Ezt a kipus témát én nem igen vágom, azt írtam le az ennyimmel mit csinált a MASTER. ezt nézegesd meg itt vannak munkái.kipukról képek
információs segítséget. Elérhetősége: Tuji - Web kérdez tőle, képei: Tuji - képei
A 9es gyertya az jó, a hézagra kell figyelni.
Az olajból, ha fajtára olyat használsz amit én is (a mol-tól), illetve fogok aminek a pdf linkjét megadtam, akkor nem lehet gond. Ami a kipuddal van az nem az olajad hibája. Nem az olaj márka mondja meg, hogy milyen tulajdonságú az olaj hanem a viszkozitás és teljesítményszint. Persze a shelnek nincs FD-s teljesen szintetikus 2T olaja, egyáltalán FD-s olaja nincs.
Ne a márkát figyeld. ki nem szarja le, hogy mi a neve az olajnak ha a legjobb van benne jobban és úgy teljesít ahogy az elvárható, hogy rendesen megy vele a motor s nem úgy mint a gyári ajánlástól hogy közlekedni sem lehet mert visszaesik a fordulat ? (ők YAMAHA mérnökök nem tesztelték 2x200 km-en egyhuzamba én igen, (0 km es volt a motorom mikor vettem, szerinted kipróbálták az olajjal melyik, hogyan teljesít vele?...Ennyi. Az olajakba teszek Roil Goldot, a teljesítménye a motornak megnöekedett, szebb a hangja, alacsonyabb hő, nagyobb nyomaték. Gyorsulása pedig olyan, hogy húzom a gázt és magtartom, utána még gyorsul tovább egy ideig.
A váltó/hajtóműolaj sem volt jó ami gyárilag benne volt mert megragadt és meg csúszott. A gyári ajánlott olaj 10W30 nekem most SAE 10W40- van elég széles tartományban tud teljesíteni. Teljesítményszintje: API SM,SL,SJ,SH(,SG,SF) - JASO MA2. az SH, SG régi elavult tujaldonságra utal tehát olyan gépekbe is használható ami régi elavult olajat kíván, túlteljesít a mostani motorok követelményeit is ami az SM,SL jelzésekre utal. Keress ilyen olajakat vagy magsabb értékűt, az jó a motornak (ez többfokozatú olaj) én ezt használom. Ha YAMAHA mérnökkel találkozom megölöm az idiótasúgukért...(szar rakatnak bele a gépbe azért persze, hogy hamarabb szervizelni kell és milyen furcsa, hogy arról az olajról ami a gyári ajánlás attól magasabb kategóriás szintű olaj használattal/olajcserével megoldódott minden olajra utaló gondom...de végülis így utólag nem csodálkozom, ha már a márka "szakszervíz" szalonból 1 hónaposan használt, 1 ével garos motort is elbasza...YAMAHA CITY)
köszi a válaszokat Nekem gyári fuvokák vannak benne és ha akatalizátor ugynézki hogy egy lemez ami sokszor megvan hajlítva és feltekerve és ezen valami rudak vannak átszúrva akkor azom már nincs de helyette van "éljenek a sufnisok" módszerrel (egy crossos ismerősöm tanácsára) a rezóba raktunk "dörzsikét", mert mi arra tippeltünk hogy "kihuzza" a kipu az anyagot az égéstérből. ergo beleraktuk a dörzsikét folytás gyanánt. Majd még az olajokkal kisérletezek, de mivel délután kellet menni csajozni motorral ezért este "szereltem" a motort és sikerült elejtenem a súbertűnek azt a kis stiftjét és nem találtam meg :S holnap ugysincs első két órám majd megkeresem :D am meg én is 172cm vagyok és 55 kg XD Jah és a durrogás miatt lecserélem a gyertyakábelt, uj ngk9-es gyertya van benne de lehet visszarakom a régit :/
helyesbítés: "..13-as lukkal furj át rajta.." -- 13-as fúróval fúrj át rajta a lemes közepén.
A katalizátor, ha el van tömődve csökken a motor teljesítménye dadog, és ha már nagyon kokszos, akkor a motor nagyon nem halad. döglődik, 3-5-8 km/h-val össze vissza. és az 1-es seb. fokozatig(feljebb nincs értelme de igazábol már itt sincs semmi inkább, leállítva tolni kell. (és szervíz amint lehet...)
Akkor nézesd meg a kiput, mert ha a katalizátor kiesett akkor a nyomás(áramlás) nem megfelelő a kipuban, és így nyengébben teljesít a gép. ha már kiesett akkor hegeszél a helyére egy lemezt és egy 13-as lukkal furj át rajta. Ha van a kipudon egy cső pompításnak azt a csonkot is lehegesztheted, nekem is levan. A katalizátorom el volt tömödve és a yamaha City volt aki mégjobban tönkrevágta. Felelősséget nem válaltak érte pedig a gép 1 hónapos garis volt. máshol a kipufogót kicserélték volna ingyen. de ők meg akarták nézni, hogy milyen az belülről és így szétfűrészelték. Megjavítani meg nem tudták. Egy tuning ismerősömhöz vittük el ami megjavította azon módszerrel amit leírtam. A katalizátor kukába... a többit olvashatod az elején. Majd a szétfűrészelt részét is összehegesztés. Senki ne menjen a Yamaha City kereskedők még közelébe se. Rohadék köcsög brigád. És éljenek a sufnituningosok jó sokáig.
Feleségül nem akarsz venni?
55, és 172. De nem hiszem, hogy ezér lenne neked lassab néhány km-el a géped. (alapjárat ha nem jól van beállítva pl. alacsony, vagy túl van pörgetve, akkor is lehet, hogy kevesett megy a gép.) de még a gumik puhasága is befolyásolja, és sok kis apró részlet... (amikor teszteltük a 3db tzr 50-et amik mind 2004-es gyártásuakvoltak és az áttételel is megegyezett a lánckerekeken, stb. Akkor nem néztünk gyorsulásit. Melyik gyorsul jobban. (a terep nem igen volt allkalmas rá, meg hát a vezetéstől is sok múlik.) hogy miket tapasztaltunk Husee-tól kérdezd meg (találkozó szept. 20. volt). Egyszerre csak 2 gép volt rendelkezésre állva. A harmadik gép volt a tied a következő hétvégére esett a találkozóra a választás. (szept. 27)
Ami a karburátoromban van összes fúvóka méretek 115, 40, 40 az utolsó ami 40-es az nem tudom volt-e cserélve, a szervizkönyve is halgat nagyon róla, hogy mekkora lenne valójában... (vagy csak én nem találom meg benne)
A molos olajtol valaiért tartok. Nekem azóta nem megy a motor mióta megfektettem és kiesett a katalizátor(?) vagy valami hangtompító a rezóbol és azota ojan a kipum mint egy 2t-nek, előtte semmi olaj nem volt rajta mostmeg... És előte(óraszerint) 95-öt tudtam vele tartani egyenesterepen. És én hangsulyozom ez egy dt nempedig tzr, azért írtam ebbe topicba mert ugyláttam hogy van pár ember aki érti adolgát és más embernek van hasonló panasza mint nekem, és tudomásom szerint teljesen tökugyanaz a két blokk. (javítsatok ki ha tévedek)
Igen pontosan ez a probléma a gyári ajánlással szarul megy a gép.
Kezelési útmutatója szerint JAso FC- olaj kell bele de ez az amiért ilyen szarul megy a gép és ezt csinálja.
Visszafele úton JASO FD olajat használtal és gondom nem volt a motorral egész 200 km-en, megállás nélkül és teli gázzal tudtam hazaérni.
tehát amit én Javasolok az a következő olajfajta, márkától függetlenúl:
1. Full sytnetic (100%-os teljesen szintetikus motorolaj)
2. JASO FD kategóriából pedig ha márkán belül több van akkor a drágábbikat. Tehát az 1. és a 2. pont együttesen figyelembe kell venni.
Amit én használtam korábban az S*ell VSX volt JASO FC. amit utána használtam és a probléma megoldódott az a 2T ból a legjobb MOL motorolaj volt. mégpedig MOL Dinamic MOTO 2T, JASO FD. amit meg ha a maradék kb 3-4 dl még elfogy akkor a következőt fogom használni: MIDLAND SYNQRON 2-CYCLE SAE 30/40 full szintetikus motorolaj (pdf leírás)
Levi1994 neked is írom.
nem véletéen, hogy az olajra kérdeztem rá. Ugyanis nekem korában nem csinált ilyet, de csak rövit távokat mentem a motorral BP-en használva, ott meg nem lehet ugye nagyon huzatni a gépet. (nekem 2004-es gyártású 2005 októberi forgalomba helyezésű a motorom.)
Nyárom mentem vidékre és kurva szar volt egész 200 km-eren keresztül, hogy nem engedett hosszabb ideig 10500 -as fordulaton. Hangjával nem volt bajom, de a fordulatom ameddig nem csökkent le 5000-7500 közé, addig nem engedte a gépet huzatni.
Majd ezen az alacson fordulaton ismét engedte húzni, mert itt már erőre kapott majd mikor megint 9000 fölött volt a fordulat egy rövid idő után megint belassult a gép, és ezt játszotta velem egész végig.
Mikor megérkeztem láttam, hogy nem sok olaj van már nem gond, úgyis itt az olaj utánpótlás ideje, feltöltöttem egy jobb kategóriás olajjal és visszafele már semmilyen poroblémám nem volt 3 óra alatt tettem meg 200km-ert úgy, hogy egy geci kamionost mikor beértem a géppel szórakozott, mert én elértem a végsebességem és direkt belassított én meg hol meg tudtam előzni hol visszaelőzött. Ezt egész pest határáig eljátszotta a genyláda, kb 10x ha megelőztem...meg ő ismét vissza... tehát hamarabb is megérkeztem volna ha nem tart fel a mocsok görény.
API TC; Jaso FC ez van benne mert kifogyóban volt és yamaha márka szervízbe ezt adták. Nemtudom hogy leírhatom a márkáját de ez C*strol A*tevo névre halgató olaj :D
országonként változik, hogy mekkora volt a gyári főfúvóka... általában 88 a gyári, de volt 62-es is...vicces lehetett.
a 32-40-es gondolom a levegő lehet...azon kívül már csak a szivató van.
Karburátor talpat is cserélted nagyobbra? vagy még a gyári szűk 20-as?
Milyen motorolajat használsz? (nem a márkája érdekel hanem a teljesítményszintje... olyat keress rajta ami úgy kezdődik, hogy
JASO F... a (...) helyén mi van írva? (flakon hátulján találod meg)
A 115 és a 40 is fúvóka egymás mellett vannak a karbiban.
A 40-es az 32-ről (gyári) lett megnövelve.
115-ről meg nemtudom mi volt a gyári az kb. 80-85 körül lehetett.
Hali! Nekem 2004-es dt50r-emmel van ilyen gondom csak nekem anyi hogy amikor sokáig huzom neki 8000-es fordulaton elkezd "durrogni" visszaengedem a gázt és elkezdem huzni neki megint akkor elhalgat aztán megint. Ugytudom hogy ugyanaz a blokk van mint a két motorba ugyhogy engem is érdekelne hogy mi lehet a baja.
sziasztok!Most vásároltam egy tzr50-es mocit de nem toom mi lehet a baja mert 1-es 2-es sebeségbe még kipörög de utána a töbi fokozatba már 8 ezres fordulatnál bedadog és egyszerüen nem tudunk rájöni mi lehet a baj.Nekem azt mondták hogy az elek tronikával lehet valami lehet ez?amugy a motor 94 es évjáratu akki tudna valami hasznosat meg köszöném!:(
Üdv Gyula04!
Engem henger illetve a főtengely is érdekelne!
Itt egyeztethetjük a részleteket vagy inkább telefonon? (ár,állapot...)
Ha az utóbbi akkor kérlek adj meg egy telefonszámot!
Köszi előre is!
információs segítséget. Elérhetősége: Tuji - Web kérdez tőle, képei: Tuji - képei
A 9es gyertya az jó, a hézagra kell figyelni.
Az olajból, ha fajtára olyat használsz amit én is (a mol-tól), illetve fogok aminek a pdf linkjét megadtam, akkor nem lehet gond. Ami a kipuddal van az nem az olajad hibája. Nem az olaj márka mondja meg, hogy milyen tulajdonságú az olaj hanem a viszkozitás és teljesítményszint. Persze a shelnek nincs FD-s teljesen szintetikus 2T olaja, egyáltalán FD-s olaja nincs.
Ne a márkát figyeld. ki nem szarja le, hogy mi a neve az olajnak ha a legjobb van benne jobban és úgy teljesít ahogy az elvárható, hogy rendesen megy vele a motor s nem úgy mint a gyári ajánlástól hogy közlekedni sem lehet mert visszaesik a fordulat ? (ők YAMAHA mérnökök nem tesztelték 2x200 km-en egyhuzamba én igen, (0 km es volt a motorom mikor vettem, szerinted kipróbálták az olajjal melyik, hogyan teljesít vele?...Ennyi. Az olajakba teszek Roil Goldot, a teljesítménye a motornak megnöekedett, szebb a hangja, alacsonyabb hő, nagyobb nyomaték. Gyorsulása pedig olyan, hogy húzom a gázt és magtartom, utána még gyorsul tovább egy ideig.
A váltó/hajtóműolaj sem volt jó ami gyárilag benne volt mert megragadt és meg csúszott. A gyári ajánlott olaj 10W30 nekem most SAE 10W40- van elég széles tartományban tud teljesíteni. Teljesítményszintje: API SM,SL,SJ,SH(,SG,SF) - JASO MA2. az SH, SG régi elavult tujaldonságra utal tehát olyan gépekbe is használható ami régi elavult olajat kíván, túlteljesít a mostani motorok követelményeit is ami az SM,SL jelzésekre utal. Keress ilyen olajakat vagy magsabb értékűt, az jó a motornak (ez többfokozatú olaj) én ezt használom. Ha YAMAHA mérnökkel találkozom megölöm az idiótasúgukért...(szar rakatnak bele a gépbe azért persze, hogy hamarabb szervizelni kell és milyen furcsa, hogy arról az olajról ami a gyári ajánlás attól magasabb kategóriás szintű olaj használattal/olajcserével megoldódott minden olajra utaló gondom...de végülis így utólag nem csodálkozom, ha már a márka "szakszervíz" szalonból 1 hónaposan használt, 1 ével garos motort is elbasza...YAMAHA CITY)