Oldalsztender elég,nem kell leengedni az olajat.(átfolyik a másik oldalra és a karter is lejjebb van mint a fedél alja)
Volt egy kis video itt nemrég a kuplunghiba demonstrálására,keresd vissza
Hát persze először azt leengeded. Legalábbis én leengedtem, de elvileg ha sztenderen van, akkor a másik oldalára van dőlve ugye, és nincs ott olaj. De jobb félni mint megilyedni alapon és leengedtem.
Megnyugtatlak, más esetben se nagyon álnak meg. Mindegy, hogy motor mellett, bicikli mellett, vagy kocsi mellett leheled épp kifele a lelked. Én biciklivel estem egy dülhőset 16-17 évesen. Na feküdtem kb. 30-35 percet az út mellett levegő után kapkodva, és gondolom mindenki részegek hitt, úgyhogy nem kérdezték meg, hogy te idióta mi a faszt ülsz plusz 5 fokba az árokszélen.
Akkor én hátsó kerékhez való csapágyat küldtem steve-nek?Hogy is van ez,a kisebb csapágy van hátul?Érdekes?A zöldkártya meg műszaki szigorítás várható volt,Nekem februárban jár le,én nem vesződöm vele,majd szerelővel megcsináltatom.De nem tudom miért mondtak le a kismotorok rendszámáról?Amivel indokolták az semmi,attól még bevezethették volna.Rendszám nélkül nem mehet külföldre,bár nem hiszem hogy egy londoni Ace Cafe túrát be mernék vállalni Babettával!
Pár hete voltunk a bükkben motorozni, az előttem menő gyerek egy kanyarban elhasalt, szálok le, megyek segíteni, szedjük fel a motort. Ezalatt vagy 3-4 kocsi ment el mellettünk, lassítottak, és lestek ki a kocsiból, de megállni egyik se állt.
Nekem is csörgött, elvittem szerelőhöz, mert engem idegesített. A kosarat levettem, azalatt van egy tügörtgős csapágy, 8 ezer ft asszem, az szokott elkopni álltalában. Na nekem nem az volt elkopva, hanem a váltótengyely csapágy a tengely végén, annyira hogy leköszörülte a tengelyt is. Ez blokkbontással jár, akkor kell egy tömítéskészlet 25ezerért, meg a tengely csapágyai 18ezer az egyik, és 8 ezer a másik. Az előző tulaj nem csináltatta meg addig, amíg még csak a csapágy volt szar, így szétment a tengely is. Ez az én esetem, ezek alapján, nameg az árak alapján gondold meg, hogy megéri e szerelőhöz vinni. Ja, és a munkadíj még 35 ezer volt, emellett kiderült még pár huncutság a blokkról. Szóval végösszeg 130ezer lett, de jól jártam, mert így a főtengelyem megmenekült.
Van egy kis élményem! Eldobtam a motort! Csákvárra megyek egy autó után követési távolság betartva kereszteződéshez érve a paraszt későn vette észre hogy merre is kéne menni és hirtelen belefékezett és nekem is muszáj volt a motornak a hátulja elindult aztán már nem tudtam megfogni elestem! De nem is az volt a leg bosszantóbb hanem az autós meg elhajtott aztán ott kepesztettem az úton nem tudtam a motort felállítani (gondolom az idegességtől) szépen az autósok kerülgettek egyik sem kérdezte meg hogy tudna e segíteni vagy valami hogy nem e lett valami bajod! volt egy szemközti kocsma onnan jöttek segíteni rendesek voltak!A motoron csak az indexbúra tört össze meg egy nagyon pici karc lett a idomon! Nekem meg a térdem fáj egy kicsit!Bosszantó hogy ott szenved az ember az úton és csak kerülgetnek az autók meg hogy aki elejtetett elhúzott a picsába!
csak pályázol vele azért van kivonatva ideiglenesen?
Elég gáz ez a zöldkártya dolog, a műszakiról nem is beszélve. Merthát pont az évenkénti egyszeri átvizsgálás, és rendberakás az, amit senki nem hagy ki úgysem... Merthát nem ugyanaz, hogy hibás gumival mászkálok a Berlingo-val már 3 hónapja, és eldurrant, oszt kénytelen vagyok megálni, vagy 150-nél 2 keréken kapok egy durrdefektet. Mindenki rendbe tartja a motorját, nem értem mi ebben a ráció. Talán a zöldk-t még meg is értem. A robogós dolognak viszont nem feltétlen örülök (bár arról nem szólt a fáma, hogy cska rendszámot kapnak, vagy műszakiztatni is kell), mert kaszált már el biciklivel simsonos papa. Mint kiderült Frédi-Béni fék volt csak a simson-on. Nameg RS50 Apriliával én is mentem 100-110 km/h-val úgy, hogy szakember sose látta mikor nálam volt.
Mindenesetre megint bebizonyosodott, hogy olyan ember(ek) hozott(tak) döntést, akik életükben nem vezettek, mert sofőr húzgálja a seggüket, és sosem volt 4 évesnél idősebb kocsijuk. Ez van.
érdekes lenne megtudni, hogy tőlünk nyugatabbra mi a szokás
továbbá ezért is jó, hogy kivonattam az r1-et a forgalomból, és ezek alapján nem is kerül vissza egy darabig
Ez qrva jó lesz... van, aki csak évi 2-3 ezret megy a motorral - 3 ezrenként műszaki ? Évi min +15e kiadás.
Mint a ződkártya: 6 év után már csak évente. És miután Suzukink 6 éves (60 ekm van benne, és hibátlan!), vihettem 7500ér, és persze a szabályozott 3 utas katalizátorosra a legdrágább a papír:(
Azt hittem, több lehúzás már nem jöhet, de ez a motor ződkártya elmés :(
Nos,kedves fórumtársak,ma elvittem az ETZ-t Műszaki vizsgára(3 éve lejárt)
Vizsga lemegy(3 hely volt a forgalmiban és az betelt,de aláragasztott a gyerek,rendes volt)
volt fékpad is(Fré-t tavaly meghúzták rajta,ez meg jó volt,hihetetlen )12e fizet,kész.
Mondja a vizsgabiztos gyerek(Autóklub)nála jelentkeztem be azonnalra,nem pedig a pultos libánál jövőhétre )
hogy jó hogy most jöttem mert jövőhéten tanfolyamon lesz.
-Na milyen tanfolyamra mész?
Elmondta.(változik a vizsgáztatás rendszere)
Az lesz emberek,hogy:A KÖKIR rendszer lép a nemtudommilyen mostani helyére januártól,(Már jövőhónaptól de januártól élesben)
1.)Januártól megszűnik az eredetiségvizsgálat(hurrá),helyette az un.integrált vizsga lesz.
Tehát:ha veszel egy gépjárművet,akkor nem eredetiségvizsgálatra viszed súlyos pénzért,hanem műszaki vizsgára ahol megnézik az azonosítókat is.(gondolom töredékáron )
De a csavar:hiába volt mondjuk két héttel előtte műszaki vizsgán a jármű,az elveszett,és innen újraindul.(ésszerű nem?)
Főleg hogy azt tervezik hogy(januártól) a 8 évesnél idősebb járművek nem két évre kapják a vizsgát hanem egyre.(pompás ötlet nem? )
Aztán:ez még nem 100 csak 98% hogy az új motorok csak valamilyen katalizátorral kerülhetnek forgalomba ÉS bevezetik a környezetvédelmi zöldkártyát a motorokra,természetesen évente.(ismét hurrá)
Jó hír hogy a (két és háromkerekű!) segédmotorkerékpárokra mégsem lesz rendszám,mert nem tudják hogy összesen hány van forgalomban.
Ezenkívül megszigorítják a vizsgák központi ellenőrzését(minden számítógépes mérést(fék,világítás,lengéscsillapítók)a központi KPM hálózaton keresztül láthatóan kell végezni és központilag bármikor leállíthatják a vizsgát/z.kártyát és kijöhetnek buktatni az állományt)
Ezek miatt azt hiszem meg kell ritkítanom az itthoni állományt mert egy autót(Renault 19 1,4i)és két motort(Fré+ETZ 150) nem fogok évente vizsgáztatni+z.card.
Ezúton kérek elnézést a kormánypárti fórumtársaimtól de megb....a jó k....anyját az összes tet.es kö..ög parlamenti szem.tláda amelyik ezt a ro.adt szem.tséget kitalálta és támogatta.
És kérdezem a sráctól(ő az állomásvezető vizsgabiztos)hogy ez csak terv?
-Hát persze ezért kell elvégeznünk a tanfolyamot és levizsgáznunk belőle nem?
Mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát.
6302:15x42x13
Akkora túrához már tényleg kevés a Babetta,oda a minimum egy Riga-12.
Volt egy kis video itt nemrég a kuplunghiba demonstrálására,keresd vissza
Én azért ebben nemigazán bízok.
Van egy kis élményem! Eldobtam a motort! Csákvárra megyek egy autó után követési távolság betartva kereszteződéshez érve a paraszt későn vette észre hogy merre is kéne menni és hirtelen belefékezett és nekem is muszáj volt a motornak a hátulja elindult aztán már nem tudtam megfogni elestem! De nem is az volt a leg bosszantóbb hanem az autós meg elhajtott aztán ott kepesztettem az úton nem tudtam a motort felállítani (gondolom az idegességtől) szépen az autósok kerülgettek egyik sem kérdezte meg hogy tudna e segíteni vagy valami hogy nem e lett valami bajod! volt egy szemközti kocsma onnan jöttek segíteni rendesek voltak!A motoron csak az indexbúra tört össze meg egy nagyon pici karc lett a idomon! Nekem meg a térdem fáj egy kicsit!Bosszantó hogy ott szenved az ember az úton és csak kerülgetnek az autók meg hogy aki elejtetett elhúzott a picsába!
Muszály azt most javíttatnom, vagy egyenlőre tűrhetem, hogy csörög?
Elég gáz ez a zöldkártya dolog, a műszakiról nem is beszélve. Merthát pont az évenkénti egyszeri átvizsgálás, és rendberakás az, amit senki nem hagy ki úgysem... Merthát nem ugyanaz, hogy hibás gumival mászkálok a Berlingo-val már 3 hónapja, és eldurrant, oszt kénytelen vagyok megálni, vagy 150-nél 2 keréken kapok egy durrdefektet. Mindenki rendbe tartja a motorját, nem értem mi ebben a ráció. Talán a zöldk-t még meg is értem. A robogós dolognak viszont nem feltétlen örülök (bár arról nem szólt a fáma, hogy cska rendszámot kapnak, vagy műszakiztatni is kell), mert kaszált már el biciklivel simsonos papa. Mint kiderült Frédi-Béni fék volt csak a simson-on. Nameg RS50 Apriliával én is mentem 100-110 km/h-val úgy, hogy szakember sose látta mikor nálam volt.
Mindenesetre megint bebizonyosodott, hogy olyan ember(ek) hozott(tak) döntést, akik életükben nem vezettek, mert sofőr húzgálja a seggüket, és sosem volt 4 évesnél idősebb kocsijuk. Ez van.
továbbá ezért is jó, hogy kivonattam az r1-et a forgalomból, és ezek alapján nem is kerül vissza egy darabig
Mint a ződkártya: 6 év után már csak évente. És miután Suzukink 6 éves (60 ekm van benne, és hibátlan!), vihettem 7500ér, és persze a szabályozott 3 utas katalizátorosra a legdrágább a papír:(
Azt hittem, több lehúzás már nem jöhet, de ez a motor ződkártya elmés :(
Vizsga lemegy(3 hely volt a forgalmiban és az betelt,de aláragasztott a gyerek,rendes volt)
volt fékpad is(Fré-t tavaly meghúzták rajta,ez meg jó volt,hihetetlen )12e fizet,kész.
Mondja a vizsgabiztos gyerek(Autóklub)nála jelentkeztem be azonnalra,nem pedig a pultos libánál jövőhétre )
hogy jó hogy most jöttem mert jövőhéten tanfolyamon lesz.
-Na milyen tanfolyamra mész?
Elmondta.(változik a vizsgáztatás rendszere)
Az lesz emberek,hogy:A KÖKIR rendszer lép a nemtudommilyen mostani helyére januártól,(Már jövőhónaptól de januártól élesben)
1.)Januártól megszűnik az eredetiségvizsgálat(hurrá),helyette az un.integrált vizsga lesz.
Tehát:ha veszel egy gépjárművet,akkor nem eredetiségvizsgálatra viszed súlyos pénzért,hanem műszaki vizsgára ahol megnézik az azonosítókat is.(gondolom töredékáron )
De a csavar:hiába volt mondjuk két héttel előtte műszaki vizsgán a jármű,az elveszett,és innen újraindul.(ésszerű nem?)
Főleg hogy azt tervezik hogy(januártól) a 8 évesnél idősebb járművek nem két évre kapják a vizsgát hanem egyre.(pompás ötlet nem? )
Aztán:ez még nem 100 csak 98% hogy az új motorok csak valamilyen katalizátorral kerülhetnek forgalomba ÉS bevezetik a környezetvédelmi zöldkártyát a motorokra,természetesen évente.(ismét hurrá)
Jó hír hogy a (két és háromkerekű!) segédmotorkerékpárokra mégsem lesz rendszám,mert nem tudják hogy összesen hány van forgalomban.
Ezenkívül megszigorítják a vizsgák központi ellenőrzését(minden számítógépes mérést(fék,világítás,lengéscsillapítók)a központi KPM hálózaton keresztül láthatóan kell végezni és központilag bármikor leállíthatják a vizsgát/z.kártyát és kijöhetnek buktatni az állományt)
Ezek miatt azt hiszem meg kell ritkítanom az itthoni állományt mert egy autót(Renault 19 1,4i)és két motort(Fré+ETZ 150) nem fogok évente vizsgáztatni+z.card.
Ezúton kérek elnézést a kormánypárti fórumtársaimtól de megb....a jó k....anyját az összes tet.es kö..ög parlamenti szem.tláda amelyik ezt a ro.adt szem.tséget kitalálta és támogatta.
És kérdezem a sráctól(ő az állomásvezető vizsgabiztos)hogy ez csak terv?
-Hát persze ezért kell elvégeznünk a tanfolyamot és levizsgáznunk belőle nem?
Mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát.