Nem jól tudod. Mindegyik állítható. De nem egyformán.
A 1995 előttieknek a rugóerejét, azaz az előfeszítését tudod állítani, a 95 utániaknál a csillapítást is. Ellenben úgy gondolom, hogy ez egy max 100-110-zel haladó, 250 kilós motornál, főleg két személlyel kb. felesleges, jobban mondva jelentős haszna nincs.
Szia,
sajna én nem tudok vélaszolni kérdésedr. csak azt szeretném tudni, hogy a közép állványod maszek? hogy rakod fel rá mocit? van e esetleg 1-2 képed mert szeretnék éni csinálni.. hátha kell.
Tisztelt sibra
A képeidről lejön az, hogy gyakran és szívesen vágsz neki néhány ezer km-nek csak úgy a kirándulás kedvéért. Nem amolyan
-vasárnap délután süt a nap, akkor ráülök-... motoros lehetsz.
A ContiMilestone köpenyedről kérdeznélek,mi a tapasztalatod szar időben( hideg, esős csúszós úton, mert látom elől hátul az van.
Én is a Metzelert cseréltem le két hónapja ugyanerre.
Még csak 2700km-t futott és csak mostanában van alkalmam igazán párás nyirkos + hideg aszfalton féktesztelni. eddig csak satuzással tudtam a hátsót megcsúsztatni, az erős fékezést /nem blokkolva/ prímán teljesíti. Az elsővel rásegítve meg az ázott levélen is kezelhető.
Mostanában a jobbkezes utcákban lehet "lemondanom" a balfasz balról érkező autós javára az elsőbbségről de ez a gumi eddig kivédte a koccot.
Jó az egyenrangú + ben már úgyis félgázzal csurog be a motoros, de akkor is.
Neked mi a tapasztalatod?
Ez sokminden lehet. Megpróbálok egy kis segítséget adni, de ehhez szükség lesz egy próbakörre és jó szemre!
1. teszt: benzin vagy olajfüst?
- Tessék a motort álló helyben bemelegíteni, majd ha üzemmeleg, kicsit megrángatni a gázt. Ha a kipufogóból jövő füst KÉKES vagy KÉKESFEHÉR árnyalatú, az olajfogyasztásra utal, magyarán eszi az olajat, kopott. Hogy hol, arról később.
Ha a füst FEKETE, kormos vagy SÖTÉTSZÜRKE, az túl sok benzinre utal, a karburátor nincs jól beállítva. Vigyázat! A fekete füst leplezi az olajfogyasztással járó kékes árnyalatot, tehát lehet még rejtett baja, tömítetlensége!
2. teszt: MIKOR füstöl?
- ha a motor erős gázadásra, pl. kigyorsításkor füstöl, akkor valószínű, hogy az olajlehúzó gyűrűnél van baj, azaz a hengerbe a dugattyú felől kerül kenőanyag. Ez költséges móka lehet, mert ilyen esetben lehet kopott a henger, a dugattyú és a gyűrűk is. Rohadt költséges móka!
- ha a motor gázelvételkor, azaz motorfék-üzemben áll neki füstölni, az szelepszárszimmering hibát jelez. Ehhez persze az kell, hogy jól felpörgetve, mondjuk 5-6 ezres fordulatról állj neki motorfékkel lassítani. Ez kevésbé költséges javítás (szelepenként 4-500 Ft az alkatrész), de nem túl bizalomgerjesztő dolog!
Még két apróság, ha szabad:
- sornégyből épített chopperrel CSAK A BAJ VAN. Műszakin szívóznak, ha nem gyárilag olyan, amilyen. A rendőr is megvághat, el is veheti a forgalmid. Ha csak teheted, kerüld el ezt a motort, mert óriási pénznyelő. Tapasztalatból beszélek, megjártam ezt az utat, nem kevés forintomba fájt!
- másrészről ez egy VIRAGO topik, a kérdésed nem pont helyén való itt, ebben a környezetben - engem speciel nem zavar, de tudd, valaki illetlenségnek veheti, legközelebb keresd meg a CB750 témát és ott próbálj faggatózni.
Nem kell szétszedni a blokkot. De kivenni valszeg muszáj lesz... Le kell venni továbbá a két oldaldeklit és a vezérműlánc feszítő gombákat.
Az alsó fogaskerék kihúzható felfelé, a hengerfej irányába. A tengelyük egy villás-csapos trükkel van kialakítva mindkét oldalon. Egy csavart kell eltávolítani és kihúzható a tengely. http://www.ravensroads.com/xv1...
A láncnál fogva felfelé ki lehet húzni a láncot és az alsó fogaskereket a henger oldalán futó alagúton.
Jó a megfigyelés, így működik.
A cucc a jeladóban egy termisztor. Folyamat áram alatt van. Az átfolyó áram melegíti a fémhengert, a benzin, ami körülveszi, hűti.
Mivel ez egy termisztor, ahogy nő a hőmérséklete, azaz a szintje alá ment a nafta, az ellenállása megváltozik, csökken. Egy idő után annyira, hogy a pumpát működtető áramkör ezt már érzékelni tudja és leáll, avagy felgyullad a műszerfalon a kis piros lámpa (750 felettieknél).
A szerelődnek mondd el, hogy ez egy 1 kiloohmos NTK. Onnan más tudni fogja, mit mérjen.
Igen ugy mukodik ahogy mondod. Ha a benzin a jelado ala megy akkor a rele szakitja a pumpa aramkoret. Ezutan a kapcsoloval tudod aktivalni es megy a pumpa allandoan. Az alacsony uzemanyag visszajelzo a muszerfalon ilyenkor vilagit. Ha neked le volt szakadva a vezetek akkor elvileg nem allt meg a motor addig amig a tank szarazra nem urult. Csak forraszd vissza vezeteket. Tesztelni pedig ugy tudod hogy muszerrel mered az ellenallast mikor uzemanyagba martod es akkor szakadast kell mutatni mikor pedig nincs akkor 0 ohm.
Na, ma kicsit szétszedtem a motoromat, kiszedtem a tankot.
Kib@szott munka. Mivel nekem csak alsó tank van, így először ki kellett szednem az akksit, utána a dobozát. Ez volt a legszarabb.
Aztán a tankot, de ehhez ki kellett szednem a hátsó kereket. Végül kijött, de megizzadtam.
A tank tetejéről, jobb oldalon jön le egy kis cső, ez a tank felől fújni tuid, de szívni nem. Egy kis szelep oldja meg, a cső közepe táján.
Szóval a tank.....
Nekem nem működött a "tartalék" kapcsoló, ami a jobb kéznél van (Res-On) kimértem, mindig áram alatt van, így mindig "működik".
Lecsavartam a tank alján lévő két csavart, és kiszereltem azt a kis kütyüt... El van törve. És le van szakadva róla a vezeték. Holnap elviszem a villamossági szerelőhöz, nézze meg, jó-e.
Igazából azt nem értem, hogy ez a kis szar felnyúlik kb. 6 cm magasságban a tank belsejében, és ha a benzin ez alá csökken, ahol ez a kis henger van, akkor kéne kikapcsolnia a benzinszivattyút, amit nekem kell a jobb oldali kapcsolóval "on" állásba kapcsolni ilyenkor? És ekkor beindítom ismét a szivattyút? Vagy hogy a rákba működik?
na a fotók:
Az 1-2 az a kis szar, amit a tank aljára kell beszerelni.
Ugyan a mostani témákhoz teljesen nem passzol(off) de eszembe jutott,hogy nagyon régen nem írt littlerock meg thor535. Tud valaki valamit róluk? Littlerock eltűnése sem törvényszerű a motor eladása után, de a barcsi hmcs. is hiányzik. Nagyon jó, hogy az országban mindenhol vagyunk és ehhez ők is hozzátartoztak. Littlerock sokaknak segített szerelési kérdésekben is és vitázni is civilizáltan tudott. Hiányoznak a fórumból. Legalábbis nekem.
A 1995 előttieknek a rugóerejét, azaz az előfeszítését tudod állítani, a 95 utániaknál a csillapítást is. Ellenben úgy gondolom, hogy ez egy max 100-110-zel haladó, 250 kilós motornál, főleg két személlyel kb. felesleges, jobban mondva jelentős haszna nincs.
Egyébként értelemszerűen bontó vagy e-bay.
Ha jól tudom a 95 utáni 1100-asoknak állítható a hátsó lengés csillapító.
Esetleg, honnan és menyiért lehet ilyen telókat beszerezni?
sajna én nem tudok vélaszolni kérdésedr. csak azt szeretném tudni, hogy a közép állványod maszek? hogy rakod fel rá mocit? van e esetleg 1-2 képed mert szeretnék éni csinálni.. hátha kell.
amaha/
A képeidről lejön az, hogy gyakran és szívesen vágsz neki néhány ezer km-nek csak úgy a kirándulás kedvéért. Nem amolyan
-vasárnap délután süt a nap, akkor ráülök-... motoros lehetsz.
A ContiMilestone köpenyedről kérdeznélek,mi a tapasztalatod szar időben( hideg, esős csúszós úton, mert látom elől hátul az van.
Én is a Metzelert cseréltem le két hónapja ugyanerre.
Még csak 2700km-t futott és csak mostanában van alkalmam igazán párás nyirkos + hideg aszfalton féktesztelni. eddig csak satuzással tudtam a hátsót megcsúsztatni, az erős fékezést /nem blokkolva/ prímán teljesíti. Az elsővel rásegítve meg az ázott levélen is kezelhető.
Mostanában a jobbkezes utcákban lehet "lemondanom" a balfasz balról érkező autós javára az elsőbbségről de ez a gumi eddig kivédte a koccot.
Jó az egyenrangú + ben már úgyis félgázzal csurog be a motoros, de akkor is.
Neked mi a tapasztalatod?
1. teszt: benzin vagy olajfüst?
- Tessék a motort álló helyben bemelegíteni, majd ha üzemmeleg, kicsit megrángatni a gázt. Ha a kipufogóból jövő füst KÉKES vagy KÉKESFEHÉR árnyalatú, az olajfogyasztásra utal, magyarán eszi az olajat, kopott. Hogy hol, arról később.
Ha a füst FEKETE, kormos vagy SÖTÉTSZÜRKE, az túl sok benzinre utal, a karburátor nincs jól beállítva. Vigyázat! A fekete füst leplezi az olajfogyasztással járó kékes árnyalatot, tehát lehet még rejtett baja, tömítetlensége!
2. teszt: MIKOR füstöl?
- ha a motor erős gázadásra, pl. kigyorsításkor füstöl, akkor valószínű, hogy az olajlehúzó gyűrűnél van baj, azaz a hengerbe a dugattyú felől kerül kenőanyag. Ez költséges móka lehet, mert ilyen esetben lehet kopott a henger, a dugattyú és a gyűrűk is. Rohadt költséges móka!
- ha a motor gázelvételkor, azaz motorfék-üzemben áll neki füstölni, az szelepszárszimmering hibát jelez. Ehhez persze az kell, hogy jól felpörgetve, mondjuk 5-6 ezres fordulatról állj neki motorfékkel lassítani. Ez kevésbé költséges javítás (szelepenként 4-500 Ft az alkatrész), de nem túl bizalomgerjesztő dolog!
Még két apróság, ha szabad:
- sornégyből épített chopperrel CSAK A BAJ VAN. Műszakin szívóznak, ha nem gyárilag olyan, amilyen. A rendőr is megvághat, el is veheti a forgalmid. Ha csak teheted, kerüld el ezt a motort, mert óriási pénznyelő. Tapasztalatból beszélek, megjártam ezt az utat, nem kevés forintomba fájt!
- másrészről ez egy VIRAGO topik, a kérdésed nem pont helyén való itt, ebben a környezetben - engem speciel nem zavar, de tudd, valaki illetlenségnek veheti, legközelebb keresd meg a CB750 témát és ott próbálj faggatózni.
Az alsó fogaskerék kihúzható felfelé, a hengerfej irányába. A tengelyük egy villás-csapos trükkel van kialakítva mindkét oldalon. Egy csavart kell eltávolítani és kihúzható a tengely.
http://www.ravensroads.com/xv1...
A láncnál fogva felfelé ki lehet húzni a láncot és az alsó fogaskereket a henger oldalán futó alagúton.
A cucc a jeladóban egy termisztor. Folyamat áram alatt van. Az átfolyó áram melegíti a fémhengert, a benzin, ami körülveszi, hűti.
Mivel ez egy termisztor, ahogy nő a hőmérséklete, azaz a szintje alá ment a nafta, az ellenállása megváltozik, csökken. Egy idő után annyira, hogy a pumpát működtető áramkör ezt már érzékelni tudja és leáll, avagy felgyullad a műszerfalon a kis piros lámpa (750 felettieknél).
A szerelődnek mondd el, hogy ez egy 1 kiloohmos NTK. Onnan más tudni fogja, mit mérjen.
Tesztelni fogom!
Na, ma kicsit szétszedtem a motoromat, kiszedtem a tankot.
Kib@szott munka. Mivel nekem csak alsó tank van, így először ki kellett szednem az akksit, utána a dobozát. Ez volt a legszarabb.
Aztán a tankot, de ehhez ki kellett szednem a hátsó kereket. Végül kijött, de megizzadtam.
A tank tetejéről, jobb oldalon jön le egy kis cső, ez a tank felől fújni tuid, de szívni nem. Egy kis szelep oldja meg, a cső közepe táján.
Szóval a tank.....
Nekem nem működött a "tartalék" kapcsoló, ami a jobb kéznél van (Res-On) kimértem, mindig áram alatt van, így mindig "működik".
Lecsavartam a tank alján lévő két csavart, és kiszereltem azt a kis kütyüt... El van törve. És le van szakadva róla a vezeték. Holnap elviszem a villamossági szerelőhöz, nézze meg, jó-e.
Igazából azt nem értem, hogy ez a kis szar felnyúlik kb. 6 cm magasságban a tank belsejében, és ha a benzin ez alá csökken, ahol ez a kis henger van, akkor kéne kikapcsolnia a benzinszivattyút, amit nekem kell a jobb oldali kapcsolóval "on" állásba kapcsolni ilyenkor? És ekkor beindítom ismét a szivattyút? Vagy hogy a rákba működik?
na a fotók:
Az 1-2 az a kis szar, amit a tank aljára kell beszerelni.