nekem lada szamarával volt ez. belerakattam az olcsó dugót. A hornyok 300 km-t tartottak, és a gyűrű ripityára tört. Mosán a gápműhelybe kellett menni a henger miatt. Az se esett jól, pedig az nem japán. Habár keleti..
Egyébként hallottam én horrorabb árakról is már mint az FZR cuccai. 250-es belpiacos ninja főtengely 2 kilóért. És az "csak" főtengely ami a kis pörgőgép (pörög annyit mint egy F1-es autó) hamar meg is eszi (hamarabb mint egy nagy löket térf. társa)
Nekem is azt mondta a szerelő, hogy csak gyári alkatrészt rakna bele legszivesebben, arra vállal garanciát. Az utángyártottat is belerakja, ha nagyon muszáj, bár nemszivesen, de ha egy hét múlva széthullik, akkor ne menjek hozzá sírva hogy mivan vele. Még a tömítéskészletnél is mondta, hogy csak a gyári, ha akarom a garanciát.
nem szerelőként írtam amit írtam, hanem mert az előző motorommal jártam így. Raktam bele az új alkatrészeket és a végeredmény a futómű miatt rossz lett.
Az alkatrész-ár pedig két esélyes, az FZR-ek esetén inkább az a baj, hogy ritka és ezért japánból kell hozatni, mintsem a túl nagy haszon (bár nem félek attól, hogy bukna rajta valaki)
Ha pedig egy blokknak vége akkor én egy komplett másikat vennék, ha magamnak csinálnám meg a gépet.
"Viszont, ha a rosszabb minőségű alkatrészt rakod bele, többel is bekötheted."
He?
Mielőtt itt vita lenne:én is használok itthon gyártott öntött dugattyút,mert van amikor nem lehet elkerülni.
Az ETZ-ben is az van,üzemel,megvagyok vele.
De.Öntettünk dugattyút RD 200-as Yamahához(2hengeres),Kawa GPZ 550-hez,több helyen,meg egyszer egy "szuper"öntödéből is ahol(állítólag) versenymotorokba is csinálnak dugattyút,Itt GSX 750-hez.
Nos,ahol a minta után gyártott dugattyú kézbe fogva érezhetően nehezebb,mint ami a minta volt,ami normálisan illesztve(ők fúrták hozzá a hengert is) finoman bejáratva 3000km után is megszorul,de addigra már zörögnek a gyűrűk a gyűrűhornyokban,ahol a négyhengeresnél a négy "új" dugattyú között súlyra nem találni két egyformát mert 5-25 gramm a különbség közöttük(levélmérlegen mértük,nem mázsán)a végül megrendelt gyárinál három egyformát és egynél 1(egy!)gramm különbséget találtunk és (átlagosan ) ~80 grammal könnyebbek voltak mint utángyártott társaik.
Ahol adtak gyűrűt nem 13e-ért hanem 3.2e-ért(állítólag króm) de 14e km után szétszedve(más miatt) a 0,2mm-es gyűrűhézag már 0,9mm volt.(egy 650-es túramotorban)
Tehát ezért nem szeretünk ilyeneket használni,mert magammal szúrok ki,ha másnak rakom bele akkor meg viszajön hogy miért nem jó,hogy csináltad meg.
Bár lenne töredékáron jó minőségű,beleraknám én szívesen mégha alumíniumfazék volt beolvasztás előtt azt sem bánnám csak jó legyen,nem szerelői sznobizmus vagy haszonlesés ez.
Még a haverom XV-jébe sem merném vállalni a legyártatást pedig 1/3 áron meglenne és ez nem egy magasfordulatú gép.
Vagy mondjon valaki olyan helyet ahol tényleg jó minőséget gyártanak.(ezeket is így ajánlották)
Ha azt állítaná valaki hogy itt öntötték a GSX-R 750-embe a dugattyúkat és már 30-40e km belenyomtam és semmi gond velük,és ezt még hárman megerősítik,na akkor elkezdenék újra hinni.(és ne jöjjön nekem senki a Simson-MZ példával,csak nagy lökettérfogatú nagyfordulatú motorral)
De addig.
Ugyanakkorát, mintha az új dugók miatt felerősődött motor másutt akad szét - anyagfáradt hajtókar/szeleprugó/bármi.
De erre gondolva inkább ne is üljön motorra az ember, mert egy új R1-ben is lehet anyaghiba...
Na,most látom az új ülést,tényleg nagyon kényelmesnek tűnik,király lett a gép!
Különösen a feleségednek lehet nagyon jó dolga a hátsó ülésen(ben),én is szeretnék ilyen kényelemben utazni.
Azt a magas háttámlát irigylem nagyon,na meg azt a nagyon magas szélvédőt,biztos sokat dolgoztál vele.
De tényleg,alig lehet ráismerni a gépre.(csak legközelebb úgy fényképezd hogy a hátulja is látsszon ne legyen előtte semmi)
viszont ha a főtengely vagy hengerfely is kuka lesz, akkor az a kevésbé jó minőségű utángyártott alkatrésszel is az lesz. Viszont, ha a rosszabb minőségű alkatrészt rakod bele, többel is bekötheted. Ez nem egy 5-6 ezret forgó lada, hogy rakjuk bele, oszt had menjen... 12 ezres fordulaton 210-nél ha megragad? Szerinted mekkorát esel? hűűűűűűűűűű...
1et értesz, persze, hisz Te is szerelő vagy, és jobban szeretsz jó minőségű alkatrészeket berakni, mert azzal a végeredmény is jóval esélyesebb. Csakhogy ha az alkatrész 150, akkor ceh a végén picccit több lesz, ha meg még gépmunka is kell, még több.
Ha a motor annyira el van használódva, hogy dugósor kell bele, akkor a többi mozgó alkatrész is hasonló állapotban lehet - mi a garancia, hogy 1 hónap múlva meg nem kell főtengelyt/hfejet/stb cserélni ? Pont Te írtad, hogy gigaszívás rakni az új alkatrészeket egy romba...
Igazából nem tudom én se a megoldást, azért a bontókat biztos körbenézném, szükségből. Akkor sem hiszem, hogy egy gyűrűnek 14e-be kellene kerülnie, valakinek ezen extraprofitja van
Jó reggelt,Zsolti gondolom tegnap nem kellett locsolnod,itt is nagy eső volt.Még idejében eljöttem a buliról.Sajnos az esti koncertről lemaradtam,de majd legközelebb.
egyetértek az alkatrészárak figyelembevételekor az kell mérlegelni, hogy tud-e venni az mber másik motort, ami jobb ill. meg akarja-e menteni az elromlott gépet. Ha nincs pénz jobbra, akkor rá kell szánni a pénzt a megfelelő alkatrészre, nem szabad cigánykodni. Vagy szép nagy bukó lesz és utána tényleg másikat kell venni Ez az utóbbi rész nagyon ismerős nekem valahonnan bár én nem spóroltak ki a pénzt a gépből.
Nekem is az van de ha használni akarom és kell bele akkor meg kell venni,nincs mese.
Ha elkezdesz jó minőségű utángyártottat (nyugati)keresni,akkor azt tapasztalod hogy nincs.(lehet próbálkozni a "arcszőrzet fém bt" és hasonlók termékeivel de rövid úton keserves lesz a csalódás)
Persze lehet bontott jó/tűrhető állapotút is keresni ha van valakinek türelme mérőeszközökkel felszerelve bejárni Magyarországot "hátha lesz" alapon.
Egyébként én is nehéz szívvel adnák ki ennyit.
(ezért szoktam megkérdezni a vásárlás előtt állókat hogy tisztában vannak-e a fenttartási költségekkel és az alkatrészárakkal)
Hülye gyerek tanktáskát csak mágnessel használ, Az első gyorscsat beszorult a tank és a kormány közé. Nem úgy vette a kanyart mint ahogy szerettem volna (felénk pedig vannak kanyarok, láthattad)
Ok, hogy az a jó, a gyári cucc.
De nekünk itt 2-300e értékű motorjaink vannak, abba nehéz szívvel dob az ember 150ér 4 dugattyút :(
Tegnap túráztam kicsit abban a jó nagy széllökéses időben az alföldön. Ekkora szélben még nem mentem ezzel, meglepett, milyen stabilan viselkedik az öreg FZR...
Ezt csak úgy tájékoztató jelleggel dugattyú ügyben:
Én tegnap beszéltem a pécsi yamaha szervízzel(Yakomoto) és ha
már...megkérdeztem az ezresét(+1-es)
(kérjük kedves utasainkat csatolják be öveiket és hajtsák fel az étkezőasztalt)
Dugattyú:23.178 Ft,Gyűrűk:16.101 Ft hengerenként
természetesen.(tavalyelőttről 120-körülre emlékszem) és hozzátette
hogy most jön még az áfa emelés.
Vigaszt nyújthat a tudat hogy az XV1000 dugattyúk darabja 42.462 Ft,a
gyűrűk pedig:13.435 Ft igaz ezekből csak kettő kell,nem négy.Ennyit jelent a gyári alkatrész.(és sokszoros tapasztalatból mondom,nem tennék bele mást)
További szép napot mindenkinek.
MAMI-ban voltam múltkor nyiltnapon, ott mondták hogy végeztek gumitesztet. Valami Dunlop gumit padon teszteltek, 280van írva a gumira max sebességnek, hogy annyit bír. 283nál levált a futófelület. Mondták hogy ezt több gumival is megcsinálták tán, és mindnél hasonló lett az eredmény. Szóval ki vannak nagyon centizve ezek a mai gumik.
Ha új vagy újszerű gumit használsz és nem használt bakelitet,akkor egy nagyobb fékezéssel meg tudod gyalulni a felületét úgy,hogy látni nem fogod csak érezni.Én is vettem annak idején használt "70-80%-os jó állapotú" gumikat,de majdnem mindig volt vele valami probléma.
Miután a haverom ZZR1100-asán 180-nál az autópályán levált egyben a futófelület a vászonig kb:5centi szélesen a frissen vett "80%-os" hátsó gumiról (2,5 éves Dunlop ZR-es sportgumi)azóta végképp nem veszek használt gumit,hacsak nem tudom hogy kié volt.(az esetnél én is ott motoroztam velük tehát láttam mi történt)
Legutóbb sem sajnáltam 28ezert a hátsó Contira mert esőben is szeretnék az úton maradni.(lehet hogy öregszem)
azt a megfékezős dolgot -én- nem tartom olyan valószerűnek. Legalábbis saját tapaszalatból. Még anno TZvel satuztam olyan 110-120as tempóról, próbaképp
azon látszott is a kopás, de 130nál sem rázott.
Nah majd holnap megügyködöm valahogy, köszi a tippeket!
Egyébként hallottam én horrorabb árakról is már mint az FZR cuccai. 250-es belpiacos ninja főtengely 2 kilóért. És az "csak" főtengely ami a kis pörgőgép (pörög annyit mint egy F1-es autó) hamar meg is eszi (hamarabb mint egy nagy löket térf. társa)