nekem is volt 3HE-s,ahogy nézegettem a hátsó felfogatás passzol elvileg(tudod az a T alakú) elejéhez meg ugye mindenképpen kell valamit aplikálni,mivel gyárilag az oldalidomokhoz csatlakozik.ha megnézed az adatlapomat ott látsz egy hasonlót,az első felfogatást két darab alulemezből csináltam....pofonegyszerű,mégis gecijól tartott
Az az igazság, hogy nekem 3HE-s van, de valahogy akarok rá egy ekeidomot rakni, csak még nemtom hogy hogy kéne. Hétvégén remélem hazakerül a motor, akkor majd tudok mondani valamit, ha megnéztem hogy hova lehetne felfogatni.
Az mindegy hogy milyen testelés,mert a szabályzó hűtője szigetelve lesz az áramkörtől.A dinamóknak három csatlakozójuk van:D+,D-,és a gerjesztő DF.Nekem azt mondd meg hogy erre a DF-re pozitív vagy negatív vezérlő feszültséget kapcsol a régi relé.Állítólag negatív feszültséget kapcsol a gerjesztő tekercsre a relé,de ez nem biztos.
A Jawák(régiek) a szokásostól eltérően pozitív testelésűek.(beteg)
Az elektronikus szabályozás megoldásában Te biztos jobban képben vagy mint én.Külön egyenirányítója valóban nincs mert a kommutátorról eleve egyenfeszültség jön le,ezért csak egy mechanikus egyoszlopos fesszabályozója van,semmi több.
A gond ezzel többnyire az volt,hogy állandó világítás mellett kevés volt a töltés és előbb-utóbb lemerítette az akkumulátort.
Ha a szabályozón állítva nagyobb töltőáramot engedtem át,akkor meg rendszeresen beégtek a szénkefék.(a kétoszlopos szabályozóval sem lett sokkal jobb a helyzet,ezért gondolok elektronikusra)
De ez még ráérős,egyenlőre még a motort sem biztos hogy nekemadják.(bár nem hinném hogy a Barátom kivinné Új-Zélandra riogatni az őslakosokat)
6/V-os dinamóhoz nem csináltam szabályzót,majd utánanézek.Oda még kell egy nagyáramú viszáramdióda is,mert annak nincs integrált egyenirányítója.Tudnom kell hogy az adott dinamó pozitív,vagy negatív gerjesztésű.Egy Trabant dinamóm volt ugyan,de már nem emlékszem hogy volt tekercselve.
Én mostanra Fuchs Silkolene félszintetikus 10w40-et szereztem bele.(1800ft/l)
Ilyet még nem használtam,meglátjuk milyen lesz.
Eddig Igol Roadster 10w40 volt benne,az tetszett neki.
Gyulám,aztán mi pénz nálad egy ilyen fesszabályozó?
Lehet az ETZ-n kicserélem a mechanikust.(párszor megszivatott már)
(van itthon egy Ladáé azt megnézem hogy jó-e,de ha nem akkor lehet kelleni fog egy)
Oké, délután megpr.. Csak most mennem kell katonáékhoz, mert kaptam meghívót. Röpke 60km, munkaügy kiközvetített. Úgyhogy délelőtt a haza biztonságban lessz.
Ismerem az érzést.Javaslom fújd be a közepét WD-40-nel,vagy csavarlazítóval(mert tele van kosszal a menet)és próbáld meg lazítani és utána húzni.Ha végképp nem megy semerre és az anya lapolását is sikerült legyalulni(a kezeddel együtt)akkor nyugodtan de határozottan elkezdheted ütni ahol csak éred,mert ennek már úgyis mindegy.
Tedd ezt abban a biztos tudatban,hogy nekem van itthon elfekvőben működő,üzemképes,tekergethető közp.rugóm és még válogathatsz is közöttük.
Sok sikert.
Sziasztok!
Van pár FZR 600R alkatrészem eladó!Pl.:ekeidom,ülésidom,ülés alatti idom(csonkítva),hátsó lámpa,karbon hátsó sárvédő,egy tükör és egy lábtartó taposórész(fejből ennyi,de írj és megmondom van e )
érd: dadis@freemail.hu
A képeken látható állapotban van(gyári fényezés,gyári matrica,nincs törve,repedve,hegesztve,gányolva...)
6ezret kérek érte
Üdv
Az elektronikus szabályozás megoldásában Te biztos jobban képben vagy mint én.Külön egyenirányítója valóban nincs mert a kommutátorról eleve egyenfeszültség jön le,ezért csak egy mechanikus egyoszlopos fesszabályozója van,semmi több.
A gond ezzel többnyire az volt,hogy állandó világítás mellett kevés volt a töltés és előbb-utóbb lemerítette az akkumulátort.
Ha a szabályozón állítva nagyobb töltőáramot engedtem át,akkor meg rendszeresen beégtek a szénkefék.(a kétoszlopos szabályozóval sem lett sokkal jobb a helyzet,ezért gondolok elektronikusra)
De ez még ráérős,egyenlőre még a motort sem biztos hogy nekemadják.(bár nem hinném hogy a Barátom kivinné Új-Zélandra riogatni az őslakosokat)
Ilyet még nem használtam,meglátjuk milyen lesz.
Eddig Igol Roadster 10w40 volt benne,az tetszett neki.
Lehet az ETZ-n kicserélem a mechanikust.(párszor megszivatott már)
(van itthon egy Ladáé azt megnézem hogy jó-e,de ha nem akkor lehet kelleni fog egy)
Legyen inkább Tesco Kannatech Racing 10W-40?
Tedd ezt abban a biztos tudatban,hogy nekem van itthon elfekvőben működő,üzemképes,tekergethető közp.rugóm és még válogathatsz is közöttük.
Sok sikert.
Van pár FZR 600R alkatrészem eladó!Pl.:ekeidom,ülésidom,ülés alatti idom(csonkítva),hátsó lámpa,karbon hátsó sárvédő,egy tükör és egy lábtartó taposórész(fejből ennyi,de írj és megmondom van e )
érd: dadis@freemail.hu