Tegnap én is akkukkal jáccottam délután. Behoztam mind a fűtetlen garázsból a műhely-szobámba, nehogy télen megegye őket a fene (2 motor, 1 autó akksi, 2 zselés) Az autós és a fiam motoros akkuja eléggé le van már csökkenve kapacitásilag (gyorsan lemerül)
Olvasgattam a szakirodalmat, hogy mlyen az a "regeneráló" basszus, alig találtam róla anyagot, de ahhoz eleget, hogy csináljak 1et. Kb 200Hz-es és 100A körüli impulzusokkal tölti az akkut, 1/3-os négyszögjellel, közben kisüti pár amperrel. Utána a keletkezett barna trutymó kiönt, majd tiszta sav beönt, és kész. Ettől a kínzástól állítólag 98%-osra vissza lehet állítani a xar akksit.
Ha elkészül (még sztem karácsonyig), és műxik, ezennel felajánlok a T. Fórumtársaknak egy-egy ingyenes akku helyreállítást
pc-s táp? Az van ! Na lehet megütöm a dolgot. Na Gyula! Úgy néz ki, átveszem unokaöcsémtől az MX1-et. Lesz tavaszra az asszonynak is egy motor, így már nem kell mögöttem utaznia.
Ha akkut nem is tudsz tölteni,legalább lesz egy hiperhajtóműves,térugrásos,plutóniumturbós lifted a padlásra! Diódát pl.kocsigenerátorból,vagy Pc-s tápokból tudsz kioperálni!
Tiszta Öveges professzor: Minden háztartásban akad otthon némi nagy áramú dióda, egy kis plutónium, némi antianyag, valamint egy elektrongyorsító. Honnan szedjek diodicskut ? (Költői kérdés volt.) Megoldom. Nem egyszerre töltöm a 2 akkut, oszt jóvan.
Jól mondja Bagoly,egy-egy diódát köss eléjük mert nincs két egyforma akku sem,a töltöttebből folyna áram a gyengébbe,diódákkal viszont leválasztva már jó lesz,igaz a töltőáram akkor is egyenlőtlenül oszlik majd el,de ha töltöd őket 24h-ig,akkor mindkettő garantáltan fel lesz töltve.
Nem értem, miért aggódsz, hisz neked van kiváló bikázó akkud (amiről megpróbáltalak lebeszélni )
Vagy végül mégse vetted meg? Nem emléxem már jól.
A -10 fokban legalább kiderülne, mit ér.
Az én dízel autóm is izzított ma 2mp-et, először a télen. 4 fokot mutatott a garázsban (ami nincs fűtve, meg szigetelve se nagyon)
öcsém kocsijában, meg az enyémban is elég ratyi az akku. A hétvégére már -16 fokot is jósolnak.
Bekék vinni az akkut, meg egyúttal rátolni töltőre. Szerintetek okoz gondot, ha a 2 akkut párhuzamosan kötöm, és úgy tolom töltőre? Elvben tölti akkor szépen csendben mind2 akkut, nem? Gyula, Te nagy elektromágus vagy, mi a véleményed?
Nálam a hidegindítási gondot én magam okoztam!Mégpedig azzal,hogy hidegen gázt húztam neki.Itt a fórumon tanácsolták hogy gáz nélkül szivatóval!Nekem bejött. 2hét állás után pöcc,és szépen indul.
Kerékátmérőt szokták beállítani,persze van egy táblázat az órához.Már elég korrekt vezetéknélküli km órát lehet kapni viszonylag elfogadható áron. http://www.bikemarket.hu/index...
Böngéssz!
A gyári órád nem mér?Elvileg mindennek működnie kell a gépen,ha te egy másik órával akarod helyettesíteni,nem hiszem hogy tetszene nekik.Inkább cseréld ki a gyárit egy jóra!
Pontosan érkezz meleg motorral,akkor menni fog.Ha meg várni kell,időnként járasd kicsit.Régebben a motor állapota nem volt feltétele a műszakinak,de a zöldkártyával már a motorra is figyelnek.
Engem a Berlingo szo*at. Hajszárítóval indult ma reggel.
A levegőszűrő felőli kis alu izét melegítettem. Mondom, ha meleg levegőt kap hátha. Bejött. 2 hete cseréltünk 2 izzítógyertyát. V.színű a maradék 2 most halt meg. Vagy a 2 új. Vagy, izzító relé.
hmm. Ahhoz nem kell a tárcsa pontos mérete? + ezt be is kellene vini a bringacomputerbe. Úgy rémlik annó, ki kellett az installálás után választani, hogy mekkora a kerék, és úgy lett nagyjából pontos.
mikimuvek@freemail.hu