2003-tól a tzr50 modelleken a Yamaha a SAE 10W-30-at erőlteti kézikönyveiben a nyomdának nyomtatásra.
Hogy milyen teljesítményszintűt vegyél, azt a motor gyártási éve adja meg. Teljesítményszint pl: "API SF, SG, SH, SJ, SL, SM"
Teljesítményszint (részletesebben a http://roilgold.uw.hu oldalon tájékozodhatsz a viszkozitásról is.)
"S" - jelű olajok, a benzinüzemű motorok kenőanyagai Benzinüzemű motorolaj kategóriák:
Ez a 10W-30 ha nehezen elérhető vagy már nem tudod megvenni, akkor pótolható a 10W-40-el is. (Barna Gyula jármű tribológus szakbélemény ajánlása szerint.)
Én ezt a linkelt olajat SAE 10W-40, API SF, SG, SH, SHJ, SL, SM használom. Nekem ő ajánlotta. Mind az 1997- előtt gyártott motorokhoz mind a jelenlegi új motorokhoz egyaránt használható, mivel tartalmazza a teljesítményszintjeiben a korábbi illetve a mai modern kornak megfelelő követelmény szerinti értéket.
Másfél éve van benne nekem mikoris lecseréltem és azóta nem volt olyan, hogy megcsúszott vagy megragadt volna a váltó. (korábban más volt benne amit a kedves YAMAHA CITY "szakértő szervize" belegányolt, és azzal mindkettő előfordult - megragadt, és meg is csúszott.)
Mintha úgy rémlene, hogy neked megvan a szervízkönyv....
abban benne van hogyan kell...
néz utána... (fejezet és oldalszámot ne mondjak?
De ha nem csak akkor nézelődsz benne, mikor valamihez hozzá kéne nyúlni, akkor ezt a kérdést fel sem kénne tenned. Ábra is van benne.
Ha hagyományos teleszkóp, azaz a fényes króm becsúszószár van felül, akkor egyáltalán nem nagy történet! Fordítottnál picit macerásabb, de nem sokkal!
Nem tudom, hogy a DT be van-e persely, feltételezem van. Akkor elvileg ha kiszeded a teleszkópot, aminek kiszerelés előtt meglazítottad a kupakját felül, mert butána már nem tudod lefogni, kicsavarod alul a csavart, ha van (remélhetőleg nem kell belül ellentartani, mint az FZR-nél, mert akkor lehet szerszámot kell készíteni hozzá) lehúztad a porvédőt, aztán kivetted a szimmering biztosítót, kiöntöd az olajat, kiveszed a rugót, aztán összetolod a telót, és lendületből szétrántod. Lehet elsőre nem jön szét, ilyenkor tart a persely. Már ha van. Ha szétjött, kitolja a szimemrinjget is maga előtt. CSak arra vigyázz, visszaszereléskor a perselyt jó játék visszatolni, elvileg kis csődarabbal kellene, ha ilyened nincs, akkor csavarhúzóval is lehet, de nagyon finoman, mert ha megkarcolod a telószárat, akkor sajnos baj van!
Mondjuk ki lehet cserélni úgy is, hogy nem szeded szét teljesen, csak kiöntöd az olajat, leveszed a porvédőt, a szimmering biztosítót, aztán ki kell fordítani a szimmeringet. Ezt talán a legfinomabban úgy lehet, hogy fogsz egy facsavart, egy pontozóval picit megütöd a szimemring házát felülről, hogy pici luk legyen rajt (vagy a facsavar hegyével, csak az könnyen letörik) betekered 1-2 menetnyire a facsavart, és fogóval kihúzod. Jönni fog a szimemring is, mivel a gumi alatt fém háza van.
Namost. Csapágyboltba is kapsz szimemringet, bár az nem ugyanaz. Ellenebn picit olcsóbb. Végülis nem rossz, én is használtam sokszor. Az olyan 4-800 Ft/db.
Olaj elvileg van direkt teleszkópolaj, mondjuk ilyan 2 e FT/fél liter. Valószínűleg neked annyi elég is.
A képen látható két gumiabroncs eladó pirelli ,bridgestone márkájúak keveset futotak A pirelli az 100/80-17 bridgestone 120/70-17 6000/DB kettő esetén 10000 a kettő
kedves fórumozók! Lenne egy kérdésem. Szerintetek a drága zS0La motorján lehet elöl-hátúl fém fékcső? TZR 50 ről lenne szó rossi replika :) kíváncsi vagyok a véleményetekre! Ja meg a srác képeire
valaki megtuná nekem mondani hogy mennyibe kerül egy teleszkop szimering? vagyis párban, kivagyok akadva dt50r-be 20e forint és megszeretném tudni hogy nektek is ijen drága?
Ha nagyon kell, és nem találsz, akkor nincs más esélyed mind az gyártási évjárat (vagy alvázszám) megadása a Yamaha szervuzeknek, és ők rendelnek neked. Ez tuti, hogy olyan lesz mint ami neked kell, és még ha a kormányzárad nem volt cserélve és tudod a motor kulcsának sorszámát ezt megadva olyat kéne rendeltetni velük, ami pontosan a kulcsodhoz megfelelő zárral szerelt.
Mivel kulcsot tudsz rendelni gondolom így kulcshoz is lehet kulcszáras tanksapkát is... illetve úlészárat vagy kormányzárat.
más lehetőséget nem tudok bocsi, De Yamaháéknál minden van ami tuti... csak nem olcsó.
Hali a képen látható Leo vince Hand made V6 eladó Ár 30.000FTÍgy egy az egy be felmegy a tzr is a ne legyen a kép meg tévesztő nekem átalakítóval van fent
Az a 2-3-4 liter sokat számít mikor meghatározod a fogyasztást...
én 4 literrel közel 126 km,
3 liter 95 kmre, míg
2 literrel 63 km távolságra elég.
Szóval azért nem mindegy... Az én fogyasztásommal, ha a tartalékod 2 liter és fogyasztásod megegyezik az enyimmel akkor kb. ennyi távolságig lesz elég. szóval lehet hogy csak 2 városig tudsz eljutni, de az is lehet hogy azért egy rendes távolságot is meg tudsz tenni.
Azt azért jólenne tudni, hogy valójában mekkora a tankod, de legalább azt ami a kézikönyvbe van, mert így meghatározni az átlag fogyasztást hogy "szerintem is enni lehet" ez nem mérési adat.
Tankold tele egy számodra megjegyezhető szintig amibe belelátsz, mikor felnyitod a takot, majd menjél vele lehetőleg vidéki távolságokat 200 km az elég. tankold ismét ugyan addig a szintig amit korábban, és a beletankolt utolagos mennyiseget amit a kútnál eredményként kapsz az lesz a vidéki átlag fogyasztásod ha 2 vel még elosztod a tankolt mennyiséget mivel 100km-re számolják.
Bonyolultab módszer, ha mindig feljegyzed a km állásokat mikor tankolsz. és úgy számolod ki... kevésbé lesz pontos, de ahhoz biztosan pontosabb mint talágatni, hogy nekem is olyasmi lehet.
20-26 oldalak.
2003-tól a tzr50 modelleken a Yamaha a SAE 10W-30-at erőlteti kézikönyveiben a nyomdának nyomtatásra.
Hogy milyen teljesítményszintűt vegyél, azt a motor gyártási éve adja meg. Teljesítményszint pl: "API SF, SG, SH, SJ, SL, SM"
Teljesítményszint (részletesebben a http://roilgold.uw.hu oldalon tájékozodhatsz a viszkozitásról is.)
"S" - jelű olajok, a benzinüzemű motorok kenőanyagai Benzinüzemű motorolaj kategóriák:
SA - Hatályon kívül.
SB - Hatályon kívül.
SC - Hatályon kívül.
SD - Hatályon kívül.
SE - Hatályon kívül.
SF - Hatályon kívül.
SG - Hatályon kívül.
SH - 1997 előtt gyártott motorokhoz. Minden korábbi előírás esetén alkalmazható.
SJ - 2001 előtt gyártott motorokhoz egységesen használható.
SL - 2001-ben életbe lépett, szigorított követelményrendszert kielégítő teljesítményszint kategória.
(Barna Gyula © 2006)
Ez a 10W-30 ha nehezen elérhető vagy már nem tudod megvenni, akkor pótolható a 10W-40-el is. (Barna Gyula jármű tribológus szakbélemény ajánlása szerint.)
Én ezt a linkelt olajat SAE 10W-40, API SF, SG, SH, SHJ, SL, SM használom. Nekem ő ajánlotta. Mind az 1997- előtt gyártott motorokhoz mind a jelenlegi új motorokhoz egyaránt használható, mivel tartalmazza a teljesítményszintjeiben a korábbi illetve a mai modern kornak megfelelő követelmény szerinti értéket.
Árak:
olajshop.hu Midland.hu
Másfél éve van benne nekem mikoris lecseréltem és azóta nem volt olyan, hogy megcsúszott vagy megragadt volna a váltó. (korábban más volt benne amit a kedves YAMAHA CITY "szakértő szervize" belegányolt, és azzal mindkettő előfordult - megragadt, és meg is csúszott.)
abban benne van hogyan kell...
néz utána... (fejezet és oldalszámot ne mondjak?
De ha nem csak akkor nézelődsz benne, mikor valamihez hozzá kéne nyúlni, akkor ezt a kérdést fel sem kénne tenned. Ábra is van benne.
Nem tudom, hogy a DT be van-e persely, feltételezem van. Akkor elvileg ha kiszeded a teleszkópot, aminek kiszerelés előtt meglazítottad a kupakját felül, mert butána már nem tudod lefogni, kicsavarod alul a csavart, ha van (remélhetőleg nem kell belül ellentartani, mint az FZR-nél, mert akkor lehet szerszámot kell készíteni hozzá) lehúztad a porvédőt, aztán kivetted a szimmering biztosítót, kiöntöd az olajat, kiveszed a rugót, aztán összetolod a telót, és lendületből szétrántod. Lehet elsőre nem jön szét, ilyenkor tart a persely. Már ha van. Ha szétjött, kitolja a szimemrinjget is maga előtt. CSak arra vigyázz, visszaszereléskor a perselyt jó játék visszatolni, elvileg kis csődarabbal kellene, ha ilyened nincs, akkor csavarhúzóval is lehet, de nagyon finoman, mert ha megkarcolod a telószárat, akkor sajnos baj van!
Mondjuk ki lehet cserélni úgy is, hogy nem szeded szét teljesen, csak kiöntöd az olajat, leveszed a porvédőt, a szimmering biztosítót, aztán ki kell fordítani a szimmeringet. Ezt talán a legfinomabban úgy lehet, hogy fogsz egy facsavart, egy pontozóval picit megütöd a szimemring házát felülről, hogy pici luk legyen rajt (vagy a facsavar hegyével, csak az könnyen letörik) betekered 1-2 menetnyire a facsavart, és fogóval kihúzod. Jönni fog a szimemring is, mivel a gumi alatt fém háza van.
Namost. Csapágyboltba is kapsz szimemringet, bár az nem ugyanaz. Ellenebn picit olcsóbb. Végülis nem rossz, én is használtam sokszor. Az olyan 4-800 Ft/db.
Olaj elvileg van direkt teleszkópolaj, mondjuk ilyan 2 e FT/fél liter. Valószínűleg neked annyi elég is.
Méret megadása után tudnak segíteni.
Olyan 3-5 e Ft a reális... Persze nem gyári, de elég jó!
Mert igazából nekem csak az kéne
Mivel kulcsot tudsz rendelni gondolom így kulcshoz is lehet kulcszáras tanksapkát is... illetve úlészárat vagy kormányzárat.
más lehetőséget nem tudok bocsi, De Yamaháéknál minden van ami tuti... csak nem olcsó.
én 4 literrel közel 126 km,
3 liter 95 kmre, míg
2 literrel 63 km távolságra elég.
Szóval azért nem mindegy... Az én fogyasztásommal, ha a tartalékod 2 liter és fogyasztásod megegyezik az enyimmel akkor kb. ennyi távolságig lesz elég. szóval lehet hogy csak 2 városig tudsz eljutni, de az is lehet hogy azért egy rendes távolságot is meg tudsz tenni.
Azt azért jólenne tudni, hogy valójában mekkora a tankod, de legalább azt ami a kézikönyvbe van, mert így meghatározni az átlag fogyasztást hogy "szerintem is enni lehet" ez nem mérési adat.
Tankold tele egy számodra megjegyezhető szintig amibe belelátsz, mikor felnyitod a takot, majd menjél vele lehetőleg vidéki távolságokat 200 km az elég. tankold ismét ugyan addig a szintig amit korábban, és a beletankolt utolagos mennyiseget amit a kútnál eredményként kapsz az lesz a vidéki átlag fogyasztásod ha 2 vel még elosztod a tankolt mennyiséget mivel 100km-re számolják.
Bonyolultab módszer, ha mindig feljegyzed a km állásokat mikor tankolsz. és úgy számolod ki... kevésbé lesz pontos, de ahhoz biztosan pontosabb mint talágatni, hogy nekem is olyasmi lehet.