A vezérműláncnak rugós reteszes feszítője van,neked nem kell vele semmit csinálni,ez nyomja a feszítősint.Ha a rugó már teljesen kinyúlt akkor elkopott a feszítősin és megnyúlt a lánc is.Ekkor elkezd egy kicsit zörögni a lánc.
Aztán ha tovább használják tovább nyúlik és egyre hangosabb lesz. A szemben levő oldalon (elől) egy "egyenes" un.csillapító sín van,ez nem feszített mert ez a "lefutó" oldalon van.(ez nemigen szokott elkopni).
A lánc mielőtt elszakadna olyan hangos lesz a blokk (főleg alapjáraton és motorféknél) mint egy megrázott takarékpersely,ezért akinek ez nem tűnik fel az meg is érdemli.(pokoli hangja van)
A nyíllal jelölt feszítőben van a rugó és a retesz.(lassan nekem is kinéz egy vez.lánccsere)
Ha a generátor hajtólánca (primerlánc) zörög,akkor már megb....a az isten.Annak egy csillapító sínje van az pedig csak arra vigyáz hogy a megnyúlt lánc ne a blokkot marja ki.Tehát ha nagyon zörög,akkor a lánc van nagyon megnyúlva és ezen nem segít a csillapító cseréje.(Ha az alapjárat nálam leesik 6-800-ra akkor nekem is kopog pedig új lánc van benne)
Feszítőt és láncot vehetsz a Yakomotónál (Pécs 72/238-994)vagy a Yamaha Tátrainál (most már Omega motor kft Gyöngyös 37/500-722),csak lánc van itt is: http://www.biker-world.hu/kate...(2LA)&hivo_cat_id=213&h
_hivoszint_id=3&h_cat_id=213
De azt tudod hogy a cseréjük közben megismerkedsz az egész blokkal!(a képen ott a csillapító a blokk felsőrészében)
De biztos hogy az zörög?Nem lehet a vezérműlánc?
Szia Ábrus.
Tudnál nekem segíteni hogy a primerlánc csuszkáját hol lehet kapni nekem eléggé csörög és azt hallottam hogy elég ha a csúszkát cserélem ki. Te mit gondolsz?
Szeva! A vizet hol kell feltölteni? A tank takaró idom alatti kupaknál, vagy a faridombal levő tartálynál?Mert ha jól tudom a faridom alatt van a kiegyenlítő tartály, bár lehet hogy tévedek.
Hát sajna, vagy inkább szerencsére a fzr eken nincsen tps. Talán csak a thunderace-en. Most elvileg nem vagyok képben, hogy a fazer karbis-e vagy befecsis, mert karbisnál csak folytószelep állás fügvényében állítja az előgyújtást ergo ha rossz attól még működnie kell. ha létezik ezekben a mocikban service mód akkor csak simán lerántanám a kábelét.
Szia juzoli ha jól értem neked is van egy FZ6S FAzered ami leáll meleg motornál na most apámnak is ilyen van és ugyan ezzel a hiba jelenséggel bírt gáz visszaengedésnél leállt az öregnek annyi volt a szerencséje hogy Garanciális volt még mert ez egy széria hiba amiről levelet is kapoot a Yamahától hogy ingyen bérmentve kicserélik pontosan már megnem mondom mi volt az annyira nem értek hozzá Várpalotán cseréltik ki neki!
Sziasztok!Fazerem/fz6/meleg motornál néha leállást produkál .Tps szenzor is lehet a hiba és ez 50E Ft.Ha tud valaki olcsóbb megoldást ,vagy hozzáértő korrekt szerelőt -kérem adjon tanácsot köszi mindenkinek!
jól látom? a generátor főtengely fordulaton forog? az létezik?