Az a helyzet hogyha a 10w40-essel(ez "hígabb")megcsúszik akkor a 20w50-essel még jobban kellene csúsznia.Gyárilag mindkét verziót használhatod,a gépkönyv a környezeti hőmérséklettől teszi függővé a viszkozitást.Ha valahol Északon élnél ahol hűvösebb az időjárás(nem Észak Magyarországra gondolok)ott szinte kizárólag a 10w-st kellene beletenned,míg itt nálunk(ha 5-8 fok alatt nem használod tartósan,akkor)jó bele a 20w-s.
Gyárilag valóban ásványi olajat ír elő a gépkönyv,de ez nem azt jelenti hogy a félszintetikus nem lenne jó bele.(nekem is 10w40 félszintetikus van benne)
A Castrol elég magas minőségi szintet tart,ezért amit beletettél az teljesen jó választás volt.
Szerintem a kutya máshol lesz a föld alatt,én a kuplungrugók fáradására tippelnék elsőre.
Az szokott lenni ilyenkor hogy eleinte hidegen,általában kettes-hármasban állat módon való gyorsuláskor 7000-környékén meg-megcsúszik a kuplung(rángatva)később már melegen is ez lesz a jelenség.
Mérd meg a rugók hosszát és kiderül.(55,5mm a gyári méret,54mm-nél csere.Kicserélni nem egy nagy valami és a rugók össz-vissz 3000 Ft-ból megvannak.
Ha ezek jók lennének akkor a lamellák kopottak,de az is lehet hogy a vastagságuk megvan,csak megégett-felkeményedett a felületük.
Ez az olajtól megcsúszás dologban van valamennyi igazság,de jó kuplungnál még a NEM kimondottan motorkerékpárba való 20W-s olajjal sem igazán szokott megcsúszni a kuplung.
Köszönöm a válaszod!Nem is gondoltam,hogy ennyi mindent ír vki Kutyát nem kérdezem-annyira nem ismerem-de annyira ismerem,hogy a választ is tudom. Viszont a zzr-re 2 gondom van.
1.Alacsony az ülés.
2.magas a kormány.
Ezek ellenkezője található az fzr-en. és még sok más sportmotoron,de az mindegy,most ez van.Legszívesebben Kawasakit vennék és 600as-mondjuk,zx6r- bőven elég lenne.Viszont ez az fzr már múlt évben is ott állt(100eft-tal több volt) és akkor megtetszett.Meg ugye akkor tzr-em volt...lehet ezért is.Ennyiért, ilyen állapotú-ha tényleg olyan- motort Kawasakiban,600asban nem igen találnék.Nem vagyok száguldozó típus,féken tudnám tartani(asszem ),de a tudat,hogy 140-45Le,büszkeséggel töltene el
Szóval,átrágom,megmutatom egy szerelőnek és meglátjuk.
Köszi a segítséget!Itt a link a motorról..
http://hasznaltmotorok.hu/hirdetesek/14944/
yamaha-fzr-1000
Egy kis segítséggel fordulnák hozzád olajcsérém volt 2000 km el ezelött Castol 10w40 act evo-t raktam bele fél szintetikusat de hidegen kigyorsításnál megcsúszik de viszont melegen nem:Lehetséges hogy az olajtol van mert most jobban megnéztem hogy mit írnak hozzá 20w50est
Lehetséges hogy a nem megfelelő olajtol van ez?
Elöre is köszi
A gyári súlya ~240-245kg.Ha agyon lenne könnyítve akkor is minimum 210-220 kg környéke.Még az új R1 is csak szeretne 190 kg lenni menetkészen,nemhogy ezek.
Én azt javaslom guruljatok el közösen egy szervízbe ott nézesd meg.Ha ott azt mondják hogy jó,csak akkor fogj bele.
Amit leírtál az nagyon szépen hangzik,én is hallottam már sokszor.(aztán jött a szürke magyar valóság)
Egy biztos.Én nem tudom hogy Te mivel és hogyan szeretsz motorozni,mivel nem ismerlek,De:
-A ZZR-nél(ha jól láttam 400-as)brutálisan sokkal erősebb.
-A ZZR széria(250-1100-ig)sokkal kényelmesebb,használhatóbb ha a közutakon akarod használni.(főleg két személlyel)
-Adrenalinvadászathoz viszont az FZR jobb,az biztos.
-Kicsit zörgősebben-darabosabban jár mint a ZZR széria.
-Az Exup(89-től)hajlamos az olajzabálásra
-A szervíz azért is ajánlott mert a vázat(alumínium)nagyon meg kell nézni,mert ha sérült nagyon nehezen javítható.
És a legfontosabb:ha nincs piszkálva akkor 140-145Le-s gyárilag.Gondold meg(többször is)hogy valóban szükséged van-e ennyire,vagy elég lenne esetleg a hatszázas(ZZR)kategória.
Javaslom,mielőtt döntesz,kérdezd meg a Kawasaki fórumon Kutya kollégát(látom tudod ki az)hogy Ő mit mondana erre.
(sejtem)Mondd hogy én küldtelek.
Pedig az a kétlámpás fejidom veszett jól néz ki.Annak idején a ZXR-en is ez fogott meg,na meg a dupla porszívócső(persze kizárólag zöld-fehér-kékben)
Itt van nekem az RF 900 fejidom is rászabva de nem tetszett.A CBR-é szép,de ha találtam volna FZR idomokat,akkor azt tettem volna fel.(van egy FZR-em de az kockalámpás)a GSX-R is nagyon szép(94-ig) a plexi mögötti két kerek lámpájával.(kizárólag kék-fehérben).
Szóval szép az.(persze én mint említettem )
csont nélkül egyik se. Én egy R6 rugóstagját alakítottam át úgy, hogy az alsó része illeszkedjen a 4JH 600-ashoz. Az eladó, de a 3HE-be az túl hosszú. Ha hubiúrnak nem kell (szombaton jön pár motyóért), akkor egy-két mérést kéne végezni, hogy miként lehetne berakni a 3HE-be...
Ennek acél az alja, ezért lehetett rá hegeszteni megfelelő illesztőt. Az újabbak aluból készülnek, no oda én már ne hegesztenék semmit
fasztuggya, sztem nagyonm álat gép, öcsinek volt, nekem nagyon kéne, főleg miket mondtál róla.. öcsinek megnyúlott volot a generátor meghajtó lánc, de az gecihangos is volt, szal ha nem zörög mint állat akko egyből megvenném ha lenne lém..
Sziasztok!
Szeretném kérni a véleményeteket!Nagyon valószínű,hogy elviszik a motoromat és a városunkban van egy fzr1000 exup '94.olaszból hozta a fazon,haverjától 1.tulajtól.full öhlins futómű,fém fékcső,hullámos tárcsák,új michelin gumik,meg minden új rajta,a blokk is teljesen felújított,szép a hangja is.az ára átírva rendszám stb 570eft.Mit érdemes tudnom egy ilyen motorról,vásárlás előtt,illetve mit nézzek?A fozon azt mondta 190kg és én is nagyon könnyűnek éreztem.Sok helyen meg olvastam,dög nehéz,meg bőven 200kg felett...
Előre is köszi!
jimmy
De mielőtt ha cserélném, 2 autót kellene lecserélni. Azt meg a család sínylené meg. És a család az első. De az építkezés is feneketlen kút. Azt hiszed kész, de mindíg van mit csinálni.
Hasonló okok.+ Anyagi. Meg az új szervíz+alkatrészárak elég gázok szerintem. A banknak meg nem akarom eladni magam. Meg a régebbieknek van egy feelingje. Ennek egy része, nem nagyon tetszik, az a kétlámpás fejidom.De majd az is orvosolva lesz.
Szia Bagoly! Azt szeretném kérdezni, hogy fzr 600ba hátsótelót cserélnék milyen motoré lenne az amire ki lehetne cserélni? pl R1? vagy R6? meg hogy kicsit fentebb lenne a segge? Állítólag te már foglalkoztál ilyennel.
Nos. Igazad van. lórugás nekem sem kell, nincs is benne, vagy csak nem éreztem. Ésszel motorozom, elvégre sokan várnak haza. 11000 nem szoktam pörgetni, de a folytonosságot azt szeretem. Vagyis szeretném. Ezért szeretném ha látnád te is hogy miről is beszélek. Maga a motor tökéletesen megfelel nekem, újabbat nem szeretnék, szeretem, szeretek vele motorozni, és a sok apróbb baj, és küllemi hiba sem vette még el a kedvem tőle.Szeretem még bütykölgetni, szeretek sok hülye kérdést ferakni a fórumba és tök jó hogy vannak segítő emberek akik nem azt mondják, hogy old meg, ahogy tudod. Itt szerelőhöz nem szivesen viszem, mert már faragtam rá, fizettem min a katonatiszt,é s a végén a hibát nekem kellett megcsinálni. Persze a tolluk fogott rendesen.
Sportszűrőt?(divatos haszontalanság,hacsak nem a légszűrőházba való K&N vagy JR)
Nem.Az enyém teljesen másképp van hangolva mint a gyári kialakítás.Tudatosan "elrontottam".
Egyenletesen húz kb:kétezertől tizenegyig.Eltűnt belőle a 7,5ezernél jelentkező lórúgás.(de nem is hiányzik)
Ha arra vagy kíváncsi,üresben alapjáratról gyors gázrántásra ez is gondolkozik egy másodpercet(ez normális)de kétezertől már nem.
Biztos gyengébb mint a gyárilag volt 136 Le.(nem tudom mennyi lehet,de nem is érdekel,ez sokkal több mint elég)
Kihegyezhetném,lenne miből/mivel.Keményebb lehetne mint az Exup gyárilag(pedig az alapban valamivel erősebb)
Járt már itt ilyen,nem is egy "optimalizált".
Dombóváron tavaly ott volt egy halom tuningolt cucc FZR-hez bagóért.Ott hagytam mert nem érdekelt.(itt is ajánlgattam többször is)
De nem látom értelmét.Ezek a motorok bőven megették már a kilóméterük javát,minek erőltetni őket.Ezekhez már kell némi kompromisszumkészség mint járáskultúra,mint futómű terén.
Nem.Sohasem lesz olyan hogy most tökéletes.Teszik a dolgukat,használhatók egy kicsit mindenre,de nem tudnak olyanok lenni mint a mostani modern gépek,ezt el kell fogadni.Több mint 22 éve tervezték őket.(sok közülük azóta üzemel,pl:az enyém is)
Szóval motorozni jók,ésszerű használat mellett sok örömet tudnak okozni.Akinek ez nem elég,az válasszon az újabbak közül.(nem szívesen mondom ki,de ég és föld a különbség)
Tehát a "szerintem egy ilyen gépnek nem egészen így kellene működni" gondolat nem biztos hogy megállja a helyét.
Gyárilag valóban ásványi olajat ír elő a gépkönyv,de ez nem azt jelenti hogy a félszintetikus nem lenne jó bele.(nekem is 10w40 félszintetikus van benne)
A Castrol elég magas minőségi szintet tart,ezért amit beletettél az teljesen jó választás volt.
Szerintem a kutya máshol lesz a föld alatt,én a kuplungrugók fáradására tippelnék elsőre.
Az szokott lenni ilyenkor hogy eleinte hidegen,általában kettes-hármasban állat módon való gyorsuláskor 7000-környékén meg-megcsúszik a kuplung(rángatva)később már melegen is ez lesz a jelenség.
Mérd meg a rugók hosszát és kiderül.(55,5mm a gyári méret,54mm-nél csere.Kicserélni nem egy nagy valami és a rugók össz-vissz 3000 Ft-ból megvannak.
Ha ezek jók lennének akkor a lamellák kopottak,de az is lehet hogy a vastagságuk megvan,csak megégett-felkeményedett a felületük.
Ez az olajtól megcsúszás dologban van valamennyi igazság,de jó kuplungnál még a NEM kimondottan motorkerékpárba való 20W-s olajjal sem igazán szokott megcsúszni a kuplung.