"Nem tanácsos eltérni tehát a gyár által megadott hőértéktől, annak ellenére, hogy ez is kompromisszum eredménye. Kíméletes vezetésnél kevéssé hevül fel az égéstér, mint amikor tartósan magasabb fordulatszám-tartományban tartjuk a motort. Nem egyszerű megtalálni az ideális kialakítású, hőértékű gyújtógyertyát, ami az adott motor szélsőséges üzemi feltételeinek megfelel. A motor extrém igénybevétele, sportcélokra felhasználása esetén természetesen magasabb hőértékű gyertya használata indokolt. "
Nah,valami ilyesmit akartam mondani én is...
Meg amúgy is egy nagyobb hőértékű gyertya rontani nem ront akkor meg miért ne menjünk biztosra?Tudom hogy néhányan aggódnak azért hogy a nagy hőértékű gyertya hidegben nem éri el megfelelő üzemi hőmérsékletet az öntisztuláshoz (bár ez katalizátor mentes kipuknál nem lehet probléma) de tapasztalatból mondom hogy -5 fokban is ugyanúgy indul ill. megy a motor mint 35-ben. Nekem pl azért van benne 10-es mert az összeállításom és a vezetési stílusom megkívánja, ha én előveszem a motort általában hosszabb távokat megyek (Győr-Füred) és mindezt halál nyugalomban mert tudom h nem fog Cseszneknél beleolvadni a hengerembe.Tehát aki úgy gondolja hogy nagyobb hőértékűt szeretne: gyári kupuval fölösleges csak árthat....tuning kipukhoz viszont csak ajánlani tudom mert ott nincs katalizátor szabadabb az égéstér igy a gyertyának több hőt kell elvezetnie amit egy 8-9-es hőértékű gyertya tartósan magas fordulaton nem tud elvégezni ezért szokott az lenni hogy szétpattanik vagy egyszerűen ráolvad a dugattyúra.
Akinek valami nem világos olvassa el ezt: Gyújtógyertya
Szerintem sokkal jobb mint az olasz vagy spanyol? TZR és égre földre ilyet keresek. Te hol találtad, mert egy '96-os lenne finoman szólva nem Pest környékén. Nem szívesen fizetnék 50K fuvardíjat érte.
Nem hagytad on-ban a benzin csapot?Nekem is volt hasonló gond.Ment megállt, kis tologatás(nem volt jó az akksi) ujra ment,megállt.Addig-addig,hogy csak rájöttem nem kell az on-állás nekem.Áttekertem tartalékra és azóta(2009 augusztus)nem nyultam a benzin csaphoz.Nem zárom el,ha tankolok nem on-ozok csak a tartalék és semmi gond nincs vele.
A motorom önindítója elkezdett igen csak dögleni.mondták is a szervízbe hogy hamarosan cserés lesz mer igen nyekeg.Nincsen valakinek esetleg valami fiatal évjáratú motorból teljes önindítója....motor is stb komplett.Olyan kéne amit megéri megvenne mert szar helyett nemakarok szart venni értitek...
Sziasztok! MA mentem a kis tzrrel és kb 6. ba oan 7-max 8 ezres fordulaton egyszer csak leállt mintha elfogyot volna a benzin.Behúztam a kuplungot szépen lassan gurultam és megálltam körülnéztem akkor öndító semmi rányomtam szivatót elindult és mintha azóta valami hangot adna a blokk lehet hogy csak képzelődök .. Vagy csak valami szimpla dugulás lehetett?
Köszi
Meddig rágjátok mér ezt a csontot?
Mindenki azt tesz bele amit jónak lát.Nekem gyári a cucc és 9es a gyergya.Atzr 250-esem 10ev-vel megy pedig a gyári sevizmanual 8es,9es,10ev-set ir elő.A gergya választás szerintem függ:a kompresziótól,üzemanyag menyiségtöl,keveréktöl és a kipufogótól is.Az marhaság,hogy egy tunig rencer nincs hatással a gyertyára.Tapasztaltuk több gyertya is elpukant mire jó lett a tesóm gépe.Neki minden lett cserélve nagyobra de elöször a kipu és elkezte enni a gyertyákat.Majd bele a 10ev-set és máris jó lett.
Alapvetően még mindig nincs daráló géped, hogy a tévedéseidet, alapjait magadnak be(vissza)igazold, és még csak utána se nézz a dolgoknak ahhoz már igazán egyetem kell neked... "Google a barátod" nem én! Szóval ne nekem irogass! Hogy megbizonyosodhatsz mekkora gyökérségeket tudsz írni tudatlanságoddal. Előbb inkább tanulj, bár ebben a korban elismeren nem lehet könnyű felfogni a dolgokat amik már legalább fél évszázada feltaláltak és csak allkalmazni kell, nem te fogod feltalálni a spanyolvi"g"aszt ...
Inkább menj játszani a játszótérre vagy legózzál. Azzal nem teszel kárt, csak ne nyeld le az apró darabokat...
Üdv, kinéztem egy 1998-as 50-es tzr-t a tulaj szerint nincs gond vele,nos nem is biztos hogy megveszem csak kiváncsi vagyok mit gondoltok ezekről a motorokról, teljesítmény, fogyasztás,esetleg valami gond ami ezeknél a modelleknél előfordúlhat.?
Akkor kell nagyobb hőértékű gyertyát venned, ha (helyes beállítások mellett) a gyertya elkezd fehéredni.
A kissé túlhevülő gyertya szinben nem reagál a karburátorállításra, ha többet adsz neki, nem sötétedik, világos marad.
A túlhevülés következő fázisa, amikor elkezd lekerekedni a testelektróda éle, ezt követően elvékonyodik, majd lecseppen, és körülnéz a karterban:)
Rendszerint nem dugom bele.
Nem járok ide, mert te uralod ezt a fórumot, és nincs kedvem (és nem is feladatom)állandóan helyreigazítani a tévedéseidet.
Az alapvető probléma az, hogy hinted a téveszméket, a gyerekek meg hallgatnak rád.
Ha fele olyan "mekkmester" lennél mint én, akkor tudnád, hogy a kétütemű motorban lejátszódó foylmatokat a kipufogó ALAPVETŐEN képes befolyásolni.
Tehát, egy másik csőtől simán felmehet annyira az égési hőmérséklet, hogy egyel nagyobb gyertya kell.
Ezt persze te is tudnád, ha lennének minimális ismereteid, de nincsenek.
Két hete?
Az még javában tanuló idö.Ne ennyi idö után itéld meg a helyzetet.Nekem is igy kezdödött,bár nekem a csuklóm és a kezem ill. a hüvelyk ujjam készült ki."Meg kell szokni a gépet" monták a nagyok!Most sem más a helyzet.Most is fáj a karom fárad a könyököm ha le hasalok a tankra pihenni akkor a derekam és a nyakam készül ki 10-15 km alatt aztán fel amig birom majd megint hasalok.Próbálkoz más üléspozicióval volt,hogy a hácsó lábtartót használtam meg hátra ültem amenyire csak tudtam.
Nekem is kiáll mindenem.Vasárnap 350km után nem volt öszinte a mosolyom.De ez ilyen!Ha végkép nem bírod cseréld el egy SuerMoto-ra.Nem olyan tudom de nagyon állat az is.
Szia! Tudsz nekem segíteni ismét a kulcsmásolásban zárhoz? Hívtalak már de nem vetted fel! Kérlek írj itt vagy emailt ha igen zego04@gmail.com
Köszönöm
Szewasztok! Hát nem is tudom mit mondjak nagyon elvagyok kenyődve.. Most már egyre többet használom a kis Tzr -t hoszú távon és ma ott tartok h alig élek úgy fáj a derekam meg az egész hátam.. Sajnos nem tudom mitévő legyek nagyon jó motor...
Még a héten végig használom utána nem használom egy pár napig és ha akk nem lesz semi bajom akk valszeg a motor miatt fájmindenden ..
Akkor nem tudom mitévő leszek..
Bocsi hogy ide írok de nagyon elvagyok kenyődve...:S
Mellesleg neked a nem átalakított motorod 3 év után is, miután bejárattad - mert bejáratásig míg fojtva volt nekemis 5L/100 km, de utána lecsökkent, mikor ki let szedve a fojtás - nincsen fojtva túl sokat fogyaszt 5L/100km... az nagyon sok, nekem most városban 3.6, városon kívüli közlekedésben 3,2 liter.
Állítsd be a karbid. Vagy ereszt a tankod.
Vitasd meg az NGK-val, de nem baj. :D
Direkt belinkeltem a weboldalát, ott megnézheted a leírásokat.
ott van mitől függ az is hogy milyen gyertya kell milyen körülményekhez.
Ha már nagyobb karni van, akkor lehet hogy indokolt a nagyobb gyertya, de csak egy kipu "rendszer" miatt még nem kéne.
Nah,valami ilyesmit akartam mondani én is...
Akinek valami nem világos olvassa el ezt:
Gyújtógyertya
Köszi
Mindenki azt tesz bele amit jónak lát.Nekem gyári a cucc és 9es a gyergya.Atzr 250-esem 10ev-vel megy pedig a gyári sevizmanual 8es,9es,10ev-set ir elő.A gergya választás szerintem függ:a kompresziótól,üzemanyag menyiségtöl,keveréktöl és a kipufogótól is.Az marhaság,hogy egy tunig rencer nincs hatással a gyertyára.Tapasztaltuk több gyertya is elpukant mire jó lett a tesóm gépe.Neki minden lett cserélve nagyobra de elöször a kipu és elkezte enni a gyertyákat.Majd bele a 10ev-set és máris jó lett.
taniccs mester
Inkább menj játszani a játszótérre vagy legózzál. Azzal nem teszel kárt, csak ne nyeld le az apró darabokat...
A kissé túlhevülő gyertya szinben nem reagál a karburátorállításra, ha többet adsz neki, nem sötétedik, világos marad.
A túlhevülés következő fázisa, amikor elkezd lekerekedni a testelektróda éle, ezt követően elvékonyodik, majd lecseppen, és körülnéz a karterban:)
Nem járok ide, mert te uralod ezt a fórumot, és nincs kedvem (és nem is feladatom)állandóan helyreigazítani a tévedéseidet.
Az alapvető probléma az, hogy hinted a téveszméket, a gyerekek meg hallgatnak rád.
Ha fele olyan "mekkmester" lennél mint én, akkor tudnád, hogy a kétütemű motorban lejátszódó foylmatokat a kipufogó ALAPVETŐEN képes befolyásolni.
Tehát, egy másik csőtől simán felmehet annyira az égési hőmérséklet, hogy egyel nagyobb gyertya kell.
Ezt persze te is tudnád, ha lennének minimális ismereteid, de nincsenek.
Az még javában tanuló idö.Ne ennyi idö után itéld meg a helyzetet.Nekem is igy kezdödött,bár nekem a csuklóm és a kezem ill. a hüvelyk ujjam készült ki."Meg kell szokni a gépet" monták a nagyok!Most sem más a helyzet.Most is fáj a karom fárad a könyököm ha le hasalok a tankra pihenni akkor a derekam és a nyakam készül ki 10-15 km alatt aztán fel amig birom majd megint hasalok.Próbálkoz más üléspozicióval volt,hogy a hácsó lábtartót használtam meg hátra ültem amenyire csak tudtam.
Köszönöm
Még a héten végig használom utána nem használom egy pár napig és ha akk nem lesz semi bajom akk valszeg a motor miatt fájmindenden ..
Akkor nem tudom mitévő leszek..
Bocsi hogy ide írok de nagyon elvagyok kenyődve...:S
Nekem elég ami van.
Imádom, hogy beledugod az orrod mindenbe. Pedig ez nem olyan ami neked készült, tuning mekkmester.
Ha elmegy a 9-essel minek bele a nagyobb? he? csak mer te mondod? (Nem kell rá válaszolnod, máskép mondva nem érdekel a válaszod.)
De, kéne.
Állítsd be a karbid. Vagy ereszt a tankod.
Direkt belinkeltem a weboldalát, ott megnézheted a leírásokat.
ott van mitől függ az is hogy milyen gyertya kell milyen körülményekhez.
Ha már nagyobb karni van, akkor lehet hogy indokolt a nagyobb gyertya, de csak egy kipu "rendszer" miatt még nem kéne.