Szia!
Olvastam kérdésedet. Egy motornak sem tesz jót ha több mint dupláját megy el km-ileg olajcsere nélkül. Persze lehet mondani, hogy a mai olajok és az akkori olajok. a mai olajok is azok a szabványok alapján készülnek. De az olajcsere periódust sok tényező alapján számolják ki a mérnökök. (És nem Tescos olajra) Ez az a felhasznélt anyag minőségeken, az illesztések nagyságán és az olaj mindőségén alapul ez az adat ami kiadja mekkora az a megtehető távolság ami nem okoz károsodást a motorban. Ettől, ha az olajminőségben jobbat tesz bele akkor sem meheti el a dupláját. És azt sem árulják el a szerelők, persze miért is tennék, akkor romlana a forgalmuk, hogy az olajcsere ami megvan adva az pontosan úgy szól, hogy vagy Pl.: 6000 km vagy 1 év. Mivel ha az olaj fémhez ér és nem is megy a motor akkor is "megromlik" mivel korrodálja a fém és elveszti a kenőképességét. Akkor miért nincs bele írva a szervízkönyvbe az 1 év? Mert a gyártók nem arra gyártják és számolják ki a periódust, hogy egy év alatt sem megyünk a járművel akkora távolságot, hogy ez ne következzen be. Szerinted aki annyira igénytelen, hogy lecserélje az olajat időben akkor az a motor mennyire lehet jó állapotban? Remélem segítettem eme kis írásommal.
üdv.: Gábor
Köszi
A könyököt nem látom elszíneződve. Középen meg mitől színeződik el a kipu?
A hátsókerék tengelye szabadon van a gyárinál (picit könnyebb kivenni a kereket)
Ezt nem értem? A hátsó kerék kiszedésénél mindenképpen érdemes leszedni a táskákat.
A kipufogó az nem gyári rajta, el is van színeződve picit a hátsó könyöke. A hátsókerék tengelye szabadon van a gyárinál (picit könnyebb kivenni a kereket)
Ettől függetlenül mindenképpen érdemes lenne megnézni.
A táskához biztosan van konzol, méghozzá az index helyére van fogatva, mint az enyém. Én meg pont nagy zárható, vízálló oldaltáskák készítését tervezem a téli holtszezonra
Köszi.
Én is úgy gondolom hogy talán megéri.
Csak az zavar, hogy egész nyáron nem cserélt olajat. És ment vele 14 ezret.
A táskát úgy terveztem, hogy leveszem. Csak akkor teszem fel amikor a nagy hátsó táskát is. Amikor sátorral megyünk. Feleslegesen fogná fel a szelet folyamatosan. Hétköznapra meg készíttetnék egy normál oldal táskát. De most látom, hogy nincs tartó konzol.
A te 1,1-esednek hogy alakul a fogyasztása?
A hatezres csereperiódust duplájára kitolni csak akkor veszélyes, ha valami sz_r Teszkós olajjal járatták a motort. Ezen nem aggódnék. A mai olajak sokkal jobbak, mint a gyártásakor elérhetők, az XV meg sokkal masszívabb blokk annál, hogy ez bármi kárt okozzon.
A fékhatás szerintem nem lett jelentősen jobb a két pici dugattyútól. Sokkal többet számít a fékcsövek és a betétek állapota / minősége, mint a dugattyúk száma.
Szerintem nem rossz, tényleg van rajta sok extra. Bukócső, plusz lábtartó elöl és a pótlámpák a tartókkal csak kb 40 eFt. A kipuff is gyárinak tűnik. Az oldaltáskák tényleg elég bunfordiak, de az lecserélhető, csak tartó kell rá. Jó lennének közelebbi képek is róla. Ha enged az árból sztem még az is arányos lehet.
És drótküllős... ugye mennyivel szebb?
Srácok szükségem lenne a szakértelmeteitekre.
Felhívtam a fenti hirdetőt.
Elmondása szerint, tavaly vette a gépet egy olyan tulajtól aki nem sokat ment vele. 27 ezerrel vette.
Olajcsere, s stb. Majd egy szezon alatt ment vele 14 ezret. Közben nem cserélt olajat. Ez nagy gond lehet hogy nem cserélt 6 ezernél olajat?
Elmondása szerint az apukájától örökölt egy 1100-as Dragstárt. Ezért adja el a virágót.
Ja és 900 ezerért is hajlandó eladni.
Tehát jó lehet ez a motor? Vagy esetleg sokat kapott a motor azzal, hogy 14 ezret mentek vele egy szezon alatt egy olajjal?
A szakvéleményeket előre is köszönöm.
Szeretném most a szabim alatt megvenni az 1.1-es virágóm. Utána már nagyon hideg lesz ahhoz, hogy lábon haza hozzam.
Brumi! Elnézésedet kérem ha túl messze mentem volna és megbántottalak! Nem volt szándékomban! Ugyanakkor az a tiszteletteljes kérésem, hogy itt ne pocskondiázzunk, ne politizáljunk! Ennek nem itt van a helye. Köszönöm! Remélem nincs harag. Széles utat!
Lenne még egy kérdésem.
Menyivel rosszabb az egy dugattyús fék?
Az a megfigyelésem, hogy a küllős kerekeken két dugattyús a fék. A felnis kerekeken pedig egy dugattyús a fék.
Nagy a fékhatás különbség a kettő között?
Srácok erről a csodagépről mit tudtok? Mi a véleményetek róla.
Eddig még mindig észrevettetek olyan dolgokat a fotókról ami nekem elkerülte volna a véleményemet.
Az ok. A bunkó akkor is bunkó marad, ha motorra ül, vagy ha diplomát szerez,
Én ara értettem, hogy azért nem vagyok hajlandó kevésbé kedvelni valakit, mert őt egy másik párt vezetett félre.
Azt, hogy én miből vettem a motorom az nagyon nem tartozik senkire! Tőlem orbán mocskos cigány csak elvett adni nem adott semmit. Azt hiszem egy jó érzésű ember még véletlenűl sem tesz célzást sem , más vagyoni helyzetére és arra hogy honnan tellik neki motorcserére.
Zsocca...ezt gondold át mégegyszer. Attól mert valaki vesz magának egy motort még óriási suttyó, paraszt lehet. Van is rengeteg belőlük, függetlenül attól, hogy milyen motort birtokol!
Ámen
Mi csak motorozzunk és politizáljanak azok akik hajlandóak a politika nevű mocsokban megmártózni.
Engem nem érdekel, hogy melyik párttal szimpatizál az illető, ha motoros akkor csak jó ember lehet. Tehát barát.
Mindenesetre azért megnyugtató, hogy bármennyire is "elcseszett" az ország, az állami tulajdonban lévő és szintén jól teljesítő Magyar Királyi Vasutak munkatársainak (fél családom nekem is vasutas) van lehetősége motort venni, vagy akár nagyobbra cserélni. Ennek -komolyan mondom- tiszta szívből örülök! Még Lajos király birodalmában is.
De tavasszal el kell menni szavazni és győzzön a jobbik. (kicsi "j" - vel!)
És hagyjuk a politikát azokra akik tényleg értenek hozzá. Mi csak motorozgassunk.
Olvastam kérdésedet. Egy motornak sem tesz jót ha több mint dupláját megy el km-ileg olajcsere nélkül. Persze lehet mondani, hogy a mai olajok és az akkori olajok. a mai olajok is azok a szabványok alapján készülnek. De az olajcsere periódust sok tényező alapján számolják ki a mérnökök. (És nem Tescos olajra) Ez az a felhasznélt anyag minőségeken, az illesztések nagyságán és az olaj mindőségén alapul ez az adat ami kiadja mekkora az a megtehető távolság ami nem okoz károsodást a motorban. Ettől, ha az olajminőségben jobbat tesz bele akkor sem meheti el a dupláját. És azt sem árulják el a szerelők, persze miért is tennék, akkor romlana a forgalmuk, hogy az olajcsere ami megvan adva az pontosan úgy szól, hogy vagy Pl.: 6000 km vagy 1 év. Mivel ha az olaj fémhez ér és nem is megy a motor akkor is "megromlik" mivel korrodálja a fém és elveszti a kenőképességét. Akkor miért nincs bele írva a szervízkönyvbe az 1 év? Mert a gyártók nem arra gyártják és számolják ki a periódust, hogy egy év alatt sem megyünk a járművel akkora távolságot, hogy ez ne következzen be. Szerinted aki annyira igénytelen, hogy lecserélje az olajat időben akkor az a motor mennyire lehet jó állapotban? Remélem segítettem eme kis írásommal.
üdv.: Gábor