Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen 2 szalas az elso iranyjelzo izzo.
Köszi! Esetleg ha megvan, kiegészíthetnéd azzal, hogy melyik alkatrész hányas számú. Tudom, rá lehet jönni, de úgy eccerűbb.
Én is felteszem az általam birtokolt rajzot, amin nem találom ezt a relét, de ha jól értelmezem, akkor ez amcsi változat lehet, mert mintha az index első égői kétszálas izzók lennének. Jól látom?
Hogy miért nem működik? Több oka lehet.
- eltört a Reed relé. Aprócska üvegtestű cső. Érhette a motort olyan ütés, hogy elreccsent.
- már utángyártott relé van benne, ami ezt a funkciót nélkülözi, vagy a relé ezen része nyekk
- vezetékezés?
- nem jó rajzot találtam

Ami tuti: a katalógus szerint a 125-ösön ugyanaz a műszer, mint a 250-esen és ebben az órában VAN Reed relé. Még az is lehet, hogy a műszer maga tudná, de gyárilag nincs kiépítve az önkioldó áramkör.

A pontos diagnózishoz látnom kellene élőben a vasat, de jelen infók birtokában te vagy az egyetlen, aki erre fényt deríthet.
Bedobom ide. Hátha másnak is jól jön egy rajz.
A 27. számú alkatrész a Reed relé.
Van nekem is egy 250-es kapcs rajzom, de azon nincs sehol zöld-fehér vezeték. Meg persze ezt a "kapcsolót sem találom, de még tanulmányozom.
Ja, még egy kérdés:minek a kapcs. rajzát találtad? 125/250?
Elküldenéd? Mailom itt publikus, de lehet, hogy megvan neked a többi is.
Köszi az infot. Jön a karácsonyi szünet, és megnézem, mert így kívülről nem láccik, rajta van a fekete védőcső.
De, ha úgy van ahogy mondod, akkor is bajban leszek, mert akkor meg az a gond, hogy van, de nem működik.
Az érdekes az az egészben, hogy néhány éve már érdeklődtem a dologról, és senkinek nem jutott eszébe a dolog.
Persze biztos rossz helyen, azaz nem itt.
"(tehat valoszinuleg iranytu van a modulban)"
Vagy GPS. VAgy manó
Ha rosszul tudom javits ki. Az iranyjelzo modul a kovetkezokepp mukodik automatikus kikapcsolasnal:
1: ha a sebesseg 11 kmh felett van a modul szamol 20 villogast es ezutan kikapcsol
2: ha a sebesseg 11 kmh ala esik a szamolas megall es ha ujra no a sebesseg 11 kmh fole, folytatja es utana kapcsol ki
3: ha a kanyarodas 45 fok vagy annal nagyobb 2 masodperc szamolas utan kapcsol ki. (tehat valoszinuleg iranytu van a modulban)

Egyebkent jo dolog amig el nem romlik plane ha a jelenseg meg meg is kavarja a szerelot mire behatarolja hogy tenyleg a modul a hibas. Jo koltseges javitas mar csak azert is mert egy olyan motornal ahol nincs automatikus kikapcsolo szinte barmilyen villogtatot betehetsz.

Az 535-osnel csak akkor kapcsol ki automatikusan ha a motor mozgasban van azaz ha all a keresztezodesnel akkor nem.
Az enyémen nem kapcsol ki az index . /535/
Tudja valaki hol keressem az illetékes áramkört ?
Ez a dőlésérzékelő is érdekel, hogyan működik vajon ?
Igen... a HD-nál, ha egyik irányba kiteszed az indexet, és bekanyrodsz, magától kikapcsolja. Vag ha sokáig villog és nem kanyarodsz be, akkor is lekapcsolja. Egy dőlésérzékelő van beleépítve, az működteti! Jó cucc!
Az enyém pont ilyen volt mint a fotón. Még a kosz foltok is ugyan ott voltak. Csak az enyémen nem volt pumpa.

Csak remélni tudom, hogy a Komárod elrablóinak az első útjuk egy teherautó állá vezetett.
Nekem is így csinál.

Engem különösképp nem zavar, figyelek rá, és újra bekapcsolom.
Anno en is Komarral kezdtem. De az mar a modern, pedal nelkuli fajta volt. Rikito narancssarga HD szinu volt. Persze jogsi nelkul hajtottam ami a zsaruknak is szemet szurt mert epp leert a labam. El is kaptak. Vegul egyik delutan roma honfitarsaim korbekaptak, gazspret tartottak az arcomba igy jobbnak lattam odaadni. Ugyhogy tolem mar megkaptak reg a hatranyos helyzetueknek jaro tamogatast...
Ok. Hánykor kb?
Hát jó is és nem is.
Nekem az 535-ös ki ki kapcsol az index. Külön figyelni kel rá, hogy mikor a fő útról való lekanyarodáskor index kapcsolás, aztán kanyarodó sávba való letérés. Ami pár száz méter hosszú is lehet. S mire a lekanyarodásra kerül a sor, hát akkorra pont kikapcsol az index. Figyelni kell rá hogy újra kapcsoljam.
Szia Brumi, engem erdekelne az uveggyertya. Holnap este beugranek erte ha neked is jo.
Köszi Blackiex!

Jó 5let, valszeg ezt fogom csinálni.

Zoli
Akit érdekel üveg gyertya az írjon. Eladom az enyémet mert a dragnál roncsolás mentesen nem lehet az alapjárat keverékszabályzó csavarhoz hozzá férni, biztosan azért van ez így mert nem is kell a gyári állapoton változtatni. Tehát 8 ezer peták volt ennyiért továbbadom a nyár elején vettem. Akit érdekel írjon. A postát állom.
Találtam egy kapcsrajzot. Egy kék, egy fekete és egy zöld-fehér drót megy a műszerbe. A zöld fehér a Reed relé, ahogy sejtettem.
Rejtély megoldva.
Sziasztok!
Olvasgatom az indexes hsz-okat. Legelősször az FJ-ben használta a Yamaha az "autómata" indexet. Nem kellett sen menni vele, sem váltani, hanem egy bizonyos idő után kikapcsolta az indexet, ez csak akkor volt zavaró ha sokáig kellett egy kereszteződésben várakozni, de amúgy nagyon hasznos kis elektronika volt. Kár, hogy a mostani Dragban nincs ilyen. Nagyon jó dolog volt, mert azért néha elfelejtkezik az ember.
Üdv.: Gábor.
A HD-t csak olvastam valahol, hogy a bekapcsolás utáni első sebességváltás kikapcsolja az indexet, nekem az is tetszett. Persze egy országúti sávváltásnál nem 100 %-os, de a közl. szituációk nagy részében hasznos lehet.
Az meg még jobb ötlet mint a sebesség.
Már nem emléxem a vezetékék színére, mert már régen volt ez az égőcsere. Most viszont beletetted a bogarat a fülembe, úgyhogy megnézem, ha lesz ihletem.
Elég macerás leszerelni a km-órát, mert igen jól el van dugva a 2 imbusz csavar alul. Úgyis szétkapnám, mert amikor arról akartam meggyőződni, hogy valóban a km-óra süvít-e akkor alul kötöttem le (így volt egyszerűbb) így viszont nem tudtam meg, hogy a spirál, vagy a műszer nyüszít.
Nem tudom, hogy van a HD-nál megoldva, de 90%-ban nem a váltó működteti a kikapcsoló szerkezetet, hanem a napi számláló. A 0.1 km-es tárcsában van egy mágnes, ami ha forgás közben elhalad egy érzékelő (Reed relé) előtt, akkor a megszakítja a 12V-ot, a relé kikapcsol.
A nagyobb XV-ben is ilyen van. A vezetékek színét nem tudod véletlenül?
Sajnos nincs. Gondolod, hogy esetleg az működtethetné, hogy egy bizonyos sebességnél kikapcsol?
Én ilyet csak a hárliknál hallottam, ott úgy tudom a váltó működteti.
Az se rossz ,mert előfordul, hogy bekapcsolva felejtem. Elkapattak bennünket ezek a mai félautomata ótók.