Sajnos nem volt jó motorszám rajta... :D Ez durva hiba, hogy nem néztem meg már a vételkor, de azt mondta a gyerek, meg van oldva. Hát aztán otthon, miután eltettem télire (teljeskörű mosás, pucolás, szilikonozás, akksi ki), kiderült, h nincs meg, úgyhogy vissza kellett vinnem... akksi vissza, szilikonokat lepucoltam, h ne csússzon, burkolat vissza, és irány debrecen.
Vicces, ez volt a 2. motorom idén, amit bevásároltam és nem maradt az enyém.. :D Meglátjuk, lesz-e 3.
Ábrus, Daogyula, Nitrobuster!
Köszi a válaszokat, és a hasznos leckéket! Valami ilyesmi keringet az én agyacskámban is, persze nem ennyire konkrétan, de valahogy nem bíztam ebben a 400-as elektronika, 600-as blokk, plusz 400-as exup vegyítésben. Valószínűleg az lett volna jövőre, hogy 600-as elektronikát szerválok bele valahonnan, meg kipufogót.
De ez már tárgytalan, ugyanis, nem önhibából, de sajnos vissza kellett vinnem a motort Norgeenak Debrecenbe. (Pestről... laza 250 km motorozás.)
De továbbra is érdekelnek a technikai részletek, most már nem hagyom itt a 4 ütemet.. :) Lehet, inkább ráülök egy 400-as FZR-re, amiben nincs 600-as blokk.. :D Vagy majd teszek én bele.. :D
a segédvázra meg aszt mondom ha másik tipusu motorét rakod teljesen új segédvázat érdemes gyártani és te csinálsz minden kütyünek helyet (és ráadásul olcsoban ki is jösz) egy segéd váz 15-25 közt mozog atol függ milyen az anyag kölcség meg kb 5 ezer csavarokal együtt ha te vaszed meg
jól sejted nem tetszet a farkálya azért cseréltem de az a baj azért cserélem az elejét is mert ha látnád élöben akkor azt látnád ,hogy nem paszol össze az új farok a régi stilusu elejel komolyan szarul mutat én sem hitem volna ell ha nem látom
Látom Gyula is nagyjából leírta a lényeget,erre gondoltam én is.
A dolog lényege hogy ne akard átalakítani,mert ahhoz elég komolyan bele kellene nyúlni a részletekbe,mert alapból a gyújtási és vezérlési jelleggörbék nagyon nem passzolnak össze.
A ford.szám határt is kitolnád ami jól hangzik de nem véletlen korlátozták le gyárilag,a hatszázasnak jóval nagyobb a lendtömege (mozgó alkatrészek tömege) a lökethossza sokkal nagyobb,a súrlódó felületek is nagyobbak és erre a kenési rendszere sem biztos hogy elég,ezért (ha ki is használod) egyszerűen szét fogod ütni a forgattyús mechanizmust.
Az exup "szelepről" annyit hogy ehhez ismerned kell(ene) a célját,működési elvét,valamint a felépítését. Ahhoz hogy használható legyen méretezni kellene a az egész kipufogórendszert,valamint a léptetőmotor programját hogy mekkora fordulatnál kezdjen nyitni,mekkora lépésekben és mekkora fordulatnál legyen teljesen nyitva.
HA! a leömlők átmérője ÉS! hossza egyforma is, megfeletkezel arról hogy nem 400 hanem 600 ccm-nyi lökettérfogat kipufogógázát akarod átpréselni ugyanazon a keresztmetszeten úgy,hogy még bekerül a képbe "akadálynak" az exup szelep terelőlemeze is. Áramlástani részletekbe nem szeretnék belemenni mert az nagyon hosszú lenne.(még mielőtt eszedbe jutna,ne agyalj az ezresén se,nem lesz jó )
Nem állítom hogy nem lehet megcsinálni de ez semmiképpen sem otthoni feladat,azonkívül nem nyersz vele annyit mint gondolnád.Az én fzr-em gyárilag nem exup,ha fel akarnám tenni nekem is vezérlő elektronikát kellene cserélni de a gyújtási és vezérlési idők egy kicsit eltérnek ezért működne,de közel sem úgy mint kellene.Én másképp oldottam meg az alsó tartomány kérdését (de még mindíg nem tökéletes)
Szerintem maradj a gyári megoldásnál de ha mindenképp teljesítményt akarsz növelni akkor a több levegő,több benzin,nyitottabb kip.rendszer felé menj és ne b@szogasd az elektronikát (a gyárit).
Még az is megeshet hogy a gyári elektronikával és egy pontos beállítással (minden) meglepődnél hogy mennyire jól megy a hatszázas az eddigihez képest. (mondom én hogy hosszú és bonyolult téma ez)
Ha kell kérdezz bátran,ha tudok segítek.
Lehet keverem,de az FZR 400 hátsó lámpája nekem nem jön be,azért mondtam,hogy vmi mást belefaragni
Igen a vfr-é kb uaz,mint a Mito-é,de nem biznisz miatt mondtam.
az FZR 400-as hatso lampajaval kezdeni vmit?mire gondolsz?en egy az egyben gondoltam,vagyishogy lampastol cserelni a faridomot. a VFR400-as lampaja kulsore ugyanaz,mint a mitoe,a faridomot nem tudom,meg ne mlattam egymas mellett a kettot.bar ebbol ugyis leghamarabb tavasszal elsz vmi,mert most masra kell a penz:)
nekem a gyengem a ducati 748,es annak az idomzata ugyanaz,mint a mito evoje,ha jol tudom,szoval tetszene,de ehhez mar jelentos atalakitasokat kene vegezni a segedvazon. nekem olyan kell,ahol a legkisebb az atalakitas. valojaban a legjobb valasztas sztem egy 400-as FZR-e,az olyan,mint a 250-ese,es az nagyon tetszett a kis 250-esemben:)
nekem soha nem is tetszett a segge.az az ormotlan nagy lampa nem jon be.meg oldalrol se tetszik,h ugy lenyulik az idom a kerekre.latszodjon csak az a kerek. meg hasonlitsd mar ossze a kettot:P gondolom te se veletlenul cserelted le:) az elejet en meghagynam,max annyit valtoztatnek,h egy szemoldokot raknek a lampara,egy kicsit morcositsa az arcat. aztan kapna egy fekete-szurke festest,es a fejem se fajna:)
Hát igen kell mérlegelni, de én úgy vagyok vele, hogy nem keresek olyan jól, hogy ha a közeg lobogtat egy 5 rongyos csekket tuti nem állok meg neki, hogy kisegítsem.
Xuan,a400-nak kisebb előgyújtása,de nagyobb fordulattartománya van,mint a 600-nak.Tehát a 400-as modul utógyújtást ad a 600-as blokknak,és könnyen túlpörgeti.Még akkor is ég a keverék,mikor már nyitnak a szelepek,és ez nem tesz jót nekik.Javaslom,cseréld a gyújtásmodult.A súlyvitához annyit,természetesen a súly is lényeges,nem mindegy mekkora tömeget kell döntögetni,képzeljétek el a cingár Rossit egy Harley-val versenyezni. És a nagy súlyhoz sok erő is kell,különben nincs gyorsulás.Nem véletlen hogy a pályagépeknél is a minél kisebb súlyra törekednek.Az exuphoz tudni kell egy kis áramlástant:minél nagyobb sebességgel áramoltatok valamilyen közeget(folyadék,gáz)egy résen(csatorna)keresztül,annál nagyobb energia kell hozzá.És ez igaz a motor szívó és kipufogó csöveire is.Vagyis minél nagyobb fordulattal pörög a motor,annál több erőt vesz el a teljesítményből a benzinkeverék be,és a kipufogó gázok kiáramoltatása.Ezen lehet segíteni,ha a fordulattal arányosan növekszenek a csőkeresztmetszetek.A szívótorokban a VBOOST-szeleppel,a kipunál meg az EXUP-al lehet virtuálisan növelni a ki és beáramlást.A motor megkönnyebbül,és értékes lóerők szabadulnak fel.Viszont kis áramlásnál(kis fordulatnál)még nem szabad növelni,mert a túl nagy kersztmetszetű csőben káros örvénylés,keresztirányú áramlások alakulhatnak ki,ami szintén rontja a teljesítményt.
Nos tudnák,de itt ez hosszú lenne mert egy-két dolog nem teljesen világos a gépeddel kapcsolatban,valamint nem egészen értem hogy mit akarsz elérni.
Ha tényleg érdekel a véleményem akkor add meg az e-mail címedet és megtárgyaljuk a dolgot (akár telefonon is)
yamahafzr@googlemail.com
Nem tudom, hogy miért kell parázni az 1000 től rá kell érezni és kész. Én még 2 éve azt hittem soha sem fogok vele akkorát dönteni, mint a melós mocival, ami majdnem 100 kilóval könnyebb az 1000 nél, de hát némi szerpentin után már elég jó, persze némi sport gumit illik rátenni mert egy értelmes kigyorsításod sem lesz. ja meg el kell felejteni a puha rugó előfeszítést meg be kell lőni a húzófokozatot. (sajna a többit nem lehet). A 250-est meg az 1000 összehasonlítani felesleges ott ahol vígan dobálod a picit ott a naggyal bírkozól, de egy egészséges temponál ahol már rég nincs szúfla a piciben ott én még vígan váltogatok felfelé a kigyorsításnál meg egyenesen irtózatos. Zárószóként az 1000-el még autópályán is lehet dönteni
na?