Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azt ugyan nem értem,az eredeti mechanikus szabályzóban is össze volt kötve a 61-es gyújtáskapcsoló,és a D+ töltővezeték!Ennek így semmi értelme,hiszen az 51-es vezetéken tölti az akkut,ráadásul míg be nem rúgod a motort,addig a D+-os töltővezetéken is visszafolyik az áram,mégjobban terheli az akkut.
Igen Ábrus neked 6v-os dinamó szabályzó lesz saját tervezés,mert amit mutattál az hiányos,meg szeretek magam tervezni.Még összerakok egy fesszabályzót mert a tartalékomat Hubi elvitte,aztán jön a dinamóhoz való.Az alábbi háromfázisú rajzát Bagoly főgenerál kérte.
Hm.Emlékeim szerint Mi 6v-os szabályozóról beszéltünk dinamóval.
Ez meg ha jól látom a háromfázisú generátor esete.(ez 6v-os MZ nyákja dinamóhoz ha jól tudom )
Na itt a rajz.Van benne egy háromfázisú Graetz,és előtte egy-egy tirisztor a fáziságakon.Ha eléri a névleges feszültséget a kimeneti + tápvonal,a szabályzó nyitja a tirisztorokat,és söntöli a bemeneteket.Mivel itt váltófeszültség van,ha csökken a kimeneti feszültség és a szabályzó elveszi a gyújtóáramot,a következő félhullám zárja a tirisztorokat és újra megindul a töltés.A kisebb motorok (250 alattiak)fesszabályzója is lényegében ugyanez,csak azokon kétvezetékes generátor van,ott csak két tirisztor és egyfázisú Graetz üzemel.
Hali! már egyszer kéttszer irtam ha kuplung tügörgö csapágyat akkartok hiába is keresgéltek csapágyboltokban (én már megtettem elég különleges helyeken is) ahol van biztos motordiszkont .hu 9640ft
Köszi,letöltöttem,ügyesen kiváltotta a viszáramkapcsolót diódákkal,viszont túltöltés ellen a testre záró tranzisztor kimaradt.ha túltölt,a töltőrelé testre zárja a gerjesztést,de itt ezt nem látom.Megjött az Fzr karbihoz az úszóház tömítés,röpke 1430 forintocska volt.Jaszi,azért tettem rá ekkora bordát,hogy ne forrjon fel mint a gyári,elvileg a kezeddel el kell tudni viselni a melegét.Persze arra ügyelj hogy valamennyire tudjon szellőzni,hiszen le kell adnia a felesleges hőt.Mindjárt készítek egy sematikus rajzot Ábrusnak.A csapágyat néztem SKF katalógusban,de a standard modellek közt nincs ilyen méret.Lehet hogy rendelhető speciális méretként,de az már csillagászati összeg lenne.
És Gyulám,töltsd le ezt a képet aztán nagyíts rá.Úgy olvashatóbb.
Én úgy emlékszem olyan 8-10e körül van maga a tűgörgős kosár,a belső futógyűrűt már nem tudom,még annak idején cseréltem valakinek.Megérdeklődheted Te is ha tudod,én lehet jövőhéten megkérdezem itt a csapágyboltban(bár nem hinném hogy sikerülne)de náluk ilyet még nem kerestem.(máshonnan lenne ha kell,bár az a drágább megoldás)
Én már régen regisztráltam és nem jártam ott mostanában,ezért az istennek sem akar beengedni.
Úgy emlékszem le kellett tölteni egyszer a nyák rajzát és külön a programot(nekem itt működik)
A letöltésnél jött egy file amit nem tudsz most megnyitni(nem csinál semmit)ha rányomsz akkor azt mondja(elvileg)hogy vagy letöltené hozzá a programot,vagy kiválasztod a listából.
Ez utóbbit teszed,Tallózás(itt megkeresed hogy hová töltötted le a Sprint-Layout nevű programot)társítod és így már meg fogja nyitni ha rányomsz.
De lehet hogy így könnyebb lesz:(kép)
Deazért köszönöm
De megvan.
Köszi ábrus a segítséget.
Szia Dádis! Engem érdekekne minden spoiler! Árasítani tudod a dolgokat? Lámpák is kellenének meg a műszerfal is, főleg a ford mérő meg a km óra,meg a fejidomtartó konzolok is!
Szia Gyula!

Fesszab megérkezett, bekötöttem és tökéletesen működik. Nagyon köszönöm még 1 x. Pénzt küldöm Hétfőn.

Mégy egy apró kérdés: A hűtőbordák mennyire melegszenek használatkor? Csak azért mert elég közel van a benzincsaphoz
Attta. Árat kérdezzek?
Jaszi,megkaptad a csomagot?Ha beraktad ellenőrizd egy multiméterrel!
Hiába töltöttem le,akkor se nyitja meg.Szerencsére a 6v-os MZ rajzát sikerült letölteni,abból már el lehet indulni.
Az van hogy van ott egy View layout 5,0 nevű program,azt kell letölteni és ezzel meg tudod nézni a komplett nyáklap tervrajzát.
Tűgörgő mérete:45x40x31,8mm (külsőxbelsőxszélesség)
Csak hogy tiszta legyen:a kosáron levő nagy"lyuk" x belső futógyűrű átmérő x a tűgörgős kosár szélessége.
Tájékoztatásul közlöm hogy nem biztos hogy elég lesz a tűgörgős csapágy,valószínűleg megkopott a belső futógyűrű(persely)is.
Bagoly,majd holnap teszek fel egy sematikus rajzot némi magyarázattal.Természetesen a teljes kapcsolást nem teszem ki,mert akkor nem volna többé munkám.
Regisztráltam,de akkor se találtam rajzot.
Tessék regisztrálni,nem tart semmiből.(sok érdekes dolog hozzáférhetővé válik)
nem, az állandó mégneses 3fázisú generátoré
Ábrus,ki tudod ide tenni a kapcsolási rajzot?Mert persze regisztráció nélkül nem lehet hozzáférni.Aztán majd lektorálom.