Azt nem tudom más mi a "francért" vesz 400-ast, de a saját indokom leírom.
Először is 24 évesen belekerültem 2000 év körül abba a törvénymódosításba, hogy vagy "A" korlátos jogsit kapok csak, vagy mehetek PAV-ra. Gondoltam, 6 éve van kocsim, ez is elég lesz, hogy ne csak a határban járkáljak a 250ETZ-vel. (pár év múlva bezzeg ismerősöm simán letehette a nagy "A"-t 24 évesen )
ETZ kinövése után próbáltam olyan vasat keresni, ami modernebb, erősebb, és belefér a kategóriába.
Így jött hozzám a virgács 8 évvel ezelőtt. Nem panaszkodom meghibásodásra, mert szinte nincs. Meg vagyok elégedve az erejével, mert jó kis nyomatékos motor. A gondom a rövid vázzal van, de ezt lábtartó előrébb helyezéssel ki lehet küszöbölni. Valamint mára a legzavaróbb a fordulat, mert míg mások simán utazgatnak 100-120-al, nekem már 90-nél kezd üvölteni a motor. A vége kb 140-nél van.
És igen, én is rájöttem, hogy ezt is ki lehet nőni. De köt a jogsi kategória.
És nem volna olcsóbb kidobni újra 80 ezret jogsira, +300 ezret motorcserére és átírásra. Főleg manapság, mikor az autófenntartás is luxus, nemhogy a motor.
Véleményem szerint tavaszig van időm körüljárni a témát és hozzápiszkálni esetleg. Csak halkan jegyzem meg, a belpiacos előnye, hogy csak ragasztva van az AF-es szám a blokkra.
Azért jóval erősebb most a motor mint volt, lehet hogy a hátsó szöghajtás miatt, mert az maradt a 400-as.Viszont ha belegondolok azt úgy is fel lehet fogni hogy addig motorozok amíg új motor után kajtatok, futkosok,papírozok, átíratok,telefonálok,megnézek,agyalok. Ha van egy 400-as amibe új a kormánycsapágy ,membrán,lengőkarcsapágy,fékbetétek,fékpofa,benzincsap,stb azt adjam el és kezdjem előről.100-ért vettem egy 535-ös blokkot és kész.
Kicsit más kategória mint a virgács. Az én ismeretségi körömben is van és nagy a szerelem a fogyatékosságok ellenére. A fogyasztás inkább 10-12liter. Ma már kapható a Suzuki B King ami hasonló izomagy, de sokkal jobb(kezelhetőbb,megbocsátóbb) gép szerintem.
Vmax-al van tapasztalat. Nagyon lehet szeretni, egy brutális erejű, tiszteletet parancsoló gépezet, ami kezdők és gyenge fizikumú, valamint gyenge idegzetű emberek kezébe nem való.
Pocsék a futóműve, komolyabb döntögetéseknél, egy jobb szerpentínen keményen megizzaszt. Egyébként pedig minden méter orgazmus vele!
Ja és brutálisan sokat fogyaszt, (8 liter alatt nem hallottam még) mivel nehéz megállni vele, hogy ne húzd neki. Félelmetes teljesítménye miatt a hátsó gumi nagyon kopik!
De végül úgy ítélted meg,hogy kell bele egy 535ös blokk. Így is olcsóbb volt mint ha egyből 535ös vettél volna? Jó volt szerelgetni motorozás helyett? Lehet,hogy a drágább lett volna az olcsóbb ha belegondolsz. Érdekes,hogy mennyire máshogy látom a magam részéről. Kb. egy hónapja vettem a 750est. Ha valami folytán úgy ítélem meg,hogy rossz választás(gyenge) volt, eszembe nem jutna 1,1re átalakítani. Eladnám és vennék valami mást. Kb. erőben annyi a különbség a 400-535között, mint a 750-1100 között.
Mikor két éve vettem a 400-ast lényegesebben olcsóbb volt mint az 535-ös. Akkor nem is volt ennyi eladó 535-ös mint most, érdekes most rengeteg van, de még alkatrész is, alkatrésznek való is. Ugyan olyan mind a két motor, meg mégsem , apró esztétikai különbségek vannak.
Így van. Van aki csak a saját fejével(igényeivel) számol amikor motorra gondol. Hóhér és littlerock is 400as Viragoval gurult és semmi negatív történet nem volt emiatt. Mint ahogy kalmi esztergomi cimborája a 250es géppel(utassal) sem volt forgalmi akadály amikor együtt túráztunk. Talán arra utalt kalmi,hogy amikor 30db. eladó 535ös van az aprón vagy bármely hirdetési felületen, minek 400ast venni ami ritka,belpiacos,problémás lehet. Kicsit ismerve kalmit nem hinném, hogy rosszindulatú akart lenni a kérdése!
Az az igazság hogy az vesz 400-as virgácsot. vagy 250-est /velem együtt/ aki úgy gondolja elég ez is. És rájön hamar az ember hogy lehetne egy kicsit erősebb is, főleg két személlyel. Az a helyzet hogy mostanában nagyon szemezek egy 1993-as Vmax géppel.Mindig is tetszett, meg persze a virgács. Találkozott valaki behatóbban egy ilyennel?
Na...akkor kiderült! A 400-as és az 535-ös között nincs váltóbeli különbség, hanem a kihajtásnál van áttétel változtatás!
Amúgy egyáltalán nem értem ki a franc vesz 400-as virago-t?
Üdv mindenkinek! A témával kapcsolatban írok. A 400-as vázba lazán belemegy az 535-ös blokk, ez tuti. Az a helyzet , hogy kb egy hónapja építettem átt az enyémet. A cdi, és a hátsó szöghajtás is maradt a 400-as , viszont pár dolog megszívatott. Ahogy néztem a gardán kihajtásnál van lényegesebb áttételi különbség , más a fogosztás.Viszont most 130-at kényelmesen viszi, 160 a vége.
A szereléshez nem tudok mit szólni mert olyat még nem csináltam, de ha szükséged van rá akkor 535 komplett váltó fogaskerekeim vannak, léptetővillák ,váltócsiga.. stb a kérdés az,hogy belefér e 400-as blokjába.
Sziasztok!
Sebváltó szerelés terén tapasztalt szakik tanácsait várnám
1995-ös XV400-asom van, és arra a következtetésre jutottam, hogy nagyon rövid a váltóm. Azaz ami másnál normál utazó sebesség, ott nálam már nagy fordulaton pörög a gép, szinte üvölt a motor. Ez azért nem hiszem, hogy normál dolog egy V2-nél. Viszont a körforgókban simán megfordulok 5-ben. Nem tudom, ez azért van, mert belpiacosnak gyártották a Japánok és csak városi közlekedésre van tervezve, vagy a vas előéletében történt valami változás.
Tehát 2 dolgon agyalok emiatt:
-1: ha szétszedem a váltót, van valami lehetőség módosítani az áttéteken? Pl: nagyobb cm3-ből át lehet rakni a váltót? Esetleg 1-2 fogaskerék cserével lehet változtatni a kihajtáson?
-2: komplett 535-ös blokkot hengerrel be lehet rakni 400-as vázba? Ha igen, hol lehetne szerezni?
ajaj...írtam,h már megoldódott a dolog és kiderült h nem azzal van a baj.hanem a kipufogóban van valami leszakadva(a könyök végén) ami csak ha már meleg a kipufogó,akkor szabadul el.
és már csináltatott a szerelőm.szóval kár h csináltattál nekem is
Amerikai modell rajza van meg neked. Ott az irányjelző egyben helyzetjelző, azaz halványan mindig világít. Ahogy elnézem, a másik rajzon is duplaszálasok az indexek, meg ezen is. Mindegy.
Az általam linkelt ábra alkatrészei:
1: gyújtáskapcsoló
2: fesszabályzó
3: generátor
4: akksi
5: főbiztosíték
6: önindító relé
7: indítómotor
8, 10, 11: gyújtásmegszakító kapcsoló (kupplung, sztender, jobb oldali piros gomb, stb.)
9: gyújtástiltó (sebváltó - ha nincs üresben, nem enged indítózni se)
12: gyújtástiltó relét vezérlő főrelé, lásd 9-es pont
13: TCI
14: jeladó
15-16: gyújtótrafó
17: biztosíték
18-19: féklámpakapcsoló
20: üresállás jelző
21: üresállás kapcsoló
22: kürt
23: kürt gombja
24-25: index relé
26: index kapcsoló
27: Reed relé
28: világítás kapcsoló
29: index visszajelző (sárga)
30: refi visszajelző (kék)
31: fényszóró
32: üresállás jelző (zöld)
33: féklámpa
34-37: bal és jobb első index
35-36: bal és jobb hátsó index
Mondom ismét: látatlanban nem tudok okosabb lenni.
14 000 Ft+posta
Azt nem tudom más mi a "francért" vesz 400-ast, de a saját indokom leírom.
Először is 24 évesen belekerültem 2000 év körül abba a törvénymódosításba, hogy vagy "A" korlátos jogsit kapok csak, vagy mehetek PAV-ra. Gondoltam, 6 éve van kocsim, ez is elég lesz, hogy ne csak a határban járkáljak a 250ETZ-vel. (pár év múlva bezzeg ismerősöm simán letehette a nagy "A"-t 24 évesen )
ETZ kinövése után próbáltam olyan vasat keresni, ami modernebb, erősebb, és belefér a kategóriába.
Így jött hozzám a virgács 8 évvel ezelőtt. Nem panaszkodom meghibásodásra, mert szinte nincs. Meg vagyok elégedve az erejével, mert jó kis nyomatékos motor. A gondom a rövid vázzal van, de ezt lábtartó előrébb helyezéssel ki lehet küszöbölni. Valamint mára a legzavaróbb a fordulat, mert míg mások simán utazgatnak 100-120-al, nekem már 90-nél kezd üvölteni a motor. A vége kb 140-nél van.
És igen, én is rájöttem, hogy ezt is ki lehet nőni. De köt a jogsi kategória.
És nem volna olcsóbb kidobni újra 80 ezret jogsira, +300 ezret motorcserére és átírásra. Főleg manapság, mikor az autófenntartás is luxus, nemhogy a motor.
Véleményem szerint tavaszig van időm körüljárni a témát és hozzápiszkálni esetleg. Csak halkan jegyzem meg, a belpiacos előnye, hogy csak ragasztva van az AF-es szám a blokkra.
Pocsék a futóműve, komolyabb döntögetéseknél, egy jobb szerpentínen keményen megizzaszt. Egyébként pedig minden méter orgazmus vele!
Ja és brutálisan sokat fogyaszt, (8 liter alatt nem hallottam még) mivel nehéz megállni vele, hogy ne húzd neki. Félelmetes teljesítménye miatt a hátsó gumi nagyon kopik!
...és minek?"
Nem lehet, hogy motorozni akar?
A 125/250-nek is egyforma a váltója, és nem csak a szekunder, (láncos) hanem a primer hajtásnál is van eltérés.
Amúgy egyáltalán nem értem ki a franc vesz 400-as virago-t?
...és minek?
Majd megírom, mire jutottam vele.
Sebváltó szerelés terén tapasztalt szakik tanácsait várnám
1995-ös XV400-asom van, és arra a következtetésre jutottam, hogy nagyon rövid a váltóm. Azaz ami másnál normál utazó sebesség, ott nálam már nagy fordulaton pörög a gép, szinte üvölt a motor. Ez azért nem hiszem, hogy normál dolog egy V2-nél. Viszont a körforgókban simán megfordulok 5-ben. Nem tudom, ez azért van, mert belpiacosnak gyártották a Japánok és csak városi közlekedésre van tervezve, vagy a vas előéletében történt valami változás.
Tehát 2 dolgon agyalok emiatt:
-1: ha szétszedem a váltót, van valami lehetőség módosítani az áttéteken? Pl: nagyobb cm3-ből át lehet rakni a váltót? Esetleg 1-2 fogaskerék cserével lehet változtatni a kihajtáson?
-2: komplett 535-ös blokkot hengerrel be lehet rakni 400-as vázba? Ha igen, hol lehetne szerezni?
Üdv mindenkinek, kitartás tavaszig!
Nem gond majd megveszi itt valaki más.
és már csináltatott a szerelőm.szóval kár h csináltattál nekem is
Az általam linkelt ábra alkatrészei:
1: gyújtáskapcsoló
2: fesszabályzó
3: generátor
4: akksi
5: főbiztosíték
6: önindító relé
7: indítómotor
8, 10, 11: gyújtásmegszakító kapcsoló (kupplung, sztender, jobb oldali piros gomb, stb.)
9: gyújtástiltó (sebváltó - ha nincs üresben, nem enged indítózni se)
12: gyújtástiltó relét vezérlő főrelé, lásd 9-es pont
13: TCI
14: jeladó
15-16: gyújtótrafó
17: biztosíték
18-19: féklámpakapcsoló
20: üresállás jelző
21: üresállás kapcsoló
22: kürt
23: kürt gombja
24-25: index relé
26: index kapcsoló
27: Reed relé
28: világítás kapcsoló
29: index visszajelző (sárga)
30: refi visszajelző (kék)
31: fényszóró
32: üresállás jelző (zöld)
33: féklámpa
34-37: bal és jobb első index
35-36: bal és jobb hátsó index
Mondom ismét: látatlanban nem tudok okosabb lenni.