Külön nem fogsz kapni.
Amit én csinálnék: elmennék egy motoros boltba és vinném a rugót. Megnézném a Simson / MZ / Jawa kapcsolókat. Amelyik passzol, vagy kicsit hosszabb, azt megvenném. Párszáz Ft.
Tudna valaki szerezni nekem egy olyan rugót, ami a hátsó féklámpa kapcsolóját működteti? ( az a látható rugó kellene, ami a a féklámpa kapcsolóját köti össze a rudazattal)
Vagy honnan tudnék szerezni hasonlót?
A rugó nagyon meg van már keményedve, és nem rugózik, állandóan kinyúlik.
Milyen meghívó van itt? És Hol?
A Hajó tuti, jó ötlet. Nagy luxus hajó tényleg jó ötlet. Elbírná a nejlon gyomrom. 2 hét lazulás. S ha már nagyon unnánk magunkat akkor előszednénk a raktérben lévő motorjainkat és kerülnénk egy párat a fedélzeten.
Na álmodik a nyomor. Csak nehogy kemény legyen az ébredés.
A mondóka végét nem ismertem. Talán mert nálunk soha nem volt sár.
A Rigásat meg most olvastam először.
Már itt is a meghívó! Remélem jó nagy a kérója! Hajóval kéne menni vagy inkább jet skivel! Az hasonlít a motorozáshoz. St. Petersburgig még meg is unnánk. A Qeen Elisabeth II meg hozná a benzint utánunk! Ej de jó 5leteim vannak ma.
Köszi a kimerítő választ!
Az viszont még mindig nem tiszta, miért függ össze a hideggel?
A mérő működését nagyjából ismerem, de ha már szóba jött, számomra az is rejtély, miért megy bele 12 V.
Amikor égőt cseréltem benne, akkor láttam, és biztos, hogy nem a világításhoz megy. Esetleg ezt a létrejövő örvényáramot fokozza?
Én meg egy ilyennel kezdtem.
Komár moped gyors, és fürge.
Erre baszott rá az ürge.
8 évesen sírtam ki magamnak. Anyám munkahelyéről vették kemény 200 Ft-ért.
Még nem ér le róla a lábam. Induláskor rá álltam a pedálra és amikor megindult úgy ugrottam fel rá mint a lóra. A megállásokkal is baj volt, ha nem találtam valami oszlopot vagy kő korlátot. Egy boldog felhőtlen nyarat motoroztam vele a közelünkben lévő sóderbányában. Egyszer kicsúszott alólam, s én alá kerültem. A kipufogó bele éget a vádlimba mire nagy nehezen le toltam magamról. Napokig dugdostam a sebet. De miután anyám meglátta, furcsa módon elromlott a motor. Majd eladták 500 Ft-ért. Egy tőlem jóval idősebb srácnak. Aki már másnap már motorozott is vele.
Innentől számoltam a napokat, hogy mikor leszek már 14 éves és vehetek magamnak egy Rigát. S lehet jogsim. Az akkori szár motorról a Simsonról nem álmodhattam. Annyi pénzt nem tudtam össze gyűjteni.
A Riga 84-ben akciósan került 5200 Ft-be. A Simó protekcióval is 12-14 ezerbe lett volna.
Motoroztam ilyennel. 1970-72 ben lehetett kapni. Meglepően jó kis zümmögő volt, menettulajdonságokban tudott annyit minta simson star, vagy a schwalbe. Tartósságban azért nagy különbség volt a simi javára.
Oké
De mivel megyünk?
A legjobb ha készítünk egy tutajt. És azzal vágunk neki. Akkor marad annyi pénzünk, hogy fent tartsuk magunkat amíg munkát találunk. Kukás kocsit, vagy valamilyen teher autót, gondolom ott is kell vezetni. De aztalos szakmában is oké vagyok. Vagy kazán fűtő, vagy gépi fafaragóként elhelyezkedhetem. Mindegy csak legyen meló, pénz, motor, és jó idő. Csajok mindenhol vannak bőven.
Mikos is indulunk?
Rezonancia. A zajos sebességtartományban rázkódik olyan frekvenciával a spirál vagy az óra hajtott tengelye, ami hallható hangot ad.
Megszüntetni csak a csere tudja teljesen, de sokat csillapít rajta, ha kihúzod a spirál belét, ahol esetleg picit törve van a héj vagy a spirál, megigazítod, de mindenképp kend be gépzsírral vastagon.
Ha a spirál aludas, ez megoldja.
Ha a műszer, akkor a forgó mágnes tengelye lehet kissé kikopva. A sebességmérő úgy működik, hogy a spirál egy tengelyre függesztett mágnest forgat, amit egy lágyvas csésze vesz körül, amire a mutató van rákötve. Minél jobban pörög a mágnes, a lágyvasban mágnesesen indukálódó vonóerő egyre nagyobb lesz és vektora kitéríti a mutatót.
A kikopott tengelyt nem lehet cserélni, mert az óra eleve bonthatatlanra van gyártva, az üvegezett részen sajtolással peremezték le - ha azt felfeszegeti az ember, visszacsukni nem nagyon lehet. Emiatt zsírozni sem egyszerű, max ha kiskanálban felmelegíted a gépzsírt és becsorgatod a tengely mellett. Ezzel viszont csak óvatosan, nehogy túl sok csorogjon be!
Volt a híres eset, amikor a Tacoma-öböl hídja a szélben pont olyan frekvenciával lengett be, hogy leszakadt. A jelenség oka ugyanaz: rezonancia frekvencia.
Blackiex-hez lenne egy kicsit off kérdésem, de mástól is szívesen fogadok okosságokat.
Kb. 5-8 °C alatt, 40 km/h felett a km-órám, vagy a spirálom fent elkezd süvítés-szerű hangot adni elég hangosan. Lassításkor sebességarányosan csökken a hangmagassága, és 40-nél, mintha elvágták volna, abbahagyja. Elég régen megvan a probléma, lehet is vele együtt élni, de zavaró.
Most is csak onnan jutott eszembe, hogy egy robogós cikkben olvastam, hogy valaki cserélte a km-spirált, mert nyekergett. (meg tegnap is hallottam, mikor mentem vele)
Én viszont valami felfogható magyarázatot szeretnék kapni a jelenségre, hátha valaki találkozott már hasonlóval.
Florida ok. Rc51 úgyis hívott lazítani ha már unom a rossz időt és bikinis csajokat is ígért. Lehet,hogy kalmi is jönne. Remélem Joseph munkát is szerez(csak keveset) de nem motorszerelést, mert utálom ha koszos a kezem. A műhelyből kölcsönmotor biztos lesz, kaja,pia,szállás a meghívó dolga, úgyhogy csomagoljatok ti is. Legalább újra látom az Auróra cirkálót is mert már régen (1982) találkoztunk.
Nem ragaszkodom Angliához. Szeretem a napsütést.
Tőlem mehetünk Floridába, vagy Ausztáliába is.
Úgy is mindig azt hangoztatom, hogy a fűtési számla árából, ősszel el lehetne utazni, oda ahol ép tavaszodik. majd áprilisban vissza jönni. Csak munka kéne ott is és itt is.
Jó nekünk ez a kis hazánk!? Hát jobb nem is jár ha nekünk így is jó. Néha érdemes lenne mindenkinek eltávolodni ettől a magyar országnak nevezett abszurdisztántól. Hogy tisztábban lássuk azt hogy mi is folyik itt.
Kicsit elgondolkoztató, hogy egy sokkal gazdagabb országban, már 20 évvel ezelőtt sem dobtak ki semmi újra hasznosítható dolgot. pedig őket nem kötelezte senki. Ezzel szemben. Nálunk, egy sokkal szegényebb eladósodott csóró országban, még most sem működik a hulladék, szelektív gyűjtése. És újra hasznosítása. Pedig minekünk még elő is írják. S nem a lakosság gondolkozásában van a fő gond. Már nagyon sokan külön raknák a különböző anyagokat. Csak a begyűjtése, és elszállítása nincs még megoldva. Pedig egy fillér pluszba sem kerülne a dolog. Csak gondolkodás és szervezés kérdése lenne az egész. Csak hát az illetékesek fizetése ettől nem változna. És ezért nem is érdekli őket.
Tehát a csóró szegény kis ország továbbra is milliókat dob ki a szemétbe, naponta. Annak ellenére hogy tőlünk okosabbak megpróbálják előírni nekünk.
Én 2 hetente beindítom a motort, legyen bármilyen hideg. berakom az akksit, és hagyom járni, amíg meleg nem lesz. Aztán kicsit magasabb fordulaton is járatom. Végül leállítom, akksi ki, majd be a meleg műhelybe. Tökéletesen indult egész télen, és tavasszal is. Soha nem eresztettem le a benzint.
Ugye milyen jól gondolom,hogy te mit gondolsz? Egyébként Mikuni van a Katanán. Komolyan Angliát akartad írni? Tisztában vagy a 365 napra jutó esős napok számával? Vajon miért ködös albion? Vagy ennyire nem gond az eső? Na,ne! Ciprus vagy Kréta. Az már elég dél. Igaz a szigetek meg kicsik és a 3. túra után már uncsi lenne. Jó nekünk ez a kis hazánk! Jövőre folytatjuk a megismerését!
Amit én csinálnék: elmennék egy motoros boltba és vinném a rugót. Megnézném a Simson / MZ / Jawa kapcsolókat. Amelyik passzol, vagy kicsit hosszabb, azt megvenném. Párszáz Ft.
http://www.robogoaruhaz.hu/463...
Ha hosszabb a rugó kampós szára, egy fogóval el lehet nyesni és új kampót lehet rá hajlítani.