Üdv.Tanácsot szeretnék kérni. Az 535-ös kardán tengelyének azon vége amely a blokkhoz közelebb van kívülről bordázott. Azt szeretném meg tudni milyen lehetőség van ennek a tengelyvégnek a gépzsírral való bekenéséhez? Van e esetleg zsirzó szem vagy szét kell szedni? Egyáltalán szokták azt zsírozni? Azokat a tengelyeket amelyeket eddig láttam persze csak fényképről mindegyiknek rozsdás volt a vége. Ezért gondoltam hogy le kell kezelni.
Fiuk! 535-ös fesszabályzó új elektronikával a régi hűtőbordán?
Tavaly tolongás volt érte most senkinek nem kell?
Töltés problémák fő okozója, generátor elfüstölés megelőzése, akku kinyírás elhárítása stb...
Központi elektronika...? Senkinek?
Mit értesz korszerűbb motor alatt? Vízhűtés? Injektor? 5 szelep hengerenként? Miért? Hogy 80 LE legyen és kétszer olyan gyakran kelljen beletúrni? Pont az a baj a mai motorokkal, hogy fossá vannak bonyolítva. Tényleg az lenne a jó, ha minden karbantartási művelethez le kellene bontani a fél motort és kellene hozzá két szakember? Szerintem még így is épp határeset. Ennél bonyolultabb és modernebb blokk épeszű embernek nem kellhet.
Korszerűbb futómű? Progresszív rugót lehet kapni, mást meg nem igényel. Fék? Vegyél normális minőségű betétet és fém fékcsöveket, egy kétforintoson meg fogsz tudni állni.
Túlzásba viszed az igényeket. Azt se használod ki, amit tud az a szerencsétlen motor, mit akarsz még ennél is többet vagy jobbat?
Zsoccca... te nem tudod, mit akarsz, de azt bizony k_rvára akarod.
Csak ,érdekelt volna az összehasonlítás.
De már azzal is megnyugtattál, hogy jól döntöttem.
Ezt már nem szándékozom lecserélni. Még évtizedek múlva sem.
De azért nem bánnám, ha ugyan ilyen formában, csak esetleg egy picit korszerűbb motorral, futóművel, fékkel újra kezdenék gyártani.
Szerintem megint gazdasági siker lenne.
Ráadásul mint Petőfi úgy szereted az alföldet, a hűtéssel sem lesz gondod. Mire 50-60000 lesz a kisdragban már annyi lesz a nyögdíjad,hogy akkor is generáloztatod a blokkot ha több lesz benne a kompresszió mint ma. (Magyarország jobban teljesít)
Lehet, más volt az előzmény nálad és nálam is.
Amit én éreztem a 700-asomhoz képest:
- már túl korán kérte az ötödiket
- 110-nél legalább 4500 körül kapkodta a levegőt
- 80-90 felett nem éreztem benne elég kakaót egy jó előzéshez
Ha ilyen vasam lenne, első dolgom lenne a végáttételen nyújtani (nagyobb, ballonosabb gumi) és a hengerfejekből levetetnék 1 mm-t, elbírja ez a blokk a 9,5-10-es kompressziót is. Na, akkor lenne ereje.
Mégegyszer mondom, nem ágálok a hatötvenes ellen. De ha valaki leírja, hogy aggodalommal tölti el, amiket erről a típusról hall, ne essen neki az első kisDragos - mindegy is, hogy ki.
Mindenki legyen boldog a sajat motorjával. Mások vagyunk, más igényekkel és ízléssel, no meg persze véleményekkel.
Szia!
Amit leírtál tények, nem nagyon lehet ezen vitatkozni.
Kivétel:
-kényelmesebb a trepnis lábtartónak ,nagy ülésnek ,üléspoziciónak köszönhetően.
-90-nél a teljesítmény nem halványul,inkább ekkor jön meg,amely 120-nál kezd halványulni.
-a vége mint ahogy akönyv is írja 155-160 körülvan.
Nekem elég, maradjon így sokáig.
Köszi a választ.
Lehet elfelejtettem megírni a nyári kis túrám. 2 napra sikerült
1. nap Bp (20:00 indulás) -Győr (M1)
2. nap Győr- Petőháza (rokoni látogatás)- Bécsújhely- Goggnitz-ig S6- kisebb hegyi utakon Semmering-S6-A2 Bécsig. Bécsbe shopping- A4-M1 Bp
Mind ezt 125ccm... :-) És élvezetes volt és sehol senki nem akart nekem jönni se letolni... És mind ezt egyedül.
Na meg volt még Augusztus elején egy Mz Ts 125 és Yamahával egy Balaton körtúra.
Az még nem megy! Tudod én nem vagyok 21. századi civilizált ember,(rayder is megmondta) mert nem értek a compúterhez. A fiam kutyafuttában csinálja az észmunkát. A túrás képeket Jocó barátom csinálta telóval és vele szerencsétlenkedtük fel.
csoda szép az a motor is. Egyáltalán nem látszik a kora. Nyugodtan le tagadhatna vagy 25 évet. S te is jobban mutatsz rajta.
Ahogy telik az idő. Vagyis öregszel, és csak te. Én egyáltalán nem.
Úgy egyre jobban illik hozzád a chopper, és egyre kevésbé a segrakéta.
De tudod, hogy a túrákról készült fotót célszerűbb a fotógalériába tenni.
Jenő bátyám! Mint Sámsonnak, nekem is ott van! Egyszer Újhartyánban a felvonulásra mindenki sisak nélkül ment ki.(rendőri felvezetéssel) Gondoltam adok az érzésnek.(tetszett a nőnek is) Mintegy 7-8km-nyit gurultunk a faluban nyugdíjas tempóban, de a hajam úgy összegubancolódott,hogy azt hittem beszarok mire a tesóm nője(fodrász) kifésülte. Azóta van a TEK-es kámzsa a fejemen,(hajamon) és utána a bukó.
A konstruckióról van szó. A kis és a nagy Drag egy család és Littlerock ezt említette. Nem a teljesítmény különbség miatt van köztük szakadék.
XV 535 és XVS 650 viszonylatban nézzük meg, mi történt. Volt egy jól működő, olcsón gyártható blokkunk. Ezt betettük egy nagyobb vázba, kicsit áthangoltuk, kicsit átöltöztettük. Alacsony tartományban hajlandó több nyomatékot leadni immár, 50 Nm / 3000 fordulaton, ez elég jó.
A váltóját viszont elég rövidre hagytuk, ezért országúton bizony húzni köll a fülit. Mivel pörög, azaz hőt termel masszívan, a korábbi szerkezethez képest jobban kitakarja a két henger egymást, mert szélesebbek.
A kardánalagút már nem zárt, hanem nyitott, szimmeringgel tömített. A küllők spórolósabbak lettek, gyakrabban kell ellenőrizni őket. A futómű nem túl komoly. Hátul elég rövid a rugóút, könnyen felüt, ha keményre állítjuk a seggét, akkor jócskán csökken a komfort. Elöl a villán nincs csavarodásgátló összekötő. Ezt érezni is lehet.
A teljesítménye elég harmatos. A felfújt test nehéz, majd negyven kilóval több, mint az elődé. Ide bizony kellene pár plusz Nm és LE. Jelzem: az XV750-es nyom kb. ugyanannyit, mint a 650-es Drag. (Ne tévesszen meg senkit a csupán 100 köbcenti difi, jó?) Városban parádés, 80-90-ig elbírja, de előzni nem nagyon kell vele, mert hamar kifullad. Tudom, hogy 140-ig lehet vele tépni, de 90 felett a dinamizmus erősen elhalványodik. Autópályára nem alkalmas szerintem.
Ezzel szemben ott a kis XV, az 535-ös. Nincs 200 kiló teletankolva, pörgősre van hangolva a blokk, ami a rövid váltó mellé jobb párosítás. Előzésbe bátrabban be lehet menni, mert 5000 felett is jól érzi magát, sőt, csak ott jön ki belőle a vadállat (és az iszákos énje is). Kettős hátsó rugóstag, nagyobb rugóút, nagyobb kényelem.
Ár-érték arányban az XV 535 nyer szerintem. Nem olyan stílusos, nem olyan új, de használhatóbb, mint a kisDrag.
Ez a dolog - legendás bajok, amivel volt aki soha nem találkozott - egyébként megannyi típusnál előfordul, de sok esetben már az oka is kiderült.
- VW AEH/AKL blokkok esetében hengerfej gondok
- a Mazdám motorgondjai (motor mechanikai gondjaim még nem voltak) valójában a motorolaj hígulás okozza szerintem a hibákat
- Renault dci 1,5 befecskendezők
- Ford TDCI turbó gondok
- Fiat Multijet vezérműlánc
- Peugeot elektronika és futómű problémák
- Skoda 1.2 -es HTP vezérlés gondok
stb...
Szerintem Fabesz nem fikázásból írta. Neki is ilyen motorja van. Sőt lehet hogy ismeritek is egymást. Elég közel is laktok egymáshoz.
S a Virgácsosok összetartanak
Tavaly tolongás volt érte most senkinek nem kell?
Töltés problémák fő okozója, generátor elfüstölés megelőzése, akku kinyírás elhárítása stb...
Központi elektronika...? Senkinek?
Korszerűbb futómű? Progresszív rugót lehet kapni, mást meg nem igényel. Fék? Vegyél normális minőségű betétet és fém fékcsöveket, egy kétforintoson meg fogsz tudni állni.
Túlzásba viszed az igényeket. Azt se használod ki, amit tud az a szerencsétlen motor, mit akarsz még ennél is többet vagy jobbat?
Zsoccca... te nem tudod, mit akarsz, de azt bizony k_rvára akarod.
Csak ,érdekelt volna az összehasonlítás.
De már azzal is megnyugtattál, hogy jól döntöttem.
Ezt már nem szándékozom lecserélni. Még évtizedek múlva sem.
De azért nem bánnám, ha ugyan ilyen formában, csak esetleg egy picit korszerűbb motorral, futóművel, fékkel újra kezdenék gyártani.
Szerintem megint gazdasági siker lenne.
Megvetted, örömködj. Jól döntöttél.
Amit én éreztem a 700-asomhoz képest:
- már túl korán kérte az ötödiket
- 110-nél legalább 4500 körül kapkodta a levegőt
- 80-90 felett nem éreztem benne elég kakaót egy jó előzéshez
Ha ilyen vasam lenne, első dolgom lenne a végáttételen nyújtani (nagyobb, ballonosabb gumi) és a hengerfejekből levetetnék 1 mm-t, elbírja ez a blokk a 9,5-10-es kompressziót is. Na, akkor lenne ereje.
Mégegyszer mondom, nem ágálok a hatötvenes ellen. De ha valaki leírja, hogy aggodalommal tölti el, amiket erről a típusról hall, ne essen neki az első kisDragos - mindegy is, hogy ki.
Mindenki legyen boldog a sajat motorjával. Mások vagyunk, más igényekkel és ízléssel, no meg persze véleményekkel.
Nekem a Virgácsok sokkal jobban tetszenek. Megtehettem volna hogy egy sokkal fiatalabb Dragot vegyek. De inkább egy 19 éves XV 1100-ast vettem.
Ugyan ilyen összehasonlítás mit mutat?
XV 1100 kontra XVS 1100
Amit leírtál tények, nem nagyon lehet ezen vitatkozni.
Kivétel:
-kényelmesebb a trepnis lábtartónak ,nagy ülésnek ,üléspoziciónak köszönhetően.
-90-nél a teljesítmény nem halványul,inkább ekkor jön meg,amely 120-nál kezd halványulni.
-a vége mint ahogy akönyv is írja 155-160 körülvan.
Nekem elég, maradjon így sokáig.
Köszi a választ.
Feltettem pár képet.
1. nap Bp (20:00 indulás) -Győr (M1)
2. nap Győr- Petőháza (rokoni látogatás)- Bécsújhely- Goggnitz-ig S6- kisebb hegyi utakon Semmering-S6-A2 Bécsig. Bécsbe shopping- A4-M1 Bp
Mind ezt 125ccm... :-) És élvezetes volt és sehol senki nem akart nekem jönni se letolni... És mind ezt egyedül.
Na meg volt még Augusztus elején egy Mz Ts 125 és Yamahával egy Balaton körtúra.
Ahogy telik az idő. Vagyis öregszel, és csak te. Én egyáltalán nem.
Úgy egyre jobban illik hozzád a chopper, és egyre kevésbé a segrakéta.
De tudod, hogy a túrákról készült fotót célszerűbb a fotógalériába tenni.
XV 535 és XVS 650 viszonylatban nézzük meg, mi történt. Volt egy jól működő, olcsón gyártható blokkunk. Ezt betettük egy nagyobb vázba, kicsit áthangoltuk, kicsit átöltöztettük. Alacsony tartományban hajlandó több nyomatékot leadni immár, 50 Nm / 3000 fordulaton, ez elég jó.
A váltóját viszont elég rövidre hagytuk, ezért országúton bizony húzni köll a fülit. Mivel pörög, azaz hőt termel masszívan, a korábbi szerkezethez képest jobban kitakarja a két henger egymást, mert szélesebbek.
A kardánalagút már nem zárt, hanem nyitott, szimmeringgel tömített. A küllők spórolósabbak lettek, gyakrabban kell ellenőrizni őket. A futómű nem túl komoly. Hátul elég rövid a rugóút, könnyen felüt, ha keményre állítjuk a seggét, akkor jócskán csökken a komfort. Elöl a villán nincs csavarodásgátló összekötő. Ezt érezni is lehet.
A teljesítménye elég harmatos. A felfújt test nehéz, majd negyven kilóval több, mint az elődé. Ide bizony kellene pár plusz Nm és LE. Jelzem: az XV750-es nyom kb. ugyanannyit, mint a 650-es Drag. (Ne tévesszen meg senkit a csupán 100 köbcenti difi, jó?) Városban parádés, 80-90-ig elbírja, de előzni nem nagyon kell vele, mert hamar kifullad. Tudom, hogy 140-ig lehet vele tépni, de 90 felett a dinamizmus erősen elhalványodik. Autópályára nem alkalmas szerintem.
Ezzel szemben ott a kis XV, az 535-ös. Nincs 200 kiló teletankolva, pörgősre van hangolva a blokk, ami a rövid váltó mellé jobb párosítás. Előzésbe bátrabban be lehet menni, mert 5000 felett is jól érzi magát, sőt, csak ott jön ki belőle a vadállat (és az iszákos énje is). Kettős hátsó rugóstag, nagyobb rugóút, nagyobb kényelem.
Ár-érték arányban az XV 535 nyer szerintem. Nem olyan stílusos, nem olyan új, de használhatóbb, mint a kisDrag.
Ez a dolog - legendás bajok, amivel volt aki soha nem találkozott - egyébként megannyi típusnál előfordul, de sok esetben már az oka is kiderült.
- VW AEH/AKL blokkok esetében hengerfej gondok
- a Mazdám motorgondjai (motor mechanikai gondjaim még nem voltak) valójában a motorolaj hígulás okozza szerintem a hibákat
- Renault dci 1,5 befecskendezők
- Ford TDCI turbó gondok
- Fiat Multijet vezérműlánc
- Peugeot elektronika és futómű problémák
- Skoda 1.2 -es HTP vezérlés gondok
stb...
,ezentul remélem így motorozol.
Aképeidet méltatom.
S a Virgácsosok összetartanak
Évek óta készülünk Erdélybe. Sőt évek óta hívnak ismerősök. Szerintem náluk még sátrazni is lehetne.