hello mindenkinek elhoztuk haverom motorját. félnap kinlodás,karbipucolás gyertya takaritás tankmosás stb. egy egér volt befészkelve a légszürőbe. ha valakit érdekel feltettem a videok közé. a cime motoregér,a poén kategoriában van.teszek pár képet az inditási kisérletekröl. a motor 2 éve ált és nagyon nem szakszerüen lett eltéve.
szia Ábrus. kipucoltam a karbit meg beálítottam mos nagyon jó egyenletes az alapjárat és mintha jobban ugrana,viszont van még egy kisbibi. Alapjáraton bele puffog mintha utógyujtása lenne. Mitöl lehet szerinted gyertya?vagy mi?
nekem a 600-ban az R4 vagy mi a picsa Castrol olaj jó volt De az R1-be 7000-es Motult tettem, az is jó :-) Az fontos, hogy vékony olaj nem jó egyik motornak se, hiába jó drága a 0W-s meg 5W-s. Javítani is jó drága lesz :-)
Volt már néhányszor itt motorolajról szó,de akárki akármit mond,először mindig a motorhoz gyárilag ajánlott olajat tegyél bele!Ha esetleg már nem forgalmazzák,akkor lehet szó más tipusról.Az olajok tipusjelzése csak a hőtűrést és jó esetben a viszkozitást adja meg,de még több más adalék is lehet az olajban,ami nem biztos hogy olajkuplungos nagyfordulatú sportmotorhoz jó.Példa:az Fzr-hez 20W40-es nyári olaj kell.Igaz lehet kapni,de hol?Agroker áruházakban,és tubódiesel traktorokhoz ajánlják.Világos hogy az egyező tipusjelzés ellenére alacsony fordulatra kokszgátló adalékkal ellátott olaj nem jó sportmotorhoz.Tehát ha olaj kell a mocihoz,olyan gyártótól vegyél,ami eleve motorsporthoz forgalmaz olajat.(Repsol,Motul,Castrol)Én Castrol Actevo-t vettem hozzá,asszem ez a legolcsóbb.Van,aki az R1-re esküszik,van aki az R4-re,ezt motorja is válogatja.
ti merre ugyértem kinél javittatjátok a gépeiteket? nem tudtok valami jó szakit szelepállitás meg pár dolgot szeretnék megnézetni az ár mellékes csak jol dolgozzon.
Sziasztok !
Ezen a fórumon volt már szó motorolajról?
Milyet érdemes tenni a fazerbe (havernak keresem) mert hamarosan cserére szorul.
Előre is köszönöm.
köszi a segitséget. holnap megyünk a motorért. megprobálunk bele életet lehelni mert már 2 éve áll. és nemtudom mennyire"gondosan"lett eltéve erre a hosszu pihenőre. ja és még valami nekem 400 as fzr em van. csak az enyémen nincs benzincsap vagy egyikensem?
Meg aki felkészítette télire az autóját, töltött bele fagyállót. Persze rakott az akksiba is, nehogy befagyjon....
(autovill. műhelyben dolgoztam, ott történt)
És azt Géniuszt még nem is említettem aki motorolajat töltött a fékolaj tartályába olaj -olaj alapon.(Suzuki gs 500)
Használta is vagy két napig,utána már valahogy nem nagyon akart mozdulni egyik fékalkatrész sem,ekkor az a meglátása támadt hogy felkeres engem hogy ugyan nézzük már meg azokat a fékbetéteket,hátha meg kell csiszolni őket és már roboghat is tovább.(az nem tűnt fel hogy orrán-száján folyik az olaj)
Az olajat megszagolva világos lett minden,az összes gumialkatrész a háromszorosára dagadt ahogy megdolgozta az ásványi olaj.
Megkérdeztem hogy erről mi a véleménye.Hát biztos a gyerek volt mert ő nem.
Aztán kiderült hogy még nem is hallott arról hogy a fékhez másfajta olaj kell,azért öntött bele ilyet mert ez jobban ken,nem olyan híg lötty(na meg gondolom ilyen volt otthon)
Kész.
Igen,létezik lefojtott 25kw/34Le-s változat. Külföldön a biztosítási díjak miatt több teljesítménylépcsőt használnak.
10,13,20,25,34,44,72 és ez feletti Kw a németeknél a besorolás. A 600-as fojtása nem tudom pontosan hogy hol van (évjáratfüggő is lehet) a szívócsonkokat szokták szűkíteni,vagy a légszűrőház szívónyílását csökkentik,a karburátorfedélbe tesznek egy ütközőt hogy a súber ne tudjon teljesen felmenni,van amit csak visszafúvókáznak és kicserélik a súber rugóját,más kipufogódobot tesznek fel,durvább esetben módosított gyújtáselektronikát vagy vezérműtengelyt alkalmaznak,sokféle megoldás létezik.
De náluk természetesen CSAK! a típusra engedélyezett,TÜV által bevizsgált megoldással lehet a motort lefojtani,nem elég csak a vizsga napjára teletömni a dobot gyapottal és eltekergetni a karburátorokat,majd sikeres vizsga után 10 perc alatt újra 100 lovassá változtatni. A németeknél szigorúan veszik műszaki vizsgán hogy ez a teljesítmény tényleg a forgalmiba beírt érték legyen.(mérik és az alkatrészeket,emissziót illetve a plombákat is ellenőrzik)
Nem úgy megy mint (még)itt nálunk,ott űberpontos műszaki és regisztrációs adatbázisuk van ami naprakész akár 30 évre visszamenőleg.Nyilván ott is lehet trükközni de nem igazán éri meg és ha bukta van akkor k.rva sokba kerül.Van néhány német és svájci motoros ismerősöm,ezeket tőlük tudom.
Hát röviden ennyi.
hello sziasztok az egyik haverom most akar venni egy 600 as fzr-t német országbol lett behozva és a papirjain az van hogy 25 kilowatt a teljesitménye. léltzik hogy csak ennyi? és ha tényleg ennyi akkor milyen modszerrel van igy levéve a teljesitménye? örülnék ha valaki válaszolna elölre is köszi.
Egyetértek,én 23 éve vagyok karbantartó műszerész,de már tíz éve nem vállalok házimunkákt.Nekem is tele lett a hócipőm a sok elbarmolt,vagy gyárilag silány cuccok javításával.Az ember küszködött vele egy napigaztán jött a "azt hittem olcsóbb lesz,a piacon feleennyiért kapok újat"szöveg.Jó, akkor vegyél másikat,majd rájössz,az is sz*r!De utáltam javítani a kínai karácsonyfa füzérlámpákat!Abbahagytam mert én is meguntam a veszteséges javítást.
Hát igen.Lehet ezen nevetni de sajnos ez a magyar valóság.Ahány isten barma megfordult már nálam hogy ő vagy a szomszéd megcsinálta de nem jó a gép(legyen az motor,kerti gép vagy autó)sokszor olyan hulladékot hoztak ide amihez az alkatrészigény fedezte volna a Bárdi félhavi forgalmát.(persze mindezt 2-3 ezer ft-ból gondolták megcsinálni,mert nincs annak nagy baja.Pedig talán még a MÉH telepen is elkülönítették volna a vashulladéktól olyan sz@r volt)
A másik kategória az akik Ladával vagy Mercedes-szel járnak és csak az számított nekik nyikkanjon a hátsógumi a Ladán még harmadikban is és bömböljön a romazene ha viszik a vasat.Józsikám itt van ez a rádió,tedd már be a Ladába hadd hallom hogy szól! (azt gondolom ne kérdezzem hogy honnan van)
Ezen is látszott hogy szakszerűen szerelték ki.(a fél műszerfallal együtt)
Előrebocsátom én nem vagyok se szervíz se szerelő csak sokan tudják a környéken hogy gyerekkorom óta szerelgetek itthon,(magamnak meg a haveroknak)ezért egyre többen hoztak ezt-azt javítani .
Kb 4 éve adtam vissza a praxist elhíresztelve hogy amnéziás vagyok és nem értek semmihez,vigye mindenki a MÉH telepre az ipari hulladékát javíttatni,ott értenek hozzá.Semmi kedvem munka mellett ezzel elb...ni az időm.
Azóta sokkal könnyebb az életem,már a kisebbség sem jár ide(hacsak azért nem hogy beordítson:VAN VAS?,na mennyié adod azt a betonkeverőt?)
Sok normális ember is megfordult itt,azoknak szívesen segítettem de egy idő után besokall az ember,főleg akkor ha már a saját dolgaira sincs ideje.
ahogy mar elottem is irtak,arra valo,h a zipzar,ovcsat,es hasonlo femes targyak,ami a ruhadon van ne karcolja ossze a tankot.ennyi a lenyege. haszns joszag,nekem sokat er:)
Ez adott esetben elszalad.
Egyenlőre más nincs.
Ezen a fórumon volt már szó motorolajról?
Milyet érdemes tenni a fazerbe (havernak keresem) mert hamarosan cserére szorul.
Előre is köszönöm.
(autovill. műhelyben dolgoztam, ott történt)
http://www.kepesmotor.hu/yamah...
Használta is vagy két napig,utána már valahogy nem nagyon akart mozdulni egyik fékalkatrész sem,ekkor az a meglátása támadt hogy felkeres engem hogy ugyan nézzük már meg azokat a fékbetéteket,hátha meg kell csiszolni őket és már roboghat is tovább.(az nem tűnt fel hogy orrán-száján folyik az olaj)
Az olajat megszagolva világos lett minden,az összes gumialkatrész a háromszorosára dagadt ahogy megdolgozta az ásványi olaj.
Megkérdeztem hogy erről mi a véleménye.Hát biztos a gyerek volt mert ő nem.
Aztán kiderült hogy még nem is hallott arról hogy a fékhez másfajta olaj kell,azért öntött bele ilyet mert ez jobban ken,nem olyan híg lötty(na meg gondolom ilyen volt otthon)
Kész.
10,13,20,25,34,44,72 és ez feletti Kw a németeknél a besorolás. A 600-as fojtása nem tudom pontosan hogy hol van (évjáratfüggő is lehet) a szívócsonkokat szokták szűkíteni,vagy a légszűrőház szívónyílását csökkentik,a karburátorfedélbe tesznek egy ütközőt hogy a súber ne tudjon teljesen felmenni,van amit csak visszafúvókáznak és kicserélik a súber rugóját,más kipufogódobot tesznek fel,durvább esetben módosított gyújtáselektronikát vagy vezérműtengelyt alkalmaznak,sokféle megoldás létezik.
De náluk természetesen CSAK! a típusra engedélyezett,TÜV által bevizsgált megoldással lehet a motort lefojtani,nem elég csak a vizsga napjára teletömni a dobot gyapottal és eltekergetni a karburátorokat,majd sikeres vizsga után 10 perc alatt újra 100 lovassá változtatni. A németeknél szigorúan veszik műszaki vizsgán hogy ez a teljesítmény tényleg a forgalmiba beírt érték legyen.(mérik és az alkatrészeket,emissziót illetve a plombákat is ellenőrzik)
Nem úgy megy mint (még)itt nálunk,ott űberpontos műszaki és regisztrációs adatbázisuk van ami naprakész akár 30 évre visszamenőleg.Nyilván ott is lehet trükközni de nem igazán éri meg és ha bukta van akkor k.rva sokba kerül.Van néhány német és svájci motoros ismerősöm,ezeket tőlük tudom.
Hát röviden ennyi.
A másik kategória az akik Ladával vagy Mercedes-szel járnak és csak az számított nekik nyikkanjon a hátsógumi a Ladán még harmadikban is és bömböljön a romazene ha viszik a vasat.Józsikám itt van ez a rádió,tedd már be a Ladába hadd hallom hogy szól! (azt gondolom ne kérdezzem hogy honnan van)
Ezen is látszott hogy szakszerűen szerelték ki.(a fél műszerfallal együtt)
Előrebocsátom én nem vagyok se szervíz se szerelő csak sokan tudják a környéken hogy gyerekkorom óta szerelgetek itthon,(magamnak meg a haveroknak)ezért egyre többen hoztak ezt-azt javítani .
Kb 4 éve adtam vissza a praxist elhíresztelve hogy amnéziás vagyok és nem értek semmihez,vigye mindenki a MÉH telepre az ipari hulladékát javíttatni,ott értenek hozzá.Semmi kedvem munka mellett ezzel elb...ni az időm.
Azóta sokkal könnyebb az életem,már a kisebbség sem jár ide(hacsak azért nem hogy beordítson:VAN VAS?,na mennyié adod azt a betonkeverőt?)
Sok normális ember is megfordult itt,azoknak szívesen segítettem de egy idő után besokall az ember,főleg akkor ha már a saját dolgaira sincs ideje.