Alap TZRtől ne várj erőt.Ű
ha megfelelő surlódáscsökkentőt használsz akkor érzel még némi erőt a motorban, és hatására könnyebben fogsz emelkedőkön felmenni, illetve a fogyasztásod csökkeni fog valamenyivel. Ha hajtod a gépet akkor ne várj fogyaztás csökkenést. Az ilyen anyagot a motorolajba,és váltó olajba is kell önteni. Csak kiváló minőséget használj ezen kiegészítőből, mert különben ha rossz minőséget veszel, akkor rosszúl járhatsz.
újabb tzr-es csatlakozna hozzátok. Nemrég vettem a mocit, de máris kell rá egy hátsó rugóstag és km jeladó (nyilván). Ha tud vki segíteni írjon. Én olajban tudok segíteni, ha rendelünk egy kartont 2500ért kapjuk a castrol power1 racing olajat.
Eddig jónak tűnik a gépezet, egy két furcsa dolgot csinál, ill. lehetne picit erősebb is :)
tipikus hiba? :OOO haggyuk már ezt a butaságot :D:D Amúgy ha teheted vidd szervízbe vagy hívd fel az előző tulajt hogy nála volt e ilyen baj, ha volt akkor mitcsinált neki :D
Rakok rakok csak tegnap vettem és ma csináltam fényképezővel képeket majd hnap felpakolom őket...
Egyébként nem tudjátok mitől van az hogy a km óra nem megy folyamatosan 0 át mutat... fordulatszámmérő mér ...
Köszi köszi...:P
Valaki tudja, hogy TZR-ben hol van az indexrelé? Én arra gyanakszom, hogy elektronikus van benne, mert sehol sem hallom kattogni.
De végülis mind1, hogy milyen, az a lényeg, hogy hol van? Valaki nem tudja?
Hello! Eladó lett motorom:
Yamaha TZR-50 típusú motorkerékpár.Elöl-hátul tárcsafék.6 sebességes váltó.A motor teljesen fel van újítva:új dugattyú, gyűrű, henger hozzá fúrva a dugattyúhoz, a blokkban mindenhol új csapágyak és szimeringek, felújított főtengely, új hajtókarszett, új gyertya, új kuplunglamellák, új termosztát, új önindító, blokkban új olaj stb...A felújítás során minden alkatrészből a legjobb minőségű alkatrészek kerültek bele.A felújítás óta 400km-ert ment. Szép fényezés.Elöl-hátul jó gumik, hátsó szinte új.Mini LED-es indexek!
Csere is érdekel sport/speed 50-125köbcentiig!További információért hívj vagy írj!
Érdeklődni telefonon és e-mailban bármikor!
e-mail:nagy122@freemail.hu
Univerzális új indexek minden tipusra felszerelhetök átlátszó és sárga búrákkal karbon mintázatu házban.Ár:1500ft/db.Postai úton is.Debrecen.06 70 459-6036
Mégis melyik idióta Yamaha meri kijelenteni melyik a legjobb olaj? Főleg egy középkategóriásra ? ? ?
Ők milyen teszt alapján jelentették ki ezt? ? ? (Ezt éri meg nekik beszerezni TESZT? ) Oda sem mennék be szervizelni, de még vásárolni sem... ki tudja mit adnak ha kérek egy alkatrészt...
olajcserét sem bíznám rájuk. Amúgy is könnyű ezt megoldani... De rendszerint magam szerelem...
Ez az alábi kép kiegészítésül szolgál, mert ezen weboldal egyes karaktereket nem megfelelően jelenít meg.
És itt némi igazolása a amit írtam előzőleg írtamhogy, hogy mennyire nem tudják a kereskedők mit árulnak melyik a LEGJOBB! ! !
• National Marine Manufacturers Association (NMMA) - USA.
JASO FA - régen elavult. Már nem kapható
• American Petroleum Institute (API) - USA.
JASO FB - még éppen megfelelő (mára elavult)
• Japanese Automobile Standards Organization (JASO) - Japan.
JASO FC - jó (használható)
• International Standards Organization (ISO) - Europe.
JASO FD - legjobb
Figyelmeztetés:
Jogszabályba ütközhet, ha egy gyártó a garanciát saját márkás kenőanyag alkalmazásához köti! Ezt csak két esetben teheti meg: ha hatóság által kiadott igazolása van arról, hogy a motorja csak az ő kenőanyagával működik (ez nem túl gyakori inkább csak elméleti lehetőség), vagy ha a gyártó a kenőanyagot térítésmentesen biztosítja.
Én a helyedben sűrgősen váltanék olajat.
A Yamaha a gyári ajánlást mondja kéziköny szerint jó lenne bele, és mert éppen ők azt használnk, mert annak a boltnak azzal van szerződésük...
De ez az általad említett Motul710 2T-s olaj ez nem igazán jó.
Óva intek mindenkit, hogy ilyen sz*rt használjon bele. Ez csak a gyári specifikájú ajánlott olajnak megfelelő tipusú olaj. API TC, JASO FC, ISO-L-EGD
Ami "JASO FC"! Olyat ne használj. Ezek közép teljesítményű olajok, ettől gyengébb olaj az "JASO FB" tipusú. Minnél közelebb az ABC helyén megtalálható az F utáni jelző, "B","C","D" annál régebbi motorokhoz való,Ésannál gyengébben teljísít is.
pl.
FB - FC,
FB - FD,
FC - FD,
FB - FC - FD (jelenleg legújjabb fejlesztés és legnagyobb kritériumnak megfeleltetésű olajtipus)
Minőségi mutató tehát az "FD"-s, az a "FB" és "FC" olajtól is szigorúbb előírásoknak és teljesítménynek megkövetelt olaj.
Neked ajánlom a "JASO FD" Jelzésű olajakat. Én is ilyet használok. És akik már használtak ilyet azok mind meg tudják mondani, hogy mennyivel jobban megy a gép. Ne a márkát nézd, nem az minősíti az olaj mit tesz a motorral. A Yamahások nem értenek hozzá. Ha igazán jó olajat akarsz bele tenni, akkor használd pl. a MOL Dynamic Moto 2T-t kb. 1 liter 4000 Ft (Mol weblapjáról olcsóbb mint a kútnál beszerezni, de megéri a gépedre így rákölteni... meghálálja, a hangja is jobb lesz kicsit. Ég és föld az általad említett és az általam említett közötti menetteljesítményt.
A TZR 50-et is az MBK gyártja a Yamahának megrendelésre. A YAMAHA azt sem tudja mit ad el... Valójában MBK X-POWER a motor neve. Más országokban így is kerül forgalomba. Ahol YAMAHA TZR50 ként árulják ott az MBK X-POWER nem kerül foralomba és ugyan így fordítva. Ez országonként változó melyik névvel forgalmazzák. Én a Yamaha általi értékekre mit kéne használni motor olajat, arra nem igen adnék... Olajszakit is tudnék ajánlani, ha nem hiszel nekem. Szívesen segít neked. Tudom és kipróbáltam. Egyszerűen megtáltasodot semmi gondom nem volt egész úton teljes gázon, az általam írt olajjal, amíg teli gázon a másik tipusú "JASO FC"-sel pedig mindig visszaeset a fordulat ezen a hosszú távon. 2x200 Km- en volt időm tesztelni a két tipusú olaj közötti különbséget.
200-200 km egybe egyfajta olajjal, egyhuzamba a két tipusú olaj mire képes. A YAMAHA nem tesztelte be a motorba az ajánlott olajat főleg ekkora járatás/terhelés mellett amit én megtettem.
A "JASO FC"-s olajjal alig ment a motor, mindig visszaeset a fordulat teli gázról, élvezhetetlen volt az út emiatt, vissza kellett venni a teli gázból, mert a fordulat visszaesett 5-6 ezer közé és, míg el nem érte addig nem is lehetett ismét húzni neki, aztán 9500-ig húztam és nem telt el sok idő ismét visszaesett a fordulat. Ku*va sz*r volt egész úton így menni. szóval be kellett állnom a 8000 körüli fordulatra hogy ne essen vissza. Na ezt már bírta huzamosabb ideig. Mikor visszafele a másik olajjal mentem, - semmit nem állítottam a gépen csak a régebbi megmaradt olaj leengedtem, és az új bele - a régi már eleve fogyóban volt a motorolaj és csak ezt az újjabb jobb teljesítésű olajat találtam amre a boltban rábolíntottam, hogy egy próbát talán megér... talán nem véletlen az 1800 Ft-nyi különbség egy másik kategóriájú olajukhoz... Az általam javasoltal, teljes 200 km-et, teli gázzal, semmi problémám nem volt. Meg sem kellett álnom gyönyörű szépen ment a motor. Túl sem melegedett.
Nagyon megéri. Válasz te is és ti is "JASO FD" jelzésű (flakon hátoldalán) olajakat TZR50 motorolajához.
Többen tudják alátámasztani, hogy sokkal szebben megy a motor. De, ha kell szakmailag is elmagyarázom mi a különbség miért nem jó a gyári ajánlott jelen esetben, a kettő olaj között mi a különbség, miért nem javaslom.... (részletek MSN-en)
UI: Nem kell mindennek bedőlni amit a YAMAHA szervízek és YAMAHA üzletek mondanak. Ők érdekképviseletek pont mint az üzemanyag állomáson se kérdez rá, mert még a motorodat sem ismerik, honnan tudná mi jó neki... úgyis azt ajánják ami nekik érdekűk eladni. Ami apolcukon van. Én meg érdek nélkül az általam tapasztaltat írom. És mivel tudom, hogy a MOL Dynamic Moto 2T mit teljesített, NEKEM elsődrangú bizonyítéka kiváló teljísetményre. Nem is vagyok hajlandó "JASO FD" kategóri alatti olajat adni a motorba azóta mióta kipróbáltam.
Korábban Shell VSX2-t használtam, ami szintén JASO FC volt. Azért mert ez volt a kezelési kézikönyvbe leírva. (Már bánom, hogy korábban nem a jobb olajat vettem a gépnek.)
A motor lelke az olaj. Ha sz*rt adnak neki ne várjunk el csodát, hogy milyen jó fog menni, mert téves információk vannak leírva és mert egyesek érdekképviseletek azt mondják. Gurul a gyári ajánlottal a gép, de nem javaslom, Mint a te általad megírt a YAMAHA ajánlottat. Azért azt használtam mert az a típus volt megírva a könyvébe. De a fent leírt tapasztalatom szerint már sosem vennék gyengébb teljesítményű olajat, mint amit a MOL tól az általam javasolt volt. Más gyártóknak is van JASO FD-s jelzésű olajuk. ugyan úgy használható mint amit én javasoltam márkát és típust.
Aha nem tunign mi?
Ha már etrérsz a gyári alkatrésztől, és ezáltal nagyobb teljesítményre/sebességre teszel szert, alkatreészcserével az már tuning. Bármilyen átalakítás vagy csere ami a korábbi gyári álapottól eltérő megnövekegett változást okoz az tuning. Sima jó beálításokkal beállítva gyári alkatrészekket használva nem tuningolsz, de alkatrész cserével már igen. Nem csak akkor tuning ha karbit is nagyobbat teszel, nagyobb fűvókák, nagyobb hengert, stb.
A 100 utazó tuning nélkül 50-es tzrrel kizárt. A TZR valós sebessége GPS-el bemérve is csak max. 95 km/h és ezáltal nem az utazó...
Tedd rá vissza a gyári rendszert és megtudod mennyi az utazód. A saját km órája hamis adatokat mutat. Nekem végseb-re 105-öt ment. És nem vagyok nehéz, behajolva a plexi mögé... Sokat számít a motor olaj is mit használsz. A gyári ajánlott az szar.
így az utazója inkább olyan 85-88 km. (nem a saját órája szerint! Arra ne is hivatkozzon senki. Nekem az útszéli seb. jelző is azonosat mutatott a GPS-hez.
BKV Buszok km órája is rengeteget csal.
Mikor 50 km-et "mennek" ami elvileg elvárható lenne -saját órájuk mérése szerint-, valójában 40 km-el döcögnek. Milyen szar mikor már 40-et jelez nekik a műszerfal... Bealszok rajtuk, mire megérkezem valahová... (nehogy túl lépjék az 50-es seb. határt... ááá) GPS-en mértem be. Ezért lassú a BP-i közlekedés... Feltartják a BKV-sok a forgalmat, nem kicsit.
hát az előbbi kommentbe leírtam a lényeget de gyári rendszeres tzr-el nem mentem, viszont mentem haverom rs50 esével (2007-es) szal abba is AM6-os blokk van az teljesen gyári és ahoz képest nagyon megy :D meg a hangja sokkal szebb a tzr-nek :D
nekem akár egyenes háttal is (nem bedőlve ki húzza) 110-115ig, nem számít neki h bedőlök-e a plexi mögé, annyi hogy a legjobb motorolajat kapja (Motul 710 2t, ezt a yamahások ajánlották hozzá hogy az a legjobb) + télen mindig szépen márka szervízbe átnézetve és ha kell javítás (csak kisebbek voltak) és bírja is a tempót :DD amúgy annyi dolog van ami nem gyári hogy gianelli sport rendszer van rajta + NGK BR10ES gyertya :DD ha esetleg van kérdésed válaszolok szívesen
ha megfelelő surlódáscsökkentőt használsz akkor érzel még némi erőt a motorban, és hatására könnyebben fogsz emelkedőkön felmenni, illetve a fogyasztásod csökkeni fog valamenyivel. Ha hajtod a gépet akkor ne várj fogyaztás csökkenést. Az ilyen anyagot a motorolajba,és váltó olajba is kell önteni. Csak kiváló minőséget használj ezen kiegészítőből, mert különben ha rossz minőséget veszel, akkor rosszúl járhatsz.