és 46 lóerő, s elég nagy kompreszió.
Kicsit más volt mint az MZ. sőt már az MZ-nél kialakult érzékek sem voltak a régiek.
Volt hogy kettesben kihúzattam, aztán a forgalom miatt nem a harmadik fokozat jött, hanem hirtelen vissza engedtem a gázt. S bizony először nem voltam felkészülve ekkora motor fékre, és majd nem lefejeltem a plexit.
Aztán ismertem magam is. Tudom magamról, hogy nem tudom megállni, hogy ne próbáljam ki a motor határait. Természetesen ezt csak magamban próbálgatom.
Aztán most jött az 1100-as. No három év motoros tapasztalat után ez is okozott meglepetést.
100 km/h-val utól értem egy kocsit. S ahogy megszoktam az 535-ösnél, egy hirtelen csukló mozdulattal kezdtem az előzést.
Nos a kis virgács is megugrott, s hamar befejeztem az előzést.
No a nagy virgácsnál nem egyszerűen kezdet el tolni a 85 Nm. Úgy megugrott, hogy a háttámla fogott meg. Majd kb 3 mp alat 170-en volt. A szél már majd le szedet. Hasaltam a tankon. Kegyetlenül élveztem ugyan. De 535 ösön szerzet tapasztalatokból tudtam, hogy nem szabad hirtelen vissza engedni a gázt. Mert még baj is lehet belőle. Tehát lassan fokozatosan engedtem vissza a gázt. Így nem lett baj. Viszont ha nincs az 535-ös tapasztalat akkor lehet hogy vissza dobom a gázt, s fikázok egy nagyot. S ez annál a tempónál nem biztos, hogy jól eset volna.
Én a fokozatosság híve vagyok.
Annak idején a Rallye ban is ehhez tartottam magam. S lám még itt vagyok.
A 90-es években volt, hogy egy ponzor felajánlotta, hogy alánk nyúl anyagilag. De a következő évtől a Trabantból át kell ülnöm egy Lancia Hf integrálba. Ami akkor az álmaim netovábbja volt. De nemet kellet rá mondanom. Mert tudtam, hogy egy csomó lépcső kihagyásával, csak az első nagy fáig mennék vele jól. Ő pedig ragaszkodott a király kategóriához. (Mivel csak ott lehetett sok pénzt tisztára mosni) De ez titok.
Tavaly nem emelhettek a baleseti adó miatt, most megtették.
Üdv
Enyém is pont ennyi lett 1700 körüliről 1990 Ft.
Több mint 10% ot emelt a KH biztositó, a mocskok :)
Rögtön ikormoshoz hasonlóan reagáltam én is, de kitöröltem amit írtam,mert eszembe jutott,hogy mennyire elfáradtam az Intruderen és pont azokat a kellemetlenségeket éltem át amit írtál. Mindezt száraz úton, ideálisnak mondható körülmények mellett. Egyszerűen jó ha van egy szamárlétra és ki van járva. 250es Mz, meg 350es Jawa után ültem és is a Katanára és bizony eltartott egy ideig amíg tegező viszonyba kerültünk.
Légyszi nézd meg, de a vége az lesz hogy elviszem az első sárvédőt és kevertetek hozzá festéket
Hát "B" mint bordó...
Nekem is ugyanilyen bordó a fényezésem, megnézzem nekem mi van a címkén?
Hát köszi. Mindenesetre legalább abban megnyugtattál, hogy nem vagyok teljesen fogyatékos
Brúnó60-nem akarok beleszólni a terveidbe de nehogy levedd a szép oldalburkolatot -ez így szép -a direkt szűrő meg csúnya ezen a motoron és a szívóhang ott röfög a sisakod alatt -nem beszélve ha esőben kell motoroznod -szerintem ez így szép!
Hali! Szeretném a 750-ről a két oldali lev. szűrő dobozokat megszüntetni és a jobb oldalra direkt szűrőt rakni. Hol tudok venni és milyen nagyságút vegyek. Egyáltalán jó ötlet? Kösz, Brúnó.
Attól, hogy erősebb motorféknél vagy hirtelen gázadásnál egy csúszósabb felületen a nagyobb blokk nyomatéka sokkal kevésbé megbocsájtó. Egy 250-es fara nem fog kimászni alólad, ha a körforgalomból hirtelen nagy gázzal jössz ki.
Én megtaláltam. B = Blue, ami kissé hülyén hangzik...
Nekik viszont a ccm sem számít. Én 3x estem nagyobbat motorral, ebből 2 az 50 ccm-es volt, egyszer meg simán letaroltak.
Ki
Attól, hogy van aki hiába 34, 44, 54, 64 vagy akárhány éves, ugyanúgy veszélyes önmagára mint egy 14 éves
Mondjuk én meg ezt nem értettem soha. Mitől veszélyesebb egy 1100-as Virago egy 535-ösnél? Vagy akár egy 250-esnél.
(Most ne a 14 éves gyerekekről beszéljünk, hanem a középkorú újramotorozókról)
KI
Tisztelt Blackiex!

Egy kis segítséget szeretnék kérni a motorom színkódjának kiderítéséhez. Linkelted valakinek nem túl rég a kódokat, viszont én itt nem találom az enyémet (vagy csak meghaladja a képességeimet)
Az ülés alatti matricámon ez szerepel:
3LPB-030
B

amúgy bordó
köszi
Üdv! Az enyém is üvöltött, 100-110 nél elég jól ordított. De bármennyire is pörgött, mégsem ugrott ki olyan jól. Meg még egy literrel többet is evett mint az 535-ös.
Szia lapar!
Nekem egy fojtott 250-es van, a Németországi adózás miatt.
Az én súlyommal, cakk-pakkal 125kg. /kb./ 120-at megy és még nem üvölt. Lehet, hogy a tiéden túl rövid a szekunder áttétel. Az enyémen 16/45 a lánckerék áttétel.
Nem az volt a kérdés miért vesz valaki 535 öst, hanem, hogy ahelyett ki vesz inkább 400-ast?
"Amúgy egyáltalán nem értem ki a franc vesz 400-as virago-t?

Én konkrétan azért vettem 535-öst, mert nem motoroztam 23 éve. Mikor úgy döntöttem, hogy újra használni fogom az Á-s jogsimat.
Tehát azért vettem kisebb motort, hogy ne nyírjam ki magam. Aztán ha már újra biztosnak érzem magam a paripán akkor, jöhet a nagyobb.
Sokat zabál.
Ja, a fenntartás:
1990 lesz a kötelezőm jövőre. /év.
"míg mások simán utazgatnak 100-120-al, nekem már 90-nél kezd üvölteni a motor."
Ez jó!
Nekem 125-ös van, akkor én mit szóljak?
Igen a 400-as előnye a ragasztott AF-es motorszám!