Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

elképzeltem, ahogy a kopott dúgó meg gyűrű elkezdt az aranyárban mért olajtól hízni, és szép passzos lesz.
Helló mindenki!Gondoltam én is megosztom a tapasztalataimat veletek az olaj-ügyben.Nekem FZ 750-em van és Valvoline 20W-50-es ásványi olajat ajánlott több FZR-es emberke és a szerelő ismerősök is.Ezzel az olajjal mentem már 3000 km-ert és beváltnak látszik.Ennek literje 2000 Ft körül van
(és ez jó minőségű olaj).
csak tudják tán yamahájék milyen olaj kell a rizsrakétájukba, nem? Én CSAK olyat raknék bele, mint az előírt...
ezt a baromságot....
sok bizony. 3300 Ft környékén megvehető literje.
No beszéltem a szerelővel és ilyen olaj kerül a motorba - Repsol MOTO RACING 4T 10W50 . El is magyarázta, hogy miért ez és mondta, hogy ennél csak 1 jobb van ami belekerülhet, de annak már 5.300 ft litere...ennek kevesebb mint 4.000 ami így is kurv@ sok, de ha ezt teszed bele, megnő az élettartam - vagy mint az én esetembe is, egy régi szétstrapált motor újjáépülésében elég nagy segítséget nyújt a többi "gyár által ajánlott" olajjal szemben.
Na megyek ügyködök! megpróbálom anyámból kiszedni a pénzt... :D
az nem játszik hogy nemtudom mert..
azta.. ilyen kéne nekem.. mit megy idom nélkül? mekkroa legény vagy?
Sőt, tavaszra még a hátsó idomok se lesznek, és 1 ülés lesz, meg rövid kipuff
A folyadékoknak - így az olajnak is - belső súrlódása van. Ahogy a folyadék rétegei elmozdulnak egymáson, ellenállás ébred - ezt a tulajdonságot jellemzi a viszkozitás. A viszkozitás a hőmérséklet függvényében is változik, hiszen a meleg olajnak kisebb a folyadéksúrlódása. Ezek a tulajdonságok döntően befolyásolják a motorolaj kenőképességét, szivattyúzhatóságát, a kialakuló olajfilm vastagságát és terhelhetőségét, valamint a súrlódási veszteségeket - magyarán, ez az egyik legfontosabb jellemző.

Ezért aztán a ma már általános kétfokozatú (télen és nyáron is használható) olajoknál megadnak egy számot, ami a hidegen mutatott viszkozitásra utal (ez kerül az angol "Winter"-re utaló W elé), míg a második szám a meleg olaj viszkozitására jellemző. Kicsit azonban becsapós a viszkozitási osztályok számozása, hiszen a nagyobb szám jelöli a kisebb viszkozitást, tehát az 5-ös kisebb, a 10-es nagyobb folyadéksúrlódást jelent. Hidegen az 5W-s olaj jobban szivattyúzható, gyorsabban megtörténik a motor átolajozása, mintha 10W-set használnál, ráadásként akár mínusz 40-45 fokig folyékony marad, szemben a 10W-s olajokra jellemzó mínusz 30-35 fokkal, amit nem árt tudni, ha pl sarkköri expedícióra készül az ember. Normál (max 100 fokos) olajhőmérsékleten hasonlóan viselkedik a két olaj, tehát az átlagos használat során nincs köztük különbség. Ha azonban az olajhőmérséklet tovább nő, (például eleve magasabb a külső hőmérséklet, nagy terheléssel üzemel a motor, stb) az 5W-s viszkozitása gyorsabban csökken, így már 120 fokon "hígabb" lesz, mint a 10W-s. Így előfordulhat, hogy egy kopott motor többet eszik belőle, mintha 10W-set kapott volna.

Egy kis infó a netről :)
Én is megemeltem az elejét,lefestettem a rozsdás középrészt,most várom a féktárcsát.Na viszlát.
Cső srácok,benéztem egy ciberkávézóból,Castrol 20W50-est ajnlom,hidegen is beáll az olajnyomás fél perc alatt,tudom mert tettem rá nyomásmérőt.Meg amúgy is melegíteni kell kicsit.
aztakurva de gizda így az ezres..
aha.. a kisinek amanuáljában is 10w30-ast ír alapnak.. de miért 20w40 miért nem 20w50? nekem aztajánlották..
Milyen FZR-ed van? :)
Én majd ma. Tegnap csak szereltem, mert xar idő volt. Állítottam a kormányon, fékkaron, kicsit más lett az üléspozició. Ma lesz a teszt
Ja, ez az 1000 EXUP leírásából van.
Itt a gyári ajánlás. 20as 5fok felett, a mínusz fok gondolom, nem annyira érint...
De kihalt a topic, mindenki motorozik csak én nem? :)
nem merem a 20ast:D
pakkpakkpakk, akko a 20as megy bele? kiváncsi leszek nagyon
tudom teeeeeeee:D beszéltem vele:D
:D:D
aszonta a yakomotos szerelő aki rengeteg iylet szerelt, hogy akkori motorba azt tegyünk, mert a 10w40 túl híg. ő ezt mondta. tudod mit? holnap hívd fel őket, és kérd meg h segítsen olajválasztásban ehhez, és kérdezd ki, ok?