Egyetértek Adammel,az ilyen korú motornál már biztos hogy legalább egyszer eldőltek,vagy csúsztak vele.Az enyém se úszta meg,az első villaszárak nem futnak együtt,de 180-ig nem rázza az elejét,130-nál jobban meg még autópályán se megyek a jogsim és a pénztárcám egészsége érdekében,úgyhogy nem foglalkozok vele.Az idomoknál nem lehet hogy más szériáról,esetleg későbbi tipusról valók?Lehet ezért nem passzolnak össze?
sikerült csinálni pár képet a motorról.
Kéretik figyelembe venni, hogy még megtisztítani sem volt időm, és a vaku pedig nagyon kihozza koszt a képen.
Itt-ott akad karc, de 16 éves, és úgytűnik gyári fényezésű, nemigen bukott sosem.
Nem folyik az olaj, indul, megy, nincs válla a féktárcsáknak, gumik jók... úgytűnik egyenlőre nem kell költeni komolyabban rá. Karbi szinkron az oljacsere után + 6. hóban majd műszakira fékbetétek cseréje, és szerintem átmegy.
Köszönöm de nem igazán tartom magam szakembernek,inkább egy olyannak aki viszonylag sokat szerelt autót-motort mert túl sokat várt el a szervizektől.(hozzáértés,normális igényes munkavégzés,ügyfél hülyének nem nézése)
Régebben jártam jópár "nevesebb" szervízben még Pesten is.Érdekes,de én mindíg azt gondoltam hogy egy szervízben természetesen sokkal jobban értenek az adott járműhöz mint én,mivel ők mindennap ezt csinálják és sokkal több mindennel találkoznak.
Ehhez képest sok helyen találkoztam orbitális barmokkal ahol azt éreztem hogy az elvégzett tanfolyam és a valódi tudás,valamint a motorok szeretete meg sem közelítette a kollégát,ellenben a szakmai önbecsülése akkora volt mintha ő tartana rendszeres továbbképzést a négy japán gyár mérnökeinek.
Természetesen biztos van kivétel,de én nemigen találkoztam igazán lelkiismeretes tényleg hozzáértő igazi szakemberrel sajnos.
A másik probléma az hogy az általános pénztelenség miatt nekem mindíg öregebb tizen-huszonéves járműveim voltak(vannak)amikkel szinte senki sem akart igazán foglalkozni,viszont én elvártam ezektől a gépektől hogy közel gyári állapotukban használhassam őket.(sohasem kértem semmi extrémet a szervizektől)
És ha már más nem hajlandó normálisan megcsinálni,akkor kénytelen voltam én nekiállni.
Így az évek folyamán megtanultam valamennyire a hegesztést,esztergálást-marást,méretezést,autóvil
lamosságot(alapban villamosgépszerelő szakmám van) mindenkitől ellestem amit csak lehetett ha úgy éreztem hogy a jövőben hasznomra lehet. (mint Sarah Connor)
Nekem innen a valamennyi "hozzáértés".
Ezek miatt nagyra becsülöm azokat akik karbantartják,foglalkoznak az autójukkal-motorjukkal a korától függetlenül.
Ezért szoktam írni hogy kérdezzetek bátran,ha tudok szívesen segítek.Ha nem tudok valamit vagy nem vagyok biztos benne azt is megmondom,mert nem akarok senkinek baromságot mondani.
Egyébként a lamellákat és a rugókat te is ki tudod cserélni,kb:15-20 perc.
kicsit körbenéztem a gépet. Nem látok vázon sérülést, javítást.