ismerős dolog. nekem szétment az oldaltámasz kapcsolója a tavaszon. utánfutón jött haza. Hazahoztuk, toltam egy kérdést ide a fórumra, és egy fél óra mulva már ment is. csak ki kellett iktatni a kapcsolót. Gondolhatod... Hótideg voltam, hogy egy ilyen kis f*szság miatt...
szerintem fázik... Nekem be se indul + 10 Celsius alatt. Multkor olajradiátor mellett töltött 15 percet, és a karburátorokhoz hajszárítóval fujtam a meleget, hogy menni tudjak vele.
Basszus, reggel megszivatott a motor.Engem is, meg vsz magát is. Jönnék haza barátnőmtől, indítanék, erre baszik beindulni. Köszörültetem, a végefelé már durran a kipuffogó olyanokat, hogy meg is ilyedtem egy kicsit. Telefon, hozzanak gyertya kulcsot. Kiszedem, takarítok, erre mire kész, már az akksi gyengus volt, és most se indult be. Hazahoztak kocsival, az akksit éppen töltöm. Más lehet még ami tegnap este megállástól és ma reggeli indítás között megadhatta magát?
Nem tudja valaki csípőből, hogy az 1wg-s 400-as vázba melyik újabb motornak a telója megy bele? r6-ninja.. vagy akár r1, ninja, cbr1000... :)
én úgy gondolom, ha az egész elejét cserélem,a kkor elvileg bármi belemegy, nem? de nem akarok hülyeségeket mondani, ezért segítséget kérdezek.
Bagoly! Az r1 felső fékmunkahengere ugyanaz, mint az r6-é, nem? a régebbi típusoknál... szóval mindenkőtt rá tud menni majd a tőled baráíti áron szerzett nyergekhez, és fékcsövekhez, ugye? :)
Az lesz. Ma végigjártam az összes - Auchan, Obi, Bricostore, Praktiker-t és társát ami itt van nálunk soroksáron, de mindenhol csak az a H4-es van amivel már tegnap bebuktam a Lidl-be. Szóval tényleg az lesz, hogy szétkapom és bemegyek minden boltba vele. De ez mekkora pöcs dolog ...
"-És sikerült megjavítanod?
-Hát egyszerűen nem bírom kiszedni az alkatrész, pedig már az ősi módszert is alaklmaztam.
-Ősi módszer, az mi?
-Erőltettem...."
Tessék beszerezni.Blokkot orbitális szakszerűtlenség nyomatéktáblázat és nyomatékkulcs nélkül szerelni.(sima crovával alumíniumban csak akkor érzed a meghúzási nyomatékot amikor már mindegy,de a motor/autó többi elemén is használandó)
Tehát:ez egy racsnis crova hajtókar aminek a feje egy csuklón elfordul,a szárában pedig egy rugó előfeszítésű "ék" van a fejhez "szorítva".
A szár végét tekerve a rugót előfeszítve lehet a nyomatékot állítani(minél összébb nyomod a rugót a szárban,annál erősebben feszíti az "éket" a fejnek)
Ha húzod a csavart és eléred a beállított értéket,akkor a csuklón a fej átbillen és egy kattanó hangot hallasz.
Vannak olyanok is(prémium kategória)ahol egy led jelzi világítva vagy egy digitális kijelzőn megjeleníti a pillanatnyi értéket.
Természetesen a gyárban kalibrálták a rugó erejét a nyomaték értékekhez.
Általában tól-ig határban adják meg a kulcs beállítható értékét,nekem a kicsi 0-24Nm-ig,a nagy 28-210Nm-ig használható(a nagy táblázatán elvileg 28-tól kisebb érték is beállítható de a gyártó hivatalosan 28Nm-től ajánlja mert alatta nem pontos)
A kicsi szerszámboltban volt 12.900Ft,a nagyot a CONRAD-tól rendeltem 9.000Ft környékén.
(a kicsi Am-Pro,a nagy Mannesmann tehát nem gyenge minőség)
A Penny Marketben pedig nem veszünk akciós nyomatékkulcsot 4.990-ért mint a kollégám tette.(többet nem tesz ilyet)
előírt mértékben húzom megfelele a gyertyákat nyomaték kulcsal az fzr-en, és mikor megugrik, akkor a jobb kézfejemet végigtolom a hűtő belső felét, ami olyan mint a sajtreszelői. Énse tartom v.színűnek, hogy így működne. (vágjátok mi az a HappyTreeFriend ?(Tündibündi barátok) ilyen aki még nem látott: http://www.youtube.com/watch?v...
Na tökre ez hutott eszembe egyből.
és amikor "leracsnizik" akkor megszalad és mondjuk 150 Nm esetén az addigi erővel belebaxol a szélvédőbe ha a hengerfej csavaokat húzod meg? :-) Írd le a folyamatot, me nem értem
én úgy gondolom, ha az egész elejét cserélem,a kkor elvileg bármi belemegy, nem? de nem akarok hülyeségeket mondani, ezért segítséget kérdezek.
Bagoly! Az r1 felső fékmunkahengere ugyanaz, mint az r6-é, nem? a régebbi típusoknál... szóval mindenkőtt rá tud menni majd a tőled baráíti áron szerzett nyergekhez, és fékcsövekhez, ugye? :)
A felfogatás miatt,csak jobb lenne.
Köszi,hogy nyomra vezettél.
működött..
jó, tudom, az nem yamaha.
-Hát egyszerűen nem bírom kiszedni az alkatrész, pedig már az ősi módszert is alaklmaztam.
-Ősi módszer, az mi?
-Erőltettem...."
Tehát:ez egy racsnis crova hajtókar aminek a feje egy csuklón elfordul,a szárában pedig egy rugó előfeszítésű "ék" van a fejhez "szorítva".
A szár végét tekerve a rugót előfeszítve lehet a nyomatékot állítani(minél összébb nyomod a rugót a szárban,annál erősebben feszíti az "éket" a fejnek)
Ha húzod a csavart és eléred a beállított értéket,akkor a csuklón a fej átbillen és egy kattanó hangot hallasz.
Vannak olyanok is(prémium kategória)ahol egy led jelzi világítva vagy egy digitális kijelzőn megjeleníti a pillanatnyi értéket.
Természetesen a gyárban kalibrálták a rugó erejét a nyomaték értékekhez.
Általában tól-ig határban adják meg a kulcs beállítható értékét,nekem a kicsi 0-24Nm-ig,a nagy 28-210Nm-ig használható(a nagy táblázatán elvileg 28-tól kisebb érték is beállítható de a gyártó hivatalosan 28Nm-től ajánlja mert alatta nem pontos)
A kicsi szerszámboltban volt 12.900Ft,a nagyot a CONRAD-tól rendeltem 9.000Ft környékén.
(a kicsi Am-Pro,a nagy Mannesmann tehát nem gyenge minőség)
A Penny Marketben pedig nem veszünk akciós nyomatékkulcsot 4.990-ért mint a kollégám tette.(többet nem tesz ilyet)
http://www.youtube.com/watch?v...
Na tökre ez hutott eszembe egyből.