Helló mindenki!Gondoltam én is megosztom a tapasztalataimat veletek az olaj-ügyben.Nekem FZ 750-em van és Valvoline 20W-50-es ásványi olajat ajánlott több FZR-es emberke és a szerelő ismerősök is.Ezzel az olajjal mentem már 3000 km-ert és beváltnak látszik.Ennek literje 2000 Ft körül van
(és ez jó minőségű olaj).
No beszéltem a szerelővel és ilyen olaj kerül a motorba - Repsol MOTO RACING 4T 10W50 . El is magyarázta, hogy miért ez és mondta, hogy ennél csak 1 jobb van ami belekerülhet, de annak már 5.300 ft litere...ennek kevesebb mint 4.000 ami így is kurv@ sok, de ha ezt teszed bele, megnő az élettartam - vagy mint az én esetembe is, egy régi szétstrapált motor újjáépülésében elég nagy segítséget nyújt a többi "gyár által ajánlott" olajjal szemben.
A folyadékoknak - így az olajnak is - belső súrlódása van. Ahogy a folyadék rétegei elmozdulnak egymáson, ellenállás ébred - ezt a tulajdonságot jellemzi a viszkozitás. A viszkozitás a hőmérséklet függvényében is változik, hiszen a meleg olajnak kisebb a folyadéksúrlódása. Ezek a tulajdonságok döntően befolyásolják a motorolaj kenőképességét, szivattyúzhatóságát, a kialakuló olajfilm vastagságát és terhelhetőségét, valamint a súrlódási veszteségeket - magyarán, ez az egyik legfontosabb jellemző.
Ezért aztán a ma már általános kétfokozatú (télen és nyáron is használható) olajoknál megadnak egy számot, ami a hidegen mutatott viszkozitásra utal (ez kerül az angol "Winter"-re utaló W elé), míg a második szám a meleg olaj viszkozitására jellemző. Kicsit azonban becsapós a viszkozitási osztályok számozása, hiszen a nagyobb szám jelöli a kisebb viszkozitást, tehát az 5-ös kisebb, a 10-es nagyobb folyadéksúrlódást jelent. Hidegen az 5W-s olaj jobban szivattyúzható, gyorsabban megtörténik a motor átolajozása, mintha 10W-set használnál, ráadásként akár mínusz 40-45 fokig folyékony marad, szemben a 10W-s olajokra jellemzó mínusz 30-35 fokkal, amit nem árt tudni, ha pl sarkköri expedícióra készül az ember. Normál (max 100 fokos) olajhőmérsékleten hasonlóan viselkedik a két olaj, tehát az átlagos használat során nincs köztük különbség. Ha azonban az olajhőmérséklet tovább nő, (például eleve magasabb a külső hőmérséklet, nagy terheléssel üzemel a motor, stb) az 5W-s viszkozitása gyorsabban csökken, így már 120 fokon "hígabb" lesz, mint a 10W-s. Így előfordulhat, hogy egy kopott motor többet eszik belőle, mintha 10W-set kapott volna.
Cső srácok,benéztem egy ciberkávézóból,Castrol 20W50-est ajnlom,hidegen is beáll az olajnyomás fél perc alatt,tudom mert tettem rá nyomásmérőt.Meg amúgy is melegíteni kell kicsit.
aszonta a yakomotos szerelő aki rengeteg iylet szerelt, hogy akkori motorba azt tegyünk, mert a 10w40 túl híg. ő ezt mondta. tudod mit? holnap hívd fel őket, és kérd meg h segítsen olajválasztásban ehhez, és kérdezd ki, ok?
(és ez jó minőségű olaj).
Ezért aztán a ma már általános kétfokozatú (télen és nyáron is használható) olajoknál megadnak egy számot, ami a hidegen mutatott viszkozitásra utal (ez kerül az angol "Winter"-re utaló W elé), míg a második szám a meleg olaj viszkozitására jellemző. Kicsit azonban becsapós a viszkozitási osztályok számozása, hiszen a nagyobb szám jelöli a kisebb viszkozitást, tehát az 5-ös kisebb, a 10-es nagyobb folyadéksúrlódást jelent. Hidegen az 5W-s olaj jobban szivattyúzható, gyorsabban megtörténik a motor átolajozása, mintha 10W-set használnál, ráadásként akár mínusz 40-45 fokig folyékony marad, szemben a 10W-s olajokra jellemzó mínusz 30-35 fokkal, amit nem árt tudni, ha pl sarkköri expedícióra készül az ember. Normál (max 100 fokos) olajhőmérsékleten hasonlóan viselkedik a két olaj, tehát az átlagos használat során nincs köztük különbség. Ha azonban az olajhőmérséklet tovább nő, (például eleve magasabb a külső hőmérséklet, nagy terheléssel üzemel a motor, stb) az 5W-s viszkozitása gyorsabban csökken, így már 120 fokon "hígabb" lesz, mint a 10W-s. Így előfordulhat, hogy egy kopott motor többet eszik belőle, mintha 10W-set kapott volna.
Egy kis infó a netről :)