Végre hazaértem és elolvastam a mai termést. Először is: Hivatalosan is tulajdonolok egy virgácsot. Másodszor: Most,hogy olvastalak benneteket feltűnt mennyire mások vagyunk és mégis kedveljük egymás társaságát. Talán még Brum is, bár ma rezgett a léc. Zsocccával ellentétben én aztán nem szarozok ha valami megtetszik. Volt már,hogy megszívtam miatta. Szerintem a virgáccsal nem fogom. Kalmival szöges ellentétben az idényenkénti olajcsere nem érdekel, ellenben a kilométerhatárokat szigorúan betartom. Zsoccca: Volt egyszer egy Ford Taunusom. Az előző tulaja sosem cserélt olajat csak után töltött ha kellett és akkor is fáradt olajat. Igazi szarrágó prosztó volt. Mégis megvettem a Taunust, mert tetszett és akárcsak kalmi sporijának, ennek is szép egészséges hangja volt. Hazavittem leengedtem a kátrányt belőle és gázolajjal feltöltöttem a blokkot(10liter) gyertyák ki és megforgattam néhányszor az önindítóval 3nap múlva leengedtem. Vettem 2 olajszűrőt meg Auchan motorolajat. Járattam 15percig aztán megint le és jöhetett a GTX Castrol. Hibátlan lett a motor és aranytisztaságú a belseje. Ezzel csak azt akartam mondani,hogy szerintem is sokat kibír egy jó konstrukció. Egyébként Robinnak kurvára igaza van a Metabondos témában meg amúgy is, de kivételek vannak.
Nem vagyok én olyan sértődős.
Ekkora cserpákkal az arcom közepén nem is lehetek.
Igen az én döntésem lesz. És én is fogom élvezni, vagy szenvedni a következményeit.
De azért még egyszer köszönöm mindenkinek a véleményét. Most már hamarosan választok a kínálatból. Még olyan az idő, hogy lábon haza hozhassam.
De azért remélem utána sem fog leülni a fórum.
Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat. Szerintem pont ezért van ez a fórum.
Ha valaki sokkalja a hozzászólásokat, attól csak azt tudom kérdezni, hogy pár hete, amikor napi egy két hozzászólás volt a fórumon, az jobb volt?
Köszi az infót. Most jól elbizonytalanítottál.
Gipszjakab véleménye nem túl sokat nyom nálam. Nem ismerem. S a reglapja sincs kitöltve. A szél sugallataira nem szoktam hallgatni.
Igen én sokat tökölök, mielőtt döntök. Nem vagyunk egyformák. Nem szívesen megyek a falnak. Nem könnyen jött a motor ára. S így nem is szeretnék valami vackot venni.
Annak idején mikor az 535-öst vettem, akkor is legalább ennyit vacakoltam. S a fórumnak köszönhettem, hogy spóroltam 130 ezret. És egy nagyon szép és jó motort vettem jó áron.
Tiéd a döntés!..más farkával könnyű verni..(.beleértem magamat is, tehát ne sértődjön meg senki). Én egy ilyen motorért 1m-t nem utaznék ilyen előélettel, nem 200 km-t..sokat jelent, hogy ki a gazda, de itt elsődlegesen mégsem a psichológia, vagy jól hangzó dumák kellenének, hogy eldöntsék a kérdést, hanem a műszaki ismeret...már, ha van. Ismétlem, te döntesz..te ülteted, te szagolod! Majd az idő eldönti, szidod, vagy áldod a "kertészt", akitől veszed..
A párom nem akar a holdudvaron érdeklődni.
A telefonos alkudásról csak annyit, hogy elég rég óta fel van téve a motor. És két motorja van. Mert az apukája 1.1-es Dargot meg örökölte.
S én mondtam neki, hogy jelenleg ennyit tudok összekaparni. Erre mondta, hogy ok. Ha nem engedett volna akkor tutira nem autózok feleslegesen több száz km-et.
Az olajat mindig ősszel cseréli. Úgy gondolja hogy szezon közben nem fontos. S az itteni társak küzül is soknak ez a véleménye.
Motoros családból származhat. Egy szezon alatt menni 14 ezret, nem kevés. Én 10 ezret mentem, és azt hittem hogy ez már nagyon sok.
Köszi a véleményt.
Amíg nem volt meg az összeg nem hívtam senkit telefonon.
Most viszont úgy néz ki, hogy szombaton elmegyünk megnézni.
Nem kis túra lesz.
Nem mentem egyben ennyit még egy olajjal, de az extrém módon túlbiztosított gyári limiteket rendszeresen túllépem. Számomra ez egyáltalán nem lenne kizáró ok egy vásárlásnál egy levegős 1100 -as V2-es esetében.
Sziasztok!Ma túlestem életem első balesetén(15 év alatt)nem adta meg elsőbbséget egy autós és a bal elejét leamortizáltam a kocsinak a motoromnak látszólag nem lett semmi baja mind a ketten talpon maradtunk én csak a plexit fejeltem le de rendesen kb 20-30-as tempóval csapódtam bele a teló működik rendesen,nem hajlott el(remélem),kanyarban lehet dölteni jobbra balra nincs semmi rendellenesség 80-nál elengedtem kormányt mindkét kézzel úgy sem volt probléma a fék is jó a felni is megúszta első hátsó kerék egy nyomon fut ennyit röviden nos a kérdés vigyem el egy szerelőhöz mindenképp hogy megnézze az elejét vagy várjak még kicsit hogy előjön e valami probléma? Üdv Tamás!
http://totalcar.hu/tanacsok/ol... Érdemes olvasgatni ... Zsocca kérdezett a fórumon, néhányan leírtuk a véleményünket segítő szándékkal. Volt aki a vásárlás mellett, volt aki ellene foglalt állást. Úgy gondolom, a döntés felelőssége nem a miénk, és a vételárat / ami nem kevés / sem mi fogjuk kifizetni... Szóval : Jelentkezzen az a fórum társunk, aki 14.000 km motorozott olajcsere nélkül ...
Ha azt mondja az eladó hogy most cserélt olajat, akkor is lecserélem miután megvettem.
Hogy ellenőrzöd vissza, hogy tényleg 6000 futás után le volt cserélve az olaj?
Szerviz is simán megjátszhatja hogy nem cseréli le csak a pénzt szedi be (vagy belerak valami szart)
Én személy szerint ha annyit motoroznék egy szezonban, simán elmennék egy olajjal 14 ezret csere nélkül. Engem nem érdekel a csere periódus, mert én szezonra cserélek olajat, nem kilóméterre. Így akkor is lecserélem a télen ha ezret mentem, de ha 10 fölött csúszik bele, hát pont leszarom.Mint mondtam (tuk) semmi baja nem lesz egy ilyen blokknak tőle. Amikor megvettem a HD-t, minimum szint alatti sűrű szurkot engedtem le belőle. Na azt se cserélték idén de szerintem 3 éve sem. Mégis megvettem, mert jó hangja volt a blokknak és bevállaltam. Persze az EVO blokk örökélet+1 napra van tervezve, kis túlzással olaj nélkül is elmegy!
Kicsit túl van lihegve a téma...
Csak annyit mondanék, hogy ha annak idején nem tiltattátok volna le a páncélos sógorát, most biztos beszólt volna,és sajnos azt kell mondjam, joggal...ennyit agyalni az olajcsere körül!...Minden tiszteletem Blackiex-é és Kalmit is ismerem becsülöm, de nincs olyan szakmai érv,nem lehet!, ami egy 6000km-es csereperiódusra tervezett blokkra a majdnem 3X -ra elhúzódó ciklust elfogadhatóvá tenné!Függetlenül az olajtól és a felhasználótól!Ráadásul úgy, hogy igazából nem lehetsz biztos abban, hogy valójában milyen körülmények között,valójában milyen olajjal történt mindez! Más esetben ( pl.METABOND ) sokan - nevek nélkül - mereven ajánlották a gyári előírásokat, most meg lazán semmibe vennénk azokat? Mellesleg ( egy másik hozzászólás kapcsán..G.jakab) a fém nem korrodálja az olajat, ellenben a fáradt, adalékait és inhibítorait elhasznált olaj erősen rongálja, többek között korrodálja a fémet! Zsolti!..te autós, motoros ember vagy! gondolkodj egy kicsit!...
Bocs, rosszul emlékeztem, te Tiszaörsön töltöd a szabadságod, és nem Veszprémben ... De Yamaha Német Motorcenter Várpalota, Veszprémi u 31. Hátha ismerik a leendő Virgácsodat ...
Ha a feleséged még mindig ott dolgozik, ahol el tudja olvasni a holdudvart, akkor meg tudod keresni és tudsz beszélni a korábbi tulajjal / nem a mostanival, hanem azzal, akitől megvette a jelenlegi gazdi /, hátha mond valami érdekeset, neki már nem érdeke, hogy kamuzzon. A szervizet / ahova a motorokat hordják Veszprémben/ sem ördöngösség megtalálni, ha pár napig ott fogsz telelni ... A mostani tulaj egy igazi motoros lehet, ha utánaszámolsz, 6 hónapot figyelembe véve minden nap lenyomott 80 km-t . Akinek millás vasa van, nincs párezer forintja egy olaj cserére , ha ennyit motorozik ? Telefonon engedni az árból elég amatőr dolog, valszeg nagyon el akarja adni. A hirdetések tele vannak " telefonon alkudozók kíméljenek " kitétellel, komoly eladó a motor mellett, megtekintés után egyezkedik /. A másik oldal - eladni és nem árulni akarja. A te döntésed lesz, és szerintem járj utána mindennek, mert nem két hétre veszel motort, pár évet használni fogod ... Sok sikert kívánok hozzá !
Szia Tomi!
Soha nem hangoltam, azt sem tudom, hogy kell. Nekem a fontos, hogy jól menjen a gép, keveset fogyasszon, mert sokat megyek vele. Az a kipuff, amivel vettem, nyakban el volt korrodálva, ezért leszedtem, eladtam. Vettem ezt, ez gyönyörű, és hibátlan. 43. ezer Ft volt. A gyári új 2200 dollár lett volna.
Tiszta vicc.... Majdnem annyi mint amennyiért vettem a virgácsot.
Szóval feltettem rá, két új tömítés, és ment szépen.
Tavaly október óta, mióta megvan a gép, 16000 km-t mentem vele.
Én is azt mondom mint Blackiex. Szerintem egy ilyen masszív stbil alacsony fordulatú blokknak nem gond egy olajjal 14 ezer km. Ráadásul mivel egy szezon alatt ment bele, ez nagy távolságú túrázásokat jelenthet inkább, nem pedig mindnen nap alig bemelegedő blokkal pár km-t. Mert ez is számít. Ha sosem tud jól átmelegedni az olaj a motorral együtt, sokkal hamarabb tönkremegy és veszít kenőképességéből.
Szerintem emiatt nem kell félni. Én örülnék, hogy elmondja, mert így eléggé nagy őszinteséget várhatunk el az eladótól. Azt is mondhatná a 14 ezer km után, hogy most cserélte 1000 km-el ezelőtt. Zsocca szerintem nem így kell motort venni. Minden szaron rágni magadat és mindent ötször átgondolni. Szerintem a legfontosabb egy jó beszélgetés az eladóval először telefonon, majd személyesen. Én csak ezután nézek rá a motorra. Minden az eladón múlik. Egy őszinte, korrekt embertől hamarabb vennék 70 ezres gépet mint egy suttyó, sunyi paraszttól 10 ezreset. Menj el, nézd meg, és beszélgessetek. Tedd félre, hogy motort akarsz venni. Beszélgess vele! Szerintem ez a lényeg!
A kiput nekem is le kell vennem ahhoz, hogy a hátsó tengelyt kihúzzam a lengővillából. Nem gyári nekem sem a kipufogó, ezért bennszülött a hátsó tengelyem.
Ekkora cserpákkal az arcom közepén nem is lehetek.
Igen az én döntésem lesz. És én is fogom élvezni, vagy szenvedni a következményeit.
De azért még egyszer köszönöm mindenkinek a véleményét. Most már hamarosan választok a kínálatból. Még olyan az idő, hogy lábon haza hozhassam.
De azért remélem utána sem fog leülni a fórum.
Ha valaki sokkalja a hozzászólásokat, attól csak azt tudom kérdezni, hogy pár hete, amikor napi egy két hozzászólás volt a fórumon, az jobb volt?
Gipszjakab véleménye nem túl sokat nyom nálam. Nem ismerem. S a reglapja sincs kitöltve. A szél sugallataira nem szoktam hallgatni.
Igen én sokat tökölök, mielőtt döntök. Nem vagyunk egyformák. Nem szívesen megyek a falnak. Nem könnyen jött a motor ára. S így nem is szeretnék valami vackot venni.
Annak idején mikor az 535-öst vettem, akkor is legalább ennyit vacakoltam. S a fórumnak köszönhettem, hogy spóroltam 130 ezret. És egy nagyon szép és jó motort vettem jó áron.
Ha nyitva lesznek akkor mikor oda érek érdeklődni fogok náluk.
Tiéd a döntés!..más farkával könnyű verni..(.beleértem magamat is, tehát ne sértődjön meg senki). Én egy ilyen motorért 1m-t nem utaznék ilyen előélettel, nem 200 km-t..sokat jelent, hogy ki a gazda, de itt elsődlegesen mégsem a psichológia, vagy jól hangzó dumák kellenének, hogy eldöntsék a kérdést, hanem a műszaki ismeret...már, ha van. Ismétlem, te döntesz..te ülteted, te szagolod! Majd az idő eldönti, szidod, vagy áldod a "kertészt", akitől veszed..
Kívánom, járj szerencsével!
A telefonos alkudásról csak annyit, hogy elég rég óta fel van téve a motor. És két motorja van. Mert az apukája 1.1-es Dargot meg örökölte.
S én mondtam neki, hogy jelenleg ennyit tudok összekaparni. Erre mondta, hogy ok. Ha nem engedett volna akkor tutira nem autózok feleslegesen több száz km-et.
Az olajat mindig ősszel cseréli. Úgy gondolja hogy szezon közben nem fontos. S az itteni társak küzül is soknak ez a véleménye.
Motoros családból származhat. Egy szezon alatt menni 14 ezret, nem kevés. Én 10 ezret mentem, és azt hittem hogy ez már nagyon sok.
Amíg nem volt meg az összeg nem hívtam senkit telefonon.
Most viszont úgy néz ki, hogy szombaton elmegyünk megnézni.
Nem kis túra lesz.
Köszi.
Hogy ellenőrzöd vissza, hogy tényleg 6000 futás után le volt cserélve az olaj?
Szerviz is simán megjátszhatja hogy nem cseréli le csak a pénzt szedi be (vagy belerak valami szart)
Kicsit túl van lihegve a téma...
Csak annyit mondanék, hogy ha annak idején nem tiltattátok volna le a páncélos sógorát, most biztos beszólt volna,és sajnos azt kell mondjam, joggal...ennyit agyalni az olajcsere körül!...Minden tiszteletem Blackiex-é és Kalmit is ismerem becsülöm, de nincs olyan szakmai érv,nem lehet!, ami egy 6000km-es csereperiódusra tervezett blokkra a majdnem 3X -ra elhúzódó ciklust elfogadhatóvá tenné!Függetlenül az olajtól és a felhasználótól!Ráadásul úgy, hogy igazából nem lehetsz biztos abban, hogy valójában milyen körülmények között,valójában milyen olajjal történt mindez! Más esetben ( pl.METABOND ) sokan - nevek nélkül - mereven ajánlották a gyári előírásokat, most meg lazán semmibe vennénk azokat? Mellesleg ( egy másik hozzászólás kapcsán..G.jakab) a fém nem korrodálja az olajat, ellenben a fáradt, adalékait és inhibítorait elhasznált olaj erősen rongálja, többek között korrodálja a fémet! Zsolti!..te autós, motoros ember vagy! gondolkodj egy kicsit!...
Soha nem hangoltam, azt sem tudom, hogy kell. Nekem a fontos, hogy jól menjen a gép, keveset fogyasszon, mert sokat megyek vele. Az a kipuff, amivel vettem, nyakban el volt korrodálva, ezért leszedtem, eladtam. Vettem ezt, ez gyönyörű, és hibátlan. 43. ezer Ft volt. A gyári új 2200 dollár lett volna.
Tiszta vicc.... Majdnem annyi mint amennyiért vettem a virgácsot.
Szóval feltettem rá, két új tömítés, és ment szépen.
Tavaly október óta, mióta megvan a gép, 16000 km-t mentem vele.
Szerintem emiatt nem kell félni. Én örülnék, hogy elmondja, mert így eléggé nagy őszinteséget várhatunk el az eladótól. Azt is mondhatná a 14 ezer km után, hogy most cserélte 1000 km-el ezelőtt. Zsocca szerintem nem így kell motort venni. Minden szaron rágni magadat és mindent ötször átgondolni. Szerintem a legfontosabb egy jó beszélgetés az eladóval először telefonon, majd személyesen. Én csak ezután nézek rá a motorra. Minden az eladón múlik. Egy őszinte, korrekt embertől hamarabb vennék 70 ezres gépet mint egy suttyó, sunyi paraszttól 10 ezreset. Menj el, nézd meg, és beszélgessetek. Tedd félre, hogy motort akarsz venni. Beszélgess vele! Szerintem ez a lényeg!
Most nézem , hogy neked is uo a kipufid mint nekem. Hangoltad valaha?
Nem a táskákat, hanem a kipufugórendszert kell lebontani (legalábbis az enyémnél