Még élek is virulok . Meg van még mind a három motor. Épp múlt héten járt le a műszaki a yamahán észre se vettem... :D 1-2 napig lejárt műszakival rohangáltam. Épp most töltöm a szakmai gyakorlatom a Katasztrófavédelmi cégnél... Védeni kell a katasztrófát... :D
Mellesleg 5.50-et elég sűrűn láttam de mindig kocsiból. Múltkor a lámpánál szépen be is vágott elém :-)
Aztán itthon is zajlott az élet elég rosszul jött ki a családnak, főleg aug.-okt. hónapok. Szóval tudnék mit mesélni. De az a lényeg, hogy még mindig gurulnak a gépek.
Sajnos ezek a modern Diesel motorok csak akkor igazán jók,ha újonnan a magadévá teszel egyet. Te járatod be,szervizeled stb. Egy kollégám a Mondeo TDCI-vel járt hasonlóképpen. Mondtam neki,hogy a Transit hangú TDDI-t vegye, de hát a 6gang(marhára kell 98%városi közlekedésnél) meg a 130ló 116ellenében győzött. Ő már vehetett volna egy olyan 750est mint amilyet én vettem a Fordra költött pénzből és persze mire rendbe szedte, kormány szervóhalál. Természetesen nem javítható, csak csere. A 650es Drag téma csak azért jött fel,mert az utolsó hsz.ed ezzel volt kapcsolatos. Egydül Jenőnek van ilyen verdája és őt megnyugtatta RC51 szakvéleménye. Meg aztán nem is cél a Grosglockner vagy mi az isten.
na tessék már írni sem tudok...
vásárlás: 104.700 km, majd 5-6.000 km fejvakarás, 110.000 km körül porlasztócsere, dpf tisztítás, SCV szelep csere... most vagyok 122.000 km-nél és végre nem rángat, nem csattog induláskor, és hosszú távon egy literrel csökkent a fogyasztás, de városban még mindig sok...
porlasztó diagnosztika 5.000+ áfa / db azaz 8 x kell ezt a tételt kifizetni, használt porlasztó 40.000/db (az új 160.000), SCV szelep 31.800, DPF tisztítás 25.000, izzítógyertyák 17.000
És persze most kezdett el zörögni a klímakompresszor külső csapágya. Kaptam rá árajánlatot, azt potom 50.000 huf körül cserélik...
Többször ránéztem a fórumra amolyan read only üzemmódban... de ezek szerint eléggé bamba lehettem...
Egyelőre se motor, se baba. Az előbbinél még nem dőlt el milyen irányban is folytatom, az utóbbinál sajnos kudarcba fulladt a project, de ezt inkább ne firtassuk. Remélem, hogy ami késik, nem múlik :)))
A Mazdára már rá kellett költeni a virgácsom árának kétharmadát, de lassan olyan állapotban van, amit elvárok egy autótól. Részben nagyon szeretem azt a dögöt, mert nagy, erős, hosszú távon nem eszik sokat (6,5), de városban 9 liter felett van, és a porlasztóim 121.000 km-es korukban bekrepáltak... Hiába voltam nagyon alapos a vásárláskor, ez csak kiszerelve diagnosztizálható. Nem ezt vártam egy éppen 100.000 km-es japán autótól.
Az iskola eléggé lefoglal, mostanában szinte csak meló, vagy kirándulás az életem. Jó esetben ma is kigurulunk a garázsból valamerre.
Örülök,hogy írtál! Nagyon eltűntél közülünk. Van motorbeszerzési projekt a láthatáron? Szaporodott e a Magyarság, vagy valami? Mert itt voltak történések amíg hanyagoltad a fórumot.
Tudomásom szerint a 650-es az a 535-ös felfúrt blokkja, és belső felület/ külső hőleadó felület ennél a konstrukciónál a takarásban lévő henger esetében problémát jelent.
- a feltételezhetően hasonló, de szerintem jobb hőleadással rendelkező, nagyobb teljesítményű 1100-es a 60 lóerejéből csak 45-öt ad le azon a terhelésen, ahol a 650-es kipréseli magából a 40-et. Ezért sincs olyan nagy különbség a fogyasztásban. A bevitt kalorikus energia 30-40%-a lesz mozgási energia, és majdnem ugyanennyi távozik hő formájában. Ha az nagyobb felületen távozik, jobb a hűtés
- a hátsó henger amúgy is melegebb levegőt kap, így halmozottan hátrányos helyzetben van egy gyengébb motor esetében kis légáramnál, nagy teljesítmény leadásakor.
Lehet, hogy a 650-es is jó gurulgatni, de egy Alpok túrára nem mennék vele... Sokat jelent a minőségi motorolaj, a jó keverékképzés is a motor megóvása érdekében, de ezt úgyis tudjátok :)
Szia Csaba
Mi van veled? teljesen eltűntél a fórumról.
Ha netán most nincs is motorod, vagy más típusú van azért még szívesen látunk, s hallunk rólad.
Várjuk a jelentkezésedet!
Üdv a Virágós csapat. (Ami már nem is csak virágós. Van már itt mindenféle motor)
Skacok!
Az 1100-asokhoz lenne egy kérdésem.
A hátsó rugóstag két módon is állítható. Alul a rúgó elő feszítés. Ez rendben. Ismerem az 535-ösről.
De amit felül kézzel lehet tekergetni. 4 fokozat van. Csillapítási állítási lehetőség.
Szóval melyik szám 1-4 jelzi a legg lágyabbat, és melyik a legg keményebbet?
Klasz motoros hétvégét mindenkinek!
Köszönöm a gratulát.
Egyébként tévedsz. Tavaly robinzonon volt egy ilyen kék motor csak 250 -es ben. Akit Bea az ipolyon, a fahídon való átkelés közben elkeresztelt kis gyereknek. Tisztán szeretettből. (A videón van rajta.)
Tényleg vele mi van azóta? Annyit tudunk, hogy volt tavaly egy balesete a Róbert károly úton.
Az után még fórumozott a javítás és a biztosítás véget. De sajnos utána sajnos eltűnt. Mi lehet vele. Tud róla valaki valamit?
Ja ja. Fél év alatt egy párszor magamévá tehetem.
Én is félek tőle, hogy számomra szörnyen hosszú lesz a tél. Még ha márciusban már motoros idő is lesz. Tavaly ilyenkor már hó volt. És az idén márciusban is végig tél volt.
Most meg saját lábán hoztam a "kicsikémet" 130 Km. S vasárnap keréken viszem innen haza. Újabb 135 Kmt. Először furcsa volt. De most már egy kicsit össze nőttünk.
A télen hiába lesz hideg a garázs. Tuti, hogy sokat fogom glancolgatni. Ugyan most is csoda szép. De azén még fogom tudni egy picit még fényezni.
Most november közepe van, December már tél lesz. Aztán Január február, oszt megint itt a nyár!
Mellesleg 5.50-et elég sűrűn láttam de mindig kocsiból. Múltkor a lámpánál szépen be is vágott elém :-)
Aztán itthon is zajlott az élet elég rosszul jött ki a családnak, főleg aug.-okt. hónapok. Szóval tudnék mit mesélni. De az a lényeg, hogy még mindig gurulnak a gépek.
vásárlás: 104.700 km, majd 5-6.000 km fejvakarás, 110.000 km körül porlasztócsere, dpf tisztítás, SCV szelep csere... most vagyok 122.000 km-nél és végre nem rángat, nem csattog induláskor, és hosszú távon egy literrel csökkent a fogyasztás, de városban még mindig sok...
porlasztó diagnosztika 5.000+ áfa / db azaz 8 x kell ezt a tételt kifizetni, használt porlasztó 40.000/db (az új 160.000), SCV szelep 31.800, DPF tisztítás 25.000, izzítógyertyák 17.000
És persze most kezdett el zörögni a klímakompresszor külső csapágya. Kaptam rá árajánlatot, azt potom 50.000 huf körül cserélik...
Többször ránéztem a fórumra amolyan read only üzemmódban... de ezek szerint eléggé bamba lehettem...
Egyelőre se motor, se baba. Az előbbinél még nem dőlt el milyen irányban is folytatom, az utóbbinál sajnos kudarcba fulladt a project, de ezt inkább ne firtassuk. Remélem, hogy ami késik, nem múlik :)))
A Mazdára már rá kellett költeni a virgácsom árának kétharmadát, de lassan olyan állapotban van, amit elvárok egy autótól. Részben nagyon szeretem azt a dögöt, mert nagy, erős, hosszú távon nem eszik sokat (6,5), de városban 9 liter felett van, és a porlasztóim 121.000 km-es korukban bekrepáltak... Hiába voltam nagyon alapos a vásárláskor, ez csak kiszerelve diagnosztizálható. Nem ezt vártam egy éppen 100.000 km-es japán autótól.
Az iskola eléggé lefoglal, mostanában szinte csak meló, vagy kirándulás az életem. Jó esetben ma is kigurulunk a garázsból valamerre.
Rendes vagy, hogy hiányoltál :)
Problem pipa!
Tudomásom szerint a 650-es az a 535-ös felfúrt blokkja, és belső felület/ külső hőleadó felület ennél a konstrukciónál a takarásban lévő henger esetében problémát jelent.
- a feltételezhetően hasonló, de szerintem jobb hőleadással rendelkező, nagyobb teljesítményű 1100-es a 60 lóerejéből csak 45-öt ad le azon a terhelésen, ahol a 650-es kipréseli magából a 40-et. Ezért sincs olyan nagy különbség a fogyasztásban. A bevitt kalorikus energia 30-40%-a lesz mozgási energia, és majdnem ugyanennyi távozik hő formájában. Ha az nagyobb felületen távozik, jobb a hűtés
- a hátsó henger amúgy is melegebb levegőt kap, így halmozottan hátrányos helyzetben van egy gyengébb motor esetében kis légáramnál, nagy teljesítmény leadásakor.
Lehet, hogy a 650-es is jó gurulgatni, de egy Alpok túrára nem mennék vele... Sokat jelent a minőségi motorolaj, a jó keverékképzés is a motor megóvása érdekében, de ezt úgyis tudjátok :)
Mi van veled? teljesen eltűntél a fórumról.
Ha netán most nincs is motorod, vagy más típusú van azért még szívesen látunk, s hallunk rólad.
Várjuk a jelentkezésedet!
Üdv a Virágós csapat. (Ami már nem is csak virágós. Van már itt mindenféle motor)
Az 1100-asokhoz lenne egy kérdésem.
A hátsó rugóstag két módon is állítható. Alul a rúgó elő feszítés. Ez rendben. Ismerem az 535-ösről.
De amit felül kézzel lehet tekergetni. 4 fokozat van. Csillapítási állítási lehetőség.
Szóval melyik szám 1-4 jelzi a legg lágyabbat, és melyik a legg keményebbet?
Klasz motoros hétvégét mindenkinek!
Mindenkinek minden jót kívánunk!
Egyébként tévedsz. Tavaly robinzonon volt egy ilyen kék motor csak 250 -es ben. Akit Bea az ipolyon, a fahídon való átkelés közben elkeresztelt kis gyereknek. Tisztán szeretettből. (A videón van rajta.)
Tényleg vele mi van azóta? Annyit tudunk, hogy volt tavaly egy balesete a Róbert károly úton.
Az után még fórumozott a javítás és a biztosítás véget. De sajnos utána sajnos eltűnt. Mi lehet vele. Tud róla valaki valamit?
Én is félek tőle, hogy számomra szörnyen hosszú lesz a tél. Még ha márciusban már motoros idő is lesz. Tavaly ilyenkor már hó volt. És az idén márciusban is végig tél volt.
Most meg saját lábán hoztam a "kicsikémet" 130 Km. S vasárnap keréken viszem innen haza. Újabb 135 Kmt. Először furcsa volt. De most már egy kicsit össze nőttünk.
A télen hiába lesz hideg a garázs. Tuti, hogy sokat fogom glancolgatni. Ugyan most is csoda szép. De azén még fogom tudni egy picit még fényezni.
Most november közepe van, December már tél lesz. Aztán Január február, oszt megint itt a nyár!
Gratulálok a szép mocidhoz ,kék ugysem volt még a csapatban /tudtommal / sok örömed legyen vele.
Nem akarsz nicket váltani?
mondjuk: KatanaXV750, ViragoKatana750
Holnap egy délpesti laza gurulás?