elég jól szét kell kapni a gépet, 3-4 óra közé tenném emlékeim alapján ha kell tudok hozni láncot és akkor nem kell foglalkoznod vele. Kb mikor van az a találkozó?
Köszi,gondoltam.Majd a nyáron ki akarom cseréltetni,mert becsörög 3500-4000-es fordulatnál,és főleg nem tudom mennyit futott már.Nem akarok úgy járni,mint szerencsétlen csontkovi.
Nekem is volna egy hárompontos kérdésem Bagoly és más főjavítókhoz:Venni akarok vezérműláncot,D.I.D. márkájút.Elég csak a láncot megrendelnem,vagy még külön kell hozzá nittelőszem is?Bicikli láncot vettem már,de ilyet még nem.
Kb 1 éve volt ez a szerelés úgy emlékszem nem az összes szelep hanem csak vagy 1-2 amire ráfért egy kis csinosítás az kapott. Amúgy 1liter olajat kb 400km alatt elfogyaszt de a gyertyakép mind jó, és főleg magas 6-7e fordulaton forró motornál füstöl.
Azt nem tudom mennyi csepeg el mert néhány helyen rossz a síktömítés.
Az a baj, hogy a motor felújítás eszméletlen pénzekbe is kerülhet, ezért az áron alul jelen esetben brutál olcsót jelent. (mindenki úgy gondolkodik, hogy akkor is pénzénél kell legyen, ha a komplett motor kuka) jobb ha megcsináltatod, és akkor még mindig el lehet adni, ha nem kell.
A szerelő mondta, hogy a hengerfej jó mikor a lapkákat kicserélte akkor beköszörülte a szelepeket is, gondolom mondta volna hogy ha rosszak a tömítések. Mennyi lenne a 20db szimmering amúgy? Lehet meghirdetem és áron alul elviszik hozzápótolok és veszek egy CB500-at .
szia nagyon szépen meg kőszőném és ez biztos jo nekem szerinted 92 évjáratu 600-asom van fzr genesis mert akor jőhet és a/c-t nem tudnál véletlen valahonét mondjuk előre is kőcike a választ
köszönöm az eddigi tanácsokat. Kompresszió az jó minden hengerben és elvileg a szelepszár szimmeringek is. Ami nagyon kopott az az olajlehúzó gyűrű 0,7mm hézag ha jól emlékszem más nem.
Ez a "gombhoz a kabátot" esete.
Én is ismerem az eljárást de sportmotornál eszembe se jutna.
Gondold végig:
1:elkoptak a gyűrűk
2:megkopott a henger fala
=lecsökkent a kompresszió és elmegy az olaj a gyűrűk és a henger fala között.
Tehát:gyűrűzni kell,ekkor az új gyűrűket belerakjuk a régi dugattyú kiverődött hornyaiba.
Ezután a már 60-80e km-t dolgozott dugattyút(aminek sejthető hogy mennyi köze van az eredeti alakjához)beletesszük egy frissen esztergált körkörös(passzos) hüvelybe.
Persze működni fog.(valahogy,valameddig)
És még fizetni is kell érte.
Most képzeljük el ezt a mechanizmust 8-9 ezres fordulaton:
melegszik-tágul-a sokszögletű dugattyúnk és mivel nem egyenletesen érintkezik a kör alakú hengerfallal,ezért ezt nem is hajlandó egyenletesen tenni.
Magyarul:pontonként túlmelegszik és megszorul.
Próbálta már valaki 160-180-nál állóra fékezni a hátsó kereket?
És megért ennyit a spórolás az alkatrészeken?
"egy motor nem hinném, hogy ennyire el tudna kopni..."
Én azért már találkoztam olyan dugattyúval amiben szinte nem volt gyűrű,meg már dugattyú se nagyon.(igaz,légszűrő se a légszűrőházban)
Úgy hozták ide a szomszéd faluból hogy majdnem eljött idáig,már csak 800m-t kellett tolni a végén mert ott feladta.
Asszonyom kolléganőjének a robogója volt.
-"nem akar menni,meg tudod csinálni?"
-Fúú neked bármit megcsinálok(jó nagy cicijei voltak de abból sajna nem kaptam)
Hi! Volt itt a sportmotoron egy 250-es, annak maradtak a dugattyúk mindenestül csak a hengere lett újraperselyezve, és utána működött. Gyöngyösön az omegamotor honlapján ott van a gépműhely meg minden, őket keresnném meg ezzel vagy ha őket nem akkor valami nagyon pontosan dolgozó esztergályost. Akár egy kisebb furatú motor hengersorát felfúrni a dugóidhoz a mostani kopott hengeren mért legkisebb hézaggal, aztán beledugni a régibe, meg a szelepet megnéznimennyire koptatta a szimering. Lesz még ebből motor
Nittszem kell.
Azt nem tudom mennyi csepeg el mert néhány helyen rossz a síktömítés.
(az viszont érdekelne hogy miből derült ki hogy a szelepszár szimeringek jók)
Én is ismerem az eljárást de sportmotornál eszembe se jutna.
Gondold végig:
1:elkoptak a gyűrűk
2:megkopott a henger fala
=lecsökkent a kompresszió és elmegy az olaj a gyűrűk és a henger fala között.
Tehát:gyűrűzni kell,ekkor az új gyűrűket belerakjuk a régi dugattyú kiverődött hornyaiba.
Ezután a már 60-80e km-t dolgozott dugattyút(aminek sejthető hogy mennyi köze van az eredeti alakjához)beletesszük egy frissen esztergált körkörös(passzos) hüvelybe.
Persze működni fog.(valahogy,valameddig)
És még fizetni is kell érte.
Most képzeljük el ezt a mechanizmust 8-9 ezres fordulaton:
melegszik-tágul-a sokszögletű dugattyúnk és mivel nem egyenletesen érintkezik a kör alakú hengerfallal,ezért ezt nem is hajlandó egyenletesen tenni.
Magyarul:pontonként túlmelegszik és megszorul.
Próbálta már valaki 160-180-nál állóra fékezni a hátsó kereket?
És megért ennyit a spórolás az alkatrészeken?
Én azért már találkoztam olyan dugattyúval amiben szinte nem volt gyűrű,meg már dugattyú se nagyon.(igaz,légszűrő se a légszűrőházban)
Úgy hozták ide a szomszéd faluból hogy majdnem eljött idáig,már csak 800m-t kellett tolni a végén mert ott feladta.
Asszonyom kolléganőjének a robogója volt.
-"nem akar menni,meg tudod csinálni?"
-Fúú neked bármit megcsinálok(jó nagy cicijei voltak de abból sajna nem kaptam)