Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Te egy gőzmozdonyt vettél ! 85Nm 2500rpm nél !
Furat-köket arány, karburálás, áttétel.

Ez a három dolog határozza meg, hogy hol mennyire tud húzni a blokk.
Az XV blokkok túramotor-karakterisztikával rendelkeznek, 2500-7000-ig vannak használhatóra hangolva.
Ebből az következik, hogy a teljesítmény maximumot 7000 körül, a nyomaték maximumot pedig 5500-6000 körül adja le.

Igazad van abban, hogy a többi máshogy van hangolva, de más is a furat-löket arányuk.

Az egykarbis szerkezet egyik előnye az, hogy a három fent említett tényezőből egyet megváltoztat.
A két karbis felállás ugye 2 X 40 mm átmérőn tud szívni. A porlasztás hatékonyságához kellő légsebesség is kell. Ha kétszer akkora keresztmetszeten szívom a benzin-levegő keveréket, akkor fele olyan lassú lesz az áramlási sebességem, gyengébb a porlasztásom, főleg alacsony fordulaton. A jó hatásfokot akkor fogom elérni, ha kellően magas fordulaton dolgozik a motor, amikor a karbitorokban a légsebesség már jól porlaszt. Ezért van az, amit tapasztalni lehet az XV-n: ha húzod a bajszát, akkor megy, mint az állat. 55 LE 7000 fordulaton.

Ezzel szemben a Shadow mindössze 40 LE, ugyanakkora hengerekkel. DE a büdös életben nem fog neked 8-9 ezret pörögni.

Az egykarbis megoldás esetén EGY darab negyvenes porlasztón szívja a motor a keveréket. Elég neki, bőségesen. Az 88 köbinch-es HD-ken 42 mm-es karbi van! Mi is történik? Már alacsony fordulaton is ideálisabb lesz a porlasztás (az enyém MÁR MOST sem kér szivatót, pedig hidegben könyörgött érte), a kétszeresére nőtt légsebességnek és a szívócsőben pufferelt benzin-levegő keveréknek hála a hengerek közti nyomáskülönbségek is enyhébbek. A hátránya egyértelműen felsőbb tartományokban jelentkezik, amikor a motor már igényelné a sok levegőt, a szűkebb szívókeresztmetszet már nem lesz elég. Nem fog többé 8-9 ezret pörögni, max. 7 ezret...

De ki a fenét zavar ez? :)
3800 RPM = 100 kmh
4400 RPM = 120 km/h
5000 RPM = 140 km/h

Hova akarom én pörgetni? Sehová.

Láttam olyan megoldást amúgy, hogy két darab, 34 mm-es Keihin PWK karbival hangolták át a Virago-t. De az nem kicsit drága, egy PWK 34 olyan 35-40 rugó....
Kösz.
Én 250 virago-ról ültem át az 1100-re, nekem is furcsa volt hogy vissza kell váltsak 1-be szűk fordulónál mert ledadog.
Nyilván hosszabbak a sebességek (karbipróbánál 3.-ban simán megfutotta a 140-et), 50-nél nekem is inkább csak szenved 5.-ben.
És az xvs 1100 drag mennyi forgatónyom/ fordulat?
Kiváncsian várom a fejleményeket !
Ha van fotód tedd fel légyszíves azt is. Ha nálad beválik lehet hogy én is belevágnék egy ilyen projektbe. Mindjárt szellősebb lesz a hengerek közt a hely és lesz egy tartalék karbija is az embernek,ráadásúl csak egyet kell ba@..tatni.

Egyébként én 5.ben nem tudok 50 km/h val menni mert már rángat. 4. is éppen csak elpöfög. Városban inkább 3. mert onnan tudok előzni is. A gépkönyv szerint 6000/min adja le a max nyomatékot. Azt hittem elírás !

Azért az érdekes hogy a honda 750shadow 3000/min 63Nm
honda 600 shadow 3500/min51Nm
virago110 3000/min85Nm
Köszi, úgy is jön a tél, lesz időm megbarátkozni a karbival talán.
K&N ML-085B, ami univerzális és ilyen.

Pest tele van motorépítgető és átépítgető műhelyekkel, ilyen apró mókát elég sokan bevállalnak. Még a Sima Béláék is.
Blackiex! Kösz a képeket, már csak az a kérdés, hogy hol akadok ilyen kerek légszűrőházra? Neten nem találok sehol, és Bp.-n ki tudná nekem ezt átalakitani?
Ilyen lett az a régi új táskákkal. Bele lett téve a fojtás és megszünt a durrogás és a hangja is normális lett, nem fogja tovább szét kurni a szelepeket.
Neked is azt tudom mondani, amit Robágak. Egy rovátkával emeld meg a tűt. A keverékszabályozón a gyári kipufogóhoz elég negyed fordulatnyit nyitni, ha nyitott a rendszer, akkor inkább fél fordulat az ajánlott.
Egy karbis kísérletezés, második felvonás.

Rögzítem az eredményeket, ha már kitapogattam. Arra az esetre, ha valaki nekiesne és a nagy XV-jét átalakítaná hozzám hasonlóképpen egy porlasztósra.

Gyári Mikuni karbival az alapjárati fúvóka ideális mérete 42.5.

Az ötvenes csak úgy locsolta befelé az anyagot, a 45-ösnél majdnem teljesen el kell zárni a keverékszabályozó csavart, hogy jó legyen az alapjárat. A gyári 40-es pedig 7 teljes fordulatra kinyitva kezdett csak jó lenni, de ott már lötyög a beállító csavar. A következő a főfúvóka méretének kitapogatása lesz. De csak hétvégén.

Mellesleg a hangja nagyon szép alapjáraton, nyitott dobbal. Kb. ehhez hasonló.

http://www.youtube.com/watch?v...

(a szomszédoknak nem tetszik, de lesz_rom)
Lámpa átmárő: Az üvegé 14 cm a fém burával 16,5 cm
Nekem ezelött 400-as virago-m volt és ott se volt semmi gond a 5. sebességben való lassú motorozásnak ezért is furcsa nekem ez az 1100-nél. Kicsit zavaró ez a kopogás is, feltételezem nem is egészséges neki.
Kéne. Az én hétszázasom ötödikben 1500-1800 körül cammog a városban legális sebességgel. Onnan viszon bármikor megindul felfelé, igaz, nem raktétatempóval, de 2500-tól fokozatosan jobban és jobban húz.
5000? Max előzésnél látok annyit az órán.
Ott írja Brúnó: meg akarja szüntetni a bogárszemeket.
Nem, nem teljesítményt akar növelni. Kozmetikai célú átalakítás.
az én 535 ösöm két személlyel is viszi 5.-ben a 40-et is. Mondjuk ha gyorsítani akarok akkor érdemes vissza kapcsolni. Mivel ha 40-ről 5.-ben gázt adok, akkor elégé érezni a motorba a robbanásokat. tehát vibrál. De azért komótosan ugyan de elindul.
Hát csak azért merült fel bennem, hogy mindenféle képpen valami más megoldást keres. De akkor gondolom teljesítmény növelést akar elérni.
Nekem 2000alatt kezd el szintén kopogni amin csodálkoztam, mert azt hittem simán bírnia kéne egyenletes tempónál így 50el 5-ik sebességben vagy, hogy kopog ezért visszakapcsolok. Nem tudom, ez normális-e. 100-as tempót kb 3600as fordulaton éri el. Ja és 1100-ről beszélek. De nekem 2 személlyel 5-ben 2000-res fordulatról nagyon jól húz tehát a 3500-at én is soknak találom.
Már miért ne lehetne?
A 750, vagy az 1100-as hoz nem lehet gyári légszűrőt kapni?
Ha megfelelő szűrőt választasz, nem lesz gond. Sem fogyasztásban, sem teljesítményben. De mivel sokféle megoldást láttam már, nem tudok univerzális verdiktet mondani.
Ha a két karbi hátára teszel egy-egy pici szűrőt, ami épp elfér, az nem a legjobb megoldás. Nem fér el tisztességes méretű, a kicsi meg hamar elkoszolódik, nem is kap rendesen levegőt.
A legjobb megoldás a gyári, jobb oldali 'bogárszem' helyére feltenni egy kerek, univerzális szűrőt, de ehhez egyedi tartóvasat is kell hozzá gyártani.

Lásd itt:
http://m3.i.pbase.com/u18/iamf...

http://m4.i.pbase.com/u20/ia
mf...


http://m4.i.pbase.com/u18/iamf...

http://m6.i.pbase.com/u18
/iamf...
Hali! Kérdésem lenne. A 750-es mocim 2 oldalán lévő (levegőszűrő+a másik oldali "dísz") deklit alaptartókkal a tél folyamán meg akarom szüntetni. Helyettesíteném a gyári szűrőt direkt szűrővel stb. Felesleges "sallangnak" tartom. Mi a véleményetek jó, vagy rossz ötletnek tartjátok? Mennyire befolyásolja a direkt szűrő a motor teljesítményét, fogyasztását? Kösz, Brúnó.
Kösz az instrukciókat. Megint sokat fogom emlegetni a ferdeszemű konstruktőrök felmenőit !
Az. Tökön szúrás...
Jótanács: először lazítsd le a karbikat tartó bilincseket és rángasd ki a porlasztókat a gumi csonkokból, utána a szívócsonkok külső csavarját távolítsd el, végül pedig a szívócsonkok belső felén található csavarokat lazítsd ki. Nem kell kivenni, csak lazítani!

Ha ezt összehoztad, a szívócsonkokat ki lehet húzni a helyükről és adja magát a helyzet. Oldalra ki lelet játszani a karbit.

(esetleg a csonkok belső felét tartó csavarok lesznek még útban, de az innen már kézzel is kijön)

Beszerelés fordított sorrendben.